N-Spoorforum

Het forum voor de N-Spoor liefhebber

n-spoorstore.nl TopLinks-Modellbahn Liste auf Online-Modellbahn.de
Het is nu vr jul 20, 2018 11:36

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 424 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo sep 10, 2017 20:26 

Hallo Bren & Clemens,

Dank voor jullie complimentjes. Ik hoop dat het wat kijk- en leesplezier bezorgt.

De bouw van het volgende segment Rudersberg is inderdaad nog niet gestart. Zoals je waarschijnlijk op Modelspoorwijzer hebt gezien ben ik inderdaad bezig met Ludwigsruhe. En Rudersberg ligt op de tekentafel te wachten :lol:

Maar N ligt niet stil hoor. Vanmiddag een lokje gerepareerd en ook heb ik mijn eerste aanwinst uit een 3D-printer (via Shapeways) in de primer gezet. Het is een oude dorsmachine met lokomobiel, maar voorlopig zijn deze nog niet voldoende "fotogeniek".

segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
overige zelfbouw

Profiel  

BerichtGeplaatst: za okt 07, 2017 14:35 

Uitzonderlijk mooi allemaal en ik zou niet weten wat er nog aan verbeterd kan worden.

Henk

Profiel  

BerichtGeplaatst: za mei 05, 2018 22:16 

Hallo N-fans,

Dit draadje is inmiddels een beetje stoffig geworden. Maar vandaag eindelijk de laatste hand gelegd aan segment Zumhofer Strasse. Er moest nog een heg komen en wat meer bomen:

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben zelf wat minder tevreden over de beide bomen op de laatste foto. Dat zijn geen zeeschuimtakjes, maar kunststof "geraamtes", voorzien van gaas en schuimrubbervlokjes. De stammen vind ik nogal onnatuurlijk overkomen.

segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
overige zelfbouw

Laatst bijgewerkt door traiNiac op vr mei 11, 2018 17:58, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za mei 05, 2018 22:40 

Ik snap denk ik wat je bedoeld. Vooral de linker.boom lijkt op een stokje te staan. Kun je misschien met wat strooisels een klimop tegen de stam fungeren? Dat maakt het al wat natuurlijker.
Of wat lage bossages rondom de stam, das ook een truuk die vaak werkt.

Groetjes
Hoontje

Profiel  

BerichtGeplaatst: za mei 05, 2018 22:54 

Hallo Hoontje,

Die klimop is wel een goeie tip, die ga ik zeker proberen.

segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
overige zelfbouw

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo mei 06, 2018 08:23 

Ech geweldig mooi allemaal.
Mijn complimenten voor je vakwerk.

mvg

Arnold

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo mei 06, 2018 16:27 

Dankjewel voor je complimentje Arnold, ik doe mijn best en vind het nog leuk ook :D

@ Hoontje,

Ik kan ook die schorspasta eens proberen die jij gebruikt hebt. Als de stam wat minder regelmatig is, werkt dat misschien ook wel. En anders gaat-ie eruit.

segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
overige zelfbouw

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma mei 07, 2018 12:40 

traiNiac schreef:
Hallo N-fans,

Zoals jullie kunnen zien beschik ik niet over een grote treinbaan met veel wissels. Mijn voorkeur gaat ook uit naar enkelsporige nevenlijnen naar Duits voorbeeld. Op dit eerste segment Lauterbach, staan een paar gebouwtjes die gebaseerd zijn op voorbeelden die ik aantrof tijdens een weekje vakantie bij onze oosterburen. Zo ook onderstaande woning langs een klein weggetje in het midden van het Zwarte Woud, aan het einde van het dorp Lauterbach.

Afbeelding

Afbeelding

Het is een oud en vrij onooglijk huis in de typische bouwstijl die je hier veel aantreft. Het huis staat in Lauterbach, een plaats waar nog nooit een spoorlijn heeft gelegen. Maar ik vond het een geschikt voorbeeld voor mijn eerste module, die niet meer bevat dan een spoordijk en een tunnel naar het schaduwstation. Dus het werd in 1:160 (ongeveer, want een tekening had ik niet) van Evergreen plastic plaat en strips nagebouwd. Verder gebruikte ik dakpanplaten van Kibri en messing raampjes van Schiffer. Het resultaat mag er best zijn, vind ik zelf:

Afbeelding

Afbeelding

Ondanks dat het alweer even terug is, toch nog even zeggen, dat dit een wel heel mooi huis geworden is!

Fotoboek: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=17&t=11777

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma mei 07, 2018 21:05 

Dankjewel Folkert,

Ik vond het zelf ook wel geslaagd als eerste proeve van zelfbouw.
Op segment Zumhofer Strasse zijn als laatste details de verkeersborden geplaatst. Het bordje snelheidsbeperking is slechts 3 mm in doorsnee.

Afbeelding

De Andreaskruisen zijn bevestigd aan de lantaarnpalen:

Afbeelding

Afbeelding

En natuurlijk zijn de borden in de uitvoering van tijdperk 3 :D

Afbeelding

Nu is er geen excuus meer om aan de bouw van het volgende segment te beginnen. Dat wordt station Rudersberg

segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
overige zelfbouw

Laatst bijgewerkt door traiNiac op vr mei 11, 2018 18:00, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma mei 07, 2018 22:13 

Dat ziet er allemaal geweldig uit. Leuk priegelen hé, die verkeersborden. Heb er zelf ook gemaakt...
Schorspasta is ook nog een optie! Ik heb die vervolgens met onverdunde verf geschilderd, dat is niet handig. De structuur verdwijnt dan. :?
De laatste badge boompjes bij mijzelf zijn wél gelukt. Wat ik ook wel doe is de stammen onregelmatig in elkaar draaien met koperdraad, daardoor krijg je 'knoesten' en bobbels.
Ben benieuwd! Het wordt vast heel mooi. De stations module ben ik ook heel benieuwd naar overigens.
Succes!

Groetjes,

Hoontje

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 424 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur