Route du Vin / Weinstraße
Re: Route du Vin / Weinstraße
Gefeliciteerd met je verjaardag RogerB
Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Re: Route du Vin / Weinstraße
Roger, gefeliciteerd met je verjaardag
Groet,
René
Centrale: Lenz LZ100
Keerlusmodule: Blücher
Bezetmelder: Blücher
Servodecoder: Illchmann
René
Centrale: Lenz LZ100
Keerlusmodule: Blücher
Bezetmelder: Blücher
Servodecoder: Illchmann
-
- Berichten: 1616
- Lid geworden op: 12 sep 2016 23:20
- Locatie: Bunde, Zuid-Limburg
Re: Route du Vin / Weinstraße
Gefeliciteerd met je verjaardag Roger.
Vriendelijke groetjes Nico.
ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro
Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro
Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
Re: Route du Vin / Weinstraße
Bedankt heren !
Groeten, Roger
Ik bouw aan Route du Vin / Weinstraße - periode VI - digitaal
(Alle advies is van harte welkom !!!!)
Ik bouw aan Route du Vin / Weinstraße - periode VI - digitaal
(Alle advies is van harte welkom !!!!)
Re: Route du Vin / Weinstraße
Een setje perronranden geplot en gelijmd. Klaar om geverfd te worden.
Ik ben ondanks het Deep Cut Blade toch nog altijd niet tevreven met het reseltaat. De plotter snijdt niet consequent dezelfde diepte uit. Dat zou toch wel moeten. Zie onderstaande foto. (alleen de bovenste rand is met het hobbymes gegraveerd, de rest met de snijplotter)
Toch maar nog wat rommelen met de instellingen.
Deze perronranden zullen gebruikt worden aan de "achterkant" van de perrons, de niet zichtzijde dus. Hopelijk kan ik de volgende set nog wat verbeteren voor de zichtzijde van de perrons.
wordt vervolgd .....
Ik ben ondanks het Deep Cut Blade toch nog altijd niet tevreven met het reseltaat. De plotter snijdt niet consequent dezelfde diepte uit. Dat zou toch wel moeten. Zie onderstaande foto. (alleen de bovenste rand is met het hobbymes gegraveerd, de rest met de snijplotter)
Toch maar nog wat rommelen met de instellingen.
Deze perronranden zullen gebruikt worden aan de "achterkant" van de perrons, de niet zichtzijde dus. Hopelijk kan ik de volgende set nog wat verbeteren voor de zichtzijde van de perrons.
wordt vervolgd .....
Groeten, Roger
Ik bouw aan Route du Vin / Weinstraße - periode VI - digitaal
(Alle advies is van harte welkom !!!!)
Ik bouw aan Route du Vin / Weinstraße - periode VI - digitaal
(Alle advies is van harte welkom !!!!)
Re: Route du Vin / Weinstraße
De insnijdingen zijn inderdaad nogal verschillend, wellicht iets bijwerken en valt het na beschilderen nog best wel mee.
Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Re: Route du Vin / Weinstraße
Weet eigenlijk niet wat ik met de baan moet. Er zijn zoveel dingen die ik anders en simpeler wil hebben, maar opnieuw beginnen gooit me 9 jaar terug in de tijd. Niet dat er enorm veel gebeurd is op mijn baan, integendeel. Maar toch, ik zat tegen had punt aan om eindelijk met de scenery te beginnen.
Groeten, Roger
Ik bouw aan Route du Vin / Weinstraße - periode VI - digitaal
(Alle advies is van harte welkom !!!!)
Ik bouw aan Route du Vin / Weinstraße - periode VI - digitaal
(Alle advies is van harte welkom !!!!)
Re: Route du Vin / Weinstraße
Hallo Roger,
Tsja... dat is wel een dilemma natuurlijk. Wat wil je dan precies anders en simpeler hebben? Kun je een lijstje maken met de plussen en minnen van je baan? En dan bedoel ik jouw persoonlijke plussen en minnen. Wat vind jij dat er goed gelukt is? En bij de minpunten juist die dingen waarom je de laatste 8 maanden weinig tot niets aan de baan hebt gewerkt.
Misschien zijn de minpunten te verhelpen of in ieder geval te verzachten. Zo niet, dan zou ik toch - als het grote minpunten zijn - de baan veranderen.
Dat kan helemaal afbreken zijn, maar misschien ook een flinke verbouwing. Wellicht zijn delen van de baan goed her te gebruiken.
Je schrijft dat je dan 9 jaar terug in de tijd zou gaan, maar dat is denk ik niet helemaal waar. Je hebt wel veel geleerd in die 9 jaar met de bouw van deze baan. Dat is kennis die je goed kunt gebruiken bij een volgende baan.
Nog een ander punt: afbreken en opnieuw beginnen is een grote stap en voelt misschien als een grote stap terug. Maar als je echt niet gelukkig bent met de huidige baan, dan kun je nog 3 jaar doormodderen (waarin je dan weinig bouwt omdat het tegenstaat) om er dan alsnog achter te komen dat je toch beter kunt afbreken...
Lastige keuzes.... Ik benijd je niet.
Maar wellicht valt het mee en zijn dingen goed aan te passen. Zet het op een rijtje en plaats dat rijtje hier in je draadje.
Groet, Wim
Tsja... dat is wel een dilemma natuurlijk. Wat wil je dan precies anders en simpeler hebben? Kun je een lijstje maken met de plussen en minnen van je baan? En dan bedoel ik jouw persoonlijke plussen en minnen. Wat vind jij dat er goed gelukt is? En bij de minpunten juist die dingen waarom je de laatste 8 maanden weinig tot niets aan de baan hebt gewerkt.
Misschien zijn de minpunten te verhelpen of in ieder geval te verzachten. Zo niet, dan zou ik toch - als het grote minpunten zijn - de baan veranderen.
Dat kan helemaal afbreken zijn, maar misschien ook een flinke verbouwing. Wellicht zijn delen van de baan goed her te gebruiken.
Je schrijft dat je dan 9 jaar terug in de tijd zou gaan, maar dat is denk ik niet helemaal waar. Je hebt wel veel geleerd in die 9 jaar met de bouw van deze baan. Dat is kennis die je goed kunt gebruiken bij een volgende baan.
Nog een ander punt: afbreken en opnieuw beginnen is een grote stap en voelt misschien als een grote stap terug. Maar als je echt niet gelukkig bent met de huidige baan, dan kun je nog 3 jaar doormodderen (waarin je dan weinig bouwt omdat het tegenstaat) om er dan alsnog achter te komen dat je toch beter kunt afbreken...
Lastige keuzes.... Ik benijd je niet.
Maar wellicht valt het mee en zijn dingen goed aan te passen. Zet het op een rijtje en plaats dat rijtje hier in je draadje.
Groet, Wim
De afbraak (of was het ombouw?) van Altwied im Westerwald
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Re: Route du Vin / Weinstraße
Toch besloten om mijn huidige baan door te zetten. Heeft moeite gekost om zo ver als nu te komen en dan zou ik hem op het moment dat ik EINDELIJK aan de scenery zou kunnen beginnen afbreken ... gaan we dus niet doen. Zeker omdat het sporenplan pecies zo is als ik wil.
Wel moet ik op zoek naar een goede poetstrein want er zijn een paar stukken waar ik niet met de poetsblok aankom. Toch maar een Lux? Of toch die poetslokomotief van Minitrix aanschaffen???
Wel moet ik op zoek naar een goede poetstrein want er zijn een paar stukken waar ik niet met de poetsblok aankom. Toch maar een Lux? Of toch die poetslokomotief van Minitrix aanschaffen???
Groeten, Roger
Ik bouw aan Route du Vin / Weinstraße - periode VI - digitaal
(Alle advies is van harte welkom !!!!)
Ik bouw aan Route du Vin / Weinstraße - periode VI - digitaal
(Alle advies is van harte welkom !!!!)
-
- Berichten: 650
- Lid geworden op: 16 feb 2018 08:09
- Locatie: Den Haag
Re: Route du Vin / Weinstraße
Hoi Roger, zelf heb ik de Lux wagons (stofzuiger en een poetser) en het bevalt zeer goed. Het rijd betrouwbaarder dan de poetswagons van bijvoorbeeld een Minitrix en Roco/Fleischmann welke soms moeite kunnen hebben met wissels. Lux rijd bij mij overall zonder probleem.
Succes met de keuze, en veel plezier met (nu eindelijk) de scenery!!
Met vriendelijke groet,
Sander
NS diesel (begin jaren 80) en wat historisch stoom (CIWL Orient Express / Pullman Express, Rheingold Express)
Digitaal, Z21 met Z21 App / Multimaus en iTrain
Sander
NS diesel (begin jaren 80) en wat historisch stoom (CIWL Orient Express / Pullman Express, Rheingold Express)
Digitaal, Z21 met Z21 App / Multimaus en iTrain
-
- Berichten: 1093
- Lid geworden op: 01 mar 2014 19:02
- Locatie: Rotherham
Re: Route du Vin / Weinstraße
Roger, ik heb voor dit probleem een speciale cutter gekocht. Werkt perfect. Silhouette maakt trouwens ook hun eigen 'deep' cutter. Deze heb ik zelf nog niet geprobeerd.
https://www.ebay.co.uk/itm/CB09-Graphte ... 1411361501?
I like sitting in my hottub with a beer or two…...
Re: Route du Vin / Weinstraße
Goed te horen dat je verder gaat Roger!
Begrijp ik het goed dat 1 van de grote problemen de stroomafname is? Je schreef dat je verschillende dingen "anders en simpeler" zou willen hebben. Wat was er nog meer niet naar je zin?
Voor stroomafname lees ik hier op het forum veel positieve verhalen over ATF. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar wellicht kan het je helpen. Naast een goede poetstrein.
Groet, Wim
Begrijp ik het goed dat 1 van de grote problemen de stroomafname is? Je schreef dat je verschillende dingen "anders en simpeler" zou willen hebben. Wat was er nog meer niet naar je zin?
Voor stroomafname lees ik hier op het forum veel positieve verhalen over ATF. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar wellicht kan het je helpen. Naast een goede poetstrein.
Groet, Wim
De afbraak (of was het ombouw?) van Altwied im Westerwald
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Re: Route du Vin / Weinstraße
Wim, één van de dingen is inderdaad stroomafname. Dit komt omdat ik gewoonweg te weinig doe "rijden". En ik heb heel veel kopsporen die niet "schoongereden" worden. Ik had achteraf toch moeten kiezen voor een volledig schaduwstation onder de baan met Helix. Ik heb dat niet gedaan en een compact schaduwstation ACHTER de baan gemaakt met veel kopsporen voor mijn trek/duwtreinen en treinstellen. (De goederen treinen staan op de doorlopende sporen opgesteld).Wim H schreef: ↑13 apr 2020 13:31 Goed te horen dat je verder gaat Roger!
Begrijp ik het goed dat 1 van de grote problemen de stroomafname is? Je schreef dat je verschillende dingen "anders en simpeler" zou willen hebben. Wat was er nog meer niet naar je zin?
Voor stroomafname lees ik hier op het forum veel positieve verhalen over ATF. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar wellicht kan het je helpen. Naast een goede poetstrein.
Groet, Wim
Laatst gewijzigd door RogerB op 13 apr 2020 18:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Roger
Ik bouw aan Route du Vin / Weinstraße - periode VI - digitaal
(Alle advies is van harte welkom !!!!)
Ik bouw aan Route du Vin / Weinstraße - periode VI - digitaal
(Alle advies is van harte welkom !!!!)
Re: Route du Vin / Weinstraße
Kleine update:
de eerste perronranden zijn geverfd.
RouteDuVin_20200116a by Route du Vin Weinstraße, on Flickr
RouteDuVin_20200116 by Route du Vin Weinstraße, on Flickr
Inmiddels zijn ze ook al op de baan gemonteerd. Maar daar heb ik (nog) geen foto's van.
de eerste perronranden zijn geverfd.
RouteDuVin_20200116a by Route du Vin Weinstraße, on Flickr
RouteDuVin_20200116 by Route du Vin Weinstraße, on Flickr
Inmiddels zijn ze ook al op de baan gemonteerd. Maar daar heb ik (nog) geen foto's van.
Groeten, Roger
Ik bouw aan Route du Vin / Weinstraße - periode VI - digitaal
(Alle advies is van harte welkom !!!!)
Ik bouw aan Route du Vin / Weinstraße - periode VI - digitaal
(Alle advies is van harte welkom !!!!)
Re: Route du Vin / Weinstraße
Hallo Roger,
Als je te weinig rijdt, is er maar 1 oplossing: meer rijden!
Maar dit is ook serieus bedoeld: rust roest, of in dit geval, trekt stof aan. Het beste zou je elke dag even moeten rijden, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan weet ik uit ervaring.
Wat daarnaast ook goed kan helpen is het gebruik van de eerder genoemde ATF. Ik lees her en der hier en op andere fora jubelverhalen. Dat zelfs na een paar weken stilstand (of nog langer) de treinen direct weer als een zonnetje rijden. Ik zou me er toch eens in verdiepen.
Wat je schaduwstation betreft: ombouwen zal nu lastig zijn. En kopsporen zijn altijd moeilijker schoon te rijden. Maar Jeroen hier op het forum (met Backaramm am Rhein) heeft ook een stel kopsporen in zijn schaduwstation en - bij mijn weten - geen problemen met stroomafname.
Groet, Wim
Als je te weinig rijdt, is er maar 1 oplossing: meer rijden!
Maar dit is ook serieus bedoeld: rust roest, of in dit geval, trekt stof aan. Het beste zou je elke dag even moeten rijden, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan weet ik uit ervaring.
Wat daarnaast ook goed kan helpen is het gebruik van de eerder genoemde ATF. Ik lees her en der hier en op andere fora jubelverhalen. Dat zelfs na een paar weken stilstand (of nog langer) de treinen direct weer als een zonnetje rijden. Ik zou me er toch eens in verdiepen.
Wat je schaduwstation betreft: ombouwen zal nu lastig zijn. En kopsporen zijn altijd moeilijker schoon te rijden. Maar Jeroen hier op het forum (met Backaramm am Rhein) heeft ook een stel kopsporen in zijn schaduwstation en - bij mijn weten - geen problemen met stroomafname.
Groet, Wim
De afbraak (of was het ombouw?) van Altwied im Westerwald
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
-
- Berichten: 1616
- Lid geworden op: 12 sep 2016 23:20
- Locatie: Bunde, Zuid-Limburg
Re: Route du Vin / Weinstraße
Zoals Wim al zei, probeer eens met ATF. Ik heb afgelopen week mijn treinen weer eens laten lopen na zeker 4 weken stilstand. Geen enkel probleem. Een keer om de zoveel tijd een beetje ATF werkt super voor mij. Let op, echt een klein beetje gebruiken. Met wattenstaafje niet meer dan 2 a 3 cm op beide spoorstaven aanbrengen. Is voldoen voor mijn 27 meter spoor. Beter achteraf een beetje toevoegen dan in een keer teveel.
Vriendelijke groetjes Nico.
ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro
Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro
Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
Re: Route du Vin / Weinstraße
De tweede set perronranden zijn geplot en geverfd. Over deze ben ik meer tevreden dan over de "eerste lichting"
Op deze basis ga ik verder! Ik moet alleen de volgende keer nog iets beter schuren.
Wat vinden jullie?
Op deze basis ga ik verder! Ik moet alleen de volgende keer nog iets beter schuren.
Wat vinden jullie?
Groeten, Roger
Ik bouw aan Route du Vin / Weinstraße - periode VI - digitaal
(Alle advies is van harte welkom !!!!)
Ik bouw aan Route du Vin / Weinstraße - periode VI - digitaal
(Alle advies is van harte welkom !!!!)
Re: Route du Vin / Weinstraße
Groet, Vincent Prins
1:1 Flickr | 1:160 Een grens op zolder (F/D) - DR5000/DR4018/DR4024/DR4088 - iTrain - Peco 55 -
1:1 Flickr | 1:160 Een grens op zolder (F/D) - DR5000/DR4018/DR4024/DR4088 - iTrain - Peco 55 -
-
- Berichten: 1616
- Lid geworden op: 12 sep 2016 23:20
- Locatie: Bunde, Zuid-Limburg
Re: Route du Vin / Weinstraße
Dat ziet er netjes uit Roger. Heb je nu het zwaardere snijmes gebruikt?
