Arnhegen Centraal: de nieuwe bouwput

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Ronald1
Berichten: 427
Lid geworden op: 16 jul 2009 15:18

Re: Arnhegen 3.0

Bericht door Ronald1 »

Maar weer eens een update

Ondanks drukte op werk en nog huis de laatste weken weer wat verder kunnen werken aan de baan.

De ruwbouw van het frame voor de onderbaan is zo goed als klaar, dus begonnen met mijn grote liefde de bedrading :twisted: Daar heb ik echt een bloedhekel aan.

Ik heb inmiddels de centrale voorzieningen voor de IB en de boosters -voorlopig nog 2 Power 3's die ga ik waarschijnlijk vervangen en uitbreiden naar in totaal 4 Power 4's (2 voor de onderbaan en twee voor de bovenbaan) - op een plank gemonteerd alsmede de trafo die de wisselaansturingen van wat extra power gaat voorzien. Alvast ruimte en de benodigde draden voor de andere twee boosters gemonteerd.
2014-03-01 003res.jpg
2014-03-01 003res.jpg (93.02 KiB) 14052 keer bekeken
Natuurlijk meteen alles functioneel getest met de Intellibox en het ijkspoor en wat snel in elkaar geflanste Viessmann bezetmelders en wat wil het werkte in 1 keer, ook de communicatie met de PC en WinDigiPet. Je wordt er zowaar handig in ;)
2014-03-01 004.jpg
2014-03-01 004.jpg (113.36 KiB) 14052 keer bekeken
Dit gaf mij ook eindelijk de kans om mijn beide gereviseerde 1200 locs met de nieuw erin gemonteerde Faulhaber motoren te laten rijden.

Ik ben er heel tevreden over, het rijgedrag (en geluid) is een wereld van verschil met de oude stotterende koffiemolens.

De volgende klus is de beide ringleidingen met elk 12 draden helemaal in de rondte trekken en vervolgens alle platen met de wisseldecoders en bezetmelders in elkaar schroeven.
Maar eerst nog even moed verzamelen.

Groet

Ronald


N-scale / Fleischmann Piccolo en Peco 55 rails / Thema grensstreek Nederland/Duitsland / Intellibox/ HSI-s88-USB / WinDigiPet 2021
MIjn baan Arnhegen: viewtopic.php?f=14&t=7120
Filmpjes van de baan
Gebruikersavatar

bob vermeulen
Berichten: 3200
Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
Locatie: Loosbroek

Re: Arnhegen 3.0

Bericht door bob vermeulen »

Ronald,

Prima werk en alles ziet er weer zeer georganiseert uit.
Hoop dat er snel met treinen weer gereden kan worden.

Mvrg bob


Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com

henry
Berichten: 1919
Lid geworden op: 03 nov 2009 19:41
Locatie: apeldoorn

Re: Arnhegen 3.0

Bericht door henry »

ziet er gelikt uit en wat een mooie ruimte zo zeg
blijf dit weer volgen

gr henry



Mctrain
Berichten: 84
Lid geworden op: 13 sep 2010 18:16
Locatie: Kruisland

Re: Arnhegen 3.0

Bericht door Mctrain »

Zo dat word daar eventjes profesioneel aangepakt zeg. Prachtig om dit zo te zien zeg, wat een ruimte, en alles zo keurig netjes!!!! Jij bent geen beginner.


Gebruikersavatar

Zaunkönigs Bahn
Berichten: 1013
Lid geworden op: 12 jan 2013 19:02

Re: Arnhegen 3.0

Bericht door Zaunkönigs Bahn »

Ik heb je baanplan bekeken. Begrijp inmiddels dat dit het schaduwstation is. Ik denk dat je wat problemen gaat tegenkomen. Zo is aan de rechterkant twee keer een kruizing van veel sporen. Geen idee hoe je dat gaat doen, maar ik zie geen lengtes die toestaan voor een daling of een stijging omdat direct aan de bogen wisselcomplexen liggen. Kan het verkeerd hebben, maar zo lijkt het mij wel op de tekening.

