LX1920 - station Brussel-Luxemburg anno 1920 (0,90m x 5,30m)

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

Hans
Berichten: 1514
Lid geworden op: 03 dec 2010 16:06
Locatie: Zoetermeer

Re: LX1920 - station Brussel-Luxemburg anno 1920 (0,90m x 5,30m)

Bericht door Hans »

Hallo Michiel,

Serieus gepriegel, zeg dat wel.
Knap gedaan!

m.vr.gr.

Hans


XPS, Fleischmann Piccolo, AnyRail, iTrain
Mijn baan op dit forum: XPS-baan
Gebruikersavatar

Nico Essers
Berichten: 1616
Lid geworden op: 12 sep 2016 23:20
Locatie: Bunde, Zuid-Limburg

Re: LX1920 - station Brussel-Luxemburg anno 1920 (0,90m x 5,30m)

Bericht door Nico Essers »

Mooi gemaakt Michiel. Dat gepriegel hoort erbij in onze schaal maar geeft wel veel voldoening als het uiteindelijk gelukt is. Chapeau!!


Vriendelijke groetjes Nico.

ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro

Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2

erik-n-fan
Berichten: 1040
Lid geworden op: 19 jul 2011 10:15
Locatie: A'dam

Re: LX1920 - station Brussel-Luxemburg anno 1920 (0,90m x 5,30m)

Bericht door erik-n-fan »

Tof zeg!


Mvg, Erik

Erik-N-Fan modulebaan - Eerdijk - Huidig grote baan
Bosweg industrie (NL III-IV) - Huidig rangeer emplacement
Rangeerdiorama - Passerende treinen op enkel spoor

Instagram: erik_n_fan
Gebruikersavatar

Pierre
Berichten: 531
Lid geworden op: 10 dec 2020 16:40
Locatie: Den Haag (Loosduinen)

Re: LX1920 - station Brussel-Luxemburg anno 1920 (0,90m x 5,30m)

Bericht door Pierre »

Knap stukje werk Michiel. 'T blijft gepriegel. ;)


Groet Pierre.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Michiel
Berichten: 3241
Lid geworden op: 06 apr 2010 11:50
Locatie: België

Re: LX1920 - station Brussel-Luxemburg anno 1920 (0,90m x 5,30m)

Bericht door Michiel »

Bedankt mannen!

Maar ik heb een probleem. Ik schilder absoluut niet graag met luchtpistool. Dat is stressen, veel werk met de schoonmaak van de rommel, en vooral... ik heb geen gevoel voor het airbrushen. Daarentegen vind ik het penseelschilderen zalig rustgevend. Nadeel is echter dat het resultaat een stuk minder strak is.

Voor dit project heb ik gekozen voor het plezier van knutselen, en dus voor het penseelschilderen. Het resultaat is bof-bof, maar ik amuseer me, en ben uiteindelijk wel gelukkig met het resultaat... van op een afstand. Een normale kijkafstand is dat dan.

Het model is nog niet klaar, dat is duidelijk. Belangrijkste wat nog moet gebeuren is het lakken (volgende week), zijn de ramen (een week later), en het vervangen van de pantografen met dan ook wat extra dakarmaturen (leidingen, isolatoren, ...). Maar dat laaste kan maar pas wanneer ik beter passende pantografen heb gevonden.

Dus waarschuwing voor de gevoelige airbrusher-fanaten onder ons! ;D

Afbeelding


groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
Gebruikersavatar

Nico Essers
Berichten: 1616
Lid geworden op: 12 sep 2016 23:20
Locatie: Bunde, Zuid-Limburg

Re: LX1920 - station Brussel-Luxemburg anno 1920 (0,90m x 5,30m)

Bericht door Nico Essers »

Ik werk graag met de airbrush vanwege het strakke resultaat. Maar dat vergt meer voorbereiding en tijd. Dat niet iedereen daar zin of geduld mee heeft kan ik goed begrijpen. Ook met penseel kan men heel mooie resultaten bereiken. Het zijn vaak de uitvergrote foto's die onverbiddelijk zijn. Echter, normaal gesproken kijk je van enige afstand naar je baan en dan valt het verschil veel minder op. Belangrijk is dat je zelf tevreden bent met het resultaat en dat het goed past in het geheel. Ik vind je verfwerk in ieder geval goed gelukt Michiel. :Thumb


Vriendelijke groetjes Nico.

ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro

Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Michiel
Berichten: 3241
Lid geworden op: 06 apr 2010 11:50
Locatie: België

Re: LX1920 - station Brussel-Luxemburg anno 1920 (0,90m x 5,30m)

Bericht door Michiel »

Bedankt Nico. hier is het motorstel vertrekkensklaar aan perron 3. Later moet ik nog de ramen plaatsen, beter passende pantografen plaatsen, de dakpartij detailleren en het schilderwerk afwerken. Maar voorlopig is dit het, en pak ik een ander hangend project aan.

Afbeelding


groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Michiel
Berichten: 3241
Lid geworden op: 06 apr 2010 11:50
Locatie: België

Re: LX1920 - station Brussel-Luxemburg anno 1920 (0,90m x 5,30m)

Bericht door Michiel »

Voor de amateurs is hier weer een kort filmpje met de huidige stand van zaken. Wegens omstandigheden lag de modelbouwactiviteit stil. Gisteren heb ik de modelbaan weer opgestart na maanden te hebben liggen stof happen. Het heropstarten gaat zoals gewoonlijk gepaard met de typische probleempjes. Het filmpje:

Afbeelding


groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
Gebruikersavatar

Hans
Berichten: 1514
Lid geworden op: 03 dec 2010 16:06
Locatie: Zoetermeer

Re: LX1920 - station Brussel-Luxemburg anno 1920 (0,90m x 5,30m)

Bericht door Hans »

Mooi gefilmd Michiel. Ik heb er met veel plezier naar gekeken.

m.vr.gr.

Hans


XPS, Fleischmann Piccolo, AnyRail, iTrain
Mijn baan op dit forum: XPS-baan
Gebruikersavatar

Sibbesuisje
Berichten: 650
Lid geworden op: 16 feb 2018 08:09
Locatie: Den Haag

Re: LX1920 - station Brussel-Luxemburg anno 1920 (0,90m x 5,30m)

Bericht door Sibbesuisje »

Leuk filmpje Michiel. Het klinkt misschien raar maar wel eens leuk om een filmpje te zien waar je de opstart problemen laat zien waren velen vaak mee te maken hebben. En met de muziek er onder begon zich echt een gevoel te ontwikkelen van ‘doet ie u of doet ie t niet’ toen de treintjes het station verlieten!
Veel spoorplezier in de duistere dagen!


Met vriendelijke groet,
Sander

NS diesel (begin jaren 80) en wat historisch stoom (CIWL Orient Express / Pullman Express, Rheingold Express)
Digitaal, Z21 met Z21 App / Multimaus en iTrain
Gebruikersavatar

Folkert van Wijk
Berichten: 1158
Lid geworden op: 15 jan 2018 12:11

Re: LX1920 - station Brussel-Luxemburg anno 1920 (0,90m x 5,30m)

Bericht door Folkert van Wijk »

Leuk om te zien. Herkenbaar. Zo ben ik ook vaak zo'n 30 tot 60 minuten bezig voordat alles weer een beetje loopt. Tegenwordig heb ik een kleon handstofzuigertje waarmee ik eerst de baan over ga. En daarna inderdaad met de gum in de weer.
Trouwens ook heel mooi om je baan eens helemaal te zien. t Word episch! Ben benieuwt naar het vervolg.


