akergeest 2.0 nieuw begin

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
sik234
Berichten: 303
Lid geworden op: 14 jun 2015 15:10

Re: akergeest 2.0 nieuw begin

Bericht door sik234 »

goeiendag allen

bwn dit wieken lekker bezigg geweest en hoop volgend wieked de baan hebbeten te staan iedergaval het germaamte


Afbeelding




mvg ruud
Afbeelding


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
sik234
Berichten: 303
Lid geworden op: 14 jun 2015 15:10

Re: akergeest 2.0 nieuw begin

Bericht door sik234 »

de ombouw is bijna klaar alles naar wens oke alle eerste rails gekocht en beetje passen en meten kwam er er uit dat er nog 2 bakken van 60 cm bij komt ivm wissels straten die behoorlijk lang worden om alles te kunnen berijken en ga geen consesies doen daar mee nu kan ik overal heen waar ik maar wil nu nog wachten op lijm klemmen kommen van de week binnen dan kan alles op pote worden gezet

bij het stuk dat mist daar komt nog een bak tussen van 60 bij 60
Afbeelding

Afbeelding

ik hoop nog zo groot mogelijk bocht radius in te krijgen maar waarschijnlijk moet ik daar op bezuinigen
Afbeelding

mvg ruud



erwin1z
Berichten: 142
Lid geworden op: 19 dec 2010 16:06

Re: akergeest 2.0 nieuw begin

Bericht door erwin1z »

Hallo Ruud,

Ik gebruik ook trix mobil station en dat bevalt prima, mijn wissels zet ik om via schakelaars.

Mvg

Erwin



tv_man
Berichten: 1438
Lid geworden op: 05 nov 2009 20:19

Re: akergeest 2.0 nieuw begin

Bericht door tv_man »

Toe maar, het ziet er indrukwekkend uit al zo. Ik zou als ik jou was niet al te veel bezuinigen op de bochtradiussen. Grote bochten rijden treinen toch altijd veel lekkerder doorheen, en langere rijtuigen zien er ook beter uit in flauwe bochten vind ik. Ruimte heb je in ieder geval in overvloed, dus dan kan je daar ook lekker gebruik van maken. En het spoor een beetje meer door het midden van de tafel leiden, niet te dichtbij de rand, althans op de schets leek hij een beetje tegen de randen aan te komen. Zoals ik zei: ruimte heb je :)


- Norman

Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
sik234
Berichten: 303
Lid geworden op: 14 jun 2015 15:10

Re: akergeest 2.0 nieuw begin

Bericht door sik234 »

tv_man schreef: 19 okt 2020 09:34 Toe maar, het ziet er indrukwekkend uit al zo. Ik zou als ik jou was niet al te veel bezuinigen op de bochtradiussen. Grote bochten rijden treinen toch altijd veel lekkerder doorheen, en langere rijtuigen zien er ook beter uit in flauwe bochten vind ik. Ruimte heb je in ieder geval in overvloed, dus dan kan je daar ook lekker gebruik van maken. En het spoor een beetje meer door het midden van de tafel leiden, niet te dichtbij de rand, althans op de schets leek hij een beetje tegen de randen aan te komen. Zoals ik zei: ruimte heb je :)

hij loopt dicht lans de rand ivm met idd ruimte om de rangeersporen grooter te houten. Maar meschien er toch 10 cm af halen en net wat krapere bochten ga van avond even kijken wil oke dat bij spoor 6 en 7 wel lengte in zit om een goedere trein neer te zetten en aan een kant van het station gaat het spoor onder het industrie door dus dat maak dan niet zo veel uit, maar ga er wat daan doen om geen spijt te krijgen :D
erwin1z schreef: 19 okt 2020 09:17 Hallo Ruud,

Ik gebruik ook trix mobil station en dat bevalt prima, mijn wissels zet ik om via schakelaars.

Mvg

Erwin
ja moet er wel nog wat mee gaan proberen grooste vraag is of je er twee treinen mee kan laten rijden?:)

mvg ruud



erwin1z
Berichten: 142
Lid geworden op: 19 dec 2010 16:06

Re: akergeest 2.0 nieuw begin

Bericht door erwin1z »

Hallo Ruud,

Je kan er zeker met twee treinen te gelijk mee rijden, kijk maar eens op marklin.nl
Als je daarop mobil station 2 zoekt dan kan je daar een serie van 6 artikelen vinden over de mobil station 2(is gelijk aan die van trix).
Mocht het niet lukken stuur dan even een pb.
Weet je toevallig welke software er op zit? Trix/Marklin heeft een software update uitgegeven voor de mobil station 2 vandaar.