Groeten,
Joop


Met vriendelijke groet,
Joop

Project Zaunkönigs Bahn, Duitse baan, Tijdperk IIb (DRG)
https://joopn.home.xs4all.nl/msb/indexn.htm
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Ronald1
Berichten: 427
Lid geworden op: 16 jul 2009 15:18

Re: Arnhegen 3.0

Bericht door Ronald1 »

Hoi Joop,

Leuk iemand die meedenkt.

Het probleem valt mee. Ik zal het plan nog iets beter toelichten (overigens is het al weer op de schop, ik zal het nieuwe plan hierna uploaden).
De groene sporen in het plan liggen op niveau 00 mm en de grijze op niveauu + 60 mm de blauwe sporen aan de korte kant overbruggen dit niveau verschil, dat gaat prima met een helling van 2% of minder.

De blauwe helix aan de lange kant (slechts deels getekend) gaat van niveau 00 in 5 en een halve omwenteling naar +370 mm met een helling van 2% en sluit zo aan op de bovenbaan (ooit ...)

Ik hoop dat dit het verduidelijkt.

Groet

Ronald


N-scale / Fleischmann Piccolo en Peco 55 rails / Thema grensstreek Nederland/Duitsland / Intellibox/ HSI-s88-USB / WinDigiPet 2021
MIjn baan Arnhegen: viewtopic.php?f=14&t=7120
Filmpjes van de baan
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Ronald1
Berichten: 427
Lid geworden op: 16 jul 2009 15:18

Re: Arnhegen 3.0

Bericht door Ronald1 »

Meteen maar even het meest recente plan voor de onderbaan

Ik heb besloten om het niveauverschil in de onderbaan wat groter te maken.
De groene sporen liggen op niveau 00 mm en de grijze naar +100 mm verplaatst dit om overal goed bij/tussen te kunnen.

Daarom ben ik genoodzaakt op de korte kant ook een helix te plaatsen (die heb ik al liggen dus dat was makkelijk beslist) van anderhalve omwenteling waarmee ik dan 8 van de 10 cm hoogteverschil kan overbruggen (resterende 2 cm in aanloop ernaar toe al laten oplopen).

Ook het omloopspoor voor de goederentreinen (om de helix heen aan de lange kant) heb ik weggehaald. Bij nadere beschouwing vond ik dat niet zinvol.

Verder in het midden van het schaduwstation een stukje wisselstraat gemaakt zodat ik een aantal sporen of stukken ervan als parkeersporen kan gebruiken o.a. voor de schoonmaaktreinen terwijl de rest gewoon doorstroomt. Hierdoor worden de aparte opstelsporen voor de schoonmaaktreinen overbodig en die dus weggehaald, maakt het rijtechnisch betrouwbaarder (denk ik)
Arnhegen 3.0 onderbaan 9 maart 2014.gif
Arnhegen 3.0 onderbaan 9 maart 2014.gif (46.49 KiB) 13947 keer bekeken
Eens kijken hoelang deze versie standhoud.

Meedenken is uiteraard welkom

Groet

Ronald


N-scale / Fleischmann Piccolo en Peco 55 rails / Thema grensstreek Nederland/Duitsland / Intellibox/ HSI-s88-USB / WinDigiPet 2021
MIjn baan Arnhegen: viewtopic.php?f=14&t=7120
Filmpjes van de baan

Wablo
Berichten: 875
Lid geworden op: 01 jan 2014 21:01
Locatie: rijnmond

Re: Arnhegen 3.0

Bericht door Wablo »

Ronald,
Als er rechts onderin iets gebeurd op het verzonken groene spoor kom je er nauwelijks meer bij, zelf zou ik dat verzonken deel meer naar het midden halen.
gr.
Bert



walter
Berichten: 294
Lid geworden op: 01 okt 2010 19:01

Re: Arnhegen 3.0

Bericht door walter »

Hoi Ronald,
Je hebt een heerlijke ruimte tot je beschikking, maar ikzelf zou nooit meer een baan langs de muur maken. Het gaat altijd fout (hoe secuur je ook bezig bent) waar je nét niet bij kan. Dat is althans mijn ervaring.

Groeten,
Walter


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Ronald1
Berichten: 427
Lid geworden op: 16 jul 2009 15:18

Re: Arnhegen 3.0

Bericht door Ronald1 »

Bert,

Goeie tip ik heb het meteen aangepast in het baanontwerp.

Walter,

Ik begrijp je punt maar ik wil de ruimte in de onderbaan zo maximaal mogelijk benutten en denk (eigenwijs) dat ik bij problemen overal goed bij kan.
Arnhegen 3.0 onderbaan 9 maart 2014.gif
Arnhegen 3.0 onderbaan 9 maart 2014.gif (46.41 KiB) 13865 keer bekeken
Groet

Ronald


N-scale / Fleischmann Piccolo en Peco 55 rails / Thema grensstreek Nederland/Duitsland / Intellibox/ HSI-s88-USB / WinDigiPet 2021
MIjn baan Arnhegen: viewtopic.php?f=14&t=7120
Filmpjes van de baan
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Ronald1
Berichten: 427
Lid geworden op: 16 jul 2009 15:18

Re: Arnhegen 3.0

Bericht door Ronald1 »

Update van de bouw
De afgelopen weken de laatste klusjes aan het frame van de onderbaan afgerond.
Dit lange weekend (vr t/m zo) lekker veel tijd gehad voor opbouw van de baan. Vooral druk geweest met de ringleidingen voorde stroomvoorziening van de baan. Ik heb 2 ringleidingen met elk 12 draden aangelegd en bovendien de LocoNet T aansluiting in de rondte gelegd. Bedrading is niet bepaald mijn favoriete klusje maar alles wat je nu goed doet daar heb je later plezier van hoop ik dan maar.

De eerste ringleiding is voor de Intellibox ,de 4 boosters (2 voor de onder- en 2 voor de bovenbaan) en de extra trafo voor de Viessmann (5215) Powermodules en de tweede ringleiding gebruik ik voor diverse lichttrafo’s etc. De Loconet T is ringleiding is voor aansluiting van de her en der geplaatste Viessmann 5233 bezetmelders (i.c.m. S88-LN van Wim Ros).
Alles ligt erin, is getest en werkt dat is altijd een lekker gevoel.
2014-03-23 005 web.jpg
2014-03-23 005 web.jpg (82.34 KiB) 15008 keer bekeken
2014-03-23 012 web.jpg
2014-03-23 012 web.jpg (85 KiB) 15008 keer bekeken
Zaterdag met spoormaatje nog even naar de modelspoorbeurs in Zutphen geweest, was leuke beurs met relatief veel N, paar leuke banen en her en der lekker gekletst. Ook nog twee leuke Titan trafo’s op de kop getikt.
2014-03-23 003 web.jpg
2014-03-23 003 web.jpg (94.36 KiB) 15008 keer bekeken
Groet
Ronald


N-scale / Fleischmann Piccolo en Peco 55 rails / Thema grensstreek Nederland/Duitsland / Intellibox/ HSI-s88-USB / WinDigiPet 2021
MIjn baan Arnhegen: viewtopic.php?f=14&t=7120
Filmpjes van de baan
Gebruikersavatar

Ron
Berichten: 3016
Lid geworden op: 17 mar 2010 03:51
Locatie: Huizen

Re: Arnhegen 3.0

Bericht door Ron »

Strak werk hoor.

gr. Ron


Ik rommel maar wat aan!
Gebruikersavatar

bob vermeulen
Berichten: 3200
Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
Locatie: Loosbroek

Re: Arnhegen 3.0

Bericht door bob vermeulen »

En dan zegt hij dat hij niet kan bedraden :o , mooi werk en een goede basis is het halve werk.
Ben vandaag naar Zutphen geweest. Inderdaad een paar mooie N spoor banen gezien.

mvrg Bob


Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Gebruikersavatar

ouwerling
Berichten: 385
Lid geworden op: 22 jun 2010 12:19
Locatie: Gelderland

Re: Arnhegen 3.0

Bericht door ouwerling »

