Arnhegen 3.0: Baustelle

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.

Onderwerp starter
Ronald1

Re: Arnhegen 3.0: terug van poosje weggeweest

Bericht door Ronald1 » 29 dec 2018 20:11

Het is hier een flink tijdje stil geweest omdat mijn vrouw en ik beiden onder het mes zijn gegaan, waarbij een nier van eigenaar is gewisseld. Ik ben een stukje lichter nu ;). Allemaal goed gegaan maar herstel heeft tijd nodig en dus pas sinds kort weer een beetje aandacht voor de treinen.

Eerst maar eens begonnen aan iets wat ik al lang van plan was. Op mijn werkplek een analoog en digitaal testspoor, alsmede een programmeerspoor en een reinigingsspoor met daarin de LUX reiniger gemaakt, zodat ik geheel los van de baan loc kan reinigen, programmeren en onderhouden. Ook kan ik hier wissels, seinen, lichten, Cobalts etc testen en programmeren via de IB.
foto1.JPG
Werkzaamheden aan de baan en mijn nieuwe testcenter
foto1.JPG (92.1 KiB) 1119 keer bekeken
Ook het stof van de uitbreidingsplannen geklopt (en natuurlijk flink aangepast) en besloten dat ik op het hogere niveau aan de korte kant van mijn baan iets ga doen met de minitrix Schiebebuhne die nu al een jaartje in de kast ligt. Het baanontwerp is zo’n beetje klaar dus deze week gestart met de eerste voorbereidingen, zijnde het verstevigen van het frame. In het onderliggende niveau wil ik in de toekomst nog iets kunnen doen met scenery dus een uitneembare plaat gemaakt die ik later verder kan aankleden.
korte kant 2.JPG
Baanplan korte kant bovenbaan
korte kant 2.JPG (108.85 KiB) 1119 keer bekeken
Komende week nog lekker vrij dus dan verder met zagen en schilderen en vervolgens de elektrische infrastructuur aanleggen voor dit deel van de baan.

Groet

Ronald

N-scale / Fleischmann Piccolo en Peco 55 rails / Thema grensstreek Nederland/Duitsland / Intellibox/ HSI-s88-USB / WinDigiPet 2018.0b

Filmpjes van de baan

spoor65

Bericht door spoor65 » 30 dec 2018 10:11

Ronald.

Goed om te horen dat de operatie`s en het herstel dan goed gaan, want dat zijn behoorlijke ingrepen geweest. Nu maar hopen dat de donor nier, heel lang en zonder al te veel bijwerkingen en vervelende verschijnselen, zijn werk mag blijven doen. Wens jullie dan ook al het goeds.

Ook fijn om te zien dat je nu weer wat begonnen bent met jouw baan. ziet er goed uit.

mvg

Freddy

Met minder haast kun je wat vaker in de spiegel kijken

Als je oordeelt over mensen,
heb je geen tijd om van ze te houden.

mijn beursbaan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met Twin Center en http://www.rosoft.info

Hans

Bericht door Hans » 31 dec 2018 13:16

Hallo Ronald,

Ik sluit mij helemaal aan bij de woorden van Freddy.
Ik wens jullie alle goeds voor 2019 (en volgende jaren).

m.vr.gr.

Hans

XPS, Fleischmann Piccolo, Anyrail, iTrain
De bouw van mijn baan op het forum: Schwarzburgerwald

Onderwerp starter
Ronald1

Re: Arnhegen 3.0: Baustelle

Bericht door Ronald1 » 02 jan 2019 19:46

@ Freddy, Hans, bedankt.
Het is inderdaad een behoorlijke ingreep, maar we zijn heel blij met het resultaat.
Het blijft inderdaad spannend, maar tot nu toe gaat alles goed, meer kunnen we niet wensen.

Iedereen uiteraard nog de beste wensen en veel spoor plezier toegewenst .

