Håverud in schaal N
Re: Haverud in schaal N
Ik heb de laatste keer fix & finish van Knauf gebruikt, dat kun je superglad afstrijken.Folkert van Wijk schreef:Dank je Erwin,
Als het met Alabastine lukt, dan moet gips of klei ook gaan werken denk ik.
p.s. 't word weer mooi.
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Re: Haverud in schaal N
Bedankt voor het compliment!brendo schreef:Mooi gedaan die perronranden!
Goeie tip!! Ga ik zeker eens uitproberen.shoven schreef:Ik heb de laatste keer fix & finish van Knauf gebruikt, dat kun je superglad afstrijken.Folkert van Wijk schreef:Dank je Erwin,
Als het met Alabastine lukt, dan moet gips of klei ook gaan werken denk ik.
p.s. 't word weer mooi.
Re: Haverud in schaal N
Hallo Erwin,
Een paar maanden niet op het forum geweest, maar nu met veel genoegen naar je voortgang gekeken. Prachtig zoals je het landschap inricht. Werkelijke heel fraai met veel oog voor details. En ik begrijp dat je ook aan de Lahntalbaan bouwt? Leuk. Misschien kom ik binnenkort wel eens kijken in jullie nieuwe honk.
Een paar maanden niet op het forum geweest, maar nu met veel genoegen naar je voortgang gekeken. Prachtig zoals je het landschap inricht. Werkelijke heel fraai met veel oog voor details. En ik begrijp dat je ook aan de Lahntalbaan bouwt? Leuk. Misschien kom ik binnenkort wel eens kijken in jullie nieuwe honk.
Re: Haverud in schaal N
Hoe kom je aan dat Arnold DHG locje?
Die zoek ik al jaaaren?
Die zoek ik al jaaaren?
Gr. Tjarco
-------------------------------------------------------------------
Scandinavisch N-spoor -- bezig met overstap naar SNCF
https://www.flickr.com/photos/192132982@N05/
-------------------------------------------------------------------
Scandinavisch N-spoor -- bezig met overstap naar SNCF
https://www.flickr.com/photos/192132982@N05/
Re: Haverud in schaal N
Hi Garco, ja dat is zoeken he naar Zweeds materieel? Na jaren van vergeefs zoeken heb ik een Arnold 2080 locje door een kennis om laten spuiten tot iets wat op de Zweedse (SJ) uitvoering van de V5 lijkt.garco schreef:Hoe kom je aan dat Arnold DHG locje?
Die zoek ik al jaaaren?
Ik blijf ondertussen ook zoeken naar de originele uitvoering van Arnold natuurlijk
Laatst gewijzigd door Erwin op 11 mei 2018 09:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Haverud in schaal N
Hoi ik zag dat je het in memoriam van Fred hebt gelezen. Omdat ik al lang geleden bij het Lahntalbahn-project betrokken ben geraakt heb ik als eerbetoon aan Fred, zijn modules opgeknapt voor de deelname aan Rail.traiNiac schreef:Hallo Erwin,
Een paar maanden niet op het forum geweest, maar nu met veel genoegen naar je voortgang gekeken. Prachtig zoals je het landschap inricht. Werkelijke heel fraai met veel oog voor details. En ik begrijp dat je ook aan de Lahntalbaan bouwt? Leuk. Misschien kom ik binnenkort wel eens kijken in jullie nieuwe honk.
Zodoende heb ik zijn modules een tijdje onder mijn hoede gehad in mijn knutselruimte in Rijswijk. Inmiddels staan de modules weer bij de Lahntalbahn Modelspoor Vereniging in Alphen ad Rijn, daar zijn ze op knutseldagen / -avonden te bekijken.
Voor de dagen en tijden zie: http://www.lahntalbahn.nl
Uiteraard ben je ook welkom in Rijswijk om naar de Zweedse modules te kijken.
Groet,
Erwin.
