"Modulebaan: Kiel-Nordhafen"

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.

Onderwerp starter
FidOo
Berichten: 5656
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: "Clubbaan MC de Spoorstaaf: Module (Kiel-Nordhafen)"

Bericht door FidOo »

Zoals Alwin al in zijn draadje aan gaf, we zijn gestopt met de clubbaan.

Maar ik heb al thuis het 1 en ander voorbereid zodat ik mijn modules thuis ook kan gebruiken. Ik behoudt mijn modules en ga dus gewoon verder. Dit zal voor jullie helaas wel op hetzelfde lage tempo gaan als normaal. Er komt namelijk ook nog een spoor 1 projectje bij. Hoe en wat precies is nog niet duidelijk, het zal waarschijnlijk een module of 4 a 6 worden waar een klein rangeerbaantje op komt. Hier komt dan een Köf of 2 op te rijden, en in de toekomst komt er een G1206 in Spoor 1.

Maar naast al dat ben ik ook gewoon druk bezig met het ombouwen van Loks voor diverse mensen en tussendoor nog wat projecten afmaken die ik voor mezelf heb liggen. Oja en dan alle huishoudelijke klusjes en de vrouw tevreden houden is ook belangrijk.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

Marksintpancras
Berichten: 1544
Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
Locatie: Sint Pancras

Re: "Clubbaan MC de Spoorstaaf: Module (Kiel-Nordhafen)"

Bericht door Marksintpancras »

:lol: als je de foto's maar plaatst, zal mij het bouwtempo een worst zijn :)


Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12

Onderwerp starter
FidOo
Berichten: 5656
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: "Clubbaan MC de Spoorstaaf: Module (Kiel-Nordhafen)"

Bericht door FidOo »

Zoals gezegd, ben/was ik thuis al bezig met een soort docking waar mijn 3 modules tegenaan kunnen staan zodat ik thuis ook eens kan rijden. Na eindelijk weer eens wat tijd te hebben om het 1 en ander te hobbyen thuis was er gister een heel klein eureka-momentje. Er reed de eerste trein een rondje over de baan.

Er is ook een heus filmpje van gemaakt! https://youtu.be/Dknw5VtSzVw

Vanavond of morgenavond weer verder met het instellen van de OC32 en kijken of ik deze zo ver kan krijgen dat ie ook naar DCC gaat luisteren. Op de 1 of andere manier reageert ie niet op de wisseladressen.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

Ronaldp
Berichten: 1467
Lid geworden op: 30 dec 2013 15:15

Re: "Clubbaan MC de Spoorstaaf: Module (Kiel-Nordhafen)"

Bericht door Ronaldp »

Wat zie ik.....toch weer blauwe plaat er onder ;)
Zelf nu kurk gebruikt.
Bevalt mij toch beter.

mvg ronald


Multimaus
Bezetmelders Rosoft
Servo decoders Rosoft
xTreme Keerlus Rosoft
Rails en wissel peco 55
Koploper
Sprog 2

Mijn baantje
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... 14&t=10771
Gebruikersavatar

Michiel
Berichten: 3241
Lid geworden op: 06 apr 2010 11:50
Locatie: België

Re: "Clubbaan MC de Spoorstaaf: Module (Kiel-Nordhafen)"

Bericht door Michiel »

Heerlijk is dat toch, hé. De eerste rondjes als geschenk. Gefeliciteerd!

Ik merk toch een duidelijk verschil in geluid tussen schaduwstation (zachter) en ballast spoor (luider). Maar het rijdt zo te zien overal prima! :ugeek:


groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)

Onderwerp starter
FidOo
Berichten: 5656
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: "Clubbaan MC de Spoorstaaf: Module (Kiel-Nordhafen)"

Bericht door FidOo »

Ronaldp schreef:Wat zie ik.....toch weer blauwe plaat er onder ;)
Zelf nu kurk gebruikt.
Bevalt mij toch beter.

mvg ronald
Ronald. Waarvoor denk je dat ik je kurk aangeraden heb!! Dit zit er al 2 jaar op. Overigens heb ik op sommige overgangen wel kurk gebruikt. net als gedeeltelijk onder de gebogen sporen.
Hierdoor liggen ze in verkanting. Zie daarvoor de eerdere foto's van het bouwproces.
Michiel schreef:Heerlijk is dat toch, hé. De eerste rondjes als geschenk. Gefeliciteerd!

