N-Spoorforum

Het forum voor de N-Spoor liefhebber

n-spoorstore.nl TopLinks-Modellbahn Liste auf Online-Modellbahn.de
Het is nu zo sep 24, 2017 11:26

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 397 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 40  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma feb 16, 2015 15:45 

Maurits71 schreef:
schuurtje ziet er echt top uit man,

wel grappig dat we soort gelijke dingen verzinnen. ook bij mij komt er een fries lijst over de gehele baan om alle kelere zooi weg te kunnen zetten.

M.

die van mij komt vrij hangend dus ik hou het bij wat lichter materiaal. uiteindelijk dient het voornamelijk als bevestiging van de verlichting en zal k er niet al te zware spullen opzetten :),

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo maart 01, 2015 17:52 

Het is weer tijd voor een flinke update want er is weer een heleboel gedaan. Afgelopen dinsdag is de zaag in de modelbaan gegaan en heb ik de modelbaan gedemonteerd in verhuisbare stukken.

Dit staat nu in afwachting van de frieslijst welke ik vrijdag heb opgehaald in Limburg. Zaterdag was het grote moment aangebroken, de frieslijst word geplaatst. Een hels karwei want de frieslijst is best groot en lomp omdat het stevig moet zijn. Er komen straks immers veel spullen op te liggen.

De fries bestaat uit vier delen en overlapt de gehele modelbaan. De vier delen zijn aan de achterwnd bevestigd dmv sterke bouten en aan de voorzijde met draadeinden M8. Dit is sterk genoeg want m8 heeft een trekbelasting van 400 kg. OP mijn werk hangen we er hele constructies mee op.

Een verslag van de montage in foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
In het plaatje komt een LED spot, in totaal 4 stuks

Afbeelding

Na de montage moet het geheel natuurlijk in de lak. We hebben alvast de buitenzijde in de kleur antraciet geschilderd:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De zijwanden schermen het geheel af. Aan de linkerzijde komt in de modelbaan ook nog ruimte voor een kleine vriezer.

Als dit opgedroogd is dan krijgt de binnenzijde een kleur. Gekozen is voor Flexa zacht blauw.

Ook hebben we een idee ontworpen om in een later stadium achterop de modelbaan te komen. Omdat de baan 90 cm diep is en de frielsijst laag hangt kan je moeilijk achterin komen. Het idee is om een steiger te maken. Een plank waarop je kan liggen die over de baan hangt. De bestiging gebeurd door hem aan de onderste laag en de scenerylaag aan de voorzijde te verankeren.
Lastig uitleggen maar dat komt vanzelf goed :)

Het ziet er naar uit dat deze maand nog de boel over gehuisd kan gaan worden.

Groetjes

Domburg Train Support

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo maart 01, 2015 19:31 

Strak hoor!

Dat beloofd veel mannen.

Greetz, Jerome

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo maart 01, 2015 21:19 

Martin,
Ziet er goed uit, maar een kleine vriezer, beter een koelkast voor het bier ;) :D :lol:
groetjes,
Bert

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo maart 01, 2015 23:01 

Mooie vorderingen, succes verder

Mijn Test Baan
Nieuw Baanplan

Roco Z21, Koploper, Rosoft (L.net) S88SD16-n, Rosoft WDD/MDD, Fleischmann Piccolo en Kato Unitrack rail en divers rollend materieel.
Tijdperk alles wat mooi is!

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo maart 04, 2015 11:49 

Hé pik,

Strak werk zo! Ben benieuwd naar de verdere ontwikkeling. Pep de druktemaker in jezelf weer even op en tover die baan weer even voor elkaar, dan heb ik nog een cool draadje om te volgen hier! 8-) :mrgreen:

J.

PS: wanneer je tijd hebt voor het seintje, dan hoor ik 't wel....

Profiel  

BerichtGeplaatst: di maart 10, 2015 21:48 

Dit ziet er veelbelovend uit. Ook een indrukwekkend baanplan. Succes met de bouw. Groet Gerrit

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo maart 11, 2015 23:01 

Tnxs mannen!!!!

Tis flink druk hier. Van de week een BR23 van FLM voorzien van een ESU Loksound micro V4.0 inclusief buffercondensator en drijfwerkverlichting. Vandaag heb ik Domburg Train Support ingeschreven bij de KvK. Was wel leuk want ik kreeg te horen dat mijn opzet uniek is want ze hebben er geneens een hokje voor bij de Belastingdienst...... :lol:

@ Jeroen. Altijd kerel!!!! just call

Anyhoer,

Zaterdag was de baan veshuist naar Le Garage. Zondagmiddag na een bezoek aan Ontrax en vanavond heb ik er even aan gewerkt en zie daar de baan staat:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De beschadigingen vallen 100% mee. Een demontage en verhuizing is nooit goed voor je baan. Ik heb de baan redelijk in elkaar weten te bouwen en hoefde enkel op een paar plekken het kurk te herstellen.

Wel heb ik de baan omgedraaid ten opzicht van eerdere plannen. De helixen sluiten nu aan de achterzijde aan ipv aan de voorzijde. Dit komt later beter uit. Tevens omdat de achterste balk er scheef onder zat ivm een scheve muur op de vorige locatie. Nu heb ik de poten erin verzonken en is hij overal 80 cm breed.

Wel verwacht ik nog wat werk te krijgen aan het leggen van de rails De demontage van de oude rails hebben de kurk niet veel goeds gedaan. Dat is een probleem voor later. Want de volgende keer ga ik de achterwand verder aanbrengen en kan ik beginnen met de infrastructuur herstellen.

Als de bedrading helemaal klaar is komt er een hoge plint voorlangs zodat de lelijke balken niet meer zichtbaar zullen zijn, die zijn me nu een doorn in het oog maar goed ik moet er nog ff onder kunnen komen.

Best happy wetende dat er weer gebouwd word na bijna een jaar stilstand. Komend weekend hoop ik btw een verslag te kunnen maken van de ombouw van de BR23. Op de facebook pagina van Domburg Train Support staan al wat foto's en filmpjes hiervan.

Groetjes

Domburg Train Support

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo maart 15, 2015 16:51 

Vandaag heb ik even een uurtje gevonden om wat aan de baan te doen. Ik heb vandaag de stroomvoorziening in orde gemaakt. Een jaar geleden had ik de verbouwing reeds voorzien en een extra groep vanuit de meterkast richting de garage gemaakt. Deze heb ik afgemonteerd op een werkschakelaar

Afbeelding

Aan de andere zijde zit een spanningsslof met overspanningsbeveiliging

Afbeelding

Op de grijze klemmen heb ik de kabel naar de frieslijst afgemonteerd. Op de achterzijde komt de RM-U controller en de OC32 welke de dag/nacht simulatie moet gaan verzorgen.

Woensdag begint de helse taak om de infrastructuur te herstellen.

Groetjes

Domburg Train Support

Profiel  

BerichtGeplaatst: di apr 07, 2015 08:24 

Martin, Van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag en nog vele jaren.

Mijn baantopic.
Gezocht: Winkelwagenmuntjes voor goed doel.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 397 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 40  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur