Rheinteufelswald V 3.0

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

Maurits71
Berichten: 2930
Lid geworden op: 26 okt 2008 07:17

Re: Rheinteufelswald

Bericht door Maurits71 »

Dre,

wordt mooier en mooier toch ?, en inzake de puristen denk aan rule 1 zoals we hier in engeland zeggen, jou baan, jou plezier en wat een ander ervan vindt is niet belangrijk.

2 dingetjes die me opvielen, op je retaining wall heb je een druppel spoor aan de linkerkant, doet een beetje afbreuk aan de weathering. ander dingetje maar dit kan aan de foto's liggen, het lijkt of je op heel veel stukken ballast mist, zou als je tijd en zin heb dit eens beet pakken, ;)


Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Andre de Ruiter
Berichten: 703
Lid geworden op: 07 sep 2014 10:53
Locatie: Rijnsaterwoude

Re: Rheinteufelswald

Bericht door Andre de Ruiter »

@Maurits De opmerkingen van jou staan al heel lang op mijn to do list. De druppel is inmiddels weggewerkt. De gaten in de ballast moeten nog steeds aangevuld worden, ik moet nog moed verzamelen om er aan te beginnen.

Het gefröbel met messing pijp en Evergreen profiel heeft inmiddels geleid tot een viertal lantaarns op het station nog ca. 14 te gaan.

Afbeelding

Afbeelding

De tweede foto is onderbelicht (2 diafragma stops) om overbelichting bij de lantaarns (zoals bij de eerste foto) te voorkomen.

Van de week toen de zon eens echt scheen een aantal opnamen in echt zonlicht kunnen maken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Deze week mijn eerste ervaring gehad met een Markenburg product, het seinhuis. Ik moet zeggen dat ziet er fantastisch uit jammer dat ze niet meer specifieke producten voor de Duitse omgeving hebben. Maar misschien dat Stad Markenburg in het Duitsland van Jeroen mooie dingen gaat brengen.

Afbeelding

's Nachts.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Andre de Ruiter op 21 nov 2020 11:41, 2 keer totaal gewijzigd.


Met vriendelijk groeten André.

Windows XP, 10, ECoS-ESU, Peco code 55, iTrain 4.1.9, Koploper 9.4, AnyRail.
http://www.b-bridge.org (Last update 2019-06-16)
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Andre de Ruiter
Berichten: 703
Lid geworden op: 07 sep 2014 10:53
Locatie: Rijnsaterwoude

Re: Rheinteufelswald

Bericht door Andre de Ruiter »

Het middelste perron is van verlichting voorzien.
Afbeelding

In het donker ziet het er zo uit.

Afbeelding

Nog één perron te gaan met de verlichting.

Het laatste hout, ten zuiden van het spoor tussen de twee poten, is aangebracht.

Afbeelding

Afbeelding


Na ampele overwegingen heb ik besloten dat hier een industriegebied moet komen met lichte industrie. Ik ga dit uitvoeren met Markenburg producten. De bouw van het seinhuis is me zo goed bevallen dat ik hiervoor gekozen heb.
Als eerste heb ik de stoomwasserij gebouwd.

Afbeelding

Afbeelding

Morgen gaan we al het moois op Station N-spoor bewonderen.
Laatst gewijzigd door Andre de Ruiter op 21 mei 2018 09:56, 1 keer totaal gewijzigd.


Met vriendelijk groeten André.

Windows XP, 10, ECoS-ESU, Peco code 55, iTrain 4.1.9, Koploper 9.4, AnyRail.
http://www.b-bridge.org (Last update 2019-06-16)
Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4480
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Rheinteufelswald

Bericht door spoor65 »

Mooi en goed bezig Andre.

En dan zien we elkaar wellicht morgen in Hilversum.
mvg

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Andre de Ruiter
Berichten: 703
Lid geworden op: 07 sep 2014 10:53
Locatie: Rijnsaterwoude

Re: Rheinteufelswald

Bericht door Andre de Ruiter »

De oorspronkelijke trottoirs, gemaakt van de bekende, gekraste, Gamma plaat, heb ik er uitgesloopt en vervangen door het Markenburg spul. Ik ben er niet ontevreden over.

