Rheinteufelswald V 3.0

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Andre de Ruiter
Berichten: 703
Lid geworden op: 07 sep 2014 10:53
Locatie: Rijnsaterwoude

Re: Rheinteufelswald

Bericht door Andre de Ruiter »

Wouter, welke browser gebruik je? ik krijg de foto's met resp. Internet explorer, Chrome op de PC en met de iPad en een tablet met Android normaal te zien.


Met vriendelijk groeten André.

Windows XP, 10, ECoS-ESU, Peco code 55, iTrain 4.1.9, Koploper 9.4, AnyRail.
http://www.b-bridge.org (Last update 2019-06-16)
Gebruikersavatar

OBBinN
Berichten: 1831
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:24
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Rheinteufelswald

Bericht door OBBinN »

Hoi, zijn op mn pc zichtbaar! Gebruik Firefox.
het probleem doet zich voor op de android telefoon. Daar draai ik op chrome. Aangezien ze op de pc wel zichtbaar zijn zal het aan mijn telefoon liggen.. ;)


Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur
Website -- FaceBook -- Instagram
Gebruikersavatar

richard7877
Berichten: 1398
Lid geworden op: 26 dec 2008 17:43

Re: Rheinteufelswald

Bericht door richard7877 »

bij mij doe ze het helaas ook niet, ook ik kijk ze via chrome op de pc.
met internet explore wel.

Groeten Richard Meester


http://www.delftsemodelbouwvereniging.nlgevestigd op de Kleveringweg 19, unit 4B in Delft
Gebruikersavatar

BenQ
Berichten: 3242
Lid geworden op: 12 jun 2010 22:12
Locatie: Liemers

Re: Rheinteufelswald

Bericht door BenQ »

Ik zie ze via tablet (wifi, Android, Chrome) wel, geen probleem.


Met vriendelijke groet,
Ben

Neuffen 4, gestopt met bouwen
Gebruikersavatar

OBBinN
Berichten: 1831
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:24
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Rheinteufelswald

Bericht door OBBinN »

Ik via mn telefoon, tablet, pc ook geen problemen meer. Zal misschien ergens een 1 of een 0 verkeerd gestaan hebben :lol:


Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur
Website -- FaceBook -- Instagram

Rem_Brand
Berichten: 408
Lid geworden op: 28 okt 2016 10:05

Re: Rheinteufelswald

Bericht door Rem_Brand »

Hoi Andre, mooi werk lever je af zeg wauw :D

Vraagje, die dubbelsporige bruggen, is dat zelfbouw of kanje die ergens kopen?

Gr Rembrand


Groetjes, Rembrand

Mijn baan op het n-spoor forum Arendsnest Bergspoor

iTrain | Peco 55 | Z21| OC32 met DTS HPP4 | Rosoft |L.net s88sd16-n|s88sd16-n|Xtremekeerlus
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Andre de Ruiter
Berichten: 703
Lid geworden op: 07 sep 2014 10:53
Locatie: Rijnsaterwoude

Re: Rheinteufelswald

Bericht door Andre de Ruiter »

Rembrand, de bruggen zijn zelfbouw. Gemaakt van styreen profiel van Evergreen.


Met vriendelijk groeten André.

Windows XP, 10, ECoS-ESU, Peco code 55, iTrain 4.1.9, Koploper 9.4, AnyRail.
http://www.b-bridge.org (Last update 2019-06-16)

Rem_Brand
Berichten: 408
Lid geworden op: 28 okt 2016 10:05

Re: Rheinteufelswald

Bericht door Rem_Brand »

Ziet er goed uit zeg wauw, zelfbouw gaat mij nog een stap tever helaas. Ik ga me er wel is in verdiepen. Vind je bruggen zeer mooi. Je baan zoiezo ook maar dat had ik al gemeld

Gr Rembrand


Groetjes, Rembrand

Mijn baan op het n-spoor forum Arendsnest Bergspoor

iTrain | Peco 55 | Z21| OC32 met DTS HPP4 | Rosoft |L.net s88sd16-n|s88sd16-n|Xtremekeerlus
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Andre de Ruiter
Berichten: 703
Lid geworden op: 07 sep 2014 10:53
Locatie: Rijnsaterwoude

Re: Rheinteufelswald

Bericht door Andre de Ruiter »

Dank je Rembrand.

