Arnhegen Centraal: de nieuwe bouwput
Re: Arnhegen 3.0 (nu 11 m2) Eerste test digitale koppeling
Beste N-spoorders,
Het draadje maar eens even afgestoft. De laatste maanden weinig zichtbare voortgang op de baan behalve
dat ik veel met het rijdende materieel en WinDigiPet bezig ben geweest en nog steeds aan hik tegen
het definitieve ontwerp voor de bovenbaan, maar daarover later nog wel eens meer.
Gisteren samen met Bob de digitale krois koppeling in de V90 gemonteerd.
Pittig klusje maar door de hulp en ervaring van Bob prima gelukt.
Ik heb snel een kort filmpje gemaakt van de eerste handmatige acties met de V90, hier de link: https://youtu.be/520SItqr77c
Ontkoppelen en koppelen gaat vooralsnog prima en ook rijden met de sleep bv de helix door gaat prima.
De acties nog wat verfijnen en de volgende stap is deze in Windigipet automatiseren.
Dit gaat veel leuke mogelijkheden bieden voor het automatisch rangeren, het verslepen van afgekoppelde treinen etc..
Groet
Ronald
Het draadje maar eens even afgestoft. De laatste maanden weinig zichtbare voortgang op de baan behalve
dat ik veel met het rijdende materieel en WinDigiPet bezig ben geweest en nog steeds aan hik tegen
het definitieve ontwerp voor de bovenbaan, maar daarover later nog wel eens meer.
Gisteren samen met Bob de digitale krois koppeling in de V90 gemonteerd.
Pittig klusje maar door de hulp en ervaring van Bob prima gelukt.
Ik heb snel een kort filmpje gemaakt van de eerste handmatige acties met de V90, hier de link: https://youtu.be/520SItqr77c
Ontkoppelen en koppelen gaat vooralsnog prima en ook rijden met de sleep bv de helix door gaat prima.
De acties nog wat verfijnen en de volgende stap is deze in Windigipet automatiseren.
Dit gaat veel leuke mogelijkheden bieden voor het automatisch rangeren, het verslepen van afgekoppelde treinen etc..
Groet
Ronald
N-scale / Fleischmann Piccolo en Peco 55 rails / Thema grensstreek Nederland/Duitsland / Intellibox/ HSI-s88-USB / WinDigiPet 2021
MIjn baan Arnhegen: viewtopic.php?f=14&t=7120
Filmpjes van de baan
MIjn baan Arnhegen: viewtopic.php?f=14&t=7120
Filmpjes van de baan
-
- Berichten: 709
- Lid geworden op: 14 nov 2014 12:08
- Locatie: Noordelijk brabant
- Contacteer:
Re: Arnhegen 3.0 (nu 11 m2) Eerste test digitale koppeling
Werkt erg mooi hoor. Succes met inregelen.
Groet marc,
Mijn Test Baan
Baanplan Spoorbaan Janbaas
Spoorbaan Janbaas
Roco Z21, Itrain, Arloco Bezetmelders, Rosoft Lnet s88sd16N, Rosoft MDD, Kato Unitrack rails.
Tijdperk alles wat mooi is!
https://facebook.com/ModelspoorbaanJanbaas/
Mijn Test Baan
Baanplan Spoorbaan Janbaas
Spoorbaan Janbaas
Roco Z21, Itrain, Arloco Bezetmelders, Rosoft Lnet s88sd16N, Rosoft MDD, Kato Unitrack rails.
Tijdperk alles wat mooi is!
https://facebook.com/ModelspoorbaanJanbaas/
Re: Arnhegen 3.0 (nu 11 m2) Eerste test digitale koppeling
Netjes hoor. Ik zou alleen naar mijn gevoel de tijd dat de koppeling bedient wordt wat korter zetten. Hij blijft nu 10 sec actief en das vrij lang en onnodig zoals op t filmpje blijkt. Daarmee belast je het elektro-magneet spoeltje wat minder. (en dat zou de levensduur weer ten goede moeten komen)
Re: Arnhegen 3.0 (nu 11 m2) Eerste test digitale koppeling
Joost
Je hebt uiteraard gelijk maar dit waren de eerste probeersels met de PIKO handbediening.
