akergeest 2.0 nieuw begin

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
sik234
Berichten: 302
Lid geworden op: 14 jun 2015 15:10

Re: akergeest

Bericht door sik234 »

Krab schreef:Mooie verzameling in de vitrine van Nederlands materiaal . :o


mvg Sjaak

ik denk dat jij er ook wel wat van kan hij zal groter moeten dan die van mij;)

mvg ruud


Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7346
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: akergeest

Bericht door Krab »

Valt wel mee Ruud er zijn er hier op het forum die veel meer hebben :mrgreen:
Complete ladenkasten vol ;)


mvg Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
sik234
Berichten: 302
Lid geworden op: 14 jun 2015 15:10

Re: akergeest

Bericht door sik234 »

goedendag allemaal

een tijd niks gepost hoop dat nu weer wat meer te gaan doen mits foto's plaatsen makelijk gaad, niet super veel gedaan wel wat matriaal gekocht, Zaterdag lekker naar houten geweest mooie baanen zekker de Z baanen zeer onder de indruk. En wort altijd weer blij als ik de de baan zie van de delftse modelbouw vereneging.


Hier mijn vangst van houten
Afbeelding

me trienbaan weer een beejte op gebruimt geeft weer wat postiefe energie
Afbeelding


station
Afbeelding


een van me nieuwe aan winsten twe 2400 van piko met Plan D ruituigen die ooke al lang op mijn leisje stonden
Afbeelding



Afbeelding




Afbeelding



Afbeelding


mvg ruud


Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2885
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: akergeest

Bericht door WilcoV »

Mooie vangst Ruud, je weet wel dat er in het Fleischmann setje een verkeerde wagen zit? (de rode hoort een grijze NS wagen te zijn met de MAERSK container die op de SNCB wagen zit, op de SNCB wagen zit oorspronkelijk een rode ECS container). Geen ramp want beide wagens die je nu hebt kwamen ook in Nederland en voor de prijs die er op zit mag je niet klagen, met juiste wagens zijn ze meestal een stuk duurder.


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
sik234
Berichten: 302
Lid geworden op: 14 jun 2015 15:10

Re: akergeest

Bericht door sik234 »

viel voral op de coca-cola container plus de prijs. dacht al dat hij niet klopte omdat ik idd geen ns er op zag staan en wel op de doos. dan zijn ze op de buers meestal rond de 65 euro dan laat ik ze wwel liggen


Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2885
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: akergeest

Bericht door WilcoV »

Ach je hebt volgens mij al een paar DB Cargo containerwagens lopen dus zal deze er zeker bij passen en voor die prijs mag je zeker niet klagen denk ik.


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Gebruikersavatar

Hans
Berichten: 1514
Lid geworden op: 03 dec 2010 16:06
Locatie: Zoetermeer

Re: akergeest

Bericht door Hans »

Hallo Ruud,

Leuke foto's.
Vooral de overzichtsfoto. Zo'n foto maakt het makkelijker om de detailfoto's thuis te brengen.
Andre de Ruiter doet dat door pijlen in het baanplan. Dat is bij een grotere baan ook een handige manier.

m.vr.gr.

Hans


XPS, Fleischmann Piccolo, AnyRail, iTrain
Mijn baan op dit forum: XPS-baan
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
sik234
Berichten: 302
Lid geworden op: 14 jun 2015 15:10

Re: akergeest

Bericht door sik234 »

vanvond lekker rijden


Afbeelding

met mak met inc contieners (wie ze nog heeft liggen en er niks mee heeft heb ik intressen:)


Afbeelding
en de husa mak met innofreight hout/bulk trein met een B personen wagon in opzending


Hallo Ruud,

Leuke foto's.
Vooral de overzichtsfoto. Zo'n foto maakt het makkelijker om de detailfoto's thuis te brengen.
Andre de Ruiter doet dat door pijlen in het baanplan. Dat is bij een grotere baan ook een handige manier.

m.vr.gr.

Hans
[/quote]

idd dat is soms idd handig met een groote baan bij mij heb ik hem om buwust genomen.


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
sik234
Berichten: 302
Lid geworden op: 14 jun 2015 15:10

Re: akergeest

Bericht door sik234 »

vandaag de watloper uitgelaten hij liep beter dan ik dacht daar wort ik blij van:)
Afbeelding


en een rode 6480
Afbeelding


mvg ruud


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
sik234
Berichten: 302
Lid geworden op: 14 jun 2015 15:10

Re: akergeest

Bericht door sik234 »

ik heb in me hoofd hoe ik de baan wil hebben hebt het geprobeerd met teken programma maar daar ben ik niet van :(ballen) ga binnen kort uit te tekenen ik ga voor een modulen baan ongeveer 70 cm bij 1 meter in een ronde dat in het midden kan staan. Mijn wens is ok een keer op een beurs staan. Nederlands georiënteerd materiaal en het station in de huidige staat na bouwen. Genoeg opstel sporen en paar kop sporen. over de hoog ovens moet ik nog even na denken of ik die op het rondje wil zetten of een aftakking aan de baan zet denk dat beter uit komt voor de rest een haven industrie gebied en daar bi een klein stichting oud spoor weg materiaal woon wijk bos en landerijen met paar bollen velden en een boerderij, en heel misschien nog snel weg in de breedte maar weet nog niet of dat gaat passen maar lijkt me wel leuk zie je niet zo vaak, ben van plan eerst dubbel spoor een te leggen met de juiste wissels aftakkingen om later opstel terrein te maken om ok snel te kunnen rijden daar bij dacht ik dat over uit was om dianmo te gaan rijden maar denk toch gewoon digitaal te gaan rijden en als ga of laat om bouwen wat ik wil en haven trein analoog te maken ik ga denk ik voor peco rails met betonnen wars lichers hoop snel hout te kunnen halen en aan de slag te gaan veder zie ik het wel:) heb deze zomer oke geroken aan spoor G voor in de tuin dus daar ok mee bezig dus eerst tijd vinden en hoop snel foto’s snel te kunnen laten zien van dat vind ik zelf het oke het leukst op naar akergeest 2.0 en hopelijk geen 3.0 ;P)


Gebruikersavatar

focus2
Berichten: 158
Lid geworden op: 01 sep 2008 22:29

Re: akergeest 2.0 nieuw begin

Bericht door focus2 »

Hoi Ruud,

Succes met de uitvoering van je mooie plannen.
Hou ons op de hoogte van je vorderingen door het plaatsen van foto's


ns- materieel uit alle periodes - personen en goederentreinen, maar ook in NL komende buitenlanders.
besturing Rco z21- fim railsysteem met (do)bedding.

Raymond (UK)
Berichten: 1093
Lid geworden op: 01 mar 2014 19:02
Locatie: Rotherham

Re: akergeest 2.0 nieuw begin

Bericht door Raymond (UK) »

Ik ga 2.0 volgen Ruud.

Hoop mooi materiaal heb je rijden zeg!


I like sitting in my hottub with a beer or two…...
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
sik234
Berichten: 302
Lid geworden op: 14 jun 2015 15:10

Re: akergeest 2.0 nieuw begin

Bericht door sik234 »

hier nog wat foto's van de ruimte nu eerst even kijke of de baan teggen de linker kant aan komt of aan de raam zijde waar door je minder last heb de schuine waardoor de baan wat hoger kan,

Afbeelding



Afbeelding



Afbeelding
hier bij 300 graden zicht


mvg ruud


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
sik234
Berichten: 302
Lid geworden op: 14 jun 2015 15:10

Re: akergeest 2.0 nieuw begin

Bericht door sik234 »

hier bij nog plaatjes die ik tegen kwam

Deze zomer vakantie naar star geweest stiekem hou ik gewoon trein Kerkhoff of sloop dus vond super om te zien.
Afbeelding



We waren in de buurt van Coevorden op vakantie bijna elke dag wel gekend op het in dus termijn deze gaat ok nu van minitrix aan geschaft worden.
Afbeelding

Het laatste trien uitje van de vakantie was smalspoor museum
Afbeelding


en laatste niet n-spoor foto's wat deze zomer ook op me pad kwam

Afbeelding


was ok op vakantie mee met nieuwe ludmilla

Afbeelding

Van het wiekend nog stuk fietsen en daar na eindelijk tijd voor de baan op bouw

mvg ruud



tv_man
Berichten: 1437
Lid geworden op: 05 nov 2009 20:19

Re: akergeest 2.0 nieuw begin

Bericht door tv_man »

Altijd leuk om weer te kunnen gaan bouwen aan nieuw spoor! Benieuwd hoe het gaat worden.

Erg mooi ook die spoor G treinen, toch een heel andere wereld dan N. Staan er plannen voor een min of meer vaste baan in de tuin?


- Norman

Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
sik234
Berichten: 302
Lid geworden op: 14 jun 2015 15:10

Re: akergeest 2.0 nieuw begin

Bericht door sik234 »

ben zelf oke benieuwt hoe het gaat worden;)

idd heel ander had er totaal niks mee maar ineens was me intressen daar oke maar wil het niet uit hand laten lopen, max 3 loc's wil wel vaste baan in de tuin oke meer ruimte door verhuizingen en een tuin er voor meer voor in de zommer en in de winter n-spoor er moeten nog wat tegels uit de tuin en dan gaat het passen



Raymond (UK)
Berichten: 1093
Lid geworden op: 01 mar 2014 19:02
Locatie: Rotherham

Re: akergeest 2.0 nieuw begin

Bericht door Raymond (UK) »

Hoe meer G baan plaatjes ik zie hoe meer ik ook zo'n ding wil. Mag dus niet heb ik al een keer te horen gekregen. :lol:


I like sitting in my hottub with a beer or two…...
Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3621
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: akergeest 2.0 nieuw begin

Bericht door maarten »

Met kerst mag ik een rondje rond de kerstboom leggen wat altijd uitdraait op een rondje door de woonkamer, met dank aan de kinderen. 8-)


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
sik234
Berichten: 302
Lid geworden op: 14 jun 2015 15:10

Re: akergeest 2.0 nieuw begin

Bericht door sik234 »

goeiendag allemaal

ik ben nu bezig met de breedten en de lengte te bepalen ik denk zelf 1 meter bij 55 of 60 breed voor een modulen nu wil je zo grootmogelijk maar moet ok nog handzaam zijn wat zijn jullie ervaringen, De fot is 120 bij 50 om beeld te krijgen dit is het maximaal aantal sporen in de breedten. graag jullie menig

Afbeelding

mvg ruud



FidOo
Berichten: 5649
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: akergeest 2.0 nieuw begin

Bericht door FidOo »

Ik heb zelf modules van 130x60, 100x60, 100x50, en 90x60 gebouwd en in mijn handen gehad, en ik vind 90x60 het meest handelbaar, 100x50 is daarna het meest praktisch en 100x60 weer daarna. 130x60 is echt te groot en te lomp.

Het voordeel van 90x60 is dat PECO 92cm is en je dus per sectie 1 rechte rail kan neerleggen met minimaal verlies.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
sik234
Berichten: 302
Lid geworden op: 14 jun 2015 15:10

Re: akergeest 2.0 nieuw begin

Bericht door sik234 »

hey fidoo heb gekozen voor 100x60 en twee kopze kante 60 bij 80. Ga aan komde week hout halen wort als het goed is toch slecht weer en dan aan beginnen:)


mvg ruud


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
sik234
Berichten: 302
Lid geworden op: 14 jun 2015 15:10

Re: akergeest 2.0 nieuw begin

Bericht door sik234 »

Afbeelding

hier me tweede ruwe schets me eerste klopte al helemaal niet deze al weer wat meer komt nog en 3e aan

mvg ruud


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
sik234
Berichten: 302
Lid geworden op: 14 jun 2015 15:10

Re: akergeest 2.0 nieuw begin

Bericht door sik234 »

goeiendag

Heb vandaag hout gehaalt hoop volgende weeek tijd te hebben om het in elkaar te zetten iedergeval een deel zal een hoop werk worden maar heb er zin in met vers hout:)

Afbeelding

mvg ruud


Gebruikersavatar

traiNiac
Berichten: 2185
Lid geworden op: 28 sep 2014 09:17

Re: akergeest 2.0 nieuw begin

Bericht door traiNiac »

Dat wordt een flinke klus, Ruud. Veel bouwplezier


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
sik234
Berichten: 302
Lid geworden op: 14 jun 2015 15:10

Re: akergeest 2.0 nieuw begin

Bericht door sik234 »

traiNiac schreef: 27 sep 2020 18:06 Dat wordt een flinke klus, Ruud. Veel bouwplezier
dat denk ik ok hoop dat het geen eindeloos project wort dat nooit af raakt ;)


heb te afgelopen dagen flink lopen na denken over de aan sturing van me baan en kwa budgetten kwam er op neer dat ik eerste de 3 buitenste sporen ga aan legen, scheelt een hoop wissels kopen in een keer daar eerst op consenteren wel aftakkingen klaar leggen maar eerst zorgen dat dit allemaal gaat werken nu heb ik een digitaal trix systeem liggen ga ik daar mee werken en nog geen itrain want in mijn hooft is het nu nog overzichtelijk, heeft iemand ervaring mee om ok wissels mee aan te sturen? met servos of kan dat überhaupt. nu was mijn idee gewoon om een schakelboord te maken dat ik ze handmatig kan over zetten via de servos.
hoop dat ik het duilijk heb op geschreven bij vragen hoor ik het wel:) :D




Afbeelding


mvg ruud


Plaats reactie