Duitse segmentenbaan
Re: Duitse segmentenbaan
Met het houten malletje heb ik nauwelijks nog ledjes verspild. In totaal heb ik in de stationshal 33 leds in 7 groepjes verwerkt.
De ledjes zijn vastgezet met een klein beetje Kristal klear en er komen nog vierkante lampenkapjes op.
Maar nu eerst de verlichting in de kiosken en etalages nog aanbrengen. Dus ik ben nog wel even aan het solderen................
Ben
De ledjes zijn vastgezet met een klein beetje Kristal klear en er komen nog vierkante lampenkapjes op.
Maar nu eerst de verlichting in de kiosken en etalages nog aanbrengen. Dus ik ben nog wel even aan het solderen................
Ben
M.v.g. Ben
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
-
- Berichten: 3531
- Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
- Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht
Re: Duitse segmentenbaan
Het miljoenenproject Utrecht centraal station valt in het niets bij wat jij aan het leveren bent.
een lust voor het oog om dit te zien groeien.
weet niet hoeveel veren je nog nodig hebt maar ga vooral zo door met ons te laten genieten van jouw kunsten.
Top Top Top
een lust voor het oog om dit te zien groeien.
weet niet hoeveel veren je nog nodig hebt maar ga vooral zo door met ons te laten genieten van jouw kunsten.
Top Top Top
gr jan
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Re: Duitse segmentenbaan
Hoi Jan,
Het is me niet om veren te doen hoor . Het is gewoon leuk iets te zien ontstaan zoals ik het voor ogen had en het is leuk om allerlei technieken uit te proberen en om oplossingen te vinden voor allerlei bouwprobleempjes. Dat vind ik het mooie aan deze hobby.
En als ik zie wat zowel jij als anderen aan creaties maken, dan gaan mijn handen nog meer jeuken. Maar ja, ik heb nu eenmaal meer jeuk dan tijd en zolderruimte..........
Ben
Het is me niet om veren te doen hoor . Het is gewoon leuk iets te zien ontstaan zoals ik het voor ogen had en het is leuk om allerlei technieken uit te proberen en om oplossingen te vinden voor allerlei bouwprobleempjes. Dat vind ik het mooie aan deze hobby.
En als ik zie wat zowel jij als anderen aan creaties maken, dan gaan mijn handen nog meer jeuken. Maar ja, ik heb nu eenmaal meer jeuk dan tijd en zolderruimte..........
Ben
M.v.g. Ben
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
-
- Berichten: 3531
- Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
- Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht
Re: Duitse segmentenbaan
Ach zolang we maar weten met onze "beperkingen"om te gaan zal het allemaal wel goed komen.
voor mij is het elke dag weer een uitdaging om eigenlijk uit alleen maar een idee iets creatiefs tot uiting te brengen met de wetenschap dat ik dit alleen maar voor mezelf doe met de mogelijkheid dit te delen met anderen met daarbij het respect naar die anderen als men dat wat ik bedacht heb niet mooi hoeven te vinden.
jouw creaties zijn en blijven mooi maar vooral boeiend en razend knap gemaakt.
en als dat "beperkingen"met zich meebrengt, so what.
voor mij is het elke dag weer een uitdaging om eigenlijk uit alleen maar een idee iets creatiefs tot uiting te brengen met de wetenschap dat ik dit alleen maar voor mezelf doe met de mogelijkheid dit te delen met anderen met daarbij het respect naar die anderen als men dat wat ik bedacht heb niet mooi hoeven te vinden.
jouw creaties zijn en blijven mooi maar vooral boeiend en razend knap gemaakt.
en als dat "beperkingen"met zich meebrengt, so what.
gr jan
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Re: Duitse segmentenbaan
Ziet er goed uit die SMD leds, maar het lijkt me ondanks dat malletje nog steeds een gepiel
Re: Duitse segmentenbaan
Ronald,
Gepiel is het zeker, maar met een 0,5mm soldeerpunt en decoderdraad is het goed te doen. Na een paar keer proberen wist ik hoe ik met beide handen steun kon vinden op het tafelblad, zodat ik de draad (haaks gebogen) op het contactvlakje kon drukken en daar de soldeerboutpunt op kon houden.
Nu heb ik erg slanke handen en lange vingers ( Nee, niet zulke lange vingers ) en dat is een voordeel bij dit werk.
Belangrijk is dat het ledje gefixeerd is. Die lichte dingetjes schuiven anders alle kanten op.
Ben
Gepiel is het zeker, maar met een 0,5mm soldeerpunt en decoderdraad is het goed te doen. Na een paar keer proberen wist ik hoe ik met beide handen steun kon vinden op het tafelblad, zodat ik de draad (haaks gebogen) op het contactvlakje kon drukken en daar de soldeerboutpunt op kon houden.