Hi /Ronald,

Ziet er weer strak uit. :)

Jos


Baan Benelux, PC Windows10, IB Basic, Uhlenbrock Loconet, iTrain-3 Pro, Flm N spoor, Periode V
Gebruikersavatar

Maurits71
Berichten: 2931
Lid geworden op: 26 okt 2008 07:17

Re: Arnhegen 3.0

Bericht door Maurits71 »

mmm, als je je verveel kom ff hierheen ;)


Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here
Gebruikersavatar

joep-N
Berichten: 153
Lid geworden op: 03 mei 2012 14:17
Locatie: Mierlo

Re: Arnhegen 3.0

Bericht door joep-N »

Dat ziet er inderdaad heel strak uit ! Knap gedaan !!


Groet,
Joep

Periode 3 - DR5000 / Multimaus - OC32 - Rosoft - iTrain
diorails
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Ronald1
Berichten: 427
Lid geworden op: 16 jul 2009 15:18

Re: Arnhegen 3.0

Bericht door Ronald1 »

Het is even stil geweest maar dat betekent niet dat er niets gedaan is, dus maar weer eens een update van de bouw.

Zoals al eerder gezegd bouw ik eerst de onderbaan met het schaduwstation en een station voor het reguleren van het inkomende en uitgaande verkeer. Omdat ik het vervelend vind dat ik nu niet kan rijden besloten om in de eerste fase van de bouw een tijdelijk (keer)lus te maken (waar later de helix naar de bovenbaan komt) zodat ik sneller weer rond kan rijden en het schaduwstation etc kan testen. Het baanplan spreekt denk ik voor zich. Het station wordt later uitgebreid tot de volle 9 of 10 sporen.
Baanplan onderbaan
Baanplan onderbaan
fase1bouw web.jpg (124.67 KiB) 7615 keer bekeken
Op de korte kant liggen inmiddels al een aantal stukken rails en de kleine helix is ook klaar. Inmiddels daar twee wissels en een stuk of 20 bezetmelders aangesloten en getest. Alles werkt, altijd fijn!
De korte kant met de kleine helix
De korte kant met de kleine helix
2015-05-16 (4) web.jpg (99.93 KiB) 7615 keer bekeken
De laatste dagen bezig geweest aan de lange kant met het houtwerk voor de verhoging van het schaduwstation en het omloopspoor. Dat ligt er nu ook in. Tevens inmiddels de benodigde elektronica voor de bezetmelders aan de lange kant ook binnen dus ook daar gaan binnenkort de eerste rails geplaatst worden.
De lange kant met het omloopspoor
De lange kant met het omloopspoor
2015-05-16 (1) web.jpg (85.6 KiB) 7615 keer bekeken
Nu eerst het schaduwstation in elkaar zetten en dat is nog een leuke klus met 6 sporen met elk 12 tot 14 bezetmelders. De wisselstraat voor de ingang van het schaduwstaiton ligt al klaar om geplaatst te worden.
De wisselstraat voor de ingang van het schaduwstation
De wisselstraat voor de ingang van het schaduwstation
2015-05-16 (5) web.jpg (89.1 KiB) 7615 keer bekeken
Groet
Ronald


N-scale / Fleischmann Piccolo en Peco 55 rails / Thema grensstreek Nederland/Duitsland / Intellibox/ HSI-s88-USB / WinDigiPet 2021
MIjn baan Arnhegen: viewtopic.php?f=14&t=7120
Filmpjes van de baan
Gebruikersavatar

bob vermeulen
Berichten: 3200
Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
Locatie: Loosbroek

Re: Arnhegen 3.0

Bericht door bob vermeulen »

Ronald,

Dat zijn weer vorderingen die gezien mogen worden. Lekkere ruimte heb je tot je beschikking.
Het schaduw station is wel erg lang hoeveel treinen kan daar in kwijt?

mvrg Bob


Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Ronald1
Berichten: 427
Lid geworden op: 16 jul 2009 15:18

Re: Arnhegen 3.0

Bericht door Ronald1 »

Bob,

Ja er komt nu schot in en ruimte is inderdaad helemaal Ok, zeker na de krappe zolder hiervoor.