Vriendelijke groetjes Nico.
ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro
Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro
Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
Re: Route du Vin / Weinstraße
@Nico Essers , dat extra snijmes heb ik bij de eerste lichting ook gebruikt. Maar deze keer heb ik alles op de maximale instelling gezet. Verder een nieuw hobbymesje gekocht waar ik zeeeeer tevreden over ben. Dat alles bijelkaar maakt het dat ik dit keer wel tevreden ben over het resultaat. Alleen moet ik de volgende keer nog iets beter schuren om de braampjes van de snijsnedes volledig weg te schuren
Groeten, Roger
Ik bouw aan Route du Vin / Weinstraße - periode VI - digitaal
(Alle advies is van harte welkom !!!!)
Ik bouw aan Route du Vin / Weinstraße - periode VI - digitaal
(Alle advies is van harte welkom !!!!)
Re: Route du Vin / Weinstraße
Vandaag even snel een testje gemaakt voor de wijnranken (op de mooie "Feldberg-manier" van @bob vermeulen ). Het was me wel snel duidelijk dat het corsagedraad van 0,7mm veel te dik is. Komende dagen even op zoek naar een dunnere variant.
Groeten, Roger
Ik bouw aan Route du Vin / Weinstraße - periode VI - digitaal
(Alle advies is van harte welkom !!!!)
Ik bouw aan Route du Vin / Weinstraße - periode VI - digitaal
(Alle advies is van harte welkom !!!!)
-
- Berichten: 693
- Lid geworden op: 20 nov 2014 17:45
- Locatie: Bennekom
Re: Route du Vin / Weinstraße
Hallo Roger,
Kan je ze niet door laten gaan voor wat ze aan de Moezel Alte Rebe noemen. Daar zitten echt dikke stammen bij. die halen makkelijk de 15cm.
Met vriendelijke groet,
Henk van de Weerdt
http://www.vdweerdt.nl
http://www.vandeweerdt.eu
Onze baan: Hengeran
Henk van de Weerdt
http://www.vdweerdt.nl
http://www.vandeweerdt.eu
Onze baan: Hengeran
Re: Route du Vin / Weinstraße
Ik ben best tevreden met het eerste resultaat van de wijnranken. Er moeten wel een nog lading bladeren bij, vooral bij de linkse wijnrank. En ik ga nog experimenteren met andere bladeren. Deze zijn te grof (wel ideaal voor bomen). Ik heb nog "Ground foam blended mix very fine" liggen. Ik ga het daarmee eens proberen
Groeten, Roger
Ik bouw aan Route du Vin / Weinstraße - periode VI - digitaal
(Alle advies is van harte welkom !!!!)
Ik bouw aan Route du Vin / Weinstraße - periode VI - digitaal
(Alle advies is van harte welkom !!!!)
Re: Route du Vin / Weinstraße
Optie 2 met de "Ground foam blended mix very fine" als bladeren voor de wijnranken.
Is deze bladvariant beter? Of hebben jullie nog de ultieme tip voor welk merk ik moet gebruiken voor goede bladeren?
Is deze bladvariant beter? Of hebben jullie nog de ultieme tip voor welk merk ik moet gebruiken voor goede bladeren?
Laatst gewijzigd door RogerB op 27 mei 2020 17:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Roger
Ik bouw aan Route du Vin / Weinstraße - periode VI - digitaal
(Alle advies is van harte welkom !!!!)
Ik bouw aan Route du Vin / Weinstraße - periode VI - digitaal
(Alle advies is van harte welkom !!!!)
-
- Berichten: 1616
- Lid geworden op: 12 sep 2016 23:20
- Locatie: Bunde, Zuid-Limburg
Re: Route du Vin / Weinstraße
De 2e variant vindt ik beter gelukt Roger. Zal leuk staan als je meerdere rijen bij elkaar hebt geplant.
Vriendelijke groetjes Nico.
ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro
Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro
Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2