We zijn live met het nieuwe forum.
Mocht er onverwachts nog iets niet werken, meld het dan even in dit topic .

De bouw van Stadt Schellenbach: De reanimatie

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar
martindomburg
Berichten: 3962
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Re: De bouw van Stadt Schellenbach

Bericht door martindomburg » 17 jun 2015 08:09

Yooo gozert

Ja kwam nu eenmaal zo uit. Maar dat is de enigste bocht in r2. De rest is allemaal groter dan 250 radius.

Met de servo gaat helemaal goed. Geen problemen! Wel gebruik ik daarvoor enkel de hxt900 servo. De Tg9 is te zwak. Ik test uiteraard de servos voordat ik verder ga :)

Cheerz



FidOo
Berichten: 3892
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27
Locatie: Maassluis

Re: De bouw van Stadt Schellenbach

Bericht door FidOo » 17 jun 2015 08:35

Martin,

De servo's Turnigy TG9 en HXT900 zijn net nagenoeg net zo sterk, alleen de kwaliteit van de HXT900 is net wat beter als de TG9.

Verder ligt het er strak in hoor! Gauw ff die soldeerbout opstoken zodat je die 2 draadjes kan solderen en kan rijden!



Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 3245
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: De bouw van Stadt Schellenbach

Bericht door Jeroen » 17 jun 2015 09:45

2 draadjes



:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Afbeelding

Nighthawk
Berichten: 238
Lid geworden op: 15 mar 2014 22:24

Re: De bouw van Stadt Schellenbach

Bericht door Nighthawk » 17 jun 2015 10:57

Tjeee wat een Joekel van een baan
daar ben ik met mijn 2440 x 1050 maar een klein dwergje bij
ik volg dit draadje op de voet , wie weet valt er nog heel veel te leren voor mij
zodat ik een klein beetje de grond beginselen van plaatsen , van de servo's weet
maar ziet er toch ingewikkeld uit , dat gaat nog wat worden als ik bezig gaat met ombouwen
maar eerst even geduldig wachten tot de benodigde materialen binnen zijn

Vr. Gr. Fred



Gebruikersavatar
Maurits71
Berichten: 2813
Lid geworden op: 26 okt 2008 07:17

Re: De bouw van Stadt Schellenbach

Bericht door Maurits71 » 17 jun 2015 11:24

Ik had eigenlijk al verwacht na de voortgang van de afgelopen dagen dat er inmiddels bewegende beelden waren.

J. ik denk dat die eerste bocht geen issues oplever, doet hij het wel dan kan je vast wel via dynamo baanvakken uitsluiten voor te lange treinen. ( en anders moet onze vriend maar koploper gaan gebruiken :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: )


Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here

Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 3245
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: De bouw van Stadt Schellenbach

Bericht door Jeroen » 17 jun 2015 12:25

Hee ja, hahaha, natuurlijk moet dat kunnen. Maar ik ben benieuwd naar de combinatie relatief scherpe bochten i.c.m. die scherpe wissels. Maar laat ik niet onvermeld dat de boel er allemaal zéér strak bij ligt zo.

Domb, schiet eens op met die film!

J.


Afbeelding

Gebruikersavatar
martindomburg
Berichten: 3962
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Re: De bouw van Stadt Schellenbach

Bericht door martindomburg » 18 jun 2015 22:53

Jajajaaaa komt eraan uberstormbahnfurher Flyboy J,

Vandaag even met wat nieuws bezig geweest naast rails leggen (nog 6 sporen te gaan). Want over een paar weken komt de nieuwe iTrain 3.3 uit en daar zitten een paar gave nieuwe features in. 1 Daarvan is wel mijn favo en die heb ik met de nieuwe software van de OC32 getest. Met de nieuwe software van de OC32 kan je nu ook van een uitgang een ingang maken. Zou je denken wat heb ik eraan? Je kan dan met een schakelaar of drukknop of reedcontact whatever acties door de OC32 laten uitvoeren. Een van die acties is feedback. Dit is een stukje terugkoppeling aan de software over de stand van een uitgang. Wat is er nu zo verrekte handig aan? Ik heb nu 3 drukknopjes op de baan geplaatst, elke drukknop activeert een knop in iTrain waaronder het commando om alles te starten, te stoppen of te pauzeren. Ik kan nu dus met 1 druk op de knop de alle treinen starten of stoppen.

Maar dat was niet het enigste, de OC32 kan nu middels een dure term "xtended adressing" 16x 96 oc32's modules aansturen op 1 bus. Ook die integratie in iTrain heb ik vanavond getest en het werkt prettig.

Maar goed genoeg gelult over itrain en de OC32, morgen gaan we weer braaf spoortjes leggen hoor :)
Daarna nog een stuk of 8 relaisprinten bakken en een heleboel draadjes trekken :?

Groetjes



Gebruikersavatar
martindomburg
Berichten: 3962
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Re: De bouw van Stadt Schellenbach

Bericht door martindomburg » 21 jun 2015 19:03

Vandaag heb ik een flinke mijlpaal bereikt!!! Dus weer tijd voor een update:

De afgelopen week ben ik tussen de bedrijven door bezig geweest om het schaduwstation dicht te leggen met Peco Code 80 rails. En vandaag is het dan eindelijk gelukt! Zie hier het resultaat:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ondertussen heb ik ook de wissels ingevoerd in iTrain, een klein overzicht van het schakelboord voor SS3:

Afbeelding

Komende week ga ik starten met de bedrading, dat zal een beste karwei worden. Daarbij moet ik nog 8 HPP4 relaisprinten solderen en plaatsen voor de blokschakelingen.

Dus stay tuned!!!!



Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 3245
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: De bouw van Stadt Schellenbach

Bericht door Jeroen » 21 jun 2015 19:47

Goeie god zeg wat een sporen. Niet normaal! Kun je dat nog wel een beetje schoonhouden?

Absoluut imposant.

J.


Afbeelding

Gebruikersavatar
Ad_M
Berichten: 3393
Lid geworden op: 24 feb 2013 18:31
Locatie: Lelystad

Re: De bouw van Stadt Schellenbach

Bericht door Ad_M » 21 jun 2015 22:04

Petje af vent 8-)

Mvg,
Ad


Ons baantje GeordieBurgh (in opbouw), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D

Plaats reactie