Afbeelding

Afbeelding

Deze week eindelijk een goederenlocje kunnen vinden dat een korte sleep wagentjes met wat timmerhout van en naar de houthandel kan brengen. Deze Trix BR92 (af fabriek digitaal) rijdt fantastisch, kruipen met 3 km/h (schaalsnelheid) is geen enkel probleem.

Afbeelding

Afgelopen zaterdag in Hilversum ook nog een leuk busstation van DMToys kunnen scoren. Het zal een goede plaats vinden op het midden van de baan in het lichte industriegebied in aanleg.

Afbeelding

Nog wat plaatjes van het industriegebied in aanleg.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Andre de Ruiter op 21 mei 2018 09:59, 1 keer totaal gewijzigd.


Met vriendelijk groeten André.

Windows XP, 10, ECoS-ESU, Peco code 55, iTrain 4.1.9, Koploper 9.4, AnyRail.
http://www.b-bridge.org (Last update 2019-06-16)
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Andre de Ruiter
Berichten: 703
Lid geworden op: 07 sep 2014 10:53
Locatie: Rijnsaterwoude

Re: Rheinteufelswald

Bericht door Andre de Ruiter »

Ondanks het warme weer toch nog iets kunnen doen. Op de oostelijke poot is naast de toegangsweg naar de boerenhoeve een dennenbos aangelegd.

Afbeelding

Het industriegebied begint vorm te krijgen. Het busstation is van DM-Toys (gescoord op de beurs N-station). Het plein voor het busstation wacht nog op plaveisel van Markenburg.

Afbeelding

Gisteren nog even wat sfeerplaatjes van de oostelijke poot geschoten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Andre de Ruiter op 21 nov 2020 11:44, 2 keer totaal gewijzigd.


Met vriendelijk groeten André.

Windows XP, 10, ECoS-ESU, Peco code 55, iTrain 4.1.9, Koploper 9.4, AnyRail.
http://www.b-bridge.org (Last update 2019-06-16)
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Andre de Ruiter
Berichten: 703
Lid geworden op: 07 sep 2014 10:53
Locatie: Rijnsaterwoude

Re: Rheinteufelswald

Bericht door Andre de Ruiter »

Het industriegebied is uitgebreid met een fabriekshal en poortgebouw van Markenburg. Achter het poortgebouw komt tzt nog een fabriekshal.

Afbeelding

In combinatie met de streekbusgarage en de wasinrichting begint het enige body te krijgen.

Afbeelding

Er is lichte industrie gevestigd in dit soort hallen, meubelindustrie, drukkerij,...., de tijd zal het leren.

Afbeelding

Het valt niet mee om wat langere treinen (ruim 1 m) in z'n geheel op de foto te krijgen zonder dat het streepje in de verte wordt.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Andre de Ruiter op 21 nov 2020 11:48, 2 keer totaal gewijzigd.


Met vriendelijk groeten André.

Windows XP, 10, ECoS-ESU, Peco code 55, iTrain 4.1.9, Koploper 9.4, AnyRail.
http://www.b-bridge.org (Last update 2019-06-16)
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Andre de Ruiter
Berichten: 703
Lid geworden op: 07 sep 2014 10:53
Locatie: Rijnsaterwoude

Re: Rheinteufelswald

Bericht door Andre de Ruiter »

Het industriegebied nadert z'n voltooiing. Er is nog ruimte voor een extra fabrieksgebouw tussen het poortgebouw (rechtsvoor) en de wasserij.

Afbeelding

Doordat slechts sprake is van lichte industrie, grenst het tarweveld direct aan het fabrieksgebouw.

Afbeelding

Het onderhoud van het tarweveld gebeurt nog grotendeels handmatig.

