Baden-Württemberg

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.

Onderwerp starter
Raymond (UK)
Berichten: 1093
Lid geworden op: 01 mar 2014 19:02
Locatie: Rotherham

Re: Baden-Württemberg

Bericht door Raymond (UK) »

Afbeelding

Nog een nieuw setje mintlinge erbij. De decoder van het bovenstaande tussen rijtuig eruit gehaald en in het nieuwe stuurstands rijtuig geplaatst met hulp van @FidOo voor de instellingen, thanks!

Ik heb nu twee stammetjes in deze kleur.

Afbeelding



Ook nog wat TEE meuk gekocht om achter de nieuwe TEE 120 te hangen.

Afbeelding


Een Orient rode BR140 kwam ook binnen van de week. Dit is echt de laatste van het jaar....



Afbeelding


I like sitting in my hottub with a beer or two…...
Gebruikersavatar

Slabbetje
Berichten: 22
Lid geworden op: 12 aug 2020 19:05

Re: Baden-Württemberg

Bericht door Slabbetje »

Dat is weer een mooi setje. Verslavend hè, nieuwe treinen kopen :lol:
Je wist wel dat die onderste twee tussenbakken voor een 614 zijn toch? ;-)
Ik zie die mintlingen ook vaak langskomen. Met de twee die nu onderweg zijn mis ik alleen nog een stuurstand voordat ik zo'n vierdelige stam heb. Ik overweeg zelf om de daken grijs te spuiten, maar dat is puur persoonlijk een dingetje waar ik me aan stoor omdat ze de witte daken in werkelijkheid maar heel kort hebben gehad.



Marksintpancras
Berichten: 1544
Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
Locatie: Sint Pancras

Re: Baden-Württemberg

Bericht door Marksintpancras »

_o_ Sinterklaas en de kerstman komen eraan, dus nog een 1 a 2 loks erbij @Raymond (UK) is niet er :lol:

Maar mooie sets wagons erbij. :Thumb


Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12

FidOo
Berichten: 5651
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Baden-Württemberg

Bericht door FidOo »

Geen probleem Raymond.
Je hebt weer het nodige moois in huis weten te halen.

hier zelf ook een setje mintlingen liggen alleen van Minitrix. Had het goede idee om een flinke buffercondensatorschakeling in te bouwen, helaas werd de weerstand van de schakeling zo heet dat deze een flinke deuk in de kap heeft gesmolten... Om dit te gaan maskeren heb ik maar Graffiti decals besteld, nu alleen nog aanbrengen. Ook wil ik graag binnenverlichting en stroomvoerende koppelingen inbouwen zodat ik alleen stroomafname in de stuurstand nodig heb.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

Onderwerp starter
Raymond (UK)
Berichten: 1093
Lid geworden op: 01 mar 2014 19:02
Locatie: Rotherham

Re: Baden-Württemberg

Bericht door Raymond (UK) »

Slabbetje schreef: 17 nov 2020 23:33 Dat is weer een mooi setje. Verslavend hè, nieuwe treinen kopen :lol:
Je wist wel dat die onderste twee tussenbakken voor een 614 zijn toch? ;-)
Bastiaan, dat klopt ja maar het moet weer even ophouden. Ik heb zoveel meuk gekocht over de laatste 6 maanden dat zelfs mijn andere helft opmerkt dat de treinen zich opstapelen. :roll:

Ik wist dat die twee 614 bakken waren ja. Die had ik speciaal voor mijn 614 gekocht maar die stond niet op de baan dus ik had ze effe achter die 218 gehangen. Hier staat ie wel netjes voor je. ;)


Afbeelding


Marksintpancras schreef: 18 nov 2020 08:17 _o_ Sinterklaas en de kerstman komen eraan, dus nog een 1 a 2 loks erbij @Raymond (UK) is niet er :lol:

Maar mooie sets wagons erbij. :Thumb
Haha Sinterklaas bestaat in Engeland gelukkig niet. Dat scheelt weer een paar centen..... :lol: De kerstman was wel héél vroeg dit jaar maar dit is echt de laatste dit jaar! :roll:

Wel mooi in orient rood deze BR151.

Afbeelding

Gelijk aan het werk gezet met een rijtje zware ERZ wagonnetjes. Die hangen normaal achter m'n O/B BR151.

Afbeelding

FidOo schreef: 18 nov 2020 08:18 Geen probleem Raymond.
Je hebt weer het nodige moois in huis weten te halen.
Ja, dat is zo Joost maar het moet even ophouden. Drie ICE rijtuigen zijn binnen gekomen van de week en de ICE begint al aardig vorm te krijgen.

Afbeelding
Afbeelding

Ook een langere stam mintlingen achter een double heading 218

Afbeelding


I like sitting in my hottub with a beer or two…...

Onderwerp starter
Raymond (UK)
Berichten: 1093
Lid geworden op: 01 mar 2014 19:02
Locatie: Rotherham

Re: Baden-Württemberg

Bericht door Raymond (UK) »

Ik ben begonnen om wat container wagonnetjes bij elkaar te sparen om achter de orient rooie BR151 te hangen. De ERZ wagonnetjes staan beter achter de O/B BR151 vind ik zelf.

Heb er nu 11 binnen en er zit er nog 1 in de post. Nog een stuk of 10 te gaan dus lekker verder sparen.


Afbeelding


Afbeelding


I like sitting in my hottub with a beer or two…...
Gebruikersavatar

william
Berichten: 1198
Lid geworden op: 03 mar 2010 13:01

Re: Baden-Württemberg

Bericht door william »

Mooi rood (de BR151) is niet lelijk ... :D

Groeten,
William


Blue-eyed boy meets a brown-eyed girl

Marksintpancras
Berichten: 1544
Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
Locatie: Sint Pancras

Re: Baden-Württemberg

Bericht door Marksintpancras »

william schreef: 02 dec 2020 21:08 Mooi rood (de BR151) is niet lelijk ... :D

Groeten,
William
_o_ en zo de ik er ook over :Thumb :lol:

Maar @Raymond (UK) is de postbode overleden??? Had al een foto verwacht van iets langere container zug :lol:


Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12

Onderwerp starter
Raymond (UK)
Berichten: 1093
Lid geworden op: 01 mar 2014 19:02
Locatie: Rotherham

Re: Baden-Württemberg

Bericht door Raymond (UK) »

Slabbetje schreef: 17 nov 2020 23:33 Met de twee die nu onderweg zijn mis ik alleen nog een stuurstand voordat ik zo'n vierdelige stam heb.
@Slabbetje Bastiaan, er staat hier op eBay een tweetal mintlingen (inc stuurstand) te koop. Als ze niet naar NL sturen dan mag je ze hierheen sturen en dan stuur ik ze weer door naar NL. Als je alleen de stuurstand nodig hebt dan neem ik het standaard rijtuig wel over.
william schreef: 02 dec 2020 21:08 Mooi rood (de BR151) is niet lelijk ... :D

Groeten,
William
Precies @william Het blijft mooi dat Orient Rood maar is het als mooi als het oude turkoois/creme? Ik heb nu 6 van die orient loks en nog maar 5 turkoois/creme. Misschien toch nog een turkoois/creme lok erbij kopen om het evenwicht te bewaren?

Marksintpancras schreef: 03 dec 2020 21:17
_o_ en zo de ik er ook over :Thumb :lol:

Maar @Raymond (UK) is de postbode overleden??? Had al een foto verwacht van iets langere container zug :lol:
[/quote]

Haha @Marksintpancras er zit bier op me scherm nu. De container trein is uitgebreid tot 12 en daar blijft het even bij. Ik heb dure kinderen (wie niet) :lol: en Kerst staat voor de deur dus volgend jaar weer verder sparen.

Wel de ICE1 wat langer gemaakt. Nu met 11 tussenrijtuigen. Net over twee meter lang :shock: 8-)



I like sitting in my hottub with a beer or two…...
Gebruikersavatar

Nico Essers
Berichten: 1616
Lid geworden op: 12 sep 2016 23:20
Locatie: Bunde, Zuid-Limburg

Re: Baden-Württemberg

Bericht door Nico Essers »

Dat zijn mooie treinen Raymond. De ICE ziet er indrukwekkend uit zo. Precies mijn smaak.


Vriendelijke groetjes Nico.

ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro

Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2

Onderwerp starter
Raymond (UK)
Berichten: 1093
Lid geworden op: 01 mar 2014 19:02
Locatie: Rotherham

Re: Baden-Württemberg

Bericht door Raymond (UK) »

Dank je Nico. Het is wel een lange trein die ICE ja. Normaal zijn mijn langste treinen tussen de 6 en 9 rijtuigen lang. Hopelijk wat minder werk en meer tijd om het nieuwe baanplan uit te tekenen en opnieuw te beginnen met een iets grotere baan met langere sporen.


I like sitting in my hottub with a beer or two…...
Gebruikersavatar

william
Berichten: 1198
Lid geworden op: 03 mar 2010 13:01

Re: Baden-Württemberg

Bericht door william »

Ik zeg doen: al is het alleen maar voor wat tegenwicht.
Heb zelf net een turkoois/creme Mitteleistiegswagen Bauart ABymb 411 der DB aangeschaft. Ook errug mooi.

Groeten,
William


Blue-eyed boy meets a brown-eyed girl

MaartenOtto
Berichten: 131
Lid geworden op: 07 mei 2020 13:49
Locatie: Almere

Re: Baden-Württemberg

Bericht door MaartenOtto »

Raymond (UK) schreef: 04 dec 2020 21:59 Dank je Nico. Het is wel een lange trein die ICE ja. Normaal zijn mijn langste treinen tussen de 6 en 9 rijtuigen lang. Hopelijk wat minder werk en meer tijd om het nieuwe baanplan uit te tekenen en opnieuw te beginnen met een iets grotere baan met langere sporen.
Hoeft toch niet? Mijn 11 bakken Virgin Pendolino’s gaan ook niet passen aan de perrons van Arundale... Die vliegen er gewoon doorheen. Alleen het lompe viertje naar Holyhead stopt er....


Train Manager NS Internationaal. We bouwen aan een baan op wielen met twee gezichten. Brits deel West Coast Mainline en Zwitsers deel BLS.

Onderwerp starter
Raymond (UK)
Berichten: 1093
Lid geworden op: 01 mar 2014 19:02
Locatie: Rotherham

Re: Baden-Württemberg

Bericht door Raymond (UK) »

william schreef: 06 dec 2020 20:04 Ik zeg doen: al is het alleen maar voor wat tegenwicht.
Heb zelf net een turkoois/creme Mitteleistiegswagen Bauart ABymb 411 der DB aangeschaft. Ook errug mooi.

Groeten,
William
Die is inderdaad mooi William. Die heb ik zelf nog niet.

Even wat oud O/B spul op de baan gezet ipv het orient rood gebeuren. Blijft mooi!





Laatst gewijzigd door Raymond (UK) op 12 dec 2020 21:46, 1 keer totaal gewijzigd.


I like sitting in my hottub with a beer or two…...

Onderwerp starter
Raymond (UK)
Berichten: 1093
Lid geworden op: 01 mar 2014 19:02
Locatie: Rotherham

Re: Baden-Württemberg

Bericht door Raymond (UK) »

MaartenOtto schreef: 10 dec 2020 19:35
Hoeft toch niet? Mijn 11 bakken Virgin Pendolino’s gaan ook niet passen aan de perrons van Arundale... Die vliegen er gewoon doorheen. Alleen het lompe viertje naar Holyhead stopt er....
Ja Maarten, die ICE stopt ook nergens. Volgens mij kan mijn langste perron ook maar 6 rijtuigen aan. Het blijft wel mooi natuurlijk als je een flink lange trein op een station kwijt kan.


I like sitting in my hottub with a beer or two…...

Marksintpancras
Berichten: 1544
Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
Locatie: Sint Pancras

Re: Baden-Württemberg

Bericht door Marksintpancras »

:lol: op Sankt Pancras, rijdt straks ook alle EC en ICE treinen voorbij ivm het perron kan ook maar maximaal 6 rijtuigen hebben. Is een lekker druk regionaal stationtje voor de dubbeldekkers en de talent 2 enzo. De ICE knalt erbij mij straks gewoon met 100 km/uur erdoor heen.


Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12

Onderwerp starter
Raymond (UK)
Berichten: 1093
Lid geworden op: 01 mar 2014 19:02
Locatie: Rotherham

Re: Baden-Württemberg

Bericht door Raymond (UK) »

Ik heb 3 sets van Baden perrons aan elkaar maar ik denk dat op de nieuwe baan er nog wel een set aantast kan en dan kan zelfs die ICE met 11 bakken daar stoppen denk ik.

Vandaag laatste daggie gewerkt voor 2020 dus misschien wat tijd volgende week om verder te tekenen aan Baden 2.0


I like sitting in my hottub with a beer or two…...
Gebruikersavatar

Maurits71
Berichten: 2930
Lid geworden op: 26 okt 2008 07:17

Re: Baden-Württemberg

Bericht door Maurits71 »

:), we moeten die ICe eens op mijn baan laten rijden, als je uitbreidt ik heb nog een Volmner Baden ... station hier liggen, die ik niet gebruik


Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here

MaartenOtto
Berichten: 131
Lid geworden op: 07 mei 2020 13:49
Locatie: Almere

Re: Baden-Württemberg

Bericht door MaartenOtto »

Maurits71 schreef: 12 dec 2020 07:39 :), we moeten die ICe eens op mijn baan laten rijden, als je uitbreidt ik heb nog een Volmner Baden ... station hier liggen, die ik niet gebruik
Vloeken in de kerk.... Een Duitse ICE op een Britse baan. Daar hebben 17,4 miljoen mensen wel een mening over op dat eiland met een Noord Koreaanse deal.