De rechterpoot van de U is bedekt met een laag gips. Het aankleden van het stadje en het landschap eromheen kan beginnen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voor de loofbossen om het stadje heb ik een 3d-pen gekocht (afgekeken van René) voor de fabricage van bomen. Ik heb inmiddels één middag gestoeid met het ding. Het vergt nog wel enige oefening om het ding te laten doen wat je wilt dat hij doet. Te zijner tijd hoop ik mijn conterfeitsels te laten zien.
Laatst gewijzigd door Andre de Ruiter op 04 mei 2018 08:03, 1 keer totaal gewijzigd.


Met vriendelijk groeten André.

Windows XP, 10, ECoS-ESU, Peco code 55, iTrain 4.1.9, Koploper 9.4, AnyRail.
http://www.b-bridge.org (Last update 2019-06-16)
Gebruikersavatar

epocheales denken
Berichten: 720
Lid geworden op: 16 nov 2008 23:52
Locatie: vlakbij Gouda

Re: Rheinteufelswald

Bericht door epocheales denken »

Hoi André,

Nu zie ik jouw foto's wel met mijn tablet/android, ffe pagina verversen, hatseflats :D
Mooi dat station in die bocht, heb ik altijd heel natuurgetrouw gevonden. Doet mij denken aan de beroemde modelbaan
van Rolf Ertmer van vroeger, de Repabahn....https://www.google.nl/search?q=rolf+ert ... vb_YGM7rtM:

Keep up the good work!

Groet,

Hans


Deutsche Bundesbahn tijdperk III/DCC Multimaus Pro/pc-Freiwald Rocomotion
Bayern-Wuerttemberg: http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=8881
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Andre de Ruiter
Berichten: 703
Lid geworden op: 07 sep 2014 10:53
Locatie: Rijnsaterwoude

Re: Rheinteufelswald

Bericht door Andre de Ruiter »

Ik heb inmiddels wat meer gestoeid met de 3-d pen. Ik begin de truc min of meer door te krijgen. Ik integreer een spijker in de stam om de boom later gemakkelijk een plaats te kunnen geven op de baan (ook afgekeken van René).

Afbeelding

De stam smeer ik in met met water verdunde DAS-klei om de stam een natuurlijk uiterlijk te geven.

Afbeelding

Afbeelding

Daarna worden met deco-twist de kleine takjes in de boom aangebracht. De deco-twist bespuit ik met bruine verf.

Afbeelding

Daarna bespuiten met spuitlijm en bestrooien met divers groenspul.

Afbeelding

Met excuus voor de wat mindere foto. De bomen zijn door de ballotage gekomen en hebben een plaats gevonden op de baan.

Afbeelding

Ik heb vandaag ook nog een nieuwe loc kunnen scoren bij Harlaar in Badhoevedorp. Een E 41, de eerste electrische loc op mijn baan.

Afbeelding

Afbeelding

Na een paar rondjes moet ik zeggen dat de rij-eigenschappen van deze loc in vergelijking met mijn stoomlocs toch wel erg goed zijn. Kan ook liggen aan het feit dat vrijwel al mijn stoomlocs tweedehands zijn en deze E-loc een vers exemplaar betreft.
Weliswaar betrekt deze loc net zoals zijn soortgenoten z'n stroom vanuit de rails, maar voor het gezicht zal ik in de toekomst toch ook in een bovenleiding moeten voorzien.
Laatst gewijzigd door Andre de Ruiter op 21 mei 2018 09:52, 1 keer totaal gewijzigd.


Met vriendelijk groeten André.

Windows XP, 10, ECoS-ESU, Peco code 55, iTrain 4.1.9, Koploper 9.4, AnyRail.
http://www.b-bridge.org (Last update 2019-06-16)
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Andre de Ruiter
Berichten: 703
Lid geworden op: 07 sep 2014 10:53
Locatie: Rijnsaterwoude

Re: Rheinteufelswald

Bericht door Andre de Ruiter »

Met wat messing pijp, een ledje van 3 mm en een stukje evergreen profiel heb ik een lantaarnpaal in elkaar gefröbeld.

Afbeelding

Het ding heeft inmiddels z'n plaats op een van de perrons ingenomen. Ik schat dat ik er nog ca. 29 moet maken om het hele station te verlichten.

Afbeelding

In het donker ziet het er zo uit met de verlichting aan.

Afbeelding

Ik heb ook nog wat met de 3D-pen gestoeid om nog wat bomen te maken.