Ik heb het inmiddels geautomatiseerd en de bekrachtiging teruggebracht tot 1 a 1,5 seconden.
Ronald
Je hebt uiteraard gelijk maar dit waren de eerste probeersels met de PIKO handbediening.
Ik heb het inmiddels geautomatiseerd en de bekrachtiging teruggebracht tot 1 a 1,5 seconden.
Ronald
N-scale / Fleischmann Piccolo en Peco 55 rails / Thema grensstreek Nederland/Duitsland / Intellibox/ HSI-s88-USB / WinDigiPet 2021
MIjn baan Arnhegen: viewtopic.php?f=14&t=7120
Filmpjes van de baan
MIjn baan Arnhegen: viewtopic.php?f=14&t=7120
Filmpjes van de baan
Re: Arnhegen 3.0 (nu 11 m2) Eerste test digitale koppeling
Dat ziet er goed uit......dat is wel iets om te hebben op een rangeer lok
Thanks Fred
Thanks Fred
Re: Arnhegen 3.0 (nu 11 m2) Eerste test digitale koppeling
Top.
Tot maandag
Jos
Tot maandag
Jos
Baan Benelux, PC Windows10, IB Basic, Uhlenbrock Loconet, iTrain-3 Pro, Flm N spoor, Periode V
Re: Arnhegen 3.0 Pimpen van de helix en start bouw bovenbaan
Het is weer even geleden en de afgelopen weinig zichtbaars en concreets aan de baan gedaan behalve rijden en bezig zijn met het besturingsprogramma (WinDigiPet) en het verfijnen van het ontwerp van de bovenbaan (daarover later meer). Maar ik ben nu toch gestart met de voorbereidingen voor de bouw van de bovenbaan.
Allereerst ben ik begonnen aan het pimpen van de helix, dwz het extra ondersteunen van de bochten om doorhangen te voorkomen en het aanbrengen van een extra omloop om zo het hoogteverschil tussen de onder- en bovenbaan nog 6 cm te vergroten.
Om het doorhangen te voorkomen het ik in elke bocht aan zowel de binnen- als buitenzijde een extra ondersteuning aangebracht en die “constructie”ook gebruikt voor de nieuwe omloop, dat scheelde veel werk omdat ik nu de draadeinden niet hoefde te verlengen. Alles in elkaar gelijmd en de helix is nu een stuk solider. Verder een extra omloop gemaakt (de grijze) waar ik de komende tijd de rails op ga zetten, de melders aansluiten, testen etc. Verder begonnen met het maken van een houten frame om de helix heen waar ook plaat en de rails van de bovenbaan op gaan rusten. Ik wil sowieso van hele helix ook de zijkanten dicht gaan maken op wat kijkgaten na. Het bouw tempo zal ook nu niet hoog liggen, maar het voelt goed om weer lekker bezig te zijn en is er voorlopig nog genoeg te doen.
Om de Photobucket ellende voor te zijn, heb ik vanmiddag alle (gelukkig niet heel veel foto's uit dit draadje omgezet (nu kon ik nog zien welke het waren en @Hans als er een vrijwillige bijdrage mogelijk is ten aanzien van de server kosten dan doe ik mee.
Groet
Ronald
Allereerst ben ik begonnen aan het pimpen van de helix, dwz het extra ondersteunen van de bochten om doorhangen te voorkomen en het aanbrengen van een extra omloop om zo het hoogteverschil tussen de onder- en bovenbaan nog 6 cm te vergroten.