Het uitgangspunt van het schaduwstation was zoveel mogelijk treinen erin met zo weinig mogelijk wissels, vandaar lange sporen. Het schaduwstation heeft 6 sporen van 7 tot 8 meter lang.
Ik ben nog een beetje aan het puzzelen hoe ik dat ga indelen, zo weet ik nog niet zeker of ik de wisselstraat tussen spoor 2 t/m 5 in het midden handhaaf. Die heb ik ooit bedacht om het achterste stuk van spoor 3,4,5 als opstelsporen te kunnen gebruiken en dan wel te kunnen passeren / ervoor op te vullen.

Waarschijnlijk deel ik het zo in dat ik (vanaf buitenste spoor 1) 5,6,6,6,8, en 5 treinen per spoor kan opstellen, dus in totaal capaciteit voor 36 treinen.

Groet

Ronald


N-scale / Fleischmann Piccolo en Peco 55 rails / Thema grensstreek Nederland/Duitsland / Intellibox/ HSI-s88-USB / WinDigiPet 2021
MIjn baan Arnhegen: viewtopic.php?f=14&t=7120
Filmpjes van de baan
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Ronald1
Berichten: 427
Lid geworden op: 16 jul 2009 15:18

Re: Arnhegen 3.0

Bericht door Ronald1 »

Door de verbouwing in huis nog steeds weinig tijd voor de hobby maar tussen de andere werkzaamheden door toch weer wat vorderingen kunnen maken, dus maar weer eens update.

Ik ben gestart met het leggen van de rails voor het omloopspoor. Veel gelezen over verkanten dus dat ook maar eens geprobeerd. Ik heb 0,7 mm rubber stripjes aan de buitenkanten van de rails verlijmd, de eerste tests lijken Ok.
Verkanten van de rails voor het omloopspoor
Verkanten van de rails voor het omloopspoor
verkanten.JPG (98.08 KiB) 7441 keer bekeken
Voor de detectie aan de lange kant van de baan heb ik vijf S88SD16-n terugmelddecoders van Wim Ros aangeschaft en die samen met eentje die ik al had op decoderplaat gemonteerd. Indien nodig kan ik het nog uitbreiden naar 8 decoders. Van de decoderplaat ga ik met 16 aderige kabels naar diverse plekken onder de baan, alwaar ik verdeelplaten monteer zodat ik daar straks de draden vanaf de rails op kan monteren. Iets wat ik van Bob Vermeulen heb afgekeken en nu wel even veel werk is maar wat me straks veel gepruts met lange draden trekken scheelt.
Decoderplaat kring 2
Decoderplaat kring 2
decoderplaat kring 2.jpg (92.02 KiB) 7441 keer bekeken
Als dit stuk van de elektronica gereed is ga ik serieus rails leggen.

Tot zover de update
Groet
Ronald


N-scale / Fleischmann Piccolo en Peco 55 rails / Thema grensstreek Nederland/Duitsland / Intellibox/ HSI-s88-USB / WinDigiPet 2021
MIjn baan Arnhegen: viewtopic.php?f=14&t=7120
Filmpjes van de baan
Gebruikersavatar

ouwerling
Berichten: 385
Lid geworden op: 22 jun 2010 12:19
Locatie: Gelderland

Re: Arnhegen 3.0

Bericht door ouwerling »

Hi Ronald,

Zoals we van je gewend zijn ziet 't er weer zeer strak uit.
Inderdaad nu misschien even wat extra werk, maar straks; zeker als er wat is; heb je er, zoals we hebben ondervonden, heel veel plezier van.

Kom gauw weer even kijken.

Overigens:
Werken de verdeelplaten?
Al tijd gehad om m'n 1600 te bekijken?