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Michiel
Berichten: 3241
Lid geworden op: 06 apr 2010 11:50
Locatie: België

Re: LX1920 - station Brussel-Luxemburg anno 1920 (0,90m x 5,30m)

Bericht door Michiel »

Ik wou inderdaad in dit filmpje ( en ook in vroegere filmpjes) tonen dat het nooit perfect en vanzelf gaat. Stomiteiten, ongelukjes, tegenslagen.... het hoort er allemaal bij, en dat hoort dus ook in het modelbouwverhaal. Maar het mooiste blijft natuurlijk wanneer het uiteindelijk goed komt, en dat het allemaal rijdt als een spinnewiel. Dan komt het allemaal samen: de moeite, de hoop, de vloeken, en uiteindelijk de voldoening.


groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
Gebruikersavatar

jeemka
Berichten: 458
Lid geworden op: 25 aug 2013 19:27
Locatie: Brummen

Re: LX1920 - station Brussel-Luxemburg anno 1920 (0,90m x 5,30m)

Bericht door jeemka »

@Michiel, zeer herkenbaar. Onder mijn treinbaan staat onze oude Miele stofzuiger, handig na boorwerk. Ook om na ballasten de losse korrels te verwijderen.
Het indruppelen bij het ballasten geeft ook bijwerkingen. Niet om aan Lareb te melden. Water is geleidend zo blijkt, een bezetmelder is daarna 2 dagen allee maar aan. Verder gaat de ljjm/verf troep lekker tussen de veertjes van de meedenkende Minitrix wissels zitten.
Maar het resultaat is gelukkig de moeite waard, en zo ploeteren we gezellig voort.


Met vriendelijke groet, Jaap Kolenberg
Baan "Reichenbach e.o." Duits tijdperk 3, Intellibox-1, Digikeijs en Rosoft decoders, iTrain, Anyrail, Sprog2, Arduino
Foto's, filmpjes en bouwbeschrijvingen op https://www.kolenberg.eu
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Michiel
Berichten: 3241
Lid geworden op: 06 apr 2010 11:50
Locatie: België

Re: LX1920 - station Brussel-Luxemburg anno 1920 (0,90m x 5,30m)

Bericht door Michiel »

Sinds januari had ik wegens andere projecten niets maar aan de modelbaan gedaan. Maar het kriebelt weer, dus ga ik eens krabben. Ik ga verder bouwen aan de baan. Maar eerst een opfrisser: wat is de situatie vandaag?

Ik dacht, ik spreek zelf het filmpje vol, opdat het allemaal wat enthousiaster overkomt dan met flauwe ondertitels zoals voorheen... niet dus. Dat inspreken valt behoorlijk tegen, maar het is voor het goede doel (jullie), en dus proficiat ermee.

De streep is getrokken. De huidige toestand duidelijk en publiekelijk. Dus nu op naar de vooruitgang, de constructieve aanpak, en bouw naar meer en beter. Binnenkort horen jullie wel weer meer van mij, maar nu hou ik m'n bek. Vinden ze hier thuis eigenlijk ook wel zo fijn... ;D

Afbeelding
(Klikken op het filmpje om te kijken, popcorn moet je zelf voor zorgen)


groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)

Jerome
Berichten: 699
Lid geworden op: 25 dec 2009 17:58
Locatie: Zoetermeer

Re: LX1920 - station Brussel-Luxemburg anno 1920 (0,90m x 5,30m)

Bericht door Jerome »

Leuk filmpje. Suc6 met de nieuwe opstart!


Gebruikersavatar

Folkert van Wijk
Berichten: 1158
Lid geworden op: 15 jan 2018 12:11

Re: LX1920 - station Brussel-Luxemburg anno 1920 (0,90m x 5,30m)

Bericht door Folkert van Wijk »

Goed en mooi om weer wat van deze baan te zien en te horen. Succes!


Gebruikersavatar

traiNiac
Berichten: 2187
Lid geworden op: 28 sep 2014 09:17

Re: LX1920 - station Brussel-Luxemburg anno 1920 (0,90m x 5,30m)

Bericht door traiNiac »

Leuk filmpje Michiel! Succes met de reparatiewerkzaamheden en de tweede keerlus.


Gebruikersavatar

Sibbesuisje
Berichten: 650
Lid geworden op: 16 feb 2018 08:09
Locatie: Den Haag

Re: LX1920 - station Brussel-Luxemburg anno 1920 (0,90m x 5,30m)

Bericht door Sibbesuisje »

Het was lang stil geweest hier, leuk om te horen dat je weer aan de slag gaat! Success en veel plezier


Met vriendelijke groet,
Sander

NS diesel (begin jaren 80) en wat historisch stoom (CIWL Orient Express / Pullman Express, Rheingold Express)
Digitaal, Z21 met Z21 App / Multimaus en iTrain
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Michiel
Berichten: 3241
Lid geworden op: 06 apr 2010 11:50
Locatie: België

Re: LX1920 - station Brussel-Luxemburg anno 1920 (0,90m x 5,30m)

Bericht door Michiel »

Thanks mannen! 'k Vind zelf m'n commentaar nogal sullig, aarzelend met onduidelijke uitspraak. Maar al doende... 'k Ben wel tevreden met dat leuke muziekje. ;D

Ik elk geval de motivatie is er, maar nu eerste 10 dagen vakantie met de kinders. Eind augustus pik ik de draad weer op...


groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
Gebruikersavatar

Pierre
Berichten: 531
Lid geworden op: 10 dec 2020 16:40
Locatie: Den Haag (Loosduinen)

Re: LX1920 - station Brussel-Luxemburg anno 1920 (0,90m x 5,30m)

Bericht door Pierre »

Leuk filmpje Michiel. Goed om te zien dat je weer opgestart bent. ;)


Groet Pierre.

FidOo
Berichten: 5650
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: LX1920 - station Brussel-Luxemburg anno 1920 (0,90m x 5,30m)

Bericht door FidOo »

Nou ik vond het geleuter eigenlijk prima te volgen en best vermakelijk zo. Goed om te horen dat je weer gaat opstarten.

Ik kwam er vorige week achter dat er al 3 jaar geen grote update aan mijn eigen baan in opbouw heeft plaats gevonden. Dan zeggen we hier: wat in het vat zit verzuurd niet.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

traiNiac
Berichten: 2187
Lid geworden op: 28 sep 2014 09:17

Re: LX1920 - station Brussel-Luxemburg anno 1920 (0,90m x 5,30m)

Bericht door traiNiac »

time flies Joost


Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6093
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: LX1920 - station Brussel-Luxemburg anno 1920 (0,90m x 5,30m)

Bericht door shoven »

FidOo schreef: 16 aug 2022 17:49 Ik kwam er vorige week achter dat er al 3 jaar geen grote update aan mijn eigen baan in opbouw heeft plaats gevonden. Dan zeggen we hier: wat in het vat zit verzuurd niet.
Misschien een mooi moment voor een fotoreportage van je baan Joost? ;)


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Gebruikersavatar

Alro
Berichten: 597
Lid geworden op: 30 dec 2017 15:40
Locatie: Waldbrücke im Grünenherzes Hollands

Re: LX1920 - station Brussel-Luxemburg anno 1920 (0,90m x 5,30m)

Bericht door Alro »

Michiel schreef: 16 aug 2022 12:38 Thanks mannen! 'k Vind zelf m'n commentaar nogal sullig, aarzelend met onduidelijke uitspraak. Maar al doende... 'k Ben wel tevreden met dat leuke muziekje. ;D
Kan me voorstellen dat als je jezelf hoort praten het niks vindt maar ik vind het (net als Joost) juist leuk om te horen en maakt het ook wat persoonlijker. Sowieso zien jouw bouwverslagen er altijd goed uit.



FidOo
Berichten: 5650
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: LX1920 - station Brussel-Luxemburg anno 1920 (0,90m x 5,30m)

Bericht door FidOo »

shoven schreef: 17 aug 2022 08:34
FidOo schreef: 16 aug 2022 17:49 Ik kwam er vorige week achter dat er al 3 jaar geen grote update aan mijn eigen baan in opbouw heeft plaats gevonden. Dan zeggen we hier: wat in het vat zit verzuurd niet.
Misschien een mooi moment voor een fotoreportage van je baan Joost? ;)

Ja goed punt Steven. Ik ga er eens over nadenken.

1 Oktober ben ik met de Baan in Ermelo op de digitale infodagen dus daarvoor ben ik nu al aan het opruimen, geeft misschien ook wel de tijd en ruimte om eens te herorganiseren en wat plaatjes te schieten.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Plaats reactie