Vanaf vandaag is het Baustelle op de treinkamer. Vanochtend eerst alle treinen van de baan gehaald en los gegaan met de nieuwe bouwplannen.
Tevens Peco 55 rails en wissels bij Hattons besteld en met het opdoeken van de kerstspullen meteen een tweede lichtslang geconfisqueerd en geïnstalleerd.
IMG_4593.JPG
IMG_4593.JPG (109.55 KiB) 872 keer bekeken
Nog afscherm latjes ervoor monteren en dan heb ik denk ik een aardige sfeerverlichting voor de onderbaan.

Vrijdag verder met de laatste klusje aan het frame

Uiteraard het baanontwerp nog wat bijgeschaafd.

Het totale baanplan voor de bovenbaan ziet er nu zo uit en maakt samen met de onderbaan een groot hondebot met twee stations een industrieterrein en een emplacement.
ontwerp 30.5.JPG
ontwerp 30.5.JPG (110.77 KiB) 872 keer bekeken
Het is de bedoeling dat het eind van 2019 rondrijdt en dan in 2020 nog het station (oranje sporen) in de bovenbaan toevoegen, eens kijken wat daar van terecht komt.

Groet

Ronald

N-scale / Fleischmann Piccolo en Peco 55 rails / Thema grensstreek Nederland/Duitsland / Intellibox/ HSI-s88-USB / WinDigiPet 2018.0b

Filmpjes van de baan

bob vermeulen
Contacteer:

Bericht door bob vermeulen » 02 jan 2019 23:24

Hallo Ronald,

Lekker bezig, je verveeld je niet met de vakantie :mrgreen:
Mooi dat het lekker loopt en dat de bouw begonnen is. Het even geduurd voor je er aan toe kwam maar nu dus direct resultaat.
Het sporen plan ook wat aangepast zie ik.
Jammer dat je bij de ingangen van het station niet van sporen kan wisselen (2 richtingen rijden op de sporen) dat heb ik in de afgelopen jaren gemist en recentelijk gecorrigeerd. Ik zou als ik jou was er nog eens over na denken :!:

Blijf het lekker volgen zie je zaterdag.

mvrgr Bob

Feldberg-bahn in spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com

Onderwerp starter
Ronald1

Bericht door Ronald1 » 03 jan 2019 09:16

Hoi Bob,

Ja inderdaad lekker paar dagen vrij (alleen vandaag werken) dus dan kan je meters maken.

Je hebt gelijk ik ga er twee hosentragers of losse wissels inzetten aan beide kanten van het station zodat ik alle sporen van beide kanten kan berijden. Misschien ook nog in de stationssporen zelf een overloop wissel ergens inbouwen.

Maar ik kan er nog even over nadenken, eerst de overkant bouwen daar ben ik nog wel even zoet mee ;)

Groet

Ronald

Filmpjes van de baan

heilko1970

Bericht door heilko1970 » 03 jan 2019 22:16

hoi ronald

met welk programma heb je je baan getekend?

groet Heilko

Onderwerp starter
Ronald1

Bericht door Ronald1 » 04 jan 2019 08:42

Hoi Heiko,

Mijn baan is getekend met het programma Wintrack versie 12.

Bevalt erg goed.

Groet

Ronald

Filmpjes van de baan

traiNiac

Bericht door traiNiac » 04 jan 2019 12:30

Bovenbouw ziet er strak uit Ronald, mooi!

heilko1970

Bericht door heilko1970 » 04 jan 2019 12:51

dank je wel Ronald,het ziet er goed uit.Ik heb de demo gedownload...ik hik alleen nog even tegen de 142 euro aan.

Ik zit al een tijdje hier op het forum mee te lezen,genieten en te leren van al jullie commentaren en tips.Eigenlijk wordt het tijd dat ik ook eindelijk eens met een baan begin.Ik heb genoeg materieel en materiaal maar door een verhuizing en scheiding en mijn onregelmatige werktijden als treinmachinist komt het er steeds niet van.

Ik had grootse plannen maar heb inmiddels door dat ik klein moet beginnen met een baantje en niet meteen de 3 bij 6 meter vol stouwen.

groet Heilko

Plaats reactie