Pagina 3 van 38

Re: De bouw van Stadt Schellenbach

Geplaatst: 17 jun 2015 08:09
door martindomburg
Yooo gozert

Ja kwam nu eenmaal zo uit. Maar dat is de enigste bocht in r2. De rest is allemaal groter dan 250 radius.

Met de servo gaat helemaal goed. Geen problemen! Wel gebruik ik daarvoor enkel de hxt900 servo. De Tg9 is te zwak. Ik test uiteraard de servos voordat ik verder ga :)

Cheerz

Re: De bouw van Stadt Schellenbach

Geplaatst: 17 jun 2015 08:35
door FidOo
Martin,

De servo's Turnigy TG9 en HXT900 zijn net nagenoeg net zo sterk, alleen de kwaliteit van de HXT900 is net wat beter als de TG9.

Verder ligt het er strak in hoor! Gauw ff die soldeerbout opstoken zodat je die 2 draadjes kan solderen en kan rijden!

Re: De bouw van Stadt Schellenbach

Geplaatst: 17 jun 2015 09:45
door Jeroen
2 draadjes


:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Re: De bouw van Stadt Schellenbach

Geplaatst: 17 jun 2015 10:57
door Nighthawk
Tjeee wat een Joekel van een baan
daar ben ik met mijn 2440 x 1050 maar een klein dwergje bij
ik volg dit draadje op de voet , wie weet valt er nog heel veel te leren voor mij
zodat ik een klein beetje de grond beginselen van plaatsen , van de servo's weet
maar ziet er toch ingewikkeld uit , dat gaat nog wat worden als ik bezig gaat met ombouwen
maar eerst even geduldig wachten tot de benodigde materialen binnen zijn

Vr. Gr. Fred

Re: De bouw van Stadt Schellenbach

Geplaatst: 17 jun 2015 11:24
door Maurits71
Ik had eigenlijk al verwacht na de voortgang van de afgelopen dagen dat er inmiddels bewegende beelden waren.

J. ik denk dat die eerste bocht geen issues oplever, doet hij het wel dan kan je vast wel via dynamo baanvakken uitsluiten voor te lange treinen. ( en anders moet onze vriend maar koploper gaan gebruiken :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: )

Re: De bouw van Stadt Schellenbach

Geplaatst: 17 jun 2015 12:25
door Jeroen
Hee ja, hahaha, natuurlijk moet dat kunnen. Maar ik ben benieuwd naar de combinatie relatief scherpe bochten i.c.m. die scherpe wissels. Maar laat ik niet onvermeld dat de boel er allemaal zéér strak bij ligt zo.

Domb, schiet eens op met die film!

J.

Re: De bouw van Stadt Schellenbach

Geplaatst: 18 jun 2015 22:53
door martindomburg
Jajajaaaa komt eraan uberstormbahnfurher Flyboy J,

Vandaag even met wat nieuws bezig geweest naast rails leggen (nog 6 sporen te gaan). Want over een paar weken komt de nieuwe iTrain 3.3 uit en daar zitten een paar gave nieuwe features in. 1 Daarvan is wel mijn favo en die heb ik met de nieuwe software van de OC32 getest. Met de nieuwe software van de OC32 kan je nu ook van een uitgang een ingang maken. Zou je denken wat heb ik eraan? Je kan dan met een schakelaar of drukknop of reedcontact whatever acties door de OC32 laten uitvoeren. Een van die acties is feedback. Dit is een stukje terugkoppeling aan de software over de stand van een uitgang. Wat is er nu zo verrekte handig aan? Ik heb nu 3 drukknopjes op de baan geplaatst, elke drukknop activeert een knop in iTrain waaronder het commando om alles te starten, te stoppen of te pauzeren. Ik kan nu dus met 1 druk op de knop de alle treinen starten of stoppen.

Maar dat was niet het enigste, de OC32 kan nu middels een dure term "xtended adressing" 16x 96 oc32's modules aansturen op 1 bus. Ook die integratie in iTrain heb ik vanavond getest en het werkt prettig.

Maar goed genoeg gelult over itrain en de OC32, morgen gaan we weer braaf spoortjes leggen hoor :)
Daarna nog een stuk of 8 relaisprinten bakken en een heleboel draadjes trekken :?

Groetjes

Re: De bouw van Stadt Schellenbach

Geplaatst: 21 jun 2015 19:03
door martindomburg
Vandaag heb ik een flinke mijlpaal bereikt!!! Dus weer tijd voor een update:

De afgelopen week ben ik tussen de bedrijven door bezig geweest om het schaduwstation dicht te leggen met Peco Code 80 rails. En vandaag is het dan eindelijk gelukt! Zie hier het resultaat:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ondertussen heb ik ook de wissels ingevoerd in iTrain, een klein overzicht van het schakelboord voor SS3:

Afbeelding

Komende week ga ik starten met de bedrading, dat zal een beste karwei worden. Daarbij moet ik nog 8 HPP4 relaisprinten solderen en plaatsen voor de blokschakelingen.

Dus stay tuned!!!!

Re: De bouw van Stadt Schellenbach

Geplaatst: 21 jun 2015 19:47
door Jeroen
Goeie god zeg wat een sporen. Niet normaal! Kun je dat nog wel een beetje schoonhouden?

Absoluut imposant.

J.

Re: De bouw van Stadt Schellenbach

Geplaatst: 21 jun 2015 22:04
door Ad_M
Petje af vent 8-)

Mvg,
Ad

Re: De bouw van Stadt Schellenbach

Geplaatst: 21 jun 2015 22:05
door epocheales denken
Hoi Martin,

Na een minuut toen mijn ik mijn mond weer dicht kon krijgen, heb ik de bovenstaande foto's aan mijn vrouw laten zien, zij was ook flink verbaasd :o
Waar haal je de tijd en energie vandaan? Diep respect voor je doorzettingsvermogen :!:

Heel veel succes met jouw baan,

groetjes,

Hans

Re: De bouw van Stadt Schellenbach

Geplaatst: 22 jun 2015 00:14
door Hoontje
:o

...

:o


Groetjes

Hoontje

Re: De bouw van Stadt Schellenbach

Geplaatst: 22 jun 2015 07:41
door FidOo
Show off..... :lol:

Re: De bouw van Stadt Schellenbach

Geplaatst: 22 jun 2015 08:28
door Maurits71
veel plezier met die 2 draadjes, kijk er naar uit als je wat treinen laat rijden

Re: De bouw van Stadt Schellenbach

Geplaatst: 22 jun 2015 09:40
door martindomburg
epocheales denken schreef:Hoi Martin,

Na een minuut toen mijn ik mijn mond weer dicht kon krijgen, heb ik de bovenstaande foto's aan mijn vrouw laten zien, zij was ook flink verbaasd :o
Waar haal je de tijd en energie vandaan? Diep respect voor je doorzettingsvermogen :!:

Heel veel succes met jouw baan,

groetjes,

Hans
Adhd powerrrrrr. Hihi

Kwestie van je tijd efficiënt indelen en een goedgezinde vrouw :mrgreen:

Re: De bouw van Stadt Schellenbach

Geplaatst: 22 jun 2015 10:11
door Ron
en een goedgezinde vrouw
Ah, daarom gaat het weleens fout hier :lol:

gr. Ron.

Re: De bouw van Stadt Schellenbach

Geplaatst: 22 jun 2015 11:39
door spoor65
Martin,

toch is het vooral te danken aan jouw adhd power,
Ellen is vooral al lang blij dat je ff in de garage zit, eindelijk rust. :twisted:

Re: De bouw van Stadt Schellenbach

Geplaatst: 22 jun 2015 12:53
door Detlev
Martin,

Ik heb eens goed naar je sporenplan zitten kijken en vraag me toch wat af: Wordt de maximale lengte van je treinen niet drastisch ingeperkt door de keerlusmodule die je nu nodig hebt in je halve cirkel? Ik dacht dat je nu niet met dinamo reed, dan maakt dat enen overloopwissel er volgens mij een grote puzzel van...

Of denk ik weer te ver door en heb je iets anders slims bedacht?

Re: De bouw van Stadt Schellenbach

Geplaatst: 22 jun 2015 14:23
door FidOo
Hij rijdt gewoon dinamo, dus geen keerlusproblemen!

Re: De bouw van Stadt Schellenbach

Geplaatst: 22 jun 2015 14:40
door Detlev
Ach, wel dinamo. Ja dan is er geen probleem. Heb ik niet goed gelezen...

Re: De bouw van Stadt Schellenbach

Geplaatst: 25 jun 2015 22:42
door martindomburg
Inderdaad, Dinamo Rulezzz :lol: :lol: :mrgreen:

Groot nieuws!! De eerste meters op Schellenbach zijn een feit. heb er een FILMPJE van gemaakt met de telefoon. Een analoge loc die netjes zijn rondjes rijd over de Peco code 80 rails en wissels.

Inmiddels zijn de eerste 8 relaisblokken al aangesloten en rijden er al 4 treinen hun rondjes om te testen. Zal van het weekend even wat meer informatie doen en wat foto's

Cheerz

Re: De bouw van Stadt Schellenbach

Geplaatst: 25 jun 2015 23:02
door Maurits71
de eerste trein is het lekkerste :)

Re: De bouw van Stadt Schellenbach

Geplaatst: 25 jun 2015 23:24
door FidOo
Nee hoor die van mijn is 't lekkerste...

Goed bezig Domburg. Nou die andere 2 draadjes nog :lol:

Re: De bouw van Stadt Schellenbach

Geplaatst: 26 jun 2015 00:48
door Hoontje
Gaaf hoor! Echte mijlpaal!
Vraagje, haal jij uit deze wissels ook het veertje? Of is dat niet nodig?

Groetjes,

Hoontje

Re: De bouw van Stadt Schellenbach

Geplaatst: 26 jun 2015 06:09
door martindomburg
Hè maatje

Dat doe ik alleen bij code 55. Bij de code 80 gaar dat niet goed omdat dan de sleper eruit valt.

Groetjes