Groet

Jos


Baan Benelux, PC Windows10, IB Basic, Uhlenbrock Loconet, iTrain-3 Pro, Flm N spoor, Periode V
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Ronald1
Berichten: 427
Lid geworden op: 16 jul 2009 15:18

Re: Arnhegen 3.0

Bericht door Ronald1 »

Hoi Jos,

Ja ik heb de eerste kabel en verdeelplaat inmiddels geinstalleerd en getest en het werkt perfect.
Helaas nog geen tijd gehad voor de 1800, ik hoop deze week.

Groet

Ronald


N-scale / Fleischmann Piccolo en Peco 55 rails / Thema grensstreek Nederland/Duitsland / Intellibox/ HSI-s88-USB / WinDigiPet 2021
MIjn baan Arnhegen: viewtopic.php?f=14&t=7120
Filmpjes van de baan
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Ronald1
Berichten: 427
Lid geworden op: 16 jul 2009 15:18

Arnhegen 3.0 update (11 m2)

Bericht door Ronald1 »

Hierbij weer een update van de vorderingen na de zomerstop.

Door het slechte weer van de laatste weken weer lekker door kunnen bouwen en inmiddels ligt het schaduwstation erin en rijdt het rond met een tijdelijke keerlus waar later de helix naar de bovenbaan gaat komen
(die helix ligt er nu even los op, nog net stukje in beeld aan linkerkant 1ste foto).
Inmiddels ligt er circa 98 meter rails, met 99 melders en 19 wissels.
In het schaduwstation kan ik over 6 lange sporen maximaal 36 treinen van verschillende lengtes (maximale lengte 150 cm) parkeren.
Er moet zeker nog wel het een en ander aan gebeuren (o.a. alle flexrails vastlijmen en opvullen) maar ik vind het een lekker gevoel om weer te kunnen rijden.
Ondanks 8 tot 12 maanden in de doosjes rijdt het meeste materieel al weer verbluffend soepel in de rondte.

Onderstaande fotoos geven een overzicht van de huidige onderbaan.
2014-08-29 (7) Onderbaan links web.jpg
2014-08-29 (7) Onderbaan links web.jpg (100.93 KiB) 7468 keer bekeken
2014-08-29 (8) Onderbaan rechts web.jpg
2014-08-29 (8) Onderbaan rechts web.jpg (90.22 KiB) 7468 keer bekeken
Ook de baan in WinDigiPet gezet en alles ingevoerd en de eerste camera geïnstalleerd dus we rijden weer volautomatisch
2014-08-24 (2) Control center web.jpg
2014-08-24 (2) Control center web.jpg (82.36 KiB) 7468 keer bekeken
Screenshot WinDigiPet van de huidige baan
PW fase1.JPG
PW fase1.JPG (113.1 KiB) 7468 keer bekeken
Inmiddels HSI-s88-USB binnen die ga ik komende periode inbouwen, daarna verder het afmaken van het schaduwstation en de bouw van het station in de onderbaan.

Groet

Ronald
Laatst gewijzigd door Ronald1 op 01 sep 2014 09:52, 2 keer totaal gewijzigd.


N-scale / Fleischmann Piccolo en Peco 55 rails / Thema grensstreek Nederland/Duitsland / Intellibox/ HSI-s88-USB / WinDigiPet 2021
MIjn baan Arnhegen: viewtopic.php?f=14&t=7120
Filmpjes van de baan

marco
Berichten: 1172
Lid geworden op: 06 sep 2008 14:08
Locatie: wijchen

Re: Arnhegen 3.0 (nu 11 m2)

Bericht door marco »

Strak werk hoor had ik dat geduld maar :(


Groetjes marco


Modulebaantje "immergut"
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2057

Vaste baan op zolder ( in aanbouw )

http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=3911
Gebruikersavatar

141
Berichten: 348
Lid geworden op: 18 sep 2013 07:23

Re: Arnhegen 3.0 (nu 11 m2)

Bericht door 141 »

Hallo Ronald,

Ik heb zojuist jouw bouwverslag doorgelezen, wat jij hier laat zien ziet er zeer goed uit. Wat werk jij netjes!
Ook ik blijf jouw volgen!

Gr. Clemens


Onbereikbare doelen; ze gaan zo lekker lang mee.
Pendelbaan Wolfach
Plaats reactie