Nu heb ik erg slanke handen en lange vingers ( Nee, niet zulke lange vingers ) en dat is een voordeel bij dit werk.
Belangrijk is dat het ledje gefixeerd is. Die lichte dingetjes schuiven anders alle kanten op.
Ben
M.v.g. Ben
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
-
- Berichten: 3531
- Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
- Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht
Re: Duitse segmentenbaan
Hoi Ben,
wat mij wel opvalt is dat zoals de foto laat zien je het licht op de zolder zelf uit hebt.
is stationsverlichting ook nog goed te zien als je zolderlicht gewoon aan hebt?
wat mij wel opvalt is dat zoals de foto laat zien je het licht op de zolder zelf uit hebt.
is stationsverlichting ook nog goed te zien als je zolderlicht gewoon aan hebt?
gr jan
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Re: Duitse segmentenbaan
De spots in het plafond zien er echt gaaf uit Ben. Erg realistisch!
Grz, Mike
Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
Re: Duitse segmentenbaan
@ Jan,
Voor de foto heb ik het licht even uit gedaan, maar ook met het licht aan is de stationsverlichting goed te zien. Ik maak binnenkort nog wel een paar fotootjes.
@Mikey,
Ik heb leds met een kleurtemperatuur van 5000º K genomen. Dat is de kleur van daglicht en dat leek me het meest met een 1:1 verlichting overeenkomen.
Wel jammer dat ik dit soort leds nergens bedraad kon vinden. Dat had veel werk gescheeld. (Maar ach, wat is werk nietwaar: )
Ben
Voor de foto heb ik het licht even uit gedaan, maar ook met het licht aan is de stationsverlichting goed te zien. Ik maak binnenkort nog wel een paar fotootjes.
@Mikey,
Ik heb leds met een kleurtemperatuur van 5000º K genomen. Dat is de kleur van daglicht en dat leek me het meest met een 1:1 verlichting overeenkomen.
Wel jammer dat ik dit soort leds nergens bedraad kon vinden. Dat had veel werk gescheeld. (Maar ach, wat is werk nietwaar: )
Ben
M.v.g. Ben
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Re: Duitse segmentenbaan
Ik heb inderdaad ook wel goede ervaring met 5000k. Voor mij is zonder draad geen probleem. Ik heb genoeg lakdraad liggen en inmiddels best wel handig geworden met het SMD solderen. Daarbij is uiteraard goed gereedschap erg belangrijk
Grz, Mike
Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
Re: Duitse segmentenbaan
Hoi Mike,
Lakraad heb ik ook, maar ik vind het niet prettig om mee te werken, althans bij SMD leds. In de liften gebruik ik het wel, omdat je het vrijwel onzichtbaar kunt wegwerken, maar het is zo dun, dat het zich nauwelijks laat voorvertinnen en ik krijg het dan vaak niet goed op die minieme vlakjes gesoldeerd.
Hoe doe jij dat?
Ben
Lakraad heb ik ook, maar ik vind het niet prettig om mee te werken, althans bij SMD leds. In de liften gebruik ik het wel, omdat je het vrijwel onzichtbaar kunt wegwerken, maar het is zo dun, dat het zich nauwelijks laat voorvertinnen en ik krijg het dan vaak niet goed op die minieme vlakjes gesoldeerd.
Hoe doe jij dat?
Ben
M.v.g. Ben
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Re: Duitse segmentenbaan
@Ben, dat is op zich niet zo moeilijk, je moet alleen even weten hoe. Even wat tin smelten op je bout zodat er een bolletje op drijft. Dan het uiteinde van het lakdraadje in het bolletje steken, even er in houden en klaar. Bij voorkeur een geregelde bout gebruiken en deze iets hoger zetten dan anders, dan smelt de lak goed.
Groeten,
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Re: Duitse segmentenbaan
Maarten,
Bedankt voor de tip! Dat zal ik eens gaan proberen. Er komen nog kiosken op de perrons die verlichting krijgen en dan is lakdraad beter onzichtbaar weg te werken dan decoderdraad.
Ben
Bedankt voor de tip! Dat zal ik eens gaan proberen. Er komen nog kiosken op de perrons die verlichting krijgen en dan is lakdraad beter onzichtbaar weg te werken dan decoderdraad.
Ben
M.v.g. Ben
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Re: Duitse segmentenbaan
De altijd wakkere stationschef Immerwach wees mij er op dat de tegels van de achterwand door de bouwer in een afwijkende kleur en niet glanzend geglazuurd, maar mat waren uitgevoerd. Bovendien had in het tegelwerk de stationsnaam ingelegd moeten worden en dat was niet gebeurd. En hij had gelijk. Goede raad was duur, dus is dit weekeinde is de totale achterwand vernieuwd.