Re: Haverud in schaal N
Eindelijk wat verdwenen foto's teruggehaald bij Postimage (Postimage.org wijzigen in Postimage.cc bij ieder foto 2x doen!).
Even kijken of de nieuwe foto's het in 1 keer doen
De oogst van het afgelopen najaar in piepschuimplaten gestoken en in de groene grondlaag gezet.
Nu staan ze in mijn bomen voorraad heb er nog zo'n 1500 die zal ik hard nodig hebben om mijn bos te planten
Postimage werkt weer
Even kijken of de nieuwe foto's het in 1 keer doen
De oogst van het afgelopen najaar in piepschuimplaten gestoken en in de groene grondlaag gezet.
Nu staan ze in mijn bomen voorraad heb er nog zo'n 1500 die zal ik hard nodig hebben om mijn bos te planten
Postimage werkt weer
Re: Haverud in schaal N
Sjonge Erwin,
Pffff wat een werk. Respect hoor.
Heb je iets om te voorkomen dat ze stoffig worden, of ga je ze snel "planten"?
Pffff wat een werk. Respect hoor.
Heb je iets om te voorkomen dat ze stoffig worden, of ga je ze snel "planten"?
-
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 24 apr 2018 22:12
Re: Haverud in schaal N
Kan helaas alleen de foto's van 2018 zien, maar ziet er erg mooi uit.
mvg
Arnold
mvg
Arnold
Re: Haverud in schaal N
Bedankt voor je reactie Harry.traiNiac schreef:Sjonge Erwin,
Pffff wat een werk. Respect hoor.
Heb je iets om te voorkomen dat ze stoffig worden, of ga je ze snel "planten"?
De bomen in de opslag/stellage zijn alleen een keer met verf groen gespoten. Dit werkt een beetje als impregneren, stoffig worden ze hier niet echt.
Voordat de boom wordt geplant, wordt hij met div. kleurtjes groen, geel, bruin bestrooid.
Ze zien er dan zo uit:
Re: Haverud in schaal N
traiNiac schreef:Mooi!
Naast de guldenroede gebruik je ook zeeschuim geloof ik?
Ik heb nog geen zeeschuim gebruikt de lage struiken onde/tussenr de bomen zijn gemaakt van restanten van de Guldenroede.
Alleen met ander kleurtjes groen bestrooid.
Overigens zijn hier 2 verschillende type Guldenroede gebruikt; Canadese Guldenroede ( Solidago canadensis ) en de "Late" Guldenroede ( Solidago gigantea ) (links voor op de vorige foto).
Misschien komt zeeschuim ook nog aan de beurt, er zijn zoveel alternatieven.
Groet Erwin.
Re: Haverud in schaal N
Weer een stapje verder met de stations module.
Het perron (de vloer) is verder afgewerkt en het piepschuim weggewerkt met papiermache van Das (die van de klei).
Een kleine goederen overslag krijgt ook een plaatsje bij het station.
Het perron (de vloer) is verder afgewerkt en het piepschuim weggewerkt met papiermache van Das (die van de klei).
Een kleine goederen overslag krijgt ook een plaatsje bij het station.
-
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 24 apr 2018 22:12
Re: Haverud in schaal N
Hoi Erwin,
Leuk je vorderingen in het stationnetje te zien. Het begint al behoorlijk te lijken (understatement). Is het middelste spoor trouwens alleen een doorrijspoor? Ik zie er geen perron langs liggen.
Dat spul van DAS ziet er trouwens goed uit hoor. Het lijkt heel fijn van structuur te zijn. Is het ook bewerkbaar als "ouderwets" papier mache? En waar koop je het eigenlijk? Pipoos of zo?
Groet, Wim
Leuk je vorderingen in het stationnetje te zien. Het begint al behoorlijk te lijken (understatement). Is het middelste spoor trouwens alleen een doorrijspoor? Ik zie er geen perron langs liggen.