Mvg

Erwin


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
sik234
Berichten: 303
Lid geworden op: 14 jun 2015 15:10

Re: akergeest 2.0 nieuw begin

Bericht door sik234 »

ga ik doen moet me wat meer in gaan verdiepen en geen idee heb hen nog nooit ge upate maar ga het even uit zoeken en anders een pdje:)

mvg ruud


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
sik234
Berichten: 303
Lid geworden op: 14 jun 2015 15:10

Re: akergeest 2.0 nieuw begin

Bericht door sik234 »

goeiendag allen

hier bij nog wat foto's van op bou het begint nu zekker ergens op te lijken


Afbeelding


kwam er achter dat ik geen rekingen met de venster bank had gehouden dus daar gaat vanavond nog een stuk van af en dan kan hij helemaal staan


Afbeelding

dan kan ik me bezig gaan houden met kurk of met die blauwe isoltie platen hoe heet dat in het echt? en dan het spoor gaan an leggen :):)

mvg ruud



tv_man
Berichten: 1438
Lid geworden op: 05 nov 2009 20:19

Re: akergeest 2.0 nieuw begin

Bericht door tv_man »

Dus er gaat een stuk van de vensterbank af of andersom? Komt er een bruggetje dat je weg kunt halen om bij het midden te komen of ben je van plan om onder de baan door te kruipen?

En voor een lang rangeerterrein zouden de sporen van het rangeerterrein in een boog kunnen liggen zodat je meer lengte krijgt voor de treinen, maar dat kan leiden tot meer gepuzzel met het sporenverloop.


- Norman

Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
sik234
Berichten: 303
Lid geworden op: 14 jun 2015 15:10

Re: akergeest 2.0 nieuw begin

Bericht door sik234 »

tv_man schreef: 22 okt 2020 10:19 Dus er gaat een stuk van de vensterbank af of andersom? Komt er een bruggetje dat je weg kunt halen om bij het midden te komen of ben je van plan om onder de baan door te kruipen?

er gaat een stuk van de vensterbank af ;) ik ga er onder door kruipen, gat zit er in om dat hij nu niet past van wegen de vensterbank

En voor een lang rangeerterrein zouden de sporen van het rangeerterrein in een boog kunnen liggen zodat je meer lengte krijgt voor de treinen, maar dat kan leiden tot meer gepuzzel met het sporenverloop.
idd maar wil station uitgeest na bouwen en dat redelijk recht almaal dan maar iets minder lang

mvg ruud



tv_man
Berichten: 1438
Lid geworden op: 05 nov 2009 20:19

Re: akergeest 2.0 nieuw begin

Bericht door tv_man »

Station Uitgeest is wel een leuk station met treinen die uit verschillende richtingen komen. In hoeverre ga je het sporenplan volgen zoals die in het echt is? Heb 'm heel vaak uit de trein gezien en klein is die niet. Maar inderdaad is het bijna altijd nodig om de sporen een beetje in te korten, maar dat geeft doorgaans niet, want dan kan je meer kwijt op een overzichtelijker oppervlak.


- Norman

Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
sik234
Berichten: 303
Lid geworden op: 14 jun 2015 15:10

Re: akergeest 2.0 nieuw begin

Bericht door sik234 »

tv_man schreef: 22 okt 2020 11:53 Station Uitgeest is wel een leuk station met treinen die uit verschillende richtingen komen. In hoeverre ga je het sporenplan volgen zoals die in het echt is? Heb 'm heel vaak uit de trein gezien en klein is die niet. Maar inderdaad is het bijna altijd nodig om de sporen een beetje in te korten, maar dat geeft doorgaans niet, want dan kan je meer kwijt op een overzichtelijker oppervlak.
mijn doel is om alles te doen en tot nu toe gaat gaat het volgena plan aders kom je niet overal me trein dus gaat voor 90 % lukken denk ik. ga eerst 3 eerste 3 sporen aan leggen en de rest later

mvg ruud


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
sik234
Berichten: 303
Lid geworden op: 14 jun 2015 15:10

Re: akergeest 2.0 nieuw begin

Bericht door sik234 »

goeiendag allen

gistermidag even naar station uitgeest geweest om alles even in me op tenemmen dingen op te meten en weer nieuwe in zichten ben er blij mee dat het postief uitpakt zekker om dat alle opstelen sporen afbuigen waar door ik meer ruimte krijgt

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

hier foto van de opstel sporen die gelukig lang genoeg
Afbeelding

mvg ruud


Gebruikersavatar

focus2
Berichten: 158
Lid geworden op: 01 sep 2008 22:29

Re: akergeest 2.0 nieuw begin

Bericht door focus2 »

hoi Ruud,

flink aan het werk met station uitgeest (wie wil daar nu niet wonen) en de mooie nieuwe 'shark' is ook niet verkeerd.
lekker bezig man tussen de tweewielers door. :D
ben je er al uit welk (digitaal)besturingssysteem je gaat gebruiken?

groet,
focus2-bernard


ns- materieel uit alle periodes - personen en goederentreinen, maar ook in NL komende buitenlanders.
besturing Rco z21- fim railsysteem met (do)bedding.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
sik234
Berichten: 303
Lid geworden op: 14 jun 2015 15:10