Nu weten mijn Preisigers waar ze uitstappen: Bahnhof Thysfeld-Tief:
Immerwach was bij de oplevering aanwezig en heeft de nieuwe tegels, die ook de zijden van de perrontrappen sieren, goedgekeurd.
Tijd voor een overzicht van het gehele station:
Omdat het station nog niet open is voor publiek, rijden treinen er nog zonder te stoppen door heen. Een BR56 met een gemengde goederentrein rijdt met gesloten regulateur door het station:
https://youtu.be/mvGOBit9dlo
Ben
Nu weten mijn Preisigers waar ze uitstappen: Bahnhof Thysfeld-Tief:
Immerwach was bij de oplevering aanwezig en heeft de nieuwe tegels, die ook de zijden van de perrontrappen sieren, goedgekeurd.
Tijd voor een overzicht van het gehele station:
Omdat het station nog niet open is voor publiek, rijden treinen er nog zonder te stoppen door heen. Een BR56 met een gemengde goederentrein rijdt met gesloten regulateur door het station:
https://youtu.be/mvGOBit9dlo
Ben
Laatst gewijzigd door Bjor op 17 mar 2019 23:41, 1 keer totaal gewijzigd.
M.v.g. Ben
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Re: Duitse segmentenbaan
Erg mooi werk. In eerste instantie leek het een foto van een 1:1 station eigenlijk, denk dat dat door de weerkaatsing van het licht op de tegels komt. En leuk om ook te lezen hoe je het soldeerwerk hebt aangepakt.
- Norman
Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Re: Duitse segmentenbaan
Norman,
Ja, de spiegeling van de tegels geeft het een realistische uitstraling. Iets matter was misschien nog iets mooier geweest, maar ik ben er best tevreden mee. In aanvang had ik nog het plan tegels in styreen te graveren, maar ik ben blij dat ik daar niet aan ben begonnen. Al was het maar dat ik dan de voegen niet zo strak zou hebben gekregen.
Ben
Ja, de spiegeling van de tegels geeft het een realistische uitstraling. Iets matter was misschien nog iets mooier geweest, maar ik ben er best tevreden mee. In aanvang had ik nog het plan tegels in styreen te graveren, maar ik ben blij dat ik daar niet aan ben begonnen. Al was het maar dat ik dan de voegen niet zo strak zou hebben gekregen.
Ben
M.v.g. Ben
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Re: Duitse segmentenbaan
Erg gaaf!
Groeten,
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Re: Duitse segmentenbaan
Dank voor de vriendelijke woorden. Ik heb net 3mm ledjes voor de etalageverlichtingen binnen en morgen komt er weer een voorraadje 1mm freesjes. Er is dus nog genoeg te doen: verlichting afmaken, toegangsdeuren voor de bagageliften frezen en spuiten, decals maken, ramen in de Bierstube maken, een bar maken en tafels en stoelen spuiten, etalages inrichten, de kaartcontrole maken, trappen afmaken, banken, telefooncellen en bewegwijzering plaatsen, Preisertjes schilderen en vastzetten, 2 liften maken, balustrades maken, lampenkappen afmaken en bevestigen en, .... en......, en......
Kortom: The Devil is in the Details
Ben
Kortom: The Devil is in the Details
Ben
M.v.g. Ben
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
-
- Berichten: 3531
- Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
- Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht
Re: Duitse segmentenbaan
Pffft
Nog werk zat
Ook jij hebt getekend voor 120.
Nog tijd zat dus
Nog werk zat
Ook jij hebt getekend voor 120.
Nog tijd zat dus
gr jan
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Re: Duitse segmentenbaan
Zeker Jan, hier gaan nog aardig wat uurtjes in zitten. Nu gaan we in ons huis ook in 1:1 de nodige werkzaamheden (laten) uitvoeren, dus dat betekent dat ik mijn tijd tussen ons huis en de baan moet verdelen. In ieder geval hoef ik mijn baan niet aan te passen i.v.m. isolatie van het dak. Als we het dak gaan isoleren, doen we dat aan de buitenkant, dus de helix en het ontwerp van de bovenbaan hoeven niet te worden aangepast. Ook de overige (ver)bouw activiteiten hebben geen invloed op de baan (behalve veel stof uiteraard.)
Ben
Ben
M.v.g. Ben
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
-
- Berichten: 3531
- Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
- Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht
Re: Duitse segmentenbaan
Idee om baan zoals ie nu staat in te pakken soort folie en dan ouderwetse stofzuiger erop aansluiten waardoor ingepakte deel soort vacuüm wordt gezogen dus stofvrij.
Als klus klaar is uitpakken en gewoon weer verder gaan.
