Arnhegen Centraal: de nieuwe bouwput

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Ronald1
Berichten: 427
Lid geworden op: 16 jul 2009 15:18

Re: Arnhegen 3.0 Eerste Peco wisselstraat met Cobalt aanstur

Bericht door Ronald1 »

Nee Wim, alles doorgezaagd en bevalt prima.


N-scale / Fleischmann Piccolo en Peco 55 rails / Thema grensstreek Nederland/Duitsland / Intellibox/ HSI-s88-USB / WinDigiPet 2021
MIjn baan Arnhegen: viewtopic.php?f=14&t=7120
Filmpjes van de baan
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Ronald1
Berichten: 427
Lid geworden op: 16 jul 2009 15:18

Re: Arnhegen 3.0 Eerste Peco wisselstraat met Cobalt aanstur

Bericht door Ronald1 »

Korte update

Ik heb de laatste weken weinig kunnen doen aan de baan in verband met drukte op het werk, nu lekker twee weken vrij dus ook wat trein klusdagen ingepland.

Inmiddels wel het eerste paneel voor de bovenbaan (links) en het verzamelpaneel voor de terugmelders voor de lange kant van de bovenbaan (rechts) geïnstalleerd en begonnen de diverse ringleidingen en kabels aan te sluiten. Bepaald niet mijn favoriete bezigheid maar als dat goed zit gaat de rest straks makkelijk.
Panelen.JPG
Panelen.JPG (65.84 KiB) 6227 keer bekeken
.

Verder aan het experimenteren geweest om LED's aan de Cobalts te maken om zo een paneel te maken waarop ik de wisselstanden kan zien (het schaduwstation is uit zicht).

De komende periode dus lekker af en toe klussen aan de baan en wat meters maken.

Groet en iedereen fijne dagen

Ronald


N-scale / Fleischmann Piccolo en Peco 55 rails / Thema grensstreek Nederland/Duitsland / Intellibox/ HSI-s88-USB / WinDigiPet 2021
MIjn baan Arnhegen: viewtopic.php?f=14&t=7120
Filmpjes van de baan

Ronaldp
Berichten: 1463
Lid geworden op: 30 dec 2013 15:15

Re: Arnhegen 3.0 Eerste Peco wisselstraat met Cobalt aanstur

Bericht door Ronaldp »

Dat ziet er mooi strak uit hoor.

mvg Ronald


Multimaus
Bezetmelders Rosoft
Servo decoders Rosoft
xTreme Keerlus Rosoft
Rails en wissel peco 55
Koploper
Sprog 2

Mijn baantje
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... 14&t=10771
Gebruikersavatar

ouwerling
Berichten: 385
Lid geworden op: 22 jun 2010 12:19
Locatie: Gelderland

Re: Arnhegen 3.0 Eerste Peco wisselstraat met Cobalt aanstur

Bericht door ouwerling »

Dat ziet er weer, als vanouds, strak uit.
Ik kom graag gauw weer ff langs om te kijken.
Ga binnenkort mijn baan eens grondig schoonmaken en dan weer eens wat rijden.
Begin zo waar weer wat inspiratie te krijgen.
Groet
Jos


Baan Benelux, PC Windows10, IB Basic, Uhlenbrock Loconet, iTrain-3 Pro, Flm N spoor, Periode V
Gebruikersavatar

bob vermeulen
Berichten: 3200
Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
Locatie: Loosbroek

Re: Arnhegen 3.0 Eerste Peco wisselstraat met Cobalt aanstur

Bericht door bob vermeulen »

Hallo Ronald,

Weer lekker bezig en wat netjes allemaal, goed doordacht.
Nog wel enkele kabels te gaan zo te zien, maar ja, het is dan ook nog aan het begin van de vakantie ;)

mvrgr Bob


Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Ronald1
Berichten: 427
Lid geworden op: 16 jul 2009 15:18

Re: Arnhegen 3.0 Eerste Peco wisselstraat met Cobalt aanstur

Bericht door Ronald1 »

@ Jos ja gauw weer eens afspreken, stuur jij mailtje? en inspiratie is nooit weg ;)

@ Bob ja inderdaad nog flink wat te doen maar inmiddels zijn 3 van de 7 kabels af.
En ja ik ben nu twee weken vrij dus ben nog een hoop van plan te doen maar op de een of andere manier wordt de ToDo lijst nooit korter.

