N-Spoorforum

Het forum voor de N-Spoor liefhebber

n-spoorstore.nl TopLinks-Modellbahn Liste auf Online-Modellbahn.de
Het is nu di jul 17, 2018 20:22

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 514 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 52  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma mei 11, 2015 22:38 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 01, 2010 14:59
Berichten: 3829
Woonplaats: Harderwijk
Uche.... ff wat stof wegblazen hierzo :? het tempo is niet meer wat jullie gewend zijn van mij. Ben erg druk de laatste tijd met de bussines als CEO head executive corporations facility manager van Domburg Train Support. :mrgreen:

Maar vanavond weer even het stof van de baan geblazen, morgen ga ik dan toch echt weer eens wat uitspoken in de schuur, ik wil eind van het jaar toch echt rijden met de bende!!!!

groetjes

_________________
Stadt Schellenbach

Domburg Train Support


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo mei 20, 2015 21:19 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 01, 2010 14:59
Berichten: 3829
Woonplaats: Harderwijk
Istie weer, een update

Nou update, meer van: IK HEB WEER EENS WAT GEDAAN!!!!! whoop whoop

Nadat ik vorige week de rechter keerlus heb gelegd ben ik telkens even een vrij uurtje in de schuur geweest (welgeteld 2x) en ben ik begonnen met het plaatsen van de servo's en microswitchen.

De eerste 8 staan en 4 zijn er al helemaal af.

Afbeelding

Ff flashback: Ik heb ervoor gekozen om de puntstukken van de code 80 wissels door middel van microswitchen te polariseren. Normaal ben ik geen fan van deze aparaatjes maar omdat ik in dit SS altijd goed toegang houd vind ik het niet erg om er af en toe eens één bij te stellen.

Zoals je kunt zien zijn de bovenste vier al gereed en de onderste vier nog niet. De draden zijn al wel gesoldeerd, de microswitchen moeten nog geplaatst worden. Als deze 8 klaar zijn moeten er nog een aantal draden vanaf de relaiskaart HPP4 naar de wissels toe. Onderin moet ik de wissel van de keerlus en de twee ervoor middels twee relais van blokspanning voorzien.

Van de week maar eens twee 5V HPP4 printen assembleren 8-)

Even een close-up van de servo's, de witte buisjes zijn simpele wattenstaafjes. Werkt ideaal

Afbeelding

Afbeelding

De komende week word het weer krap met tijd, heb veel ombouwwerk liggen. Maar volgende weekwoensdagavond komt Cybertinus een avondje helpen aan de baan. Zien dat ik dan een lekkere slag kan maken.

Cheerz

_________________
Stadt Schellenbach

Domburg Train Support


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jun 14, 2015 18:43 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 01, 2010 14:59
Berichten: 3829
Woonplaats: Harderwijk
Ola boys,

Er zit weer schot in de zaak want er is een mijlpaal behaald!!! De afgelopen week heb ik flink gebuffeld en heb ik het rechter wisselcomplex aangesloten.

Afbeelding

Afbeelding

Alle 28 wissels zijn voorzien van een servo en een microswitch voor de polarisatie van de hartstukken.

Even een close-up van de wissel met polarisatie:

Afbeelding

Afbeelding

Het geheel is reeds getest en werkend. Wel moet ik de servo's nog in de OC32 inregelen maar dat gaat tussen het rails leggen door gebeuren. Want inmiddels kan ik geen servo meer zien nu er 56 servo's aangesloten zijn.......

Afbeelding

De volgende stap word nu rails leggen!!!! eindelijk. Naast het leggen van de rails moeten ook alle blokken worden bedraad en aangesloten op Dinamo. Omdat ik heel veel opstelsporen zou ik ook heel veel blokken voor Dinamo nodig hebben. Om precies te zijn 36 blokken Maar dankzij een leuke truck in iTrain kan ik zoveel blokken als ik wil aansturen met 1 blokuitgang van Dinamo. Omdat ik wel enige verloop wil hebben heb ik het zo verdeeld dat ik 33 sporen aan kan sturen met 8 blokuitgangen. Dit ga ik doen door middel van relais. Hierover vertel ik later meer.

Wel heb ik de wisselstraten links en rechts aangesloten op de relaiskaarten HPP4. Dit is nodig om de wisselstraten van voeding te voorzien. Omdat elke wisselstraat aan de helixkant keuze heeft uit 3 blokken voor de voeding heb ik per wisselstraat 2 relais nodig.

Afbeelding

Tevens heb ik een deel van de kurk vernieuwd omdat dat te beschadigd was om recht te kunnen leggen.

Afbeelding

Als laatste nog even een totaal plaatje hoe het er nu bij staat:

Afbeelding

Hopelijk volgt er snel weer een update!!!

Groetjes

_________________
Stadt Schellenbach

Domburg Train Support


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jun 14, 2015 20:58 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jun 12, 2010 22:12
Berichten: 2562
Woonplaats: Liemers
Domburgboys,
Veel plezier met rails leggen. :o
Ziet tot nu toe goed uit.

_________________
Met vriendelijke groet,
Ben
Baanplan: Oud en Nieuw Neuffen Bouw baan:Nieuw Neuffen
Project Nieuw Neuffen | Fleischmann Picolo | Dinamo | iTrain


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jun 14, 2015 21:30 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 12, 2013 00:37
Berichten: 3006
Woonplaats: Midden Brabant
Goed bezig maatje! Ben benieuwd naar het vervolg.
Kom binnenkort wel weer een keer kijken :D

Groetjes

Hoontje

_________________
[Modulebaan Rijen - Oosterhout] [Raccordement 'Oosterhout Vijf Eiken in schaal N'] Module Helix Tilburg aankleden...
[Diorama:]"In de Wieldraaierij"


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jun 15, 2015 07:13 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 26, 2008 07:17
Berichten: 2767
cool

_________________
Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jun 15, 2015 16:16 
Offline

Geregistreerd: za mei 11, 2013 08:36
Berichten: 674
Lekker nuttig vooral als dat puntstuk van PLASTIC is.

_________________
http://rosoft.boards.net/


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jun 15, 2015 17:29 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 01, 2010 14:59
Berichten: 3829
Woonplaats: Harderwijk
Lekker nuttige reactie Wim,

Vooral als je zou moeten weten dat het plastic hartstuk te klein is waardoor de wielen soms contact maken tussen de beide metalen. En je hierdoor een korte sluiting krijgt wat problemen geeft.

Even paar pagina's teruglezen kerel. Dan had je dat geweten :mrgreen:

Cheerz

_________________
Stadt Schellenbach

Domburg Train Support


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jun 16, 2015 21:29 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 01, 2010 14:59
Berichten: 3829
Woonplaats: Harderwijk
Vrienden,

Ik heb inmiddels de smaak te pakken. Zondagavond kon ik het niet laten om toch even wat rails te leggen. Vooral de eerste bocht is spannend.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Waarom spannend? Omdat ik heel eigenwijs toch die bocht erin wilde houden ondanks dat het rond de R2 zou zitten. Ook draait hij kort langs het houtwerk heen. Op zich is het geen probleem. De onderste en bovenste 4 sporen zijn verdeeld in 2 blokken voor treinstellen en trek-duw combinaties. De bocht zit er enkel in voor uitzondering.

Afbeelding
Ter vergelijk een R1 bocht erbij

Even een moment van stilte was ook op zijn plaats want voor het eerst in de geschiedenis van Erlebniswelt en Schellenbach zijn de beide wisselstraten met elkaar verbonden.
Tevreden als ik was ben ik gisteren en vandaag uit mijn werk een uurtje aan de gang gegaan en het resultaat is erg goed:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De helft ligt nu en hoeft enkel nog verlijmd te worden. Ik laat de sporen express breed uitwaaien zodat ik gemakkelijker bij de wagens kan komen om wat te corrigeren dan wanneer de sporen strak langs elkaar liggen. Aangezien de ruimte er is....

Met een beetje geluk heb ik zondag alle sporen liggen en kan ik gaan beginnen met het bedraden van de blokken. zou er dan eindelijk wat gaan rijden op Schellenbach?

Hoop het wel..... kan al niet wachten

Cheerz

_________________
Stadt Schellenbach

Domburg Train Support


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jun 16, 2015 23:38 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo sep 03, 2008 13:24
Berichten: 3222
G-sus....wat een imposant gezicht, maat. Ik word al moe van wat lampjes aansluiten qua bedrading, maar dit.......

Toch valt het me van je op, of eigenlijk ietwat tegen, dat je juist met deze ruimte toch kiest voor zo'n R1/2 bocht. Kijk eens, het kan wel, en je kunt er goed bij. Maar je wilt toch met zo'n enorm project juist niet dat er íets van gezeik is. Ter vergelijking heb ik bij B. am Rh. echt wel de ruimte om meer sporen te flansen in dat schaduwstation. Ik heb het niet gedaan omdat ik veel met lange combinaties wil gaan rijden. En zo'n krap bochtje....je weet hoe dat gaat: dan kan de trein zo omgetrokken worden.

Uiteraard twijfel ik niet aan je overwegingen, maar aangezien je er toch zelf over begon :geek: .....

Op foto 1 staat een servo met een, als ik het goed heb, max lange trekdraad. Gaat dat werken? Test jij je servo's direct of doe je dat pas nadat je er 10 hebt ofzo? Ik ben erg benieuwd. Voor mij blijft dat altijd wel een secuur karweitje met die dingen, ook al is de Servoswitch een prima in te stellen ding.

Bouw die zooi even af, dan kun je ook ff een filmpje maken.

Jooooo,

J.

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 514 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 52  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling