De bouw van Stadt Schellenbach: Depot Stadt Schellenbach

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.

Sandopie
Berichten: 793
Lid geworden op: 13 okt 2016 12:21
Locatie: Purmerend

Re: De bouw van Stadt Schellenbach: Haubtbahnhof in de maak

Bericht door Sandopie »

Bjorn,

Waarom? Volgens mij kan je ook next18 functiedecoders gebruiken voor dat deel van het treinstel dat niet gemotoriseerd is.


Met vriendelijke groet,

Rinus Vos


Volume draagt niets bij aan de kracht van het argument.


BiDiB Opendcc GBMBoost16T master, GBMBoost16T cliënt, OneControl, LightControl, GBM16TS, iTrain
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: De bouw van Stadt Schellenbach: Haubtbahnhof in de maak

Bericht door martindomburg »

Ja hoor de FH18 van Doehler of de MX688N18 zijn Next18 functiedecoder, geen nut om locdecoder te nemen hoor.

Ik heb de FH18 in de stuurwagen en de MX688N18 in de tussenwagens.

Omdat ik met iTrain rijd hebben alle wagens een eigen adres gekregen. Gewoon omdat het kan :D


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum

Debvd
Berichten: 564
Lid geworden op: 21 nov 2016 14:59
Locatie: West-Friesland

Re: De bouw van Stadt Schellenbach: Haubtbahnhof in de maak

Bericht door Debvd »

Sandopie schreef: 15 dec 2019 14:54 Bjorn,

Waarom? Volgens mij kan je ook next18 functiedecoders gebruiken voor dat deel van het treinstel dat niet gemotoriseerd is.
Kijk weer wat geleerd ;) ;) ;) :) :D :D


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: De bouw van Stadt Schellenbach: Haubtbahnhof in de maak

Bericht door martindomburg »

Kerstvakantie, de zaak twee weken dicht. Mooie tijd om alles op te ruimen, voorraad balansen en andere dingen waar ik normaal niet aan toe kom. Een van die dingen is Schellenbach, en dit keer heb ik een hele goede smoes om vaart te zetten achter het stations gedeelte. Vanwege testwerk voor VPEB en een nieuwe centrale voor Dinamo is het van belang dat de treinen over het station kunnen gaan rijden.

De nieuwe RM-C/2 kent een dubbele databus, we willen weten of de overgang van treinen tussen de twee bussen met blokkaarten soepel verloopt op complexe overgangen zoals een wisselstraat als er heel veel bewegingen tegelijk zijn. Goh wat ongelovelijk vervelend nou :lol: :lol: :lol: :lol: Ik offer me wel weer op :mrgreen:

Van het weekend en vandaag heb ik gewerkt aan de basisplaat. Zoals jullie zagen was ik bezig om de wisselstraten af te tekenen. Vandaag heb ik zoveel mogelijk overtollig hout van deze platen weggezaagd.

Afbeelding20191223_134642 by Martin Domburg, on Flickr

Afbeelding20191223_134634 by Martin Domburg, on Flickr

Afbeelding20191223_134622 by Martin Domburg, on Flickr

Alle open stukken wil ik straks op gaan vullen met XPS, lekker licht en makkelijk uitneembaar. Zodat ik bij lastige punten onder het station goed erbij kan.

Wel kwam ik er later achter dat ik op een kort stuk iets teveel heb weggehaald, dit ga ik weer aanvullen.

Vervolgens de plaat voorzien van een kurklaag

Afbeelding20191223_142912 by Martin Domburg, on Flickr

Het depot gedeelte blijft nog even onaangeraakt. Ik ben samen met VPEB bezig om een draaischijfbesturing te ontwikkelen op basis van de OC32, mijn draaischijf ligt nu dan ook even bij Leon thuis. Ik ben nog niet helemaal eruit hoe ik het depot vorm ga geven. Wel hou ik er alvast rekening mee in de wisselstraat.

De linker wisselstraat kon ik vandaag mooi nog even proefleggen. IK soldeer de wissels direct strak aan elkaar vast, dan weet ik zeker dat de wissels altijd goed uitgelijnd blijven liggen. Volgende stap is de gaten boren voor de servo's. Daarna kan ik de wissels op hun plek lijmen en de perronsporen bevestigen.

Afbeelding20191223_161447 by Martin Domburg, on Flickr

Afbeelding20191223_155240 by Martin Domburg, on Flickr

Afbeelding20191223_161456 by Martin Domburg, on Flickr

Ook de sporen alvast afgetekend, mooie perrons van 1,50 meter lang. Wel vul ik deze op met 3mm blauwe platen omdat de perrons echt veel te laag zijn als je hem zo naast het spoor zet. Wel twijfel ik nog enorm over de verhouding van houten en betonnen bielzen.

Afbeelding20191223_161837 by Martin Domburg, on Flickr

Het idee nu is om de drie goederensporen vooraan beton te maken en her en der in het reizigersdeel een stukje beton te leggen.

De rechter wisselstraat kan nog niet gelegd worden, ik wacht nog op een levering van Hattons met aanvullende wissels.

Groetjes Martin


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Gebruikersavatar

Sebastiaan1201
Berichten: 75
Lid geworden op: 10 dec 2009 02:40
Locatie: Epe

Re: De bouw van Stadt Schellenbach: Haubtbahnhof in de maak

Bericht door Sebastiaan1201 »

Goed bezig Martin.

Gr Sebas


Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2888
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: De bouw van Stadt Schellenbach: Haubtbahnhof in de maak

Bericht door WilcoV »

Ziet er weer prachtig uit Martin.
Tsja, verhouding hout en beton. Wat moet je er mee. Afhankelijk per land zie je hoe moderner hoe meer beton er wordt gebruikt. Momenteel worden bijvoorbeeld in Nijmegen de bielzen vervangen door beton en daarbij zie je dat nagenoeg een gehele lengte van een spoor in één keer wordt vervangen. Wellicht is dat een maatstaf. De meeste wissels blijven nog in houtbielzen liggen, hoewel ik daar ook al beton als alternatief zie komen. Denk dat men toch vanwege de werking van de rails in wissels hier nog veelal houten bielzen blijft gebruiken.


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: De bouw van Stadt Schellenbach: Haubtbahnhof in de maak

Bericht door martindomburg »

Ja dat idee speelde ik ook al mee, daarom ook het stukje beton tussen de scissor en de wisselstraat.

Ga wel wat prutsen, zie wel waar het schip strand.

Groetjes


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum

Marksintpancras
Berichten: 1544
Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
Locatie: Sint Pancras

Re: De bouw van Stadt Schellenbach: Haubtbahnhof in de maak

Bericht door Marksintpancras »

:D verhouding beton en houten bielzen??? Jeetje zeg, voor Sankt Pankras is deze vraag ook al eens door mijn pannetje gegaan :o

Ik rij met materiaal periode 5 / 6, beton bielzen ga ik gebruiken waar men reparaties heeft verricht, of nieuwbouw heeft gepleegd. Spoor 1, 2 en 3 bij het grote station zal in beton worden uitgevoerd.

Martin, je gaat het toch niet geloven, maar moest nog wat station namen hebben, maar jij hebt toch weer voor elkaar. Het halte plaatsje van meneer pastoor gaat Schellenbach heten :lol: gewoon omdat het kan :D


Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
Gebruikersavatar

Sebastiaan1201
Berichten: 75
Lid geworden op: 10 dec 2009 02:40
Locatie: Epe

Re: De bouw van Stadt Schellenbach: Haubtbahnhof in de maak

Bericht door Sebastiaan1201 »

Een spoor vernieuwing gaat ongeveer op deze manier.
Wissels en of stuk spoor tussen de wissels langs het perron b.v.
Daar worden projecten van gemaakt. Zoals in Nijmegen.
Daar zijn wissels en het spoor vervangen door beton (NS-90, NS-2. NS-90 zijn de betonnen dwarsliggers die jij hebt Martin. Die worden gelegd in recht spoor of een hele flauwe boog. NS-2 die liggen in bogen. Wissels hebben NS-2 dwarsliggers, dat zijn rechthoekige dwarsliggers). Maar even terugkomen op waar beton ligt op een emplacement. Ligt aan het contract wat prorail wil vervangen. Soms word alleen het spoor vervangen of alleen de wissels. Op Nijmegen zijn de perron sporen compleet vervangen door beton. Spoor en wissels. Op het rangeerterrein waar de Buffels hebben gestaan. Daar zijn stukken spoor vervangen voor NS-90 dwarsliggers. De Wissels die daar liggen even uit mijn hoofd, wissel 71, 73, 145, 147 en 157 daar zijn alleen de houten dwarsliggers vervangen voor hout. De spoorstaven van de wissels zijn niet vervangen. Ze wouden niet meer voor betalen om alles te vervangen voor nieuw.

Je kunt alles vervang voor beton of je bekijkt het als in projecten wissels en spoor apart. Wat slecht is moet vervangen worden. Wat over datum is, dan wordt er gekeken wat het goedkoopste is en of er veel gebruik van gemaakt van die wissel of stuk spoor.

Ik hoop dat je er wat aan hebt?

