LX1920 - station Brussel-Luxemburg anno 1920 (0,90m x 5,30m)

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4091
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: LX1920 - station Brussel-Luxemburg anno 1920 (0,90m x 5,

Bericht door spoor65 » 02 nov 2018 21:47

weer een mooi stukje werk Michiel.

Al reageer ik niet zo vaak, maar blijf jouw project elke keer weer met bewondering volgen.

mvg

Freddy


Met minder haast kun je wat vaker in de spiegel kijken

Als je oordeelt over mensen,
heb je geen tijd om van ze te houden.

mijn beursbaan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met Twin Center en http://www.rosoft.info

Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Michiel
Berichten: 2812
Lid geworden op: 06 apr 2010 11:50
Locatie: Waterloo (België)
Contacteer:

Re: LX1920 - station Brussel-Luxemburg anno 1920 (0,90m x 5,

Bericht door Michiel » 05 nov 2018 12:51

Thanks Martin en Freddy. Gisteren heb ik de kopsporen op het tweede segment aangelegd. De nieuwgelegde sporen en wissels zijn nog niet aangeloten, maar langzamerhand krijgt het wel station allure.

Afbeelding


groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)

Gebruikersavatar

bob vermeulen
Berichten: 2720
Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
Locatie: Loosbroek
Contacteer:

Re: LX1920 - station Brussel-Luxemburg anno 1920 (0,90m x 5,

Bericht door bob vermeulen » 05 nov 2018 13:59

Hallo Michiel,

Inderdaad het begint een station van betekenis te worden.
Mooi sporenplan geworden en de 2 kopspoortje zal je veel plezier aan gaan beleven, ik heb er ook meerdere en daar is altijd bedrijvigheid tijdens het rijden en dat maakt het levendig.

mvrgr Bob


Feldberg-bahn in spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com


Sebastiaan1201
Berichten: 63
Lid geworden op: 10 dec 2009 02:40
Locatie: Epe

Re: LX1920 - station Brussel-Luxemburg anno 1920 (0,90m x 5,

Bericht door Sebastiaan1201 » 25 nov 2018 08:37

Goedendag Michiel.

Je bent goed bezig en het ziet er mooi slank uit.
Ik ga je volgen.

Gr Sebastiaan



Gebruikersavatar

Jos
Berichten: 4411
Lid geworden op: 16 nov 2008 17:22
Locatie: West Brabant

Re: LX1920 - station Brussel-Luxemburg anno 1920 (0,90m x 5,

Bericht door Jos » 25 nov 2018 12:44

Dat ziet er goed uit Michiel!

Groetjes,
Jos



Gebruikersavatar

traiNiac
Berichten: 1000
Lid geworden op: 28 sep 2014 09:17

Re: LX1920 - station Brussel-Luxemburg anno 1920 (0,90m x 5,

Bericht door traiNiac » 04 jan 2019 09:56

Michiel,

Prachtige wisselstraat wordt het, te meer omdat hij zich over verschillende segmenten uitstrekt.



Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Michiel
Berichten: 2812
Lid geworden op: 06 apr 2010 11:50
Locatie: Waterloo (België)
Contacteer:

Re: LX1920 - station Brussel-Luxemburg anno 1920 (0,90m x 5,

Bericht door Michiel » 12 jan 2019 10:29

Afbeelding

Na een warrige periode in m'n hoofd, twijfelen tussen doorgaan met de baan zoals ze is, of schaduwstation helemaal veranderen met behoud van de bovenbaan, heb ik de knoop doorgehakt. Hoewel ik allesbehalve een perfectionist ben, blokkeerde ik helemaal op een aantal ergenissen betreffende het huidige schaduwtstation. M'n creativiteit werd steeds weer beknot door die fixatie op die pijnpunten. Steeds was ik bezig met hoe op te lossen. De problemen voor me uit schuiven voor later ooit eens, bleek niet te lukken.