Om het doorhangen te voorkomen het ik in elke bocht aan zowel de binnen- als buitenzijde een extra ondersteuning aangebracht en die “constructie”ook gebruikt voor de nieuwe omloop, dat scheelde veel werk omdat ik nu de draadeinden niet hoefde te verlengen. Alles in elkaar gelijmd en de helix is nu een stuk solider. Verder een extra omloop gemaakt (de grijze) waar ik de komende tijd de rails op ga zetten, de melders aansluiten, testen etc. Verder begonnen met het maken van een houten frame om de helix heen waar ook plaat en de rails van de bovenbaan op gaan rusten. Ik wil sowieso van hele helix ook de zijkanten dicht gaan maken op wat kijkgaten na. Het bouw tempo zal ook nu niet hoog liggen, maar het voelt goed om weer lekker bezig te zijn en is er voorlopig nog genoeg te doen.
Om de Photobucket ellende voor te zijn, heb ik vanmiddag alle (gelukkig niet heel veel foto's uit dit draadje omgezet (nu kon ik nog zien welke het waren en @Hans als er een vrijwillige bijdrage mogelijk is ten aanzien van de server kosten dan doe ik mee.
Groet
Ronald
Laatst gewijzigd door Ronald1 op 23 jul 2017 10:17, 1 keer totaal gewijzigd.
N-scale / Fleischmann Piccolo en Peco 55 rails / Thema grensstreek Nederland/Duitsland / Intellibox/ HSI-s88-USB / WinDigiPet 2021
MIjn baan Arnhegen: viewtopic.php?f=14&t=7120
Filmpjes van de baan
MIjn baan Arnhegen: viewtopic.php?f=14&t=7120
Filmpjes van de baan
Re: Arnhegen 3.0 Pimpen van de helix en start bouw bovenbaan
Hoi,
Slim om de helix zo extra te ondersteunen. Goed idee....................
Groet
Jos
Slim om de helix zo extra te ondersteunen. Goed idee....................
Groet
Jos
Baan Benelux, PC Windows10, IB Basic, Uhlenbrock Loconet, iTrain-3 Pro, Flm N spoor, Periode V
Re: Arnhegen 3.0 Pimpen van de helix en start bouw bovenbaan
Ronald,Ronald schreef:Ik wil sowieso van hele helix ook de zijkanten dicht gaan maken op wat kijkgaten na
Kan je dan van binnenuit overal bij ? Zie het bij mij zelf dat de treinen op de vervelendste plekken gaan staan.
Re: Arnhegen 3.0 Pimpen van de helix en start bouw bovenbaan
Ben,
Ja dat ken ik, je moet zorgen dat je overal bij kunt.
Goed punt, maar ik kan onder de baan simpel in het midden van de helix komen en daar nu gewoon staan.
Ik ben van plan om dit deel van de bovenbaan scharnierend te maken zodat dat zo blijft.
Groet
Ronald
Ja dat ken ik, je moet zorgen dat je overal bij kunt.
Goed punt, maar ik kan onder de baan simpel in het midden van de helix komen en daar nu gewoon staan.
Ik ben van plan om dit deel van de bovenbaan scharnierend te maken zodat dat zo blijft.
Groet
Ronald
N-scale / Fleischmann Piccolo en Peco 55 rails / Thema grensstreek Nederland/Duitsland / Intellibox/ HSI-s88-USB / WinDigiPet 2021
MIjn baan Arnhegen: viewtopic.php?f=14&t=7120
Filmpjes van de baan
MIjn baan Arnhegen: viewtopic.php?f=14&t=7120
Filmpjes van de baan
Re: Arnhegen 3.0 Pimpen van de helix en start bouw bovenbaan
Gisteren lekker aan het klussen geweest aan de helix.
Alle rails vastgeschroefd, draden getrokken, de 4 nieuwe terugmelders aangesloten, getest en flink proefgereden.
Alles werkt naar behoren, nu de bovenste omloop nog ballasten en dan is de helix klaar.