Groet

Ronald


N-scale / Fleischmann Piccolo en Peco 55 rails / Thema grensstreek Nederland/Duitsland / Intellibox/ HSI-s88-USB / WinDigiPet 2021
MIjn baan Arnhegen: viewtopic.php?f=14&t=7120
Filmpjes van de baan

Rem_Brand
Berichten: 408
Lid geworden op: 28 okt 2016 10:05

Re: Arnhegen 3.0 Begonnen met de bovenbaan

Bericht door Rem_Brand »

Dat ziet er heel strak uit zeg :), ik heb besloten om alle bekabeling en elektra in mijn module bakken te verwerken om zo min mogelijk lengte aan bekabeling te hebben maar dit ziet er eigenlijk wel 10 keer beter uit zo strak bij elkaar.

Wat voor kabels gebruik jij die naar de baan gaan?
20 aderig ofzo ?

gr.
Rembrand


Groetjes, Rembrand

Mijn baan op het n-spoor forum Arendsnest Bergspoor

iTrain | Peco 55 | Z21| OC32 met DTS HPP4 | Rosoft |L.net s88sd16-n|s88sd16-n|Xtremekeerlus
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Ronald1
Berichten: 427
Lid geworden op: 16 jul 2009 15:18

Re: Arnhegen 3.0 Begonnen met de bovenbaan

Bericht door Ronald1 »

Rembrand,

Ik gebruik 16-aderige kabels, past precies met 1 terugmeld module.

Ronald


N-scale / Fleischmann Piccolo en Peco 55 rails / Thema grensstreek Nederland/Duitsland / Intellibox/ HSI-s88-USB / WinDigiPet 2021
MIjn baan Arnhegen: viewtopic.php?f=14&t=7120
Filmpjes van de baan
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Ronald1
Berichten: 427
Lid geworden op: 16 jul 2009 15:18

Re: Arnhegen 3.0 Begonnen met de bovenbaan

Bericht door Ronald1 »

Hierbij de laatste update van 2017,

Na flink wat voorbereidend werk en veel testen (eindelijk) het eerste Peco segment in de baan geplaatst en alle draden aangesloten en getest (betreft de wisselstraat en aanliggende sporen links op de linker foto). Alles werkt naar behoren dus we kunnen verder.
2017-12-31 forum.JPG
2017-12-31 forum.JPG (61.96 KiB) 5680 keer bekeken
Nu eerst oudjaar en dan volgende week verder met het schaduwstation en de dubbele keerlus om de helix heen.

Iedereen de beste wensen voor een gezond en gelukkig 2018!

Ronald


N-scale / Fleischmann Piccolo en Peco 55 rails / Thema grensstreek Nederland/Duitsland / Intellibox/ HSI-s88-USB / WinDigiPet 2021
MIjn baan Arnhegen: viewtopic.php?f=14&t=7120
Filmpjes van de baan
Gebruikersavatar

Alfred
Berichten: 176
Lid geworden op: 29 nov 2016 15:07

Re: Arnhegen 3.0 Het eerste stuk van de bovenbaan is geplaat

Bericht door Alfred »

Ziet er netjes en degelijk uit! Inspirerend.

Ik wens je ook een mooie jaarwisseling!


