Stadt Schellenbach (voorheen Erlebniswelt Domburg)

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

Maurits71
Berichten: 2930
Lid geworden op: 26 okt 2008 07:17

Re: De bouw van Erlebniswelt Domburg

Bericht door Maurits71 »

Mart, deel dat tweede ss op in tweeën, dan kan je 12 treinen kwijt, blokken zijn lang genoeg.

Gr.M.


Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: De bouw van Erlebniswelt Domburg

Bericht door martindomburg »

Goed idee, zo bedoel je?

Afbeelding

Zo heb ik 12 opstelsporen van 2-3 meter. In itrain kan ik twee achter elkaar liggende sporen combineren als 1 perronspoor. Hierdoor kunnen treinen langer dan 3 meter toch gebruik maken van 2 blokken.

Ik heb inmiddels de opzet in itrain gemaakt van de beide schaduwstations en de helixen. Hetgeen we ons dit jaar erg druk mee gaan maken :)

de linker helix (code HEL):

Afbeelding

de rechter helix met het paradespoor (Code HER en PS):

Afbeelding

bovenste schaduwstation (code SS1)

Afbeelding

onderste schaduwstation (code SS2)

Afbeelding

De codes gebruik ik om de componenten in iTrain de benamen. Zo heten de blokken SS2_01 enz.

Dan houd je alles overzichtelijk.

De kurk is inmiddels binnen, dinsdag krijgen we de eerste bestelling rails om de peco settrack 80 wissels te testen en komen de voedingen binnen.

Gaat allemaal al lekker.

Groetjes


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Gebruikersavatar

Schachbrett
Berichten: 3589
Lid geworden op: 24 aug 2010 21:44
Locatie: Veghel

Re: De bouw van Erlebniswelt Domburg

Bericht door Schachbrett »

Kijk hier wordt gezaagd, geklopt en geboord mooiwerk mannen.
Jullie lijken op het moment wel op Ed & Willem de Bever nu jullie in de houtfase zitten! :lol: :lol:


Gr Chris


Gr Chris

Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: De bouw van Erlebniswelt Domburg

Bericht door martindomburg »

dat heb je goed Chris :lol:

Nu we vakantie hebben kunnen we best vaak wat doen. Dus daarom wederom een update uit het altijd warme .......... Kamertje in Ermelo:

Vandaag hebben we de rechter module in elkaar gezet en is het grootste deel van de bodem klaar.

Afbeelding

Boven de huidige wandborden zijn we nu bezig om extra borden omhoog te steken tussen de poten in. Dit dient meteen als bevestiging voor leidingen en hij steekt een paar centimeters boven de bovenste schaduwlaag uit zodat er meteen een valbescherming ontstaat. Dit gaan we volgende week verder afmaken.

Afbeelding

Dan begint het eerste houtwerk aan zijn einde te komen. De kurk is inmiddels binnen en dinsdag gaan we de proefrails en voedingen ophalen.

Je zal je wel afvragen wat die rare constructie is rechts in de hoek:

Afbeelding

Hier komt de PC te staan. OP de houten plank zit een spanningsslof met overspanningsbeveiliging. Hiernaast komen de beide RM-U interfaces (Dinamo) en de UCCI interfae (MCC). Zij halen de voeding uit de USB van de PC, daarom wil ik die do dicht mogelijk bij de pc hebben.

Om nu te voorkomen dat je tegen de printen of tegen het uitknopje van de slof :o aanschoft of stoot, heb ik twee planken gezet. Hierdoor heb je toch bescherming tegen lomp gedrag zonder dat je hele deur en scharnierende constructies moet maken.

Maar er is meer te doen. Nu de bodem is geplaatst valt ineens op hoe lang de lengtes wel niet zijn. Hierom hebben we besloten het schaduwstation op te splitsen in sporen van 2-3 meter i.p.v. 4-6 meter. Even voor de gein een lange sleep neerleggen van 3 meter bleek niet zo makkelik als gedacht.

Het nieuwe ontwerp:

Afbeelding

De gestippelde sporen zijn de doorrijsporen. Door deze wijziging gaan we van 37 opstelsporen naar 50 opstelsporen. Er is nog steeds 1 spoor van 4,30 meter maar de rest zit tussen de 2-3 meter. Wat voor iTrain geen probleem is, is een trein langer dan gebruikt hij de twee achter elkaar liggende blokken.