Groet
Ronald
Alle rails vastgeschroefd, draden getrokken, de 4 nieuwe terugmelders aangesloten, getest en flink proefgereden.
Alles werkt naar behoren, nu de bovenste omloop nog ballasten en dan is de helix klaar.
Groet
Ronald
N-scale / Fleischmann Piccolo en Peco 55 rails / Thema grensstreek Nederland/Duitsland / Intellibox/ HSI-s88-USB / WinDigiPet 2021
MIjn baan Arnhegen: viewtopic.php?f=14&t=7120
Filmpjes van de baan
MIjn baan Arnhegen: viewtopic.php?f=14&t=7120
Filmpjes van de baan
Re: Arnhegen 3.0 Pimpen van de helix en start bouw bovenbaan
Hi Ronald,
Ziet er netjes uit
Hoeveel cm overbrug je me de helix en hoeveel blokken heb jij erin zitten?
gr. Bjorn
Ziet er netjes uit
Hoeveel cm overbrug je me de helix en hoeveel blokken heb jij erin zitten?
gr. Bjorn
N-Spoor,DCC,OC32.
Noord-Zuidbaan in opbouw
viewtopic.php?f=14&t=12616
Testbaan:
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10590
Ontwerp Baanplan
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=10892
Noord-Zuidbaan in opbouw
viewtopic.php?f=14&t=12616
Testbaan:
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10590
Ontwerp Baanplan
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=10892
Re: Arnhegen 3.0 Pimpen van de helix en start bouw bovenbaan
Bjorn
De helix overbrugd 39 cm hoogteverschil met 6,5 omlopen van 3 meter spoorlengte (geeft 2% stijging met 6 cm hoogteverschil per omloop).
Ik heb een terugmelder per halve omloop, dus 13 omhoog en 13 naar beneden, met een mogelijke stopplaats om de melder dus 6 a 7 stopplaatsen in elk spoor.
Groet
Ronald
De helix overbrugd 39 cm hoogteverschil met 6,5 omlopen van 3 meter spoorlengte (geeft 2% stijging met 6 cm hoogteverschil per omloop).
Ik heb een terugmelder per halve omloop, dus 13 omhoog en 13 naar beneden, met een mogelijke stopplaats om de melder dus 6 a 7 stopplaatsen in elk spoor.
Groet
Ronald
Laatst gewijzigd door Ronald1 op 27 jul 2017 06:06, 1 keer totaal gewijzigd.
N-scale / Fleischmann Piccolo en Peco 55 rails / Thema grensstreek Nederland/Duitsland / Intellibox/ HSI-s88-USB / WinDigiPet 2021
MIjn baan Arnhegen: viewtopic.php?f=14&t=7120
Filmpjes van de baan
MIjn baan Arnhegen: viewtopic.php?f=14&t=7120
Filmpjes van de baan
-
- Berichten: 3200
- Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
- Locatie: Loosbroek
Re: Arnhegen 3.0 Pimpen van de helix en start bouw bovenbaan
Hallo Ronald,
Dat is dan weer een mooie vordering en ook eerder dan geplant.
Lekker door gaan en dan snel beginnen met de boven bouw.
Ik kan welliswaar zelf niet veel op het ogenblik maar heb toch weer mijn baan en
Windigipet op mijn laptop kunnen bekeken
Mvrgr uit het LKH in Villach
Bob
Dat is dan weer een mooie vordering en ook eerder dan geplant.
Lekker door gaan en dan snel beginnen met de boven bouw.
Ik kan welliswaar zelf niet veel op het ogenblik maar heb toch weer mijn baan en
Windigipet op mijn laptop kunnen bekeken
Mvrgr uit het LKH in Villach
Bob
Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Re: Arnhegen 3.0 Pimpen van de helix en start bouw bovenbaan
Hoi Bob,
Dat is zeker eerder dan gepland en we gaan gestaag verder.
Inmiddels twee spanten geplaatst en toch maar besloten er een stukkie draadeind onder te zetten dat geeft toch wel veel extra stevigheid.