Afbeelding

Nog wat sfeerplatjes van de baan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ivm de lengte van het kortste perron in het station Rtw is dit de maximale lengte (7 rijtuigen) van een personentrein, die op de baan kan rijden. Omdat de goederentreinen niet stoppen langs de perrons van station Rtw heeft de BR50 een sleep van 17 wagons
Laatst gewijzigd door Andre de Ruiter op 21 mei 2018 09:53, 1 keer totaal gewijzigd.


Met vriendelijk groeten André.

Windows XP, 10, ECoS-ESU, Peco code 55, iTrain 4.1.9, Koploper 9.4, AnyRail.
http://www.b-bridge.org (Last update 2019-06-16)
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Andre de Ruiter
Berichten: 703
Lid geworden op: 07 sep 2014 10:53
Locatie: Rijnsaterwoude

Re: Rheinteufelswald

Bericht door Andre de Ruiter »

De bossen op de rechter poot van de U beginnen vorm te krijgen.

Afbeelding

Afbeelding

Een plaatje dat de puristen onder ons wel zal doen gruwen. Ik bezit echter te weinig Duitse rijtuigen om een viertal sneltreinen van enige omvang te laten rijden. Ik heb dus maar een duik genomen in mijn nog aanwezige Nederlandse materieel. 1:1 zal deze combinatie wel nooit gereden hebben. Tzt zal ik het wel vervangen door Duits materieel.

Afbeelding

Afbeelding

Gisteren heb ik in het schaduwstation weer enige DR4024's vervangen door de servoswitch van Rosoft. De puntstukschakeling via de wisseltongen is toch te onbetrouwbaar (zoals een aantal forumleden al voorspelden). In middels zijn 10 van de 24 wissels in het schaduwstation nu voorzien van puntstukschakeling. De meeste via de Rosoft oplossing en een paar via de DR4102. Deze laatste oplossing is zeer lastig in te stellen. Het ding werkt met één relais dat het puntstuk ompoolt als de servo door de middenstand gaat. Dit werkt dus alleen als op dat moment de wisseltong los is van beide railstaven, anders veroorzaakt het sluiting bij of afbuigend of rechtdoor zetten van de wissel. Dit vergt een zeer nauwkeurige montage en afstelling van je servo. Alternatief is het isoleren van het puntstuk van de wisseltongen en de wisseltongen verbinden met de aanliggende railstaaf. Bij de grote wissels van Peco goed te doen, bij de kleine wissels van Peco is dat nogal gepruts.
Laatst gewijzigd door Andre de Ruiter op 31 jul 2018 07:08, 1 keer totaal gewijzigd.


Met vriendelijk groeten André.

Windows XP, 10, ECoS-ESU, Peco code 55, iTrain 4.1.9, Koploper 9.4, AnyRail.
http://www.b-bridge.org (Last update 2019-06-16)

Marksintpancras
Berichten: 1544
Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
Locatie: Sint Pancras

Re: Rheinteufelswald

Bericht door Marksintpancras »

Waarom zou je in het schaduwstation willen klooien met digikeijs spul als Rosoft een veel beter en veiliger oplossing is voor je dure materiaal?

Maar jouw baan ziet er fraai uit :D


Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Andre de Ruiter
Berichten: 703
Lid geworden op: 07 sep 2014 10:53
Locatie: Rijnsaterwoude

Re: Rheinteufelswald

Bericht door Andre de Ruiter »

Dank je Mark.
De verklaring is vrij simpel. Oorspronkelijk had ik Film. wissels met magnetische aandrijving. Toen ik overschakelde op servo aandrijving had ik in eerste instantie geen puntstukschakeling nodig. Pas bij de vervanging van het Film. materiaal door Peco had ik een oplossing nodig voor de puntstukschakeling. Zodoende.


Met vriendelijk groeten André.

Windows XP, 10, ECoS-ESU, Peco code 55, iTrain 4.1.9, Koploper 9.4, AnyRail.
http://www.b-bridge.org (Last update 2019-06-16)
Gebruikersavatar

Maurits71
Berichten: 2931
Lid geworden op: 26 okt 2008 07:17

Re: Rheinteufelswald

Bericht door Maurits71 »

Dre,

wordt mooier en mooier toch ?, en inzake de puristen denk aan rule 1 zoals we hier in engeland zeggen, jou baan, jou plezier en wat een ander ervan vindt is niet belangrijk.

2 dingetjes die me opvielen, op je retaining wall heb je een druppel spoor aan de linkerkant, doet een beetje afbreuk aan de weathering. ander dingetje maar dit kan aan de foto's liggen, het lijkt of je op heel veel stukken ballast mist, zou als je tijd en zin heb dit eens beet pakken, ;)


Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Andre de Ruiter
Berichten: 703
Lid geworden op: 07 sep 2014 10:53
Locatie: Rijnsaterwoude

Re: Rheinteufelswald

Bericht door Andre de Ruiter »

@Maurits De opmerkingen van jou staan al heel lang op mijn to do list. De druppel is inmiddels weggewerkt. De gaten in de ballast moeten nog steeds aangevuld worden, ik moet nog moed verzamelen om er aan te beginnen.

Het gefröbel met messing pijp en Evergreen profiel heeft inmiddels geleid tot een viertal lantaarns op het station nog ca. 14 te gaan.

Afbeelding

Afbeelding

De tweede foto is onderbelicht (2 diafragma stops) om overbelichting bij de lantaarns (zoals bij de eerste foto) te voorkomen.

Van de week toen de zon eens echt scheen een aantal opnamen in echt zonlicht kunnen maken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Deze week mijn eerste ervaring gehad met een Markenburg product, het seinhuis. Ik moet zeggen dat ziet er fantastisch uit jammer dat ze niet meer specifieke producten voor de Duitse omgeving hebben. Maar misschien dat Stad Markenburg in het Duitsland van Jeroen mooie dingen gaat brengen.

Afbeelding

's Nachts.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Andre de Ruiter op 21 nov 2020 11:41, 2 keer totaal gewijzigd.


Met vriendelijk groeten André.

Windows XP, 10, ECoS-ESU, Peco code 55, iTrain 4.1.9, Koploper 9.4, AnyRail.
http://www.b-bridge.org (Last update 2019-06-16)
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Andre de Ruiter
Berichten: 703
Lid geworden op: 07 sep 2014 10:53
Locatie: Rijnsaterwoude

Re: Rheinteufelswald

Bericht door Andre de Ruiter »

Het middelste perron is van verlichting voorzien.
Afbeelding

In het donker ziet het er zo uit.

Afbeelding

Nog één perron te gaan met de verlichting.

Het laatste hout, ten zuiden van het spoor tussen de twee poten, is aangebracht.

Afbeelding

Afbeelding


Na ampele overwegingen heb ik besloten dat hier een industriegebied moet komen met lichte industrie. Ik ga dit uitvoeren met Markenburg producten. De bouw van het seinhuis is me zo goed bevallen dat ik hiervoor gekozen heb.
Als eerste heb ik de stoomwasserij gebouwd.

Afbeelding

Afbeelding

Morgen gaan we al het moois op Station N-spoor bewonderen.
Laatst gewijzigd door Andre de Ruiter op 21 mei 2018 09:56, 1 keer totaal gewijzigd.


Met vriendelijk groeten André.

Windows XP, 10, ECoS-ESU, Peco code 55, iTrain 4.1.9, Koploper 9.4, AnyRail.
http://www.b-bridge.org (Last update 2019-06-16)
Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4483
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Rheinteufelswald

Bericht door spoor65 »

Mooi en goed bezig Andre.

En dan zien we elkaar wellicht morgen in Hilversum.
mvg

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Andre de Ruiter
Berichten: 703
Lid geworden op: 07 sep 2014 10:53
Locatie: Rijnsaterwoude

Re: Rheinteufelswald

Bericht door Andre de Ruiter »

De oorspronkelijke trottoirs, gemaakt van de bekende, gekraste, Gamma plaat, heb ik er uitgesloopt en vervangen door het Markenburg spul. Ik ben er niet ontevreden over.

Afbeelding

Afbeelding

Deze week eindelijk een goederenlocje kunnen vinden dat een korte sleep wagentjes met wat timmerhout van en naar de houthandel kan brengen. Deze Trix BR92 (af fabriek digitaal) rijdt fantastisch, kruipen met 3 km/h (schaalsnelheid) is geen enkel probleem.

Afbeelding

Afgelopen zaterdag in Hilversum ook nog een leuk busstation van DMToys kunnen scoren. Het zal een goede plaats vinden op het midden van de baan in het lichte industriegebied in aanleg.

Afbeelding

Nog wat plaatjes van het industriegebied in aanleg.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Andre de Ruiter op 21 mei 2018 09:59, 1 keer totaal gewijzigd.


Met vriendelijk groeten André.

Windows XP, 10, ECoS-ESU, Peco code 55, iTrain 4.1.9, Koploper 9.4, AnyRail.
http://www.b-bridge.org (Last update 2019-06-16)
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Andre de Ruiter
Berichten: 703
Lid geworden op: 07 sep 2014 10:53
Locatie: Rijnsaterwoude

Re: Rheinteufelswald

Bericht door Andre de Ruiter »

Ondanks het warme weer toch nog iets kunnen doen. Op de oostelijke poot is naast de toegangsweg naar de boerenhoeve een dennenbos aangelegd.

Afbeelding

Het industriegebied begint vorm te krijgen. Het busstation is van DM-Toys (gescoord op de beurs N-station). Het plein voor het busstation wacht nog op plaveisel van Markenburg.

Afbeelding

Gisteren nog even wat sfeerplaatjes van de oostelijke poot geschoten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Andre de Ruiter op 21 nov 2020 11:44, 2 keer totaal gewijzigd.


Met vriendelijk groeten André.

Windows XP, 10, ECoS-ESU, Peco code 55, iTrain 4.1.9, Koploper 9.4, AnyRail.
http://www.b-bridge.org (Last update 2019-06-16)
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Andre de Ruiter
Berichten: 703
Lid geworden op: 07 sep 2014 10:53
Locatie: Rijnsaterwoude

Re: Rheinteufelswald

Bericht door Andre de Ruiter »

Het industriegebied is uitgebreid met een fabriekshal en poortgebouw van Markenburg. Achter het poortgebouw komt tzt nog een fabriekshal.

Afbeelding

In combinatie met de streekbusgarage en de wasinrichting begint het enige body te krijgen.

Afbeelding

Er is lichte industrie gevestigd in dit soort hallen, meubelindustrie, drukkerij,...., de tijd zal het leren.

Afbeelding

Het valt niet mee om wat langere treinen (ruim 1 m) in z'n geheel op de foto te krijgen zonder dat het streepje in de verte wordt.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Andre de Ruiter op 21 nov 2020 11:48, 2 keer totaal gewijzigd.


Met vriendelijk groeten André.

Windows XP, 10, ECoS-ESU, Peco code 55, iTrain 4.1.9, Koploper 9.4, AnyRail.
http://www.b-bridge.org (Last update 2019-06-16)
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Andre de Ruiter
Berichten: 703
Lid geworden op: 07 sep 2014 10:53
Locatie: Rijnsaterwoude

Re: Rheinteufelswald

Bericht door Andre de Ruiter »

Het industriegebied nadert z'n voltooiing. Er is nog ruimte voor een extra fabrieksgebouw tussen het poortgebouw (rechtsvoor) en de wasserij.

Afbeelding

Doordat slechts sprake is van lichte industrie, grenst het tarweveld direct aan het fabrieksgebouw.

Afbeelding

Het onderhoud van het tarweveld gebeurt nog grotendeels handmatig.

Afbeelding

In de fabriekshal is de Rheinwaldische Fensterindustrie gevestigd. Dunlop levert de rubberstrips voor de kozijnen die hiergemaakt worden.

Afbeelding

Afbeelding

Je zou door al deze plaatjes vergeten dat we toch eigenlijk met treintjes bezig zijn. Daarom:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Andre de Ruiter op 21 nov 2020 11:54, 2 keer totaal gewijzigd.


Met vriendelijk groeten André.

Windows XP, 10, ECoS-ESU, Peco code 55, iTrain 4.1.9, Koploper 9.4, AnyRail.
http://www.b-bridge.org (Last update 2019-06-16)
Gebruikersavatar

traiNiac
Berichten: 2204
Lid geworden op: 28 sep 2014 09:17

Re: Rheinteufelswald

Bericht door traiNiac »

Leuk geworden Andre,

Heb je die tarwe in halmen geplant? Mooi ook die BR 50 met messing ketelringen. Fleischmann?



nspoorkees
Berichten: 626
Lid geworden op: 06 aug 2015 19:09

Re: Rheinteufelswald

Bericht door nspoorkees »

Mooie industriele gebouwen van Markenburg, die kende ik nog niet. Heel Nederlands, dus wat minder op z'n plek op een nogal Duitse baan maar who cares ;)


Plaats reactie