Groetjes


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Gebruikersavatar

wesleyv
Berichten: 34
Lid geworden op: 22 mei 2013 19:27
Locatie: Zweden

Re: De bouw van Erlebniswelt Domburg

Bericht door wesleyv »

Julie zijn gek maar wel vakkundig :)


Ziet er weer allemaal goed uit


M.v.G
Wesley

christiandomburg
Berichten: 166
Lid geworden op: 27 okt 2012 20:06
Locatie: Ermelo

Re: De bouw van Erlebniswelt Domburg

Bericht door christiandomburg »

wesleyv schreef:Julie zijn gek maar wel vakkundig :)


Ziet er weer allemaal goed uit

Tja anders ben je ook maar zo gewoontjes;)


Lid van MC De Spoorstaaf Baan:kleinweidelbach Tijdperk: alles door elkaar, voornamelijk diesel/elektrisch MCC DR5000-Rosoft bezetmelders Peco code 55 Finescale
Gebruikersavatar

evo
Berichten: 1468
Lid geworden op: 05 okt 2009 02:20
Locatie: Land van Maas & Waal

Re: De bouw van Erlebniswelt Domburg

Bericht door evo »

Ziet er allemaal erg indrukwekkend uit ...

... maar waar gaan jullie de tafel doorzagen om hem mee te nemen naar Lochum volgend jaar? :o


Groeten,

Edwin

Huidig project (met Bob): Altenatief

Voorgaand project: een kleine N baan

Dit is mijn eerste N baan
Gebruikersavatar

Maurits71
Berichten: 2930
Lid geworden op: 26 okt 2008 07:17

Re: De bouw van Erlebniswelt Domburg

Bericht door Maurits71 »

Dat bedoelde ik inderdaad. Ik hanteer sporen van 140 cm, dat zijn al serieus lange treinen, heb er maar een die langer is. Maar ook koploper kan daar prima mee omgaan, Whehehe ff plagen ouwe itrainer


Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: De bouw van Erlebniswelt Domburg

Bericht door martindomburg »

ohhh best, gaan we die discussie weer voeren :x :x :x :x

Whaha geintje maat.


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6093
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: De bouw van Erlebniswelt Domburg

Bericht door shoven »

Prima idee hoor die lange sporen. Je moet het dan uiteraard consequent doorvoeren. Ik heb nu sporen/blokken in het zicht die achteraf langer hadden gemoeten, die beperken nu de treinenloop. Maar goed, een mooie uitdaging voor de volgende baan (in het volgende huis).

Ik zie in dit plan wel veel overloopwissels zitten. Heb je die echt allemaal nodig in een schaduwstation?


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Gebruikersavatar

Maurits71
Berichten: 2930
Lid geworden op: 26 okt 2008 07:17

Re: De bouw van Erlebniswelt Domburg

Bericht door Maurits71 »

Dat is een goeie steef, daar zat ik ook aan te denken want in mijn optiek maakt het verder toch niet uit een schaduw station is een schaduw station. en als deze bedoelt zijn voor treinen met een verhoogde voorrang zodat ze kunnen passeren dan zou je ook een bundel kunnen reserveren voor deze treintypes en een stuk of weet ik hoeveel wissels besparen.

M.


Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: De bouw van Erlebniswelt Domburg

Bericht door martindomburg »

Alaaf vrienden,

Er is weer een mooie update omtrent de bouw. Inmiddels begint het zenuwcentrum vorm te krijgen en gaan we starten met de installatie van Dinamo en de infrastructuur.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De drie printen zijn de 2 RM-U's (Dinamo controller) en de UCCI (MCC Controler) Zijn krijgen hun voeding via de USB.
De electra snoeren worden later netjes gebundeld zodra de commucatie verbindingen naar het dinamo systeem is aangelegd. Dan pakken we alles in één keer op. De printen zijn gemonteerd met 3x30 schroeven en kunststof busjes. Een geslaagde methode welke we gaan gebruiken om van de week de TM-H's en CD16 printen te monteren.

Afbeelding

Op deze foto zijn de diverse voedingen te zien voor dit gedeelte van de baan.

Van links naar rechts:

7,5 V voor de OC32, servo's en relais
5V en 12V voor de TM-H's en CD16's
15V voor de rijspanning van Schaduwstation 2 (onderste)
15V voor de rijspanning van Schaduwstation 1 (bovenste)
15V voor de rijspanning van de helixen en het paradespoor

Waaom zoveel rijspanning voedingen? Dezelfde reden waarom je bij DCC boosters nodig hebt. Hoe meer treinen er rijden des te meer power je moet hebben.