De balk erop gaat nog weg die was handig om alles waterpas te krijgen.
De komende tijd er nog drie plaatsen en de ombouw van de helix afmaken dan begint de ruwbouw van de bovenbaan aan deze kant van de baan al aardig vorm te krijgen.
Jij beterschap in Villach.
Groet
Ronald
Dat is zeker eerder dan gepland en we gaan gestaag verder.
Inmiddels twee spanten geplaatst en toch maar besloten er een stukkie draadeind onder te zetten dat geeft toch wel veel extra stevigheid.
De balk erop gaat nog weg die was handig om alles waterpas te krijgen.
De komende tijd er nog drie plaatsen en de ombouw van de helix afmaken dan begint de ruwbouw van de bovenbaan aan deze kant van de baan al aardig vorm te krijgen.
Jij beterschap in Villach.
Groet
Ronald
N-scale / Fleischmann Piccolo en Peco 55 rails / Thema grensstreek Nederland/Duitsland / Intellibox/ HSI-s88-USB / WinDigiPet 2021
MIjn baan Arnhegen: viewtopic.php?f=14&t=7120
Filmpjes van de baan
MIjn baan Arnhegen: viewtopic.php?f=14&t=7120
Filmpjes van de baan
Re: Arnhegen 3.0 Ontwerp bovenbaan
Ik ben er uit met betrekking tot het ontwerp van de bovenbaan (althans dat denk ik nu en dat is niet voor de eerste keer).
Het sporenplan van de bovenbaan wordt een verlengde van de reeds bestaande onderbaan en helix waarmee een compleet hondebot met zowel de onder- als de bovenbaan aanliggende industrieterreinen en schaduwstations. In de bovenbaan ben ik van plan de nog te leveren nieuwe Schiebebuhne van Minitrix in te bouwen in een werkplaats achtige omgeving en daar komt ook havengebied. Schematisch ziet het complete baanplan er als volgt uit: De onderbaan is “up and running”, rijdt prima en is qua opbouw, sporen en elektronica helemaal af (scenery nog lang niet). De onderbaan zal deels “overschaduwd”worden door de bovenbaan. Zonder bovenbaan er direct boven en dus goed zichtbaar blijven het station en het industriegebied in de onderbaan, ruwweg de grijze sporen, het deel waar de bovenbaan boven komt – en dus minder zichtbaar - zijn het schaduwstation en de helixen, ruwweg de blauwe sporen. In de bovenbaan rijden de treinen straks vanuit de helix direct het hoofdstation in (oranje sporen) waarna via de korte kant en het schaduwstation aan de lange kant een lange lus gereden wordt (deels dus niet zichtbaar aan de lange kant in het schaduwstation) en de trein uiteindelijk weer terug in het hoofdstation komt en via de helix retour onderbaan kan. In de lange rijlus zit dus een klein schaduwstation en is er de mogelijkheid om af te slaan naar de werkplaatsomgeving of het hoger geleden industrieterrein (de groene sporen). In totaal wordt er zo in de (verre) toekomst in de bovenbaan op 3 niveaus (0, 60 en 120 mm) gereden. Fase 1 van de bouw van de bovenbaan zal bestaan uit het realiseren van het schaduwstation en de rijlus om de helix (op 0 mm niveau). De dubbelsporige keerlus en het schaduwstation heb ik bewust tweerichtingverkeer gemaakt zodat het zichtbare deel van de lus (bij de helix) ook in twee richtingen wordt bereden. Doel van dit schaduwstation is de treinen een aantal minuten uit het zicht te houden zodat ze niet direct weer terug zijn vanuit het niet-zichtbare deel. Anders dan de onderbaan (Fleischmann Piccolo rails en wissels + wat Peco 80 flexrails) ga ik de bovenbaan in zijn geheel bouwen met Peco 55 rails en wissels met Cobalt servo’s. Dit wordt een uitdaging omdat ik niet eerder met deze spullen heb gewerkt, maar gelukkig is er veel ervaring bij een aantal treinvriendjes en ook op het forum is hierover veel geschreven, dus dat komt wel goed.
Maar voordat ik ga beginnen aan het leggen van rails en wissels ga ik nu eerst het houten frame bouwen (inmiddels gestart!), de elektrische infrastructuur voor de bovenbaan aanleggen en wil ik nog een aantal zaken in de onderbaan netjes afmaken (zoals tunnelingangen, een brug en bepaalde stukken ballasten). Gezien de beperkte tijd op dit moment zal het dus wel einde van het jaar worden voordat er echt rails in de bovenbaan gelegd gaan worden. Tot die tijd zal ik met enige regelmaat iets posten over de voortgang.
Groet
Ronald
Het sporenplan van de bovenbaan wordt een verlengde van de reeds bestaande onderbaan en helix waarmee een compleet hondebot met zowel de onder- als de bovenbaan aanliggende industrieterreinen en schaduwstations. In de bovenbaan ben ik van plan de nog te leveren nieuwe Schiebebuhne van Minitrix in te bouwen in een werkplaats achtige omgeving en daar komt ook havengebied. Schematisch ziet het complete baanplan er als volgt uit: De onderbaan is “up and running”, rijdt prima en is qua opbouw, sporen en elektronica helemaal af (scenery nog lang niet). De onderbaan zal deels “overschaduwd”worden door de bovenbaan. Zonder bovenbaan er direct boven en dus goed zichtbaar blijven het station en het industriegebied in de onderbaan, ruwweg de grijze sporen, het deel waar de bovenbaan boven komt – en dus minder zichtbaar - zijn het schaduwstation en de helixen, ruwweg de blauwe sporen. In de bovenbaan rijden de treinen straks vanuit de helix direct het hoofdstation in (oranje sporen) waarna via de korte kant en het schaduwstation aan de lange kant een lange lus gereden wordt (deels dus niet zichtbaar aan de lange kant in het schaduwstation) en de trein uiteindelijk weer terug in het hoofdstation komt en via de helix retour onderbaan kan. In de lange rijlus zit dus een klein schaduwstation en is er de mogelijkheid om af te slaan naar de werkplaatsomgeving of het hoger geleden industrieterrein (de groene sporen). In totaal wordt er zo in de (verre) toekomst in de bovenbaan op 3 niveaus (0, 60 en 120 mm) gereden. Fase 1 van de bouw van de bovenbaan zal bestaan uit het realiseren van het schaduwstation en de rijlus om de helix (op 0 mm niveau). De dubbelsporige keerlus en het schaduwstation heb ik bewust tweerichtingverkeer gemaakt zodat het zichtbare deel van de lus (bij de helix) ook in twee richtingen wordt bereden. Doel van dit schaduwstation is de treinen een aantal minuten uit het zicht te houden zodat ze niet direct weer terug zijn vanuit het niet-zichtbare deel. Anders dan de onderbaan (Fleischmann Piccolo rails en wissels + wat Peco 80 flexrails) ga ik de bovenbaan in zijn geheel bouwen met Peco 55 rails en wissels met Cobalt servo’s. Dit wordt een uitdaging omdat ik niet eerder met deze spullen heb gewerkt, maar gelukkig is er veel ervaring bij een aantal treinvriendjes en ook op het forum is hierover veel geschreven, dus dat komt wel goed.
Maar voordat ik ga beginnen aan het leggen van rails en wissels ga ik nu eerst het houten frame bouwen (inmiddels gestart!), de elektrische infrastructuur voor de bovenbaan aanleggen en wil ik nog een aantal zaken in de onderbaan netjes afmaken (zoals tunnelingangen, een brug en bepaalde stukken ballasten). Gezien de beperkte tijd op dit moment zal het dus wel einde van het jaar worden voordat er echt rails in de bovenbaan gelegd gaan worden. Tot die tijd zal ik met enige regelmaat iets posten over de voortgang.
Groet
Ronald
N-scale / Fleischmann Piccolo en Peco 55 rails / Thema grensstreek Nederland/Duitsland / Intellibox/ HSI-s88-USB / WinDigiPet 2021
MIjn baan Arnhegen: viewtopic.php?f=14&t=7120
Filmpjes van de baan
MIjn baan Arnhegen: viewtopic.php?f=14&t=7120
Filmpjes van de baan
Re: Arnhegen 3.0 Start van de werkzaamheden aan de bovenbaan
Korte update
De ruwe ombouw van de helix is van de week gereed gekomen.
Inmiddels verder gegaan met het tussenschot tussen de baan en de helix, de camera voor de bewaking van de uitgang van het schaduwstation is geplaatst,.
Ik denk dat ik een industriële achtergrond of gewoon lucht tegen het schot aanplak met een stenen muur aan de onderkant maar dat ga ik van de week eens rustig bekijken.
Nu komende week verder met de tunnelingangen en de lange brug.
Groet
Ronald
De ruwe ombouw van de helix is van de week gereed gekomen.
Inmiddels verder gegaan met het tussenschot tussen de baan en de helix, de camera voor de bewaking van de uitgang van het schaduwstation is geplaatst,.
Ik denk dat ik een industriële achtergrond of gewoon lucht tegen het schot aanplak met een stenen muur aan de onderkant maar dat ga ik van de week eens rustig bekijken.
Nu komende week verder met de tunnelingangen en de lange brug.
Groet
Ronald
N-scale / Fleischmann Piccolo en Peco 55 rails / Thema grensstreek Nederland/Duitsland / Intellibox/ HSI-s88-USB / WinDigiPet 2021
MIjn baan Arnhegen: viewtopic.php?f=14&t=7120
Filmpjes van de baan
MIjn baan Arnhegen: viewtopic.php?f=14&t=7120
Filmpjes van de baan
Re: Arnhegen 3.0 Start van de werkzaamheden aan de bovenbaan
war half relief gebouwen doet wonderen, ziet er echt allemaal top uit
Hills and Meadows on social media
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
Re: Arnhegen 3.0 Start van de werkzaamheden aan de bovenbaan
Ziet er indrukwekkend uit Ronald.
Ik sluit me aan bij de tip van Maurits: wat halfreliëf fabrieksgebouwen en een muur tot aan de onderzijde brug en verder gewoon lucht.
Ik sluit me aan bij de tip van Maurits: wat halfreliëf fabrieksgebouwen en een muur tot aan de onderzijde brug en verder gewoon lucht.
Re: Arnhegen 3.0 Start van de werkzaamheden aan de bovenbaan
Harry, Maurits,
Bedankt voor de tip.
Ik heb nog een JOWI CD-tje met halfrelief industriegebouwen liggen en een rol wolkenbehang daar ga ik eens mee prutsen.
Ronald
Bedankt voor de tip.
Ik heb nog een JOWI CD-tje met halfrelief industriegebouwen liggen en een rol wolkenbehang daar ga ik eens mee prutsen.
Ronald
N-scale / Fleischmann Piccolo en Peco 55 rails / Thema grensstreek Nederland/Duitsland / Intellibox/ HSI-s88-USB / WinDigiPet 2021
MIjn baan Arnhegen: viewtopic.php?f=14&t=7120
Filmpjes van de baan
MIjn baan Arnhegen: viewtopic.php?f=14&t=7120
Filmpjes van de baan
Re: Arnhegen 3.0 Start van de werkzaamheden aan de bovenbaan
Inmiddels weer wat geprutst met een achtergrond en half reliëf gebouwen.
Het is nog lang niet af ik ga nu bezig met de tunnelingangen, de kademuur en daarna het bruggenhoofd aan de linkerkant.