Gr Sebas


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: De bouw van Stadt Schellenbach: Haubtbahnhof in de maak

Bericht door martindomburg »

Jazeker, mede door jullie advies heb ik een beeld kunnen krijgen hoe ik het wil hebben. Onder het mom van geleidelijke vernieuwing :)

Ik ben momenteel vastgelopen in de werkzaamheden door het ontbreken van een aantal wissels. Door de feestdrukte bij de post is de zending helaas nog niet aangekomen. Desniettemin heb ik nog wel het een en ander kunnen doen. Als eerste heb ik na het leggen van de kurk de linker wisselstraat gelegd.

De eerste stap was het proefleggen van de wissels. Ik soldeer direct de raillasjes vast zodat alle wissels recht en stevig aan elkaar verbonden zijn. Ik fixeer als het ware de hele wisselstraat. Als deze goed ligt teken ik de zijkanten van de hele wisselstraat af zodat op het kurk een afdruk ontstaat van de straat. Tevens teken ik direct de gaten af waar de servo straks de slepers zal gaan bedienen. Die boor ik direct uit met een 5 mm boor, door twee gaatjes te boren en de ruimte ertussen uit te sparen maak ik een sleufje waarmee het verenstaal straks vrij kan bewegen. Kleine tip: haal direct alle bramen weg van het boren met bijvoorbeeld een centreerboor.

De "blauwdruk" die is ontstaan smeer ik in met onverdunde houtlijm, hierbij laat ik de plekken van de slepers schoon:

Afbeelding2019-12-29_11-18-57 by Martin Domburg, on Flickr

Als dat klaar is kan ik de hele wisselstraat in een keer op zijn plek leggen en vast solderen aan de twee sporen die vanuit de onderste laag komen.

Afbeelding20191228_215608 by Martin Domburg, on Flickr

Ik heb de rails vast gezet met nietjes zodat de lijm goed kan drogen. Ook als ik straks scheidingen heb geslepen blijven de wissels goed liggen, ze gaan er pas uit als de ballast is aangebracht.

Afbeelding20191228_215614 by Martin Domburg, on Flickr

Ik mis hier nog een uithaal met een driewegwissel, op die na =, en natuurlijk het depot, is deze straat gereed. Als ik alles heb liggen ga ik ook het overtollige kurk verwijderen.

ALs dat gedaan is kan ik de sporen van het station aansluiten op de wissels. Ik heb bewust ervoor gekozen om de drie goederen- en doorrijdsporen met betonnen slepers te voorzien. Het meest rechter spoor loopt te dicht langs de rand, ik heb daar teveel weggehaald. Ik ga daar het hout een paar centimeter aanvullen :)

Voor de rechter wisselstraat mis ik helaas een lange linker wissel en een engelsman, die is alwel voorbereid en wat er aanwezig is heb ik alvast gesoldeerd. Geeft al wel een idee van hoe dat gaat worden:

Afbeelding20191228_215628 by Martin Domburg, on Flickr

Het stuk spoor tussen de rechtse wissel en de wisselstraat word straks voorzien van tunnelportaal, de rechtse wissel is onzichtbaar.

Als deze wisselstraat ligt dan kan ik de helixsporen en de perronsporen aaan gaan sluiten en afmaken..... Nu afwachten of de post een beetje mee wilt gaan werken.

Groetjes


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Gebruikersavatar

janiegein
Berichten: 3531
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: De bouw van Stadt Schellenbach: Haubtbahnhof in de maak

Bericht door janiegein »

Hoi. Martin.
Dat zijn weer heel wat meters en ziet er op het oog weer fraai uit.

Langzaam maar zeker nader je het einde van alle bouwplannen van jouw fraaie baan.

Blijf zeggen dikke complimenten.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2888
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: De bouw van Stadt Schellenbach: Haubtbahnhof in de maak

Bericht door WilcoV »

Ziet er weer fraai uit Martin


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Gebruikersavatar

bob vermeulen
Berichten: 3200
Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
Locatie: Loosbroek

Re: De bouw van Stadt Schellenbach: Haubtbahnhof in de maak

Bericht door bob vermeulen »

Hallo Martin,

Ik volg je bouwwerkzaamheden op de voet :D en het is dan ook altijd mooi om te zien hoe mensen iets creëren.
Toch een puntje van aandacht denk ik (omdat ik dezelfde fout heb gemaakt in het verleden). Op de een na laatste foto zie ik sommige rails erg dicht bij elkaar liggen (natuurlijk moeten er zoveel mogelijk rails in het station komen als mogelijk) maar als je er seinen tussen wilt hebben dan denk ik dat je daar even aandacht aan moet schenken.
Het was maar een vlaag die in mij op kwam verder erg mooi hoor en kaars recht.

mvrgr Bob


Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: De bouw van Stadt Schellenbach: Haubtbahnhof in de maak

Bericht door martindomburg »

Hoi Bob,

bedankt voor het meedenken, ik houd de standaard maat van peco aan van 26 mm, ik gebruik Viessmann seinen en tot heden lijkt dat gewoon goed te gaan.

