N-Spoorforum

Het forum voor de N-Spoor liefhebber

n-spoorstore.nl TopLinks-Modellbahn Liste auf Online-Modellbahn.de
Het is nu wo jan 16, 2019 17:52

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 674 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 63, 64, 65, 66, 67, 68  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr nov 02, 2018 21:47 

weer een mooi stukje werk Michiel.

Al reageer ik niet zo vaak, maar blijf jouw project elke keer weer met bewondering volgen.

mvg

Freddy

Als je oordeelt over mensen,
heb je geen tijd om van ze te houden.

lid van http://www.mcdespoorstaaf.nl/
DCC met Twin Center en http://www.rosoft.info

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma nov 05, 2018 12:51 

Thanks Martin en Freddy. Gisteren heb ik de kopsporen op het tweede segment aangelegd. De nieuwgelegde sporen en wissels zijn nog niet aangeloten, maar langzamerhand krijgt het wel station allure.

Afbeelding

groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma nov 05, 2018 13:59 

Hallo Michiel,

Inderdaad het begint een station van betekenis te worden.
Mooi sporenplan geworden en de 2 kopspoortje zal je veel plezier aan gaan beleven, ik heb er ook meerdere en daar is altijd bedrijvigheid tijdens het rijden en dat maakt het levendig.

mvrgr Bob

http://www.bobvermeulen.com

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo nov 25, 2018 08:37 

Goedendag Michiel.

Je bent goed bezig en het ziet er mooi slank uit.
Ik ga je volgen.

Gr Sebastiaan

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo nov 25, 2018 12:44 

Dat ziet er goed uit Michiel!

Groetjes,
Jos

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr jan 04, 2019 09:56 

Michiel,

Prachtige wisselstraat wordt het, te meer omdat hij zich over verschillende segmenten uitstrekt.

segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
overige zelfbouw

Profiel  

BerichtGeplaatst: za jan 12, 2019 10:29 

Afbeelding

Na een warrige periode in m'n hoofd, twijfelen tussen doorgaan met de baan zoals ze is, of schaduwstation helemaal veranderen met behoud van de bovenbaan, heb ik de knoop doorgehakt. Hoewel ik allesbehalve een perfectionist ben, blokkeerde ik helemaal op een aantal ergenissen betreffende het huidige schaduwtstation. M'n creativiteit werd steeds weer beknot door die fixatie op die pijnpunten. Steeds was ik bezig met hoe op te lossen. De problemen voor me uit schuiven voor later ooit eens, bleek niet te lukken.

Dus, ruimen, plaats maken, en schuiven met die handel. De baan moet van de muur, een cm of 80. En dat blijkt toch een hels karwij. Het ding weegt een ton (spreekwoordelijk). Maar de