Als klus klaar is uitpakken en gewoon weer verder gaan.
gr jan
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Re: Duitse segmentenbaan
Interessant idee, heb jij hier concreet ervaring mee of ken je iemand die het zo heeft aangepakt. Het klinkt namelijk als een interessant concept maar ik zou me erg zorgen maken om de fragielere delen van de baan zoals bomen en dingen als bovenleidingen en antennes en dergelijke. Daar zou je natuurlijk iets tussen kunnen plaatsen zodat de folie niet helemaal op het landschap ligt.
- Norman
Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
-
- Berichten: 3531
- Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
- Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht
Re: Duitse segmentenbaan
ja dat is een optie.
maar ik denk als je hem zover ingepakt krijg dat ie vacuüm wil gezogen worden dat niet compleet leeggezogen hoeft te worden.
als ie al wil krimpen dan is ie luchtdicht en dus stofvrij. hangt van je zelf af hoever je zou willen leeg trekken.
en nee hier heb ik geen ervaring mee het was een spontaan opkomend idee wat ik ventileerde maar ging er van uit dat je dat lachend opzij zou schuiven omdat het onuitvoerbaar blijkt te zijn.
overigens zag ik zoiets als een veldhospitaal voor me met daarin een ruimte die volledig van de buitenwereld is afgesloten waarin wordt geopereerd ed en dan wat kleiner denken wat om je baan past..en op zolder
of wat simpeler gewoon baan afdekken met folie wat ook gebruikt wordt om je meubels ed te beschermen als je gaat witten bijvoorbeeld.
houd tenslotte ook stof tegen weliswaar niet zo goed als vacuüm maar alle beetjes helpen. probeer ook maar mee te denken
maar ik denk als je hem zover ingepakt krijg dat ie vacuüm wil gezogen worden dat niet compleet leeggezogen hoeft te worden.
als ie al wil krimpen dan is ie luchtdicht en dus stofvrij. hangt van je zelf af hoever je zou willen leeg trekken.
en nee hier heb ik geen ervaring mee het was een spontaan opkomend idee wat ik ventileerde maar ging er van uit dat je dat lachend opzij zou schuiven omdat het onuitvoerbaar blijkt te zijn.
overigens zag ik zoiets als een veldhospitaal voor me met daarin een ruimte die volledig van de buitenwereld is afgesloten waarin wordt geopereerd ed en dan wat kleiner denken wat om je baan past..en op zolder
of wat simpeler gewoon baan afdekken met folie wat ook gebruikt wordt om je meubels ed te beschermen als je gaat witten bijvoorbeeld.
houd tenslotte ook stof tegen weliswaar niet zo goed als vacuüm maar alle beetjes helpen. probeer ook maar mee te denken
gr jan
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Re: Duitse segmentenbaan
Jan,
Een heel interessant idee, maar ik denk dat ik me ga beperken tot het afdekken van de baan met een dun vel plastic van de bouwmarkt. Het zou op zich wel kunnen als ik het stationsegment uit de baan haal, inpak in landbouwplastic en zorgvuldig dichttapen. Het in overdruk brengen is dan niet nodig. Als het segment luchtdicht is verpakt, kan er ook geen stof meer in.
Jouw idee van een "veldhospitaal" is een prachtige oplossing als je een ruimte in overdruk moet brengen en er vervolgens nog in- en uit moet kunnen. Maar dat is hier niet aan de orde.
Ik houd het maar simpel. Afdekken en nadien uitzuigen. Per slot van rekening is alles modulair en uitneembaar gebouwd. Maar bedankt voor het idee!
Ben
Een heel interessant idee, maar ik denk dat ik me ga beperken tot het afdekken van de baan met een dun vel plastic van de bouwmarkt. Het zou op zich wel kunnen als ik het stationsegment uit de baan haal, inpak in landbouwplastic en zorgvuldig dichttapen. Het in overdruk brengen is dan niet nodig. Als het segment luchtdicht is verpakt, kan er ook geen stof meer in.
Jouw idee van een "veldhospitaal" is een prachtige oplossing als je een ruimte in overdruk moet brengen en er vervolgens nog in- en uit moet kunnen. Maar dat is hier niet aan de orde.
Ik houd het maar simpel. Afdekken en nadien uitzuigen. Per slot van rekening is alles modulair en uitneembaar gebouwd. Maar bedankt voor het idee!
Ben
Laatst gewijzigd door Bjor op 20 mar 2019 16:07, 2 keer totaal gewijzigd.
M.v.g. Ben
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
-
- Berichten: 3531
- Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
- Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht
Re: Duitse segmentenbaan
We gaan het zien, horen en meebeleven.
Succes.
Succes.
gr jan
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.