Wel een kleine update: ik heb besloten midden op de dubbele perronsporen een scissor bij te plaatsen :) Leek me leuk

Groetjes


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: De bouw van Stadt Schellenbach: Hauptbahnhof in de maak

Bericht door martindomburg »

Allereerst wens ik iedereen de beste wensen toe voor 2020, hopelijk heeft iedereen oud & nieuw heelhuids en gezond ondergaan!!!

Vandaag lekker de tijd gehad om het eerste perron af te maken. De afgelopen tijd telkens een beetje verde gegaan met het in elkaar zetten van de Faller ICE perrondelen. Vandaag kon ik eindelijk de eerste 6 delen aan elkaar monteren.

Afbeelding20200101_180557 by Martin Domburg, on Flickr

Afbeelding20200101_180607 by Martin Domburg, on Flickr

Met 150 cm lengte best imposant!!

Ik heb in de nok van elk deel een ledstrip gelijmd van Hufting, dat zijn erg fijne strips die je letterlijk per millimeter in kunt korten, in tegenstelling tot andere ledstrips.

Afbeelding2020-01-01_07-07-11 by Martin Domburg, on Flickr

Elk perrondeel word straks aangesloten op een uitgang van een OC32 en krijgt TL-balk effect mee. Op de delen zonder overkapping ga ik lantaarns plaatsen van Viessmann.

De volgende stap is verweren en schilderen, details plaatsen zoals borden en hokjes. Preisertjes plaatsen staat ook nog op de wenslijst.
Voor het verweren heb ik een verzameling Humbroll acryl verfjes ingekocht en ik ga een poeder methode met krijt proberen.

Spannend want dit is voor mij erg onbekend terrein nog :mrgreen:

AfbeeldingIMG-20200101-WA0016 by Martin Domburg, on Flickr

AfbeeldingIMG-20200101-WA0018 by Martin Domburg, on Flickr

Word nu een nieuw avontuur, maar heb daar wel heel erg veel zin in, even buiten de comfortzone gaan! Techniek is geen uitdaging, maar dit is echt wel nieuw voor me.

Groetjes


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2888
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: De bouw van Stadt Schellenbach: Hauptbahnhof in de maak

Bericht door WilcoV »

Interessante keuze, ziet er leuk uit. Ben benieuwd naar het uiteindelijke resultaat.


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie

FidOo
Berichten: 5657
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: De bouw van Stadt Schellenbach: Hauptbahnhof in de maak

Bericht door FidOo »

Ik heb die ledstrips ook in mijn ice 1 van fleischmann zitten. Zijn inderdaad fijne strips. Elke led heeft zijn eigen voorweerstand. Zijn overigens van huffing Elektronik.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: De bouw van Stadt Schellenbach: Hauptbahnhof in de maak

Bericht door Hoontje »

Succes Martin met deze nieuwe uitdaging! Rustig de tijd nemen, dan komt het vanzelf helemaal goed!

Groetjes

Hoontje



Marksintpancras
Berichten: 1544
Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
Locatie: Sint Pancras

Re: De bouw van Stadt Schellenbach: Hauptbahnhof in de maak

Bericht door Marksintpancras »

:lol: vet gaaf Martin, super leuk perron. Maar TL verlichting in deze tijd???? Jezus, zeg ik rij tijdperk 6 en om milieu redenen heeft mijn perrons keurig LED verlichtig ipv TL balken :lol:

Maar ik zag ook dat je terug gaat naar je kinder jaren?? :lol: lekker kliederen met krijt, succes man


Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: De bouw van Stadt Schellenbach: Hauptbahnhof in de maak

Bericht door martindomburg »

Nou nu even niet, mis nog wat benodigdheden. Ben het perron ook even beu, ga binnenkort aan het station beginnen.

Maar vanavond even niet, ik heb na lange tijd eindelijk mijn DN8 project afgerond voor de OC32. Ik had eerst de DR4050 er eerst onder zitten, maar die deed niet meer wat hij moest doen en gaf alleen maar problemen. Nu doe ik de DN8 via de OC32!!