Morgen gaan we de infrastructuur en de TM-H's en CD16's plaatsen voor de beide SS. Middels buizen 16mm willen we de 230V, Laagspanning en diverse communicatiebussen verspreiden langs de printen.

Een ander memorabel moment is de bestelling van alle rails en wissels voor het onderste schaduwstation. Dit is mogelijk gemaakt door een verkoop van marelburg:

48x Peco ST6 Code 80 wissel links 22 graden
49x Peco ST5 Code 80 wissel rechts 22 graden
5 kokers Peco streamline code 80 flexrails.

We hebben de 22 graden wissels met geisoleerd hardstuk getest met diverse stomers en de wissels slaagden de test met glans. van de 10 passages kwam het een enkele keer voor dat het hartstuk een hapering verzorgde.

Waarom geen peco 80 met electrofrog? Deze zijn goedkoper, schelen ruimte en nog belangrijker je hoeft het hartstuk niet te polariseren wat ruim honderd relaisprintjes maken scheelt. Enkel voor het gebruik van servo's een tweetal draadjes solderen om de tongen te omzeilen. Qua rijeigenschappen hebben de wissels ten opzichte van code 55 een ruim voldoende in mijn ogen. Ik heb het getest met een BR03, BR80 (jazeker de drieasser), BR65 en een BR86. Daarbij een ICE, Talent2, V200, G1206 en een BR103. Allen reden super over de wissels heen. In de schaduwstations zullen geen 3 assers komen hoogstwaarschijnlijk. Die blijven allemaal op het scenerydeel in het depot of de industrie. Alle stukken in het zicht worden gelegd met Peco 55 wissels en rails.

Ik heb hiervan een paar filmpjes gemaakt, die worden nu geupload. Ik zal ze vanavond even plaatsen.

Groetjes Martin

edit:

Hierbij de beloofde filmpjes:

http://youtu.be/1yWzsnkc05o
BR03 in actie, bleek dat een asje niet goed op de rails stond :D

http://youtu.be/pfRyMD4pu90
BR80 in actie

http://youtu.be/OxTkraXvwCY
De SSN 65 in actie.

Note: Alle locs hadden sinds de twee-daagse beurs in Zutphen niet meer gereden en de wielen heb ik expres niet gereinigd. ZO heb je een trouwe test.


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Gebruikersavatar

Wim
Berichten: 1312
Lid geworden op: 21 jul 2012 10:20
Locatie: Naast Expo Houten

Re: De bouw van Erlebniswelt Domburg

Bericht door Wim »

Ja :o Filmpjes!!!!!!!!! :lol:


Gebruikersavatar

Maurits71
Berichten: 2930
Lid geworden op: 26 okt 2008 07:17

Re: De bouw van Erlebniswelt Domburg

Bericht door Maurits71 »

ik hoop dat goedkoop geen duurkoop is, die wissels zijn prima zolang ze nieuw zijn, achter als ze wat ouder/ vuiler worden dan begint het gelazer.

hier in Engeland stappen mensen er meer en meer vanaf, denk er eens goed over na Martin, je gaat een soort van levenswerk bouwen en dan bespaar je nu 200 euro en een week solderen. ik hoop van ganser harte dat ik het fout heb echter ik voorzie ergens in 2016 een update in dit topic wat begint met : die kutwissels ook, had ik maar......

gr.

M.


Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: De bouw van Erlebniswelt Domburg

Bericht door martindomburg »

Yoo M

Waarom zouden deze wissels kut zijn? Ik ga ze met servo aansturen en soleert verbindingen van de voet naar de hartstuk Door.

Ze zijn al besteld dus de tijd zal het leren. Denk ook dat een goede montage altijd meespeeld. De besparing is niet alleen de rails naar ook de lengte sporen en de polarisatie relais. Scheelt gewoon 600 Euro.

Volgens mij als je de draadbrug verlegt. Die lopen nu van tong naar hartstuk als je dan van hartstuk naar de voet en draad bij te solderen dan hebben zowel de tongen als het hartstuk altijd stroom.