Train Manager NS Internationaal. We bouwen aan een baan op wielen met twee gezichten. Brits deel West Coast Mainline en Zwitsers deel BLS.

Onderwerp starter
Raymond (UK)
Berichten: 1093
Lid geworden op: 01 mar 2014 19:02
Locatie: Rotherham

Re: Baden-Württemberg

Bericht door Raymond (UK) »

Maurits71 schreef: 12 dec 2020 07:39 :), we moeten die ICe eens op mijn baan laten rijden, als je uitbreidt ik heb nog een Volmner Baden ... station hier liggen, die ik niet gebruik
Ja dat moeten we een keer regelen. Daar komt dat ding wel wat meer tot z'n recht. Misschien lijkt ie wel wat kort op jouw baan. :lol:

Er moet nog 1 tussen rijtuig bij of misschien 3 om een 16 delige te maken.

Als we dan toch bezig zijn dan heb ik ook nog een mooie BR111 met 17 rijtuigen in O/B en een TEE 103 met 15 :P


I like sitting in my hottub with a beer or two…...
Gebruikersavatar

Maurits71
Berichten: 2930
Lid geworden op: 26 okt 2008 07:17

Re: Baden-Württemberg

Bericht door Maurits71 »

MaartenOtto schreef: 12 dec 2020 09:50
Maurits71 schreef: 12 dec 2020 07:39 :), we moeten die ICe eens op mijn baan laten rijden, als je uitbreidt ik heb nog een Volmner Baden ... station hier liggen, die ik niet gebruik
Vloeken in de kerk.... Een Duitse ICE op een Britse baan. Daar hebben 17,4 miljoen mensen wel een mening over op dat eiland met een Noord Koreaanse deal.
hehe, vanaf 1-1 zijn jullie de vijand en schieten we jullie visserboten naar de bodem van de Noordzee


Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here

Onderwerp starter
Raymond (UK)
Berichten: 1093
Lid geworden op: 01 mar 2014 19:02
Locatie: Rotherham

Re: Baden-Württemberg

Bericht door Raymond (UK) »

MaartenOtto schreef: 12 dec 2020 09:50 Noord Koreaanse deal.
Wel zuid he.. Ik ben nu ook gelijk een overloper en heb net een Koreaanse oto gekocht van onze 'trade partners' voor mrs Ray. :lol: Gelijk haar euro merc eruit getrapt


I like sitting in my hottub with a beer or two…...
Gebruikersavatar

Nico Essers
Berichten: 1616
Lid geworden op: 12 sep 2016 23:20
Locatie: Bunde, Zuid-Limburg

Re: Baden-Württemberg

Bericht door Nico Essers »

Van de Brexit krijgen we nog spijt van als we bij Hattons de rails willen bestellen voor de nieuwe baan. Maar on topic. Mooi station met zoveel doorgaande sporen. Ziet er vanuit het camera standpunt indrukwekkend uit. Mijn toekomstige baan krijgt een station met perronsporen tot 175 cm. Daar kan een ICE wel even stoppen is het uitgangspunt.


Vriendelijke groetjes Nico.

ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro

Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2

Onderwerp starter
Raymond (UK)
Berichten: 1093
Lid geworden op: 01 mar 2014 19:02
Locatie: Rotherham

Re: Baden-Württemberg

Bericht door Raymond (UK) »

@Nico Essers Daar krijgen we hier ook nog wel spijt van hoor.

175cm is mooi ja. Dat is zo'n 10 rijtuigen met loc. 8-)

Mijn toekomstige baan krijgt minder station sporen maar wel langer. Ik will een dubbel parade baantje vooraan en een station boven met een klein schaduw station er onder zodat ik niet elke keer al die treinen moet samenstellen.


I like sitting in my hottub with a beer or two…...
Gebruikersavatar

william
Berichten: 1198
Lid geworden op: 03 mar 2010 13:01

Re: Baden-Württemberg

Bericht door william »

Leuk die twee filmpjes.

Groeten,
William


Blue-eyed boy meets a brown-eyed girl
Plaats reactie