Ik merk toch een duidelijk verschil in geluid tussen schaduwstation (zachter) en ballast spoor (luider). Maar het rijdt zo te zien overal prima! :ugeek:
Merci. doet inderdaad vreugd dat je weer eens een rijdende trein ziet op je eigen baantje.

Inderdaad hoor je duidelijk een verschil tussen geballast en schaduwstation (hier ligt de rails los met her en der een dot Kit)
Ik vind het geluid niet storen, + het is in de kelder dus niemand tot last.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

BenQ
Berichten: 3242
Lid geworden op: 12 jun 2010 22:12
Locatie: Liemers

Re: "Clubbaan MC de Spoorstaaf: Module (Kiel-Nordhafen)"

Bericht door BenQ »

Joost,
Gefeliciteerd met je 32e verjaardag. Nog een broekie.


Met vriendelijke groet,
Ben

Neuffen 4, gestopt met bouwen

Ronaldp
Berichten: 1467
Lid geworden op: 30 dec 2013 15:15

Re: "Clubbaan MC de Spoorstaaf: Module (Kiel-Nordhafen)"

Bericht door Ronaldp »

Lang zal die leven....
gefeliciteerd Joost

mvg ronald


Multimaus
Bezetmelders Rosoft
Servo decoders Rosoft
xTreme Keerlus Rosoft
Rails en wissel peco 55
Koploper
Sprog 2

Mijn baantje
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... 14&t=10771

Onderwerp starter
FidOo
Berichten: 5656
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: "Clubbaan MC de Spoorstaaf: Module (Kiel-Nordhafen)"

Bericht door FidOo »

Dank je wel heren.. We hebben er weer een jaartje bij!


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

Bart51
Berichten: 368
Lid geworden op: 04 mei 2013 15:35
Locatie: Ter Aar

Re: "Clubbaan MC de Spoorstaaf: Module (Kiel-Nordhafen)"

Bericht door Bart51 »

Joost,
Ook vanuit het Groene Hart van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
Groet Bart


Gebruikersavatar

epocheales denken
Berichten: 720
Lid geworden op: 16 nov 2008 23:52
Locatie: vlakbij Gouda

Re: "Clubbaan MC de Spoorstaaf: Module (Kiel-Nordhafen)"

Bericht door epocheales denken »

Ho ho,
Er wonen er meer in het Groene Hart ;) ,
Joost, bij deze van harte gefeliciteerd en tevens Hanna natuurlijk.

Groetjes,

Hans


Deutsche Bundesbahn tijdperk III/DCC Multimaus Pro/pc-Freiwald Rocomotion
Bayern-Wuerttemberg: http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=8881

Onderwerp starter
FidOo
Berichten: 5656
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: "Clubbaan MC de Spoorstaaf: Module (Kiel-Nordhafen)"

Bericht door FidOo »

Zo dan maar weer eens een berichtje in dit Topic.

Er is inmiddels echt een hoop gebeurd, maar helaas niet aan de modules. Wat dan wel, nou het volgende:
Allereerst zijn we verhuist, hemelsbreed maar 200m, maar van een 3 kamer appartementje van 60m² naar een eensgezinswoning met 125m². Behalve dat dit betekend dat we veel meer ruimte hebben, tuintje voor en achter, hebben we natuurlijk een aantal kamers extra. Naast slaapkamer en logeerkamer hebben we op zolder straks een kamer voor de treinen!

Dat laatste is natuurlijk goed nieuws. Er is echt een maar, de modules zijn eigenlijk vreselijk onpraktisch voor thuis omdat ze gemaakt zijn voor op de kopse-kant van een modulebaan.
Dus ik zit even in een impasse met wat ik ga doen.
Optie 1 is 2 of 3 extra modules maken waardoor ik op een beurs zou kunnen rijden, thuis is dit gewoon geen optie vanwege de plaats die daarvoor nodig is.
Optie 2 is afbreken en alles er af slopen wat er te redden en gebruiken valt.
Optie 3 is iets waar ik nog mee bezig ben.
Optie 4 is niets doen met de huidige modules. En gewoon aan een nieuwe baan beginnen. (dit principe volg ik nu dus maar gewoon)

Voordelen en nadelen:
Optie 1; ik vind de modules best leuk, en het thema spreekt me nog steeds heel erg aan. Ook de custom huisjes laten laseren en alles vind ik echt heel tof. Daarnaast is dit het verst wat ik tot nu toe ben gekomen. En ik wil ook gewoon eens een baan hebben die verder komt als rails en hout. Nadeel is dus dat thuis permanent opbouwen geen optie gaat zijn, als het uberhaupt al lukt vanwege de afmetingen.
Optie 2. Ik vermoed dat er op wat elektronica weinig te redden valt. De rails en wissels liggen in de ballast, deels in onverdunde houtlijm en seconde lijm. De vraag is of het de moeite is.
Optie 3; tja daar moeten bepaalde mensen enthousiast voor zijn en er in mee willen. En daar moet ik diegene nog ff van zien te overtuigen.
Dus al met al ben ik er dus nog niet over uit. Ik zal nog wel eens een schets maken van de beschikbare ruimte en het idee wat ik daar mee heb.

Dan het tweede heugelijk feit is dat ik Papa ga worden in Maart van een klein Manneke! Er wordt dus in de 4e slaapkamer druk geklust op t moment om hier de babykamer van te maken! Dat wordt dus een cursusje Time-management. :mrgreen:


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

bob vermeulen
Berichten: 3200
Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
Locatie: Loosbroek

Re: "Clubbaan MC de Spoorstaaf: Module (Kiel-Nordhafen)"

Bericht door bob vermeulen »

Hallo Joost,

dat zijn nog al wat dingen in je bericht.

Papa gefeliciteerd en de toekomstige mama ook
Nieuw huis gefeliciteerd, meer ruimte altijd welkom denk ik.

Wat betreft je modules er is nog een optie die je al een op pag 2 van dit draadje hebt getoond en wel de modules ombouwen tot ......... juist ja een bar :lol: :mrgreen:

ik zou het nog maar eens goed bekijken want op nieuw beginnen is waarschijnlijk een goede optie en zoveel mogelijk van de huidige modules proberen te gebruiken aan specifieke scenery.

mvrgr Bob


Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3623
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: "Clubbaan MC de Spoorstaaf: Module (Kiel-Nordhafen)"

Bericht door maarten »

Gefeliciteerd Joost, met je aanstaande vaderschap!

Eigenlijk intrigeert optie 3 mij nog het meest... ;) Zonder gekheid, je kunt doorgaan met wat je hebt maar dat zal altijd behelpen blijven omdat je het niet kan opstellen (semi) permanent. Dat geldt natuurlijk ook voor het uitbreiden van wat je nu hebt. Als je het aan mij zou vragen rest dus eigenlijk bijna alleen nog een nieuw project. Nieuwe woning, nieuwe levensfase dus een nieuw project. 8-) Maar ik zou het klein beginnen en van lieverlee uitbouwen. Je wil niet weten hoeveel tijd en energie zo'n kleine aap kost. In het begin slaapt ie nog veel, maar daarna... :lol:


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7356
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: "Clubbaan MC de Spoorstaaf: Module (Kiel-Nordhafen)"

Bericht door Krab »

Hoi Joost ,
had ons het al verteld de laatste keer in Houten .
Marre nogmaals proficiat met jullie verwachte wereldburger ;)
Het zal echt hard werken worden voor je zo je al vertelde om het op tijd alles klaar te krijgen .
Je hebt wel veel nieuwe dingen dit jaar werk , huis ene een zoontje .

Veel succes en geluk jullie toegewenst in het nieuwe huis ;)


mvg Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Gebruikersavatar

martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: "Clubbaan MC de Spoorstaaf: Module (Kiel-Nordhafen)"

Bericht door martindomburg »

FidOo schreef:Zo dan maar weer eens een berichtje in dit Topic.

Er is inmiddels echt een hoop gebeurd, maar helaas niet aan de modules. Wat dan wel, nou het volgende:
Allereerst zijn we verhuist, hemelsbreed maar 200m, maar van een 3 kamer appartementje van 60m² naar een eensgezinswoning met 125m². Behalve dat dit betekend dat we veel meer ruimte hebben, tuintje voor en achter, hebben we natuurlijk een aantal kamers extra. Naast slaapkamer en logeerkamer hebben we op zolder straks een kamer voor de treinen!

Dat laatste is natuurlijk goed nieuws. Er is echt een maar, de modules zijn eigenlijk vreselijk onpraktisch voor thuis omdat ze gemaakt zijn voor op de kopse-kant van een modulebaan.
Dus ik zit even in een impasse met wat ik ga doen.
Optie 1 is 2 of 3 extra modules maken waardoor ik op een beurs zou kunnen rijden, thuis is dit gewoon geen optie vanwege de plaats die daarvoor nodig is.
Optie 2 is afbreken en alles er af slopen wat er te redden en gebruiken valt.
Optie 3 is iets waar ik nog mee bezig ben.
Optie 4 is niets doen met de huidige modules. En gewoon aan een nieuwe baan beginnen. (dit principe volg ik nu dus maar gewoon)

Voordelen en nadelen:
Optie 1; ik vind de modules best leuk, en het thema spreekt me nog steeds heel erg aan. Ook de custom huisjes laten laseren en alles vind ik echt heel tof. Daarnaast is dit het verst wat ik tot nu toe ben gekomen. En ik wil ook gewoon eens een baan hebben die verder komt als rails en hout. Nadeel is dus dat thuis permanent opbouwen geen optie gaat zijn, als het uberhaupt al lukt vanwege de afmetingen.
Optie 2. Ik vermoed dat er op wat elektronica weinig te redden valt. De rails en wissels liggen in de ballast, deels in onverdunde houtlijm en seconde lijm. De vraag is of het de moeite is.
Optie 3; tja daar moeten bepaalde mensen enthousiast voor zijn en er in mee willen. En daar moet ik diegene nog ff van zien te overtuigen.
Dus al met al ben ik er dus nog niet over uit. Ik zal nog wel eens een schets maken van de beschikbare ruimte en het idee wat ik daar mee heb.

Dan het tweede heugelijk feit is dat ik Papa ga worden in Maart van een klein Manneke! Er wordt dus in de 4e slaapkamer druk geklust op t moment om hier de babykamer van te maken! Dat wordt dus een cursusje Time-management. :mrgreen:
Ah joh, 2 kinderen, baan, bedrijfje....... nie piepen moat.


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum

Ronaldp
Berichten: 1467
Lid geworden op: 30 dec 2013 15:15

Re: "Clubbaan MC de Spoorstaaf: Module (Kiel-Nordhafen)"

Bericht door Ronaldp »

Joost.......wordt vader.....te gek man.
Gefeliciteerd.En je vrouw natuurlijk ook.

Joost....is het zo nieuwe wooning bij jou in de wijk?

mvg ronald


Multimaus
Bezetmelders Rosoft
Servo decoders Rosoft
xTreme Keerlus Rosoft
Rails en wissel peco 55
Koploper
Sprog 2

Mijn baantje
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... 14&t=10771
Gebruikersavatar

Ron
Berichten: 3016
Lid geworden op: 17 mar 2010 03:51
Locatie: Huizen

Re: "Clubbaan MC de Spoorstaaf: Module (Kiel-Nordhafen)"

Bericht door Ron »

Mooi nieuws, gefeliciteerd man :D

Zelf zou ik helemaal opnieuw beginnen, een vader/zoon havenbaan.

gr. Ron


Ik rommel maar wat aan!

Sjors77
Berichten: 202
Lid geworden op: 14 dec 2015 16:22
Locatie: Vleuten

Re: "Clubbaan MC de Spoorstaaf: Module (Kiel-Nordhafen)"

Bericht door Sjors77 »

Gefeliciteerd. Genoeg uitdaging dus. Zou gewoon lekker aan een nieuwe baan beginnen. Let wel even op de hoogte, voor je het weet lopen ze en grijpen alles wat los en vast zit :mrgreen:

Groeten,
Sjors



Onderwerp starter
FidOo
Berichten: 5656
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: "Clubbaan MC de Spoorstaaf: Module (Kiel-Nordhafen)"

Bericht door FidOo »

@Alle Dank jullie wel voor de felicitaties... Hanna levert de grootste prestatie op dat gebied, dus ik zal ze doorgeven!