Afbeelding

In de fabriekshal is de Rheinwaldische Fensterindustrie gevestigd. Dunlop levert de rubberstrips voor de kozijnen die hiergemaakt worden.

Afbeelding

Afbeelding

Je zou door al deze plaatjes vergeten dat we toch eigenlijk met treintjes bezig zijn. Daarom:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Andre de Ruiter op 21 nov 2020 11:54, 2 keer totaal gewijzigd.


Met vriendelijk groeten André.

Windows XP, 10, ECoS-ESU, Peco code 55, iTrain 4.1.9, Koploper 9.4, AnyRail.
http://www.b-bridge.org (Last update 2019-06-16)
Gebruikersavatar

traiNiac
Berichten: 2203
Lid geworden op: 28 sep 2014 09:17

Re: Rheinteufelswald

Bericht door traiNiac »

Leuk geworden Andre,

Heb je die tarwe in halmen geplant? Mooi ook die BR 50 met messing ketelringen. Fleischmann?



nspoorkees
Berichten: 626
Lid geworden op: 06 aug 2015 19:09

Re: Rheinteufelswald

Bericht door nspoorkees »

Mooie industriele gebouwen van Markenburg, die kende ik nog niet. Heel Nederlands, dus wat minder op z'n plek op een nogal Duitse baan maar who cares ;)


Gebruikersavatar

bob vermeulen
Berichten: 3200
Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
Locatie: Loosbroek

Re: Rheinteufelswald

Bericht door bob vermeulen »

Hallo Andre,

Weer een mooie serie foto's
Ik vind het gebouw erg leuk, ook het motief met de boeren is goed weer gegeven.

mvrgr Bob


Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Andre de Ruiter
Berichten: 703
Lid geworden op: 07 sep 2014 10:53
Locatie: Rijnsaterwoude

Re: Rheinteufelswald

Bericht door Andre de Ruiter »

@Harry De tarwe plant ik als volgt: Eerst smeer ik de grond, die reeds donkerbruin geverfd is, in met een mengsel van behangsellijm en Woodland Turf Soil. Daarna pak ik met een pincet een plukje Busch Kornfeld 7372. Met m'n vinger verwijder ik vervolgens alle uitstekende delen zodat ik een klein plukje geordend Kornfeld over houd. Dit plukje plant ik in rijen, de boeren noemden dat regels als ik mij niet vergis, in het behangselplakmengsel.
De BR 50 is inderdaad van Flm. rijdt prima, rijdt alleen niet door R1, maar die heb ik niet op mijn baan, dus geen probleem. Voor de verkoper wel, die moest 15% korting geven voor ik hem meenam.

@Kees Maurits schreef een aantal berichten geleden
en inzake de puristen denk aan rule 1 zoals we hier in engeland zeggen, jou baan, jou plezier en wat een ander ervan vindt is niet belangrijk.
Daarom nog een plaatje om rule 1 te onderstrepen

Afbeelding

@Bob dank je.
Laatst gewijzigd door Andre de Ruiter op 21 nov 2020 11:56, 2 keer totaal gewijzigd.


Met vriendelijk groeten André.

Windows XP, 10, ECoS-ESU, Peco code 55, iTrain 4.1.9, Koploper 9.4, AnyRail.
http://www.b-bridge.org (Last update 2019-06-16)
Gebruikersavatar

Nico Essers
Berichten: 1616
Lid geworden op: 12 sep 2016 23:20
Locatie: Bunde, Zuid-Limburg

Re: Rheinteufelswald

Bericht door Nico Essers »

Ik heb met verbazing dit draadje doorgenomen gedurende 3 dagen. Opbouwen, afbreken, weer opbouwen en afbreken en opnieuw opbouwen. Wat een creativiteit heb je Andre. Vooral het gedeelte met de bruggen en boten is prachtig vorm gegeven. De zelfbouw projecten zijn stuk voor stuk heel mooi gemaakt. Deze baan is een juweel vanaf de eerste tot en met de huidige versie. :)


Vriendelijke groetjes Nico.

ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro

Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Andre de Ruiter
Berichten: 703
Lid geworden op: 07 sep 2014 10:53
Locatie: Rijnsaterwoude

Re: Rheinteufelswald

Bericht door Andre de Ruiter »

Dank je Nico, als ik echter naar het timmerwerk van jouw baan kijk dan denk ik, dat ik nog heel wat moet leren.


Met vriendelijk groeten André.

Windows XP, 10, ECoS-ESU, Peco code 55, iTrain 4.1.9, Koploper 9.4, AnyRail.
http://www.b-bridge.org (Last update 2019-06-16)
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Andre de Ruiter
Berichten: 703
Lid geworden op: 07 sep 2014 10:53
Locatie: Rijnsaterwoude

Re: Rheinteufelswald

Bericht door Andre de Ruiter »

Ondanks dat ik al 8 maanden geen gebruik meer maak van PB ga ik vanaf nu mijn foto's maar opslaan op mijn eigen site bij Xs4All dan ga ik er tenminste zelf over. Overigens heeft H@ns een prachtig gebaar gemaakt (foto's opslaan op het forum) alleen weet ik nog niet hoe dat precies werkt, maar komt tijd, komt raad.
Ten overvloede voor Harry heb ik nog twee plaatjes gemaakt van het planten van de korenhalmen. Ik denk dat het voor zich spreekt.

Afbeelding

Afbeelding

De foto's zijn gemaakt van het maken van nog wat korenvelden op de oostelijke poot van mijn baan.

Afbeelding

Naast de twee korenvelden is ook een weiland gemaakt dat bevolkt wordt door een aantal stevige runderen. De omheining is gemaakt van afgeknipte spelden, waartussen visdraad (ca. 0,2 mm in doorsnee) is gespannen.

Afbeelding

Er komen steeds meer reizigers op het station RTW

Afbeelding

Nog een gezicht op de korenvelden en het weiland terwijl de V200 het staion verlaat.

Afbeelding

Van opzij:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Andre de Ruiter op 21 nov 2020 12:02, 1 keer totaal gewijzigd.


Met vriendelijk groeten André.

Windows XP, 10, ECoS-ESU, Peco code 55, iTrain 4.1.9, Koploper 9.4, AnyRail.
http://www.b-bridge.org (Last update 2019-06-16)
Gebruikersavatar

traiNiac
Berichten: 2203
Lid geworden op: 28 sep 2014 09:17

Re: Rheinteufelswald

Bericht door traiNiac »

Dankjewel André.
Mooie foto's weer


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Andre de Ruiter
Berichten: 703
Lid geworden op: 07 sep 2014 10:53
Locatie: Rijnsaterwoude

Re: Rheinteufelswald

Bericht door Andre de Ruiter »

Gisteren in Houten een aantal boerenfiguren gescoord, waaronder een aantal boeren met een zeis in de handen. Goed passend bij de korenvelden die gemaaid worden. Bij nader inzien was ik ook niet zo tevreden met de korenschoven, die heb ik dus maar opnieuw gemaakt. Het resultaat inclusief de nieuwe boerenfiguren.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Andre de Ruiter op 21 nov 2020 12:03, 1 keer totaal gewijzigd.


Met vriendelijk groeten André.

Windows XP, 10, ECoS-ESU, Peco code 55, iTrain 4.1.9, Koploper 9.4, AnyRail.
http://www.b-bridge.org (Last update 2019-06-16)
Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3623
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: Rheinteufelswald

Bericht door maarten »

Zeer geslaagd, knap gedaan!


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3897
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Rheinteufelswald

Bericht door Jeroen »

Eens! De poppetjes passen goed bij de door jou uitgebeelde scene! Top!

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Jos
Berichten: 4425
Lid geworden op: 16 nov 2008 17:22
Locatie: West Brabant

Re: Rheinteufelswald

Bericht door Jos »

Ziet er mooi uit!