Baanplan op dit forum
Project op dit forum
Website Vuursche Hoek

Configuratie: DR5000 centrale, DR4018, DR5088rc, DR4088LN, LDT Keerlusmodules (2x), iTrain
Spoor: Fleischmann piccolo, Peco code80 en code55
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Ronald1
Berichten: 427
Lid geworden op: 16 jul 2009 15:18

Re: Arnhegen 3.0 Het eerste stuk van de bovenbaan is geplaat

Bericht door Ronald1 »

De eerste update van 2018.

Deze week nog lekker vrij dus regelmatig wat aan de baan kunnen klussen.
o.a. licht aangebracht voor het verlichten van de onderbaan, tergelijk ook de helix maar verlicht.
Naast de witte komt er - iets meer naar voren - ook nog een blauwe LED strook zodat avond kan worden gesimuleerd.
2018-01-02 post forum.JPG
2018-01-02 post forum.JPG (72.86 KiB) 6588 keer bekeken
en nu verder met de rails op maat maken en verlijmen voor het schaduwstation SchuytOord in de bovenbaan.
Het schaduwstation is het einde van het hondebot in de bovenbaan en bestaat in totaal uit 6 sporen
met een opslagcapaciteit voor circa 10 treinen, afhankelijk van de lengte van de treinen, en zorgt ervoor
dat de treinen aan het einde van het hondebot een poosje uit zicht zijn.
2017-01-03 (2).JPG
2017-01-03 (2).JPG (108.44 KiB) 6588 keer bekeken
SchuytOord.JPG
SchuytOord.JPG (35.23 KiB) 6588 keer bekeken
Groet

Ronald


N-scale / Fleischmann Piccolo en Peco 55 rails / Thema grensstreek Nederland/Duitsland / Intellibox/ HSI-s88-USB / WinDigiPet 2021
MIjn baan Arnhegen: viewtopic.php?f=14&t=7120
Filmpjes van de baan
Gebruikersavatar

bob vermeulen
Berichten: 3200
Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
Locatie: Loosbroek

Re: Arnhegen 3.0 Het eerste stuk van de bovenbaan is geplaat

Bericht door bob vermeulen »

Ronald,

Goed begin voor 2018 (de beste wensen).
Het station ziet er goed uit met vele mogelijkheden en zo te zien al geïnteresseerd in WinDigiPet ;)

mvrgr Bob


Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Ronald1
Berichten: 427
Lid geworden op: 16 jul 2009 15:18

Re: Arnhegen 3.0 Het eerste stuk van de bovenbaan is geplaat

Bericht door Ronald1 »

Even een korte update van de activiteiten van deze week,

Deze week heb ik verder gewerkt aan het leggen van de rails, wat mij gezien de nog korte ervaring met Peco en flexrails best wel wat tijd kost om goed te krijgen, maar al doende leert men. De eerste bochten en rondrijlus (foto van vanochtend) ligt erin en er kan inmiddels gereden en getest worden. Verder zaterdag naar de maandelijkse WindigiPet bijeenkomst in Culemborg geweest, altijd leerzaam en gezellig.
2018-01-14 (2).JPG
2018-01-14 (2).JPG (113.6 KiB) 6477 keer bekeken
De komende week ga ik de binnenste rondrijlus leggen en indien er tijd over is verder met de wisselstraat en sporen aan de rechterzijde van het schaduwstation.

Groet

Ronald


N-scale / Fleischmann Piccolo en Peco 55 rails / Thema grensstreek Nederland/Duitsland / Intellibox/ HSI-s88-USB / WinDigiPet 2021
MIjn baan Arnhegen: viewtopic.php?f=14&t=7120
Filmpjes van de baan
Gebruikersavatar

141
Berichten: 348
Lid geworden op: 18 sep 2013 07:23

Re: Arnhegen 3.0 Het eerste stuk van de bovenbaan is geplaat

Bericht door 141 »

Het leggen van de Peco rails is inderdaad een tijdrovend karweitje, maar als het eenmaal ligt dan heb je ook wat.
Zie ik het goed dat de sporen, van de bovenste ring van de helix, niet goed tegenover elkaar liggen?