Wat zeg je nou Erwin? Geen LMV methode papier mache meer? Had je geen zin om eindeloos rollen wc papier te versnipperen?Erwin schreef:... het piepschuim weggewerkt met papiermache van Das (die van de klei)....
Dat spul van DAS ziet er trouwens goed uit hoor. Het lijkt heel fijn van structuur te zijn. Is het ook bewerkbaar als "ouderwets" papier mache? En waar koop je het eigenlijk? Pipoos of zo?
Groet, Wim
De afbraak (of was het ombouw?) van Altwied im Westerwald
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Re: Haverud in schaal N
Hi Wim, het middelste spoor is idd alleen een doorrijspoor, speciaal om het treinbedrijf op dit enkelspoorige traject op gang te houden als er een trein in het station staat.Wim H schreef:Hoi Erwin,
Leuk je vorderingen in het stationnetje te zien. Het begint al behoorlijk te lijken (understatement). Is het middelste spoor trouwens alleen een doorrijspoor? Ik zie er geen perron langs liggen.Wat zeg je nou Erwin? Geen LMV methode papier mache meer? Had je geen zin om eindeloos rollen wc papier te versnipperen?Erwin schreef:... het piepschuim weggewerkt met papiermache van Das (die van de klei)....
Dat spul van DAS ziet er trouwens goed uit hoor. Het lijkt heel fijn van structuur te zijn. Is het ook bewerkbaar als "ouderwets" papier mache? En waar koop je het eigenlijk? Pipoos of zo?
Groet, Wim
Ik heb als experiment een keer de Papiermache van Das uitgeprobeerd;
-Deze is heel fijn van structuur, goed te gebruiken voor platte stukken/plateau waar huizen e.d. moeten komen.
-Voor het maken/ nabootsen van rotsen veel minder geschikt
-Krimpt wel behoorlijk, waarschijnlijk te voorkomen door dunne lagen aan te brengen en deze tussendoor te laten drogen.
Kleine zakken te koop bij Pipoos maar bijv. Bol.com heeft het ook in zijn assortiment en dat zijn grotere zakken ( de Papier Mache dan he )
Ik weet niet of Bol.ru bestaat natuurlijk
Voor rotsen en grillig landschap ga ik toch nog steeds voor de LMV methode
Groet Erwin.
PS. jij gaat ook langzaam maar zeker door met jou modelspoorbaan, ziet er leuk uit!!
Re: Haverud in schaal N
Dank je voor het antwoord Erwin! Rotsen ga ik met gips maken (jaren 80 methode van Jeroen, zie Backeramm am Rhein). Maar voor de rest is DAS papier-maché misschien wel handig. Dat is toch een stuk lichter dan alles gipsen...
Bol heeft (nog) geen vestiging in Rusland, maar er zijn wel soortgelijke webwinkels. En genoeg "echte" winkels als Pipoos. Ik zal eens rondneuzen. Lukt het hier niet dan wip ik devolgende keer in Nederland wel bij Pipoos naar binnen.
Groet, Wim
Bol heeft (nog) geen vestiging in Rusland, maar er zijn wel soortgelijke webwinkels. En genoeg "echte" winkels als Pipoos. Ik zal eens rondneuzen. Lukt het hier niet dan wip ik devolgende keer in Nederland wel bij Pipoos naar binnen.
Groet, Wim
De afbraak (of was het ombouw?) van Altwied im Westerwald
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Re: Haverud in schaal N
Update van de werkzaamheden mei 2018.
De stations-module krijgt kleur en vorm:
Ook in het bos worden wat details aangebracht, nu is hij goed te zien maar als straks alle modules van bos zijn voorzien, vind dan het hert nog maar
Er heeft in het bos een windhoos plaatsgevonden. Bomen zijn afgeknapt de afd. bosbouw heeft al wat hout gestapeld.
Door het licht dat op de openplek in het bos valt, kunnen er al weer struiken groeien.
De stations-module krijgt kleur en vorm:
Ook in het bos worden wat details aangebracht, nu is hij goed te zien maar als straks alle modules van bos zijn voorzien, vind dan het hert nog maar
Er heeft in het bos een windhoos plaatsgevonden. Bomen zijn afgeknapt de afd. bosbouw heeft al wat hout gestapeld.
Door het licht dat op de openplek in het bos valt, kunnen er al weer struiken groeien.
Re: Haverud in schaal N
Wow Dat is een mooi stukje bos geworden.
Grz, Mike
Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
-
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 24 apr 2018 22:12
Re: Haverud in schaal N
Hallo Erwin,
Fraai bos, vooral de foto met het hert is mooi.
m.vr.gr.
Hans
Fraai bos, vooral de foto met het hert is mooi.
m.vr.gr.
Hans
XPS, Fleischmann Piccolo, AnyRail, iTrain
Mijn baan op dit forum: XPS-baan
Mijn baan op dit forum: XPS-baan
Re: Haverud in schaal N
Deze week maar eens begonnen met de electriek.
Ook al is het een eenvoudig sporenplan, de ervaring leert om alles goed te documenteren en vast te leggen.
Op de onderzijde van de modulen zijn de sporen overgenomen, alsof je door een glazenbodem naar het spoor kijkt.
Omdat ik het spoor verhoogd heb liggen (zie eerste berichtje van dit onderwerp) kan ik de draden via de holle ruimte onder het spoor wegwerken.
Via luikjes aan de onderzijde van de module kan ik bij de aansluitingen naar het spoor, de wissels, etc.
Als de bedrading op zijn plaats zit sluit ik de luikjes af, zodoende hoop ik tijdens transport van de baan minder schade aan de bedrading op te lopen.
Als stekker verbinding gebruik ik D-sub connectoren waar de bedrading d.m.v. schroefverbindingen worden vast gezet. (Hoef ik niet te solderen )
Straks wordt alles genummerd volgens de nummering die ik ook in Itrain ga gebruiken.
Erwin.
Ook al is het een eenvoudig sporenplan, de ervaring leert om alles goed te documenteren en vast te leggen.
Op de onderzijde van de modulen zijn de sporen overgenomen, alsof je door een glazenbodem naar het spoor kijkt.
Omdat ik het spoor verhoogd heb liggen (zie eerste berichtje van dit onderwerp) kan ik de draden via de holle ruimte onder het spoor wegwerken.
Via luikjes aan de onderzijde van de module kan ik bij de aansluitingen naar het spoor, de wissels, etc.
Als de bedrading op zijn plaats zit sluit ik de luikjes af, zodoende hoop ik tijdens transport van de baan minder schade aan de bedrading op te lopen.
Als stekker verbinding gebruik ik D-sub connectoren waar de bedrading d.m.v. schroefverbindingen worden vast gezet. (Hoef ik niet te solderen )
Straks wordt alles genummerd volgens de nummering die ik ook in Itrain ga gebruiken.
Erwin.
Re: Haverud in schaal N
Vandaag wat aan een meer op de modulebaan zitten prutsen.
Voordat er nog een laagje "water" gegoten gaat worden moeten eerst de onderdelen die in het water staan worden gemaakt en geplaatst.
Eerst wat riet geplant en een klein stijgertje, wat betere tijden heeft gekend gebouwd.
Ook het grote stijger voor het overslag gebouwtje is in aanbouw. de palen moeten nog worden geschraagd.
Daarna wordt hij in het water verlijmd en komt er nog een laagje "water" zodat de palen uit het water lijken te komen.
Voordat er nog een laagje "water" gegoten gaat worden moeten eerst de onderdelen die in het water staan worden gemaakt en geplaatst.
Eerst wat riet geplant en een klein stijgertje, wat betere tijden heeft gekend gebouwd.
Ook het grote stijger voor het overslag gebouwtje is in aanbouw. de palen moeten nog worden geschraagd.
Daarna wordt hij in het water verlijmd en komt er nog een laagje "water" zodat de palen uit het water lijken te komen.