Groetjes


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Gebruikersavatar

Maurits71
Berichten: 2930
Lid geworden op: 26 okt 2008 07:17

Re: De bouw van Erlebniswelt Domburg

Bericht door Maurits71 »

Dan.... Maak je dus een soort van electrofrog, dan krijg je volgens mij een grote kortsluiting ellende.

Ik kan het fout hebben en je in de gaten houden :D want ik loop te denken aan een nieuw plan voor mijn baantje en dan zou 22 graden wel uitkomen.

Gr. M.


Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: De bouw van Erlebniswelt Domburg

Bericht door martindomburg »

Als je de verbindingen fysiek maakt tussen de spoorstaaf aan de voet en de overtuigende staaf die bij die tong hoort zou dat goed moeten gaan. Zo zit het inwendig nu ook. De twee staven in het hartstuk zijn geïsoleerd van elkaar. Enige issue die je kan hebben is dat een wiel de andere staaf zou kunnen raken als de wissel niet vlak ligt. Dat zou een vonk kunnen geven.

Groetjes


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: De bouw van Erlebniswelt Domburg

Bericht door martindomburg »



Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum

rudi
Berichten: 78
Lid geworden op: 29 okt 2011 16:19

Re: De bouw van Erlebniswelt Domburg

Bericht door rudi »

:D He Martin en Chris


Je maakt zeker geen half werk! Ongelooflijk wat jullie hierin verwerken.
Beter in een keer goed natuurlijk... ;)
Mooie filmpjes was zelf sceptisch met een br80, maar die van jou rijd mooi strak!
Ben blij met de link voor de wissels kan die nu ook zelf aanpassen.


Ben zeer benieuwd ( met mij natuurlijk vele anderen) hoe jullie dit verder gestalte gaan geven

Succes !

Rudi


Gebruikersavatar

Maurits71
Berichten: 2930
Lid geworden op: 26 okt 2008 07:17

Re: De bouw van Erlebniswelt Domburg

Bericht door Maurits71 »

tijd zal het leren maat. ik zie je punt van besparen en ben zeker gecharmeerd van de 22 graden echter...

anyway lekker bouwen en opschieten des te sneller zien we wat rijden


Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here

Jerome
Berichten: 699
Lid geworden op: 25 dec 2009 17:58
Locatie: Zoetermeer

Re: De bouw van Erlebniswelt Domburg

Bericht door Jerome »

Wow wat een project weer!

En een bouwsnelheid! Kom ik met mijn 2 modules waar ik al een half jaar mee bezig en en alleen nog wat hout rails en heul veel draden te zien zijn!

Heb je toch Marelburg kunnnen verkopen? Ik d8 gelezen te hebben dat hij vanwege de val niet meer verkoopbaar was?

Ik heb ook mijn twijfels over de wissels. Je hebt het over het hartstuk (eigenlijk puntstuk) maar volgens mij bedoel je het deel achter het hartstuk (geen idee hoe dat heet) dat je gaat bedraden. Het Hartstuk van de ST´s zijn van plastic, en dat is juist het probleem. Ik heb bij mijn eerdere Minitrix baantjes ook dit probleem gehad, eerst ging het goed, maar na een tijdje kreeg ik toch problemen met de wissels met plastic hartstuk. Ik moet wel vermelden dat de het met name bij de bochtwissels locs bleven stilstaan. Indien je er toch problemen mee gaat krijgen, ik heb wellicht een oplossing. Bij Denfeld III moest ik vanwege ruimtegebrek wel een bochwissel gebruiken met alle gevolgen vandien... Ik heb daarna de zijkanten van het hartstuk ingesmeerd met zilverlak waardoor ik nagenoeg geen last meer had van haperende treinen. FF in mijn oude draadje op BNLS de foto´s opgezocht (kon de foto´s hier niet vinden): http://forum.beneluxspoor.net/index.php ... #msg428508

Overigens, waarom kiezen jullie om voor de schaduwsporen Code 80 te gaan gebruiken boven code 55? Is code80 goedkoper?

Greetz, J


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: De bouw van Erlebniswelt Domburg

Bericht door martindomburg »

Vandaar ook de testen Jeroen. Wat vaak vergeten word te vermelden (ook mijn schuld) is dat ten eerste de rijeigenschappen van peco enorm veel beter is dan dat van de standaard rails als Fleischmann en Minitrix. Ten tweede niet geheel onbelangrijk is dat de kunstof hart van de peco settrack relatief kort is, het contactloze deel is een heel eind korter dan dat van Minitrix. Ik was eerder ook sceptisch door mijn ervaringen met trix en FLM, maar hier zit echt wel een hoop verschil in.

Maar als zoveel theorie, de waarheid komt pas naar boven in de praktijk natuurlijk 8-) We shall see


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum

Jerome
Berichten: 699
Lid geworden op: 25 dec 2009 17:58
Locatie: Zoetermeer

Re: De bouw van Erlebniswelt Domburg

Bericht door Jerome »

Check! Wij kijken mee. ;)

Greetz. Jerome.


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: De bouw van Erlebniswelt Domburg

Bericht door martindomburg »

Dinsdag is ons vaste klusavondje en ook vanavond zijn er weer meters gemaakt :)

Broeder is begonnen met het plaatsen van de TM-H en CD16 printen voor SS1 (2x) en SS2 (6x)

Afbeelding

Afbeelding

De Geel/Groene aders waarmee de pcb"s worden doorverbonden is voor de GND van de printen. In theorie zouden er piekstromen bereikt kunnen worden van 10 Ampere. Dit is bij H0 het geval, in N-spoor is dat een stuk minder. Desniettemin houden we dit gewoon aan volgens de handleidingen. Rechts van de TM-H reeks komen twee OC32. Aan de beide uiteinden van deze baan komen aan weerskanten nog 2 sets TM-H voor de helixen en een OC32 voor de wisselstraat aan de helix zijde.

Zelf heb ik een begin gemaakt aan de infrastructuur van het power management (lekker duur woord haha)

Afbeelding
Hier ziet u een verdeelpunt van 230V AC. Dit is voor de diverse voedingen in de baan. De distributie geschied met soepel draad 2,5 mm2. De bos die omhoog ligt zijn de draden voor de TM-H reeks op de vorige foto's De PVC buis was helaas op dus de rest zal volgende week een vervolg gaan krijgen,

Afbeelding

Hier zit het meeste werk. De power management vraagt om veel aandacht vanwege de omvang van dit project. Om alles uit elkaar te kunnen houden hebben we een kleurcode lijst opgesteld:

Kleur Diameter Soort
Bruin 2,5 230V AC L
Blauw 2,5 230V AC N
Geel/groen 2,5 230V AC PE
Blauw 2,5 VDC GND
Blauw 1,0 VDC GND
Zwart 2,5/1,5 15 VDC Rijspanning voor de blokken
Geel 1,0 12 VDC Voeding CD16
Paars 1,0 5 VDC Voeding TM-H
Oranje 1,0 7,5 VDC Voeding OC32, servo's, relais
Rood 1,0 12 VDC Voeding Scenery
blauw 0,2 Blokspanning staaf a
Rood 0,2 Blokdetectie a
Geel 0,2 Blokdetecie b
Groen 0,2 Hartstuk wissel
Oranje 0,2 Uitgang OC32

De linker serie klemmenstroken is voor de distributie van de 7,5 voedingsbron van de OC32, servo's en relais. De rechter serie is van links naar rechts: Sterpunt GND, VP Rijspanning SS1, VP Rijspanning SS2, VP Rijspanning Helixen

VP: Voltage positief (+)
GND: Ground (-)

De ground van alle voedingen moet je bij DC (gelijkspanning) aan elkaar koppelen om zo potentiaalverschillen te voorkomen. Dit kan je het beste in sterpunt doen omdat je indien het in een lus word gedaan de GND kan gaan "zweven" (even googlen en je weet wat het is)

Dit sterpunt gebruik je vervolgens om alle GND aansluitingen te bedraden. Als laatste is het verstandig om dit sterpunt te verbinden met de aarde van je netstroom.

Er ligt inmiddels al een beste partij draad, de diameters van de aders zouden een slag kleiner kunnen maar gezien ik van mijn werk veel beschikking heb over deze diameters ga ik graag aan de veilige kant zitten. Zeker niet verkeerd omdat er straks een grote hoeveelheid treinen tegelijk over de baan kan bewegen.

Word uiteraard weer flink vervolgt

Groetjes


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Gebruikersavatar

Robert_N-Nm
Moderator
Berichten: 2083
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
Locatie: Reading (UK)

Re: De bouw van Erlebniswelt Domburg

Bericht door Robert_N-Nm »

Saai, kom op met dat landschap :twisted: :mrgreen:


Fan van Alpenbanen in N(m)
Plaats reactie