Gr. Clemens


Onbereikbare doelen; ze gaan zo lekker lang mee.
Pendelbaan Wolfach
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Ronald1
Berichten: 427
Lid geworden op: 16 jul 2009 15:18

Re: Arnhegen 3.0 Het eerste stuk van de bovenbaan is geplaat

Bericht door Ronald1 »

Hoi Clemens,

Dat van die helix vertekend wat op de foto.

Wat je ziet/bedoelt (denk ik) zijn de uitrijdende sporen van de helix die nog moeten worden aangesloten.

Als het schaduwstation af is leg ik een tijdelijke rijlus aan die de uitgaande sporen van de helix met het schaduwstation verbindt.

Die sporen gaan dan vanuit de helix over de keerlussen heen, rechtdoor zo'n beetje waar die witte lat ligt en worden dan via bocht aangesloten op het schaduwstation (verste punt foto).

Zo kan ik dan mooi testen of alles werkt (en weer rondrijden!) voordat ik verder ga bouwen.

Groet

Ronald


N-scale / Fleischmann Piccolo en Peco 55 rails / Thema grensstreek Nederland/Duitsland / Intellibox/ HSI-s88-USB / WinDigiPet 2021
MIjn baan Arnhegen: viewtopic.php?f=14&t=7120
Filmpjes van de baan
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Ronald1
Berichten: 427
Lid geworden op: 16 jul 2009 15:18

Re: Arnhegen 3.0 Het eerste stuk van de bovenbaan is geplaat

Bericht door Ronald1 »

Korte update,
Deze week mooi de sporen rond de helix af kunnen maken en flink met diverse losse locs proefgereden.
Alles rijdt prima en ook de detectie en communicatie met WinDigiPet werkt naar behoren.
Verder nog wat klusjes gedaan zoals aantal latten schilderen die her en der onder de baan moeten komen.
2018-21-01 post forum.JPG
2018-21-01 post forum.JPG (83.69 KiB) 6092 keer bekeken
Nu komende weken aan de slag met de wisselstraat aan de andere kant van het schaduwstation en ervoor zorgen dat het snel weer rond kan rijden..

Groet

Ronald


N-scale / Fleischmann Piccolo en Peco 55 rails / Thema grensstreek Nederland/Duitsland / Intellibox/ HSI-s88-USB / WinDigiPet 2021
MIjn baan Arnhegen: viewtopic.php?f=14&t=7120
Filmpjes van de baan
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Ronald1
Berichten: 427
Lid geworden op: 16 jul 2009 15:18

Re: Arnhegen 3.0 De bouw van schaduwstation SchuytOord

Bericht door Ronald1 »

Korte update,

Vandaag flink door kunnen werken aan de 2de wisselstraat van het schaduwstation.
De wissels op de juiste plek vastgelijmd en inmiddels ook de Cobalts en alle bedrading aangebracht
Ook deze plaat kom ik in zijn geheel uit de baan halen en dan de bedrading en de Cobalts aanbrengen dat werkt toch wel fijn.
Van de week het geheel in de baan plaatsen en de laatste rails van het schaduwstation aanbrengen.
2018-01-28 post forum.JPG
2018-01-28 post forum.JPG (100.89 KiB) 5967 keer bekeken
Groet

Ronald


N-scale / Fleischmann Piccolo en Peco 55 rails / Thema grensstreek Nederland/Duitsland / Intellibox/ HSI-s88-USB / WinDigiPet 2021
MIjn baan Arnhegen: viewtopic.php?f=14&t=7120
Filmpjes van de baan
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Ronald1
Berichten: 427
Lid geworden op: 16 jul 2009 15:18

Re: Arnhegen 3.0 Schaduwstation SchuytOord in bedrijf

Bericht door Ronald1 »

Deze week flinke voortgang met bouwen geboekt. Het sporenplan van het schaduwstation Schuytoord lag er van de week al in, dus dit weekend meteen doorgegaan met het tijdelijke dubbelsporige lus (de oranje sporen in de tekening) die het schaduwstation in de bovenbaan direct verbindt met de onderbaan. Dat geheel bouw ik met Fleischmann piccolo rails die ik nog heb liggen en voor de lol de KATO brug – welke straks ergens in de bovenbaan moet komen- er ook in gebouwd.
2018-02-04 post1.JPG
2018-02-04 post1.JPG (86.76 KiB) 5837 keer bekeken
2018-02-04 post2.JPG
2018-02-04 post2.JPG (91.2 KiB) 5837 keer bekeken
Vandaag alle sporen erin gekregen en alle melders etc aangesloten. Nu de komende week opruimen, alles in WinDigiPet inbouwen, flink proefrijden en dan stop ik een paar maanden met het verder bouwen aan het sporenplan, dit i.v.m. andere - buitensporige – bezigheden. Nu het spoor weer kortgesloten is kan ik in die periode wel af en toe een uurtje rijden. Verder ga ik alle varianten van de rest van de bovenbaan die ik inmiddels bedacht heb nog eens goed tegen het licht houden en daarin een definitieve keuze maken, dat wordt nog lastig kiezen.

Groet

Ronald


N-scale / Fleischmann Piccolo en Peco 55 rails / Thema grensstreek Nederland/Duitsland / Intellibox/ HSI-s88-USB / WinDigiPet 2021
MIjn baan Arnhegen: viewtopic.php?f=14&t=7120
Filmpjes van de baan
Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4480
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Arnhegen 3.0 Schaduwstation SchuytOord in bedrijf

Bericht door spoor65 »

Ronald,

Wat bouw jij ontzettend strak en netjes.

Je zegt dat je gaat opruimen, wat is er eigenlijk op te ruimen.

Mooie vooruitgang geboekt, blijf dit zeker volgen.

mvg

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Gebruikersavatar

ouwerling
Berichten: 385
Lid geworden op: 22 jun 2010 12:19
Locatie: Gelderland

Re: Arnhegen 3.0 Schaduwstation SchuytOord in bedrijf

Bericht door ouwerling »

Hoi,

Ziet er weer knap uit.
En uiteraard heeeeeel veel succes met je/jullie andere "buitensporige" bezigheden.
We houden contact!!!
Sterkte.

Groet
Jos


Baan Benelux, PC Windows10, IB Basic, Uhlenbrock Loconet, iTrain-3 Pro, Flm N spoor, Periode V
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Ronald1
Berichten: 427
Lid geworden op: 16 jul 2009 15:18

Re: Arnhegen 3.0 Schaduwstation SchuytOord in bedrijf

Bericht door Ronald1 »

Korte update,

Deze week vooral bezig geweest met de treinkamer opruimen (vuil en stof blijft toch de grootste vijand van N-spoor!), de baan poetsen en de treinen op de baan zetten en alles goed aan het rijden krijgen.
2018-02-11 post 1.JPG
2018-02-11 post 1.JPG (101.16 KiB) 7326 keer bekeken
Het moet toch altijd weer een beetje op gang getrokken worden als, met name het oudere materieel (de 1100 en 1200's), een tijdje in de kast heeft gelegen.
Dus een klink aantal locs gepoetst op de LUX en ook met de hand wielen gereinigd. Inmiddels staan er flink wat treinen op de baan en alles rijdt volledig automatisch rond.
2018-02-11 post 2.JPG
2018-02-11 post 2.JPG (114.7 KiB) 7326 keer bekeken
De komende dagen veel rijden en twee nieuwe locs - een BR245 van Fleischmann en een BR150 van Minitrix, beide met veel mooie geluidsfuncties - in WinDigiPet zetten, ijken en inregelen en een plaatsje in het rijschema geven.

Ronald


N-scale / Fleischmann Piccolo en Peco 55 rails / Thema grensstreek Nederland/Duitsland / Intellibox/ HSI-s88-USB / WinDigiPet 2021
MIjn baan Arnhegen: viewtopic.php?f=14&t=7120
Filmpjes van de baan
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Ronald1
Berichten: 427
Lid geworden op: 16 jul 2009 15:18

Re: Arnhegen 3.0 Nieuw filmpje van de baan in bedrijf

Bericht door Ronald1 »

Korte update met filmpje.

Ik had lekker weekje vrij dus ook tijd voor de treinen.

Ervoor gezorgd dat (bijna) alle locs weer soepel rijden en het nieuwe schaduwstation opgenomen in WinDipiPet voor het automatisch rijden.

Vandaag filmpje geschoten met de complete baan in bedrijf:

https://youtu.be/-gTqhUuOyfg


Ronald


N-scale / Fleischmann Piccolo en Peco 55 rails / Thema grensstreek Nederland/Duitsland / Intellibox/ HSI-s88-USB / WinDigiPet 2021
MIjn baan Arnhegen: viewtopic.php?f=14&t=7120
Filmpjes van de baan
Gebruikersavatar

Doolemeister
Berichten: 1107
Lid geworden op: 19 okt 2011 12:30
Locatie: Regio het Groene Hart

Re: Arnhegen 3.0 Nieuw filmpje van de baan in bedrijf

Bericht door Doolemeister »

Mooi filmpje!
Wat een lengte :o

Groet,
Arjan


Groet, Arjan

De bouw van mijn baan ESPE
Voorzitter van de Delftse Modelbouwvereniging
Volg ons op Facebook
Samen bouwen aan een groter geheel
Gebruikersavatar

Ad_M
Berichten: 4081
Lid geworden op: 24 feb 2013 18:31
Locatie: Lelystad

Re: Arnhegen 3.0 Nieuw filmpje van de baan in bedrijf

Bericht door Ad_M »

Gaaf hoor, mooie verzameling en ruimte trouwens :D

Mvg,
Ad


Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Ronald1
Berichten: 427
Lid geworden op: 16 jul 2009 15:18

Re: Arnhegen 3.0 Nieuwe aanwinsten

Bericht door Ronald1 »

Korte update,

Naast dat ik gewoon lekker veel aan het rijden ben en allerlei materieel de hoog nodige (achterstallige) onderhouds beurt geef, is er geen bouw voortgang te melden.
Vandaar de nieuwe aanwinsten tot op heden van in 2018 eens bij elkaar geharkt.
Nieuwe aanwinsten 2018.JPG
Nieuwe aanwinsten 2018.JPG (112.56 KiB) 6929 keer bekeken
Te weten:
de BR-150 van Minitrix (16155) voor het trekken van de lange sleep Shell/Esso/BP ketelwagens;
de BR-245 van Fleischmann (724571), gewoon omdat ik hem vreselijk mooi vond, hiervoor moet ik nog een gepaste sleep zoeken;
de BR-146.5 van Fleischmann (738876) voor het trekken dan de EC/IC stam met sluitwagen;
en een sleep van 9 VTG-RAG kolenwagens van Fleischmann (852326), die gaan voorlopig samen met een BR-44 de baan op,
als er aantal andere locs uit het onderhoud terugkomen ga ik kijken of hier nog iets beter bij past.

De BR-146.5 en de VTG kolenwagens zijn gisteren uit Lochem mee naar huis gekomen ;)

Groet

Ronald


N-scale / Fleischmann Piccolo en Peco 55 rails / Thema grensstreek Nederland/Duitsland / Intellibox/ HSI-s88-USB / WinDigiPet 2021
MIjn baan Arnhegen: viewtopic.php?f=14&t=7120
Filmpjes van de baan
Plaats reactie