Wordt zeker niet perfect maar dit is straks ook nog maar gedeeltelijk zichtbaar dus voldoet voormij prima.
Ronald
Het is nog lang niet af ik ga nu bezig met de tunnelingangen, de kademuur en daarna het bruggenhoofd aan de linkerkant.
Wordt zeker niet perfect maar dit is straks ook nog maar gedeeltelijk zichtbaar dus voldoet voormij prima.
Ronald
N-scale / Fleischmann Piccolo en Peco 55 rails / Thema grensstreek Nederland/Duitsland / Intellibox/ HSI-s88-USB / WinDigiPet 2021
MIjn baan Arnhegen: viewtopic.php?f=14&t=7120
Filmpjes van de baan
MIjn baan Arnhegen: viewtopic.php?f=14&t=7120
Filmpjes van de baan
Re: Arnhegen 3.0 Start van de werkzaamheden aan de bovenbaan
Inmiddels weekje vrij geweest en met slechte weer ruim tijd om te klussen aan de baan.
Flinke voortgang gemaakt met het hoekje naar de helix. Nog genoeg te doen maar het begint vorm te krijgen.
Ik weet niet hoe het bij jullie is maar als ik zo bezig ben wordt de ToDo lijst alleen maar langer.
Daarom alle klusjes voor de komende tijd maar eens opgeschreven en op bord gehangen.
Elke keer als ik met de baan bezig ga pak ik er eentje en werk ze zo af.
Groet
Ronald
Flinke voortgang gemaakt met het hoekje naar de helix. Nog genoeg te doen maar het begint vorm te krijgen.
Ik weet niet hoe het bij jullie is maar als ik zo bezig ben wordt de ToDo lijst alleen maar langer.
Daarom alle klusjes voor de komende tijd maar eens opgeschreven en op bord gehangen.
Elke keer als ik met de baan bezig ga pak ik er eentje en werk ze zo af.
Groet
Ronald
N-scale / Fleischmann Piccolo en Peco 55 rails / Thema grensstreek Nederland/Duitsland / Intellibox/ HSI-s88-USB / WinDigiPet 2021
MIjn baan Arnhegen: viewtopic.php?f=14&t=7120
Filmpjes van de baan
MIjn baan Arnhegen: viewtopic.php?f=14&t=7120
Filmpjes van de baan
Re: Arnhegen 3.0 Start van de werkzaamheden aan de bovenbaan
Hallo Ronald,
Ziet er goed uit. Die achtergrondfoto in de tunnel is ook goed gevonden. Je systeem van "werkgeeltjes" is ook wel handig. Ik gebruik zelf een schrijfblokje.
Ziet er goed uit. Die achtergrondfoto in de tunnel is ook goed gevonden. Je systeem van "werkgeeltjes" is ook wel handig. Ik gebruik zelf een schrijfblokje.
Re: Arnhegen 3.0 Start van de werkzaamheden aan de bovenbaan
Mooie voortgang, Ronald.
Wat een gave tunnel trouwens .
Ik gebruik mijn iPad voor de to-do-lijst. Soms doe ik er zo lang over om een to-do ook te doen, dat de lijm van een werkgeeltje verdroogt .
m.vr.gr.
Hans
Wat een gave tunnel trouwens .
Ik gebruik mijn iPad voor de to-do-lijst. Soms doe ik er zo lang over om een to-do ook te doen, dat de lijm van een werkgeeltje verdroogt .
m.vr.gr.
Hans
XPS, Fleischmann Piccolo, AnyRail, iTrain
Mijn baan op dit forum: XPS-baan
Mijn baan op dit forum: XPS-baan
Re: Arnhegen 3.0 Start van de werkzaamheden aan de bovenbaan
Als je nu je post-its in een paar kolommen verdeeld (bijv. Te doen, bezig, klaar), dan heb je een kanban. Maar, prima idee om het overzicht te bewaren!
Groeten,
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.