Dus, ruimen, plaats maken, en schuiven met die handel. De baan moet van de muur, een cm of 80. En dat blijkt toch een hels karwij. Het ding weegt een ton (spreekwoordelijk). Maar de aanzet is gegeven. De deelse afbraak is begonnen. Constructie door destructie. Een stap achteruit om verder te kunnen springen. ... Als een mens maar bezig is...

Afbeelding


groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)

Gebruikersavatar

maarten
Berichten: 2413
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: LX1920 - station Brussel-Luxemburg anno 1920 (0,90m x 5,

Bericht door maarten » 12 jan 2019 11:42

Moedig besluit Michiel! Maar als ik het zo lees eigenlijk wel onvermijdelijk en waarschijnlijk het enige juiste.

Kun je aangeven waar het niet goed zat? Misschien kunnen we er ook wat van leren. ;)


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.

Gebruikersavatar

BenQ
Berichten: 2715
Lid geworden op: 12 jun 2010 22:12
Locatie: Liemers

Re: LX1920 - station Brussel-Luxemburg anno 1920 (0,90m x 5,

Bericht door BenQ » 12 jan 2019 11:43

Michiel,
Het laatste stuk van jouw onderschrift kwam dus behoorlijk in gevaar maar het is toch weer goed gekomen.
Veel plezier met verbouwen. ;)
Ik had zelf ook problemen met de baan en deze verplaatst, 55 cm van de muur, maar dat is toch te weinig om er goed bij te kunnen dan is die 80 cm precies goed.


Met vriendelijke groet,
Ben
Bouw baan:Neuffen 3
Project Neuffen 3| Fleischmann Picolo | Dinamo | iTrain

Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Michiel
Berichten: 2812
Lid geworden op: 06 apr 2010 11:50
Locatie: Waterloo (België)
Contacteer:

Re: LX1920 - station Brussel-Luxemburg anno 1920 (0,90m x 5,

Bericht door Michiel » 12 jan 2019 12:18

@Ben, het onderschrift blijkt we een beetje de rode draad: het "pleizeert" niet meer helemaal, dan moet het anders. Vandaar dus. Goed gezien. ;)

@Maarten, de oorzaak van m'n ontevredenheid is verpreid te lezen in dit draadje, maar om het kort op te sommen:

1) De Peco ST5/6 wissels: als een trein op 1 van deze wissels 1 keer op 100 een probleem geeft (stilstand, kortsluiting,...) dan zeg je "och ja, daar leef ik wel mee". Maar wanneer je er een klein 50 hebt liggen wordt het 1 keer op 2. En dat breekt toch een beetje zuur op. Met de Electrofrog wissels van Peco heb ik GEEN enkel probleem. Dus stilletjes-aan ombouwen dan maar...

2) De Helixen doen het echt naar behoren. Geen enkel probleem mee, zelfs lange treinen rijden redelijk de helling op. Maar het concept ergert me behoorlijk. Ik heb 10-14 treinen die bijna permanent rijden, maar je ziet ze niet. Veel lawaai, maar allemaal in de catacomben buiten zicht. Een trein is meer dan 10 minuten onderweg voor 1 rondje, maar je ziet ze mogelijk maar 15 seconden, uitgezonderd de tijd dat de trein stilstaat in het station. De locomotieven slijten bijzonder snel met het constant helling-rijden. Het "redement" van elke trein is bijzonder laag. Dus dan liever kleine schaduwstations zonder helix.

3) Doordat de totale baanlengte zo groot is (oa door de helixen), heb ik veel meer bezet/terugmelders nodig. Ik ben al van Lenz RS overschakeld naar S88 (Littfinski brol buitengegooid want firmware gebugd en Peter Littfinski wou daar niets van weten), maar heb toch nog sporadische spookmeldingen. S88 heeft geen foutcorrectie in het protocol zoals RS, en een toevallige elektromagnische spike in de lucht kan dus een spookmelding opleveren. Ik wil het elektrich deel dus vereenvoudigen: minder bezetmelders = minder problemen.

Dus alles samen beslist om het anders te doen. Perfect zal het nooit worden, maar weer een stap in die richting is wel meegenomen.


groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)

Plaats reactie