Arnhegen 3.0: Baustelle

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.

Onderwerp starter
Ronald1

Arnhegen 3.0: Baustelle

Bericht door Ronald1 » 08 feb 2014 16:50

Poosje stil geweest maar we zijn inmiddels verhuisd en redelijk gesettled en uiteraard weer begonnen aan de treinbaan, dus het leek weer eens tijd wat te posten.

Ik heb nu een mooie ruime beschikbaar (6,8 *3,2 m) met rechte wanden waar ik overal goed bij kan, een stuk beter voor de rug hoop ik.
Bij het initiele passen en meten bleek dat ik een veel stukken van mijn oude frame kon hergeherbruiken, das mooi dus.

Inmiddels de ruwbouw voor de onderbaan redelijk staan alleen nog voor de achterdeur langs een smalle module inbouwen. Het onderste niveau komt circa 70 cm van de vloer dus ook daar goed toegankelijk.

De baan wordt een U-vorm met een lange (5,6 m) en korte (3,7 m) poot, het baanplan is nog volop in ontwikkeling daarover binnenkort meer.

In ieder geval weer lekker aan het hobbyen.

Ronald
korte kant.JPG
De korte kant
korte kant.JPG (106.64 KiB) 12427 keer bekeken
De korte kant
Lange kant.jpg
De lange kant
Lange kant.jpg (102.77 KiB) 12427 keer bekeken
De Lange kant met op de voorgrond de helix voor de verbindign van de onder- en bovenbaan.
Overzicht.jpg
Overzicht.jpg (97.59 KiB) 12427 keer bekeken
De lange kant vanaf de andere hoek met zicht op de PC hoek
Laatst gewijzigd door Ronald1 op 02 jan 2019 19:28, 28 keer totaal gewijzigd.

N-scale / Fleischmann Piccolo en Peco 55 rails / Thema grensstreek Nederland/Duitsland / Intellibox/ HSI-s88-USB / WinDigiPet 2018.0b

Filmpjes van de baan

Maurits71

Re: Arnhegen 3.0

Bericht door Maurits71 » 08 feb 2014 17:30

Zei u 6.8 x 3.2 :o

Lekker de ruimte dus

Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here

richard7877

Bericht door richard7877 » 08 feb 2014 17:42

zo ,dat is pas een lekkere ruimte zeg!
Ik ga je project weer volgen

Groeten Richard

http://www.delftsemodelbouwvereniging.nlgevestigd op de Kleveringweg 19, unit 4B in Delft

Ad_M

Bericht door Ad_M » 08 feb 2014 19:08

lekker de ruimte zeg :D
Ben benieuwd naar het eventuele railplan

Mvg,
Ad

Ons baantje GeordieBurgh (in opbouw), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D

141

Bericht door 141 » 08 feb 2014 19:15

Zóóóó, wat een mooie ruime ruimte zeg! Ik zou zeggen.... resultaten uit het verleden scheppen hoge verwachtingen in de toekomst :D.

Groet, Clemens

Onbereikbare doelen; ze gaan zo lekker lang mee.
Pendelbaan Wolfach

Onderwerp starter
Ronald1

Bericht door Ronald1 » 08 feb 2014 20:19

Ik ben er nog niet helemaal uit maar toch maar even het laatste ontwerp van de onderbaan gepost, staat nog geheel open voor verbeteringen dus meedenken is welkom.

Het ontwerp van het schaduwstation lijkt erg op mijn vorige baan gewoon omdat dit goed beviel.

Even ter verduidelijking :
- Bij dubbelspoor rij ik met rechts verkeer (zie verder pijlen in schema)
- De treinen gaan van en naar de bovenbaan via de helix links aan de lange kant (hoogteverchil van 35-40 cm).
- Bij aankomst beneden komen de treinen in een station welke eigenlijk dienst doet als inrij- en uitrijsporen van het schaduwstation. Uit de helix gaan de personentreinen naar de sporen met perronnen en de goederentreinen naar de sporen ertussen of onderaan.
- Vanuit het station vertrekken de treinen naar het grote zes sporige schaduwstation of het industrieterrein aan de korte kant.
- Vanuit het industrieterrein komen de goederentreinen met eenkorte lus weer terug in het station voor vertrek naar de bovenbaan.
- Het schaduwstation bestaat uit zes sporen van 7,5 tot-9 meter lengte waarin minimaal 36 treinen kunnen worden gehuisvest. Na het verlaten van het schaduwstation gaan de treinen via een lange lus uiteindelijk weer terug naar het station voor vertrek naar de bovenbaan.
- Aan de korte kant zijn verder nog een aantal opstelsporen voor de schoonmaaktreinen
- Voor de goederentreinen van spoor 1 van het schaduwstation is een omloop spoor aanwezig terug naar het station.

Groet

Ronald
Bijlagen
Arnhegen 3.0 onderbaan.gif
Arnhegen 3.0 onderbaan.gif (43.54 KiB) 12351 keer bekeken

N-scale / Fleischmann Piccolo en Peco 55 rails / Thema grensstreek Nederland/Duitsland / Intellibox/ HSI-s88-USB / WinDigiPet 2018.0b

Filmpjes van de baan

WaboCo

Bericht door WaboCo » 08 feb 2014 20:48

Wow wat een gaaf baanplan. Ik ga je draadje zeker volgen. Ziet er heel erg veelbelovend uit!
Succes met de bouw.

bob vermeulen
Contacteer:

Bericht door bob vermeulen » 10 feb 2014 08:25

Ronald,

Je laat er weer geen gras over groeien.
Net verhuist en dan nu al weer zover met de bouw.
De spiraal had je nog kunnen behouden uit de de vorige baan als ik goed onthouden had.
Wat betreft het rail plan. Kan at niet wat spannender voor z' n mooie grote ruimte. ;)

mvrg Bob

Feldberg-bahn in spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com

Onderwerp starter
Ronald1

Bericht door Ronald1 » 10 feb 2014 17:59

Hoi Bob

Inderdaad helix is nog van vorige baan dat scheelt weer.

Ik snap je opmerking over het railplan en ik worstel hier altijd flink mee (dit is ontwerp 30 of zoiets) maar besef wel dat dit het schaduwstation is in de onderbaan, hiervan zijn straks alleen nog het station en het industriegebied rzichtbaar. Het plan is dat zo'n 40 cm hierboven over het hele oppervlak de bovenbaan komt met minder spoor en meer scenery. Maar ik ga dus eerst de hele onderbaan bouwen, daar ben ik wel jaartje mee zoet.

Maar eventuele suggesties om het levendiger te maken zijn welkom.

(jij gaat ook lekker trouwens ;) )

Groet

Ronald

Filmpjes van de baan

Krab

Bericht door Krab » 10 feb 2014 22:16

Weer wat groots te volgen ziet er goed uit je plan Ronald ;)

mvg Sjaak

TC / DCC-P4-S88LN-S88SD16-n -xTreme Keerlus-WD10- N Spoor - Koploper nederlands-beetje stoom .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093

Plaats reactie