Op het filmpje flikkers alles wel wat, maar de lens heeft wat issues met led en dat kreeg ik niet helemaal goed. In het filmpje begin ik met de nachtstand, en via iTrain (acties met aspecten) schakel ik naar ochtend, dag en avond. Als ik weer terug ben in de nacht schakel ik de bliksem imitatie in. Omdat ik 4 groepen heb van 5 meter kan ik dus ook 4 bliksemschichten timen in iTrain. Ik sluit het filmpje af met de stand werkverlichting, handig als je moet werken op de baan.

Ik gebruik voor elke groep 4 uitgangen

Uitgang 1: Rood
Uitgang 2: Groen
Uitgang 3: Blauw
Uitgang 4: Wit

Daar doe ik dan ook al die standen mee: Dag, Nacht, Ochtend, Avond, Bliksem en werkverlichting.
Wel heb ik de uitgangen versterkt met een ADM/SI naar 4,8A. Een ledstrip van 5 meter neemt bij 12V volgens de labvoeding 1,7A op

De volgende stap is het aanschaffen van een Speaker voor de PC en het vinden van een mooi donder geluid. Dan kan iTrain tijdens de bliksem donder afspelen. Ook wil ik wat regen geluiden gaan timen.

Voor wie dit ook wil doen met een OC32, ik zet de Device Defenition op mijn website
https://domburgtrainsupport.nl/informatie/handleidingen
Zit ook een uitleg bij, dus heel gemakkelijk zelf te maken!!

Verder heb ik besloten dat er op twee perronsporen een extra scissor komt te liggen en er een extra perronspoor bij zal komen aan de stationszijde. Maar daarover later meer.

Groetjes Martin


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: De bouw van Stadt Schellenbach: Hauptbahnhof in de maak

Bericht door martindomburg »

Vrienden,

De afgelopen weken zijn we wel wat bezig geweest met de baan.

Allereerst ben ik begonnen met het superen van de twee bruggen. Hierover heb ik een apart draadje gemaakt. Dit ligt nu even stil in afwachting van de juiste spullen.

Aan de baan is ook gewerkt en dit heb ik vastgelegd in een Live Stream op mijn YouTube kanaal. Hierin laat ik zien hoe ik de rechter wisselstraat monteer en de helix hierop aansluit.

Veel kijkplezier, hopelijk kan ik van de week 's avonds Live het station op deze wisselstraat gaan aansluiten :D



Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Gebruikersavatar

janiegein
Berichten: 3531
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: De bouw van Stadt Schellenbach: Hauptbahnhof in de maak

Bericht door janiegein »

Krijg te zien dat eigenaar video heeft uitgeschakeld :?:


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.

Marco66
Berichten: 169
Lid geworden op: 20 mar 2018 09:15
Locatie: Wognum

Re: De bouw van Stadt Schellenbach: Hauptbahnhof in de maak

Bericht door Marco66 »

Hoi Jan,

Klik op de link “ bekijk deze video op YouTube” , dan opent bij mij de YouTube app en kan je de video bekijken.

Groeten Marco.


Groeten Marco
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: De bouw van Stadt Schellenbach: Hauptbahnhof in de maak

Bericht door martindomburg »

janiegein schreef: 21 jan 2020 08:43 Krijg te zien dat eigenaar video heeft uitgeschakeld :?:
Ok, vreemd. Hier speelt hij gewoon af.


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3897
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: De bouw van Stadt Schellenbach: Hauptbahnhof in de maak

Bericht door Jeroen »

Hey maat,

Leuk je laatst weer eens gesproken te hebben. Ik had je beloofd (in dat andere draadje) nog wat foto's te maken van die brug enzo. Heb het echt even loeidruk met werk helaas en derhalve veel in het buitenland.

Leuk filmpje. Ik heb er even doorheen gescrolled, maar die tip met die nietmachine (van de Gamma) vond ik top. Al is het maar om even te fixeren, want normaal lijm ik alles vast. Voor rails in het zicht zou ik het niet zo snel doen, al was het maar omdat ik vind dat rails in het zicht 'speciale behandeling' geniet. Over het algemeen kan je daar nooit te lang over doen. Het is het belangrijkste voor een feilloze rijbeleving van de treinen, dus ik heb nooit haast met zo'n klus. Voor sporen uit het zicht kan het wat minder kwaad, al vind ik het wel leuk om daar alvast even 'te oefenen' voor het zichtbare deel.

Zelf soldeer ik alle verbindingen en dergelijke voor spoor in het zicht altijd aan de onderkant van de rails. Veel meer werk, maar uiteindelijk mooier. Hoef je ook weinig te camoufleren.

Lekker bezig hoor!

Grtz,

J.


Afbeelding
Plaats reactie