@ Ronald, nee ik ben niet naar de nieuwbouw verhuist, maar 1 straatje er achter in die oudere meuk :lol:

Wat betreft de modules, ik denk dat een nieuwe baan onvermijdelijk is wat betreft de praktische kant qua ruimte en wensen. De modules gaan dan even tijdelijk opzij voor de eventuele optie 2 of 3.
Een havenbaan wordt het niet voor de nieuwe baan, ik wil graag langere treinen laten rijden en relax toe kijken dus zal het meer in de trend van Brummenbach of die oude baan van Jeroen zijn.
T zal geen Rhein thema worden, maar meer plat en als t ff kan 4 sporig zonder stations of halte stelle denk ik zo, daarvoor heb ik te weinig plaats.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: "Clubbaan MC de Spoorstaaf: Module (Kiel-Nordhafen)"

Bericht door Hookies »

Gefeliciteerd met het aanstaande vaderschap man! Ik wens je vrouw veel sterkte. En ondertussen gewoon je plannen uitdenken en daarna realiseren. Goed bezig al met al!


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Jos
Berichten: 4425
Lid geworden op: 16 nov 2008 17:22
Locatie: West Brabant

Re: "Clubbaan MC de Spoorstaaf: Module (Kiel-Nordhafen)"

Bericht door Jos »

Proficiat!

Groetjes,
Jos



Onderwerp starter
FidOo
Berichten: 5656
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: "Clubbaan MC de Spoorstaaf: Module (Kiel-Nordhafen)"

Bericht door FidOo »

Zo na wat overpeinzingen en denkwerk ben ik toch tot het besluit gekomen dat ik de modules wil behouden en ga gebruiken om ook thuis een baan op te zetten. Er komen 3 modules bij die eigenlijk een spiegeling zijn van wat er nu is. Dus ook een U-vorm. Hierop wordt dan een simpel schaduwstation gelegd waarop een aantal treinen kunnen staan. Dit zullen iets van 6 of 7 doorgaande sporen zijn en een aantal doodlopende sporen. Dit is bij lange na niet genoeg om alles op kwijt te kunnen maar dat vind ik niet erg. Ik wissel de treinsamenstellingen toch regelmatig en daarmee ben ik toch wat meer betrokken bij het rijden.

Het Plannetje ziet er dan als volgt uit:

Afbeelding

Die 2 wissels die nog niet aangesloten zijn zijn voor eventuele uitbreidingen van de doodlopende opstelsporen. Dit is voor de toekomst.
Laatst gewijzigd door FidOo op 23 aug 2018 11:14, 1 keer totaal gewijzigd.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

Ron
Berichten: 3016
Lid geworden op: 17 mar 2010 03:51
Locatie: Huizen

Re: "Clubbaan MC de Spoorstaaf: Module (Kiel-Nordhafen)"

Bericht door Ron »

Moet je toch eens langskomen om bomen te maken :mrgreen: :lol:

gr. Ron


Ik rommel maar wat aan!

Onderwerp starter
FidOo
Berichten: 5656
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: "Clubbaan MC de Spoorstaaf: Module (Kiel-Nordhafen)"

Bericht door FidOo »

Ron, ja als je zo naar t plaatje kijkt heb je inderdaad wel een goed punt. Moeten genoeg nog genoeg van die groene stokkies komen.
Al zal het linker deel niet zeker niet zo vol komen te staan. Ik wil daar nog wat gebouwen tzt gaan plaatsen.
Vooral belangrijk is eigenlijk de rij bomen tussen het dubbelspoor en lager gelegen gedeelte. Alleen ik heb nu gebruik gemaakt van de Jordan Boompjes die je op de beurs kan vinden, deze vindt ik al best mooi. Alleen het probleem is dat de eigenlijke bomen die er staan heel lastig na te maken zijn, zijn namelijk dunne hoge stammen.

Maar goed. das van latere zorg, we hebben inmiddels de Rails voor het schaduwstation binnen.

Alleen de modules moeten nog op maat gemaakt worden.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Plaats reactie