Enteren

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Plaats reactie

Onderwerp starter
Ries
Berichten: 31
Lid geworden op: 24 jan 2017 13:18

Enteren

Bericht door Ries »

Goedemiddag,

Net mezelf netjes voorgesteld en daar beloofd om een draadje te starten over m’n N-spoor revival belevenissen.

Het wordt een baan om lekker van te genieten, niet te moeilijk gewoon lekker Duits sfeertje bouwen, grens baanvak zodat ook Nederlandse treinen rondrijden.
Losjes gebaseerd op het boekje van H.F. enter “Moderne spoorwegen Goederenvervoer”

Het plan:
Oppervlak ongeveer 3,60 x 2,80.
Afbeelding

Op het 0 niveau bevindt zich een briljant (al zeg ik het zelf _o_ ) trambaantje, waarover later meer en een stadsgedeelte.
Stationsomgeving is redelijk modern met bus/tram/taxi plein en moderne hoogbouw.
De rondlopende treinbaan bevindt zich overal 6 cm hoger, ook de losweg, containerterminal en het station, dit alles analoog gevoed.
De overzijde heeft een soort van schaduwstationachtig iets, maar is gewoon te zien, met mogelijkheid daar makkelijk treinen te wisselen.

Vandaar uit rijdt een bijv. Nederlandse trein over enkelsporig grens baanvak naar het station “Enteren Hbf” Eigenlijk is het meer een halte aan de vrije baan :lol: Maar u weet ondertussen, ik kies voor illusie en lekker niet al te moeilijk treintjes rijden. Eventueel kan er van lok gewisseld worden…zie het ook nog weleens gebeuren dat er in de toekomst Franse treinen rondrijden, niet dat het realistisch kan, maar omdat het gewoon leuk is…Vervuilde Hobby 66 loks met stoere stuurstroom kabels op de neus!!!

Met groene ondergrond getekend, is een stuk baan wat digitaal gevoed wordt, zo heb ik toch nog wat aan m’n Z21 en een paar digitaal gestuurde loks en treinstellen heeft ook wel wat, qua continu brandende verlichting. Treinstel DB 627 (Arnold) rijdt van Enteren Ruhrort (gebaseerd op Duisburg Ruhrort) op niveau 11+ Naar Enteren Industrie en steekt eerst de hoofdlijn over.
Enteren Industrie bied een mogelijkheid om over te stappen naar het ondergrondse tramstation, deze ondergrondse tramhalte zal ook te zien zijn. Verder wordt een kolen trein beladen in Ruhrort en gelost voorbij Enteren Industrie.

Tot zover…..

Groetjes,
Ries.


Groetjes,
Ries.
Gebruikersavatar

neudalhausenstadbahn
Berichten: 5076
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Enteren

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Hoi Ries, welkom, leuke ideeën en ik ben heel benieuwd naar de uitvoering.

Je zou de lijn van Enteren Ruhrort naar Enteren industriepark ook nog op Enteren Hbf een halte kunnen geven. Dortmund Dorstfeld ligt ook op meerdere niveaus en half parallel lopend.

En Franse rijtuigen kan je altijd verantwoorden met een Lourdestrein, jaren terug kwamen die ook nog in Kleve. Daarvoor kende ik ze vooral van station Nijmegen waar ik ze na schooltijd nog wel eens tegen kwam.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.

Onderwerp starter
Ries
Berichten: 31
Lid geworden op: 24 jan 2017 13:18

Re: Enteren

Bericht door Ries »

Heb het overwogen om voor de diesel lijn ook te halteren bij Enteren Hbf. Ik was nog niet op jouw oplossing gekomen, ik hou het nog in beraad, thanks.

Iets verantwoorden, daar ben ik mee gestopt…..dat was voor mij altijd een reden om met een project te stoppen, omdat het “niet klopte”
Al heb ik zin in Amerikaanse diesels, geen excuus nodig :mrgreen:


Groetjes,
Ries.

Onderwerp starter
Ries
Berichten: 31
Lid geworden op: 24 jan 2017 13:18

Re: Enteren

Bericht door Ries »

Goedemiddag allen,

Lang niet gepost, veel gebeurd!
Baan uitgelegd, bekeken of het beviel…..nee dus :?

Het vele “werk” overziend en dan tot de conclusie komen, als het af is geeft het mij dan voldoening de treintjes rondjes te zien rijden?

Ik miste dan toch weer het spoor 0, beetje rangeren en heen en weer rijden, de kleinschaligheid van het bouwen |:(

Wat blijft is de materieel collectie in een vitrine.

De eerste beginselen van het n-spoor en het nieuwe spoor 0 plan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Er is dus een aardig partijtje Kato unitrack over, uit de verpakking gehaald, in en uit elkaar geklikt, en weer in de verpakking gestopt.
Als nieuw dus, zal het zo fotograferen en in de rubriek aangeboden plaatsen.

Groetjes,
Ries.


Groetjes,
Ries.

Bert79
Berichten: 67
Lid geworden op: 01 mar 2022 08:44

Re: Enteren

Bericht door Bert79 »

Hoi Ries,

Wat jammer te lezen dat het niet beviel, je plan zag er leuk uit! Wat hield je tegen om op schaal N een industriegebiedje te maken met rangeermogelijkheden als je dat graag wilde? Ik zit nog in de ontwerpfase van een baan en heb nauwelijks praktische ervaring, maar wat viel tegen m.b.t. N-spoor t.a.v. 0-spoor, of wat spreekt je met name bij 0-spoor aan?

Groetjes,

Bert



Onderwerp starter
Ries
Berichten: 31
Lid geworden op: 24 jan 2017 13:18

Re: Enteren

Bericht door Ries »

Hoi Bert,

Het was de gedachte dat na heel veel werk, de nadruk lag op rondjes rijden met dit plan….
De grotere dimensie van spoor 0 maakt rangeren leuker, met een partij vrachtwagens en auto’s die ik nog had, gaf toch de doorslag om weer te switchen.
Tis een gevoel….waar kan ik het beste me ei in kwijt.



Hou wel een partijtje rails apart om een minimaal n-spoor retro baantje ooit te kunnen bouwen ;)

De helft van de baan wordt zichtbaar, dit is ooit nog weleens te behappen…met minimalistisch trambaantje binnenin…
Afbeelding

Inspiratie sfeertje in 1:45….
Afbeelding

In 0 toch net ff wat meer mogelijkheden, althans voor mij…
Afbeelding

De vrachtwagenbouwer inspiratie
Afbeelding


Groetjes,
Ries.

Bert79
Berichten: 67
Lid geworden op: 01 mar 2022 08:44

Re: Enteren

Bericht door Bert79 »

Ben benieuwd naar je uitvoering, Ries, zowel naar je 0 als, op termijn, je N-baan! De foto voor de inspiratie ziet er in ieder geval veelbelovend uit! Groet, Bert


Plaats reactie