Groetjes,
Jos


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Andre de Ruiter
Berichten: 703
Lid geworden op: 07 sep 2014 10:53
Locatie: Rijnsaterwoude

Re: Rheinteufelswald

Bericht door Andre de Ruiter »

@Maarten, Jeroen, Jos dank je.

Ik ben inmiddels ook het slachtoffer geworden van het winstbejag van PB, gelukkig ben ik al enige tijd geleden overgestapt op Postimage. Vanaf pagina 41 zijn al mijn plaatjes nog gewoon zichtbaar (tot ook Postimage geld wil hebben voor haar dienstverlening). Vanaf nu bewaar ik mijn plaatjes op mijn eigen website bij XS4All en heb daarmee de "gratis"dienstverlening van de verschillende emmers niet meer nodig. Ik zal in de komende weken (maanden??) de plaatjes op de eerste pagina's weer zichtbaar maken. Op pagina 1 is te zien hoe ver ik met deze moeizame arbeid gevorderd ben.

Er is ook nog enig werk verricht aan de baan. De perrons worden langzamerhand aangekleed. Ik ben nog aan het nadenken over de verbinding tussen de perrons, die de Preisertjes veilig naar de diverse perrons brengt.

Afbeelding

Vanmiddag heb ik een voorraadje vrouwenmantel geplukt in de tuin en ben daarmee volgens de methode van Ron een bos aan het maken achter RTW. Ik ga morgen voor nog een voorraad (mijn vrouw zegt dat plukken een tweede bloei initieerd), het bos moet nog veel groter worden.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Andre de Ruiter op 21 nov 2020 12:05, 1 keer totaal gewijzigd.


Met vriendelijk groeten André.

Windows XP, 10, ECoS-ESU, Peco code 55, iTrain 4.1.9, Koploper 9.4, AnyRail.
http://www.b-bridge.org (Last update 2019-06-16)
Gebruikersavatar

Bjor
Berichten: 2010
Lid geworden op: 20 sep 2009 18:49

Re: Rheinteufelswald

Bericht door Bjor »

André,

Fraaie baan. Ook je bomen zijn niet verkeerd. Ik had nog nooit van vrouwenmantel gehoord, maar dat ziet er fraai uit. Heb je die bloemen nog bewerkt, of is dit de natuurlijke staat waarin je ze op je baan hebt gezet?
Doe je er nog iets aan om ze te conserveren?

Ben


M.v.g. Ben

Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor

Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162

tv_man
Berichten: 1439
Lid geworden op: 05 nov 2009 20:19

Re: Rheinteufelswald

Bericht door tv_man »

Erg leuk wat er op het korenveld gebeurt. Grasvezels van ongeveer 10mm?


- Norman

Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Andre de Ruiter
Berichten: 703
Lid geworden op: 07 sep 2014 10:53
Locatie: Rijnsaterwoude

Re: Rheinteufelswald

Bericht door Andre de Ruiter »

@Ben in het draadje van Ron staat precies beschreven hoe deze bosbouw in z'n werk gaat.

@ Norm, het koren is Wildgras (Getrockenes gras oder Kornfeld) 7372 van Busch plm. 8 mm lang

Voor het verder aanplanten van het bos zal ik moeten wachten op de tweede bloei. de eerste bloei is inmiddels uitgebloeid en daarmee niet meer bruikbaar voor ons doel.


Met vriendelijk groeten André.

Windows XP, 10, ECoS-ESU, Peco code 55, iTrain 4.1.9, Koploper 9.4, AnyRail.
http://www.b-bridge.org (Last update 2019-06-16)
Gebruikersavatar

brendo
Berichten: 494
Lid geworden op: 09 mei 2013 09:59
Locatie: Hengelo

Re: Rheinteufelswald

Bericht door brendo »

Hallo Andre,

Mooie baan en foto's, keep up the good work!
Leuke details ook!


Plaats reactie