Re: akergeest 2.0 nieuw begin

Bericht door sik234 »

focus2 schreef: 26 okt 2020 15:42 hoi Ruud,

flink aan het werk met station uitgeest (wie wil daar nu niet wonen) en de mooie nieuwe 'shark' is ook niet verkeerd.
lekker bezig man tussen de tweewielers door. :D
ben je er al uit welk (digitaal)besturingssysteem je gaat gebruiken?

groet,
focus2-bernard
ik niet ben net verhuist naar akersloot;P ga nu beginnen met de centrallen van minitrix en later zie ik wel,


mvg ruud


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
sik234
Berichten: 303
Lid geworden op: 14 jun 2015 15:10

Re: akergeest 2.0 nieuw begin

Bericht door sik234 »

goedendag allen

me vetriene kast heb ooke een mooi plek gekregen alles staat al vol en moet nog een wat kleine bij later maar eens maken


Afbeelding

mvg ruud



tv_man
Berichten: 1438
Lid geworden op: 05 nov 2009 20:19

Re: akergeest 2.0 nieuw begin

Bericht door tv_man »

Een erg mooie verzameling heb je in de vitrine! Heel leuk om ze allemaal zo in een oogopslag te zien.


- Norman

Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
sik234
Berichten: 303
Lid geworden op: 14 jun 2015 15:10

Re: akergeest 2.0 nieuw begin

Bericht door sik234 »

Goeiendag is al weer tijd gelden dat er wat gebeurt is op de baan deze blijft ok even zo. Ik ben nog even langs Ermelo Domburg gereden en me laten over tuigen. toch gekozen om met dynamo te gaan rijden. dus eerst een test baan gaan bouwen heb er zin in lekker in de kerstvakantie bij de bodem van de pizza beginne;) hoop dat allemaal gaat lukken en hoop snel met een trein de gaan rijden. Daarna weer gaan focussen op de groten baan. En hoop voor het nieuwe jaar me nieuwe graan silo te spuiten en te bouwen


mvg ruud

Afbeelding


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
sik234
Berichten: 303
Lid geworden op: 14 jun 2015 15:10

Re: akergeest 2.0 nieuw begin

Bericht door sik234 »

goeiendag allen nog even voor 2021 een post poosten

kon ik niet laten lichen okal was vorigen keer al de laaste keer ;P
Afbeelding



Afbeelding
me test baan je licht nu alles komende dagen aan sluiten



mvg ruud


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
sik234
Berichten: 303
Lid geworden op: 14 jun 2015 15:10

Re: akergeest 2.0 nieuw begin

Bericht door sik234 »

goedendag allen

we hebben weer een aantal dagen vrij dus lekker aan de modelbouw


Afbeelding

alleen nog een keer de denk japanse teksten weg halen

Afbeelding

een leuk setje van tomytec alles al in elkaar gezet en geschildert ziet er goed uit


Afbeelding

me air brush weer uit de kast getroken na een jaar en hij de het weer heb de graan silo verandert naar mijn smaak en minder plasic



Afbeelding


mvg ruud


Gebruikersavatar

Hugo
Berichten: 240
Lid geworden op: 18 mei 2020 07:32
Locatie: Leeuwarden-Stiens

Re: akergeest 2.0 nieuw begin

Bericht door Hugo »

sik234 schreef: 31 dec 2020 16:37 goeiendag allen nog even voor 2021 een post poosten

kon ik niet laten lichen okal was vorigen keer al de laaste keer ;P
Afbeelding
Gaat die stoere sleepboot een plekje krijgen op je Akergeest 2.0 baan?


De werkzaamheden aan mijn baan zijn te volgen in het topic: Joburgh Junction
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
sik234
Berichten: 303
Lid geworden op: 14 jun 2015 15:10

Re: akergeest 2.0 nieuw begin

Bericht door sik234 »

zekker dit is de tweede ik wil ok een haven en booten in n-spoor zijn lastig te vinden en dit model vind ik echt super, oke om dat hij al geschildert is


mvg ruud


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
sik234
Berichten: 303
Lid geworden op: 14 jun 2015 15:10

Re: akergeest 2.0 nieuw begin

Bericht door sik234 »

goedendagen allen


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

hier bij de graan centralen die klaar is. die nog ergens een plek op de baan gaat krijgen

mvg ruud


Gebruikersavatar

bob vermeulen
Berichten: 3200
Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
Locatie: Loosbroek

Re: akergeest 2.0 nieuw begin

Bericht door bob vermeulen »

Die graan verwerking silo's zijn wel indrukwekkend, dat wordt zo te zien wel een gezichts bepalend gebouw zo op je baan denk ik.

mvrgr Bob


Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
sik234
Berichten: 303
Lid geworden op: 14 jun 2015 15:10

Re: akergeest 2.0 nieuw begin

Bericht door sik234 »

bob vermeulen schreef: 04 jan 2021 10:40 Die graan verwerking silo's zijn wel indrukwekkend, dat wordt zo te zien wel een gezichts bepalend gebouw zo op je baan denk ik.

mvrgr Bob
klein beetje er is oke nog een hoogovens die plek moet krijgen en er komt nog een oxistaal fabriek bij die oke groot en 4 kant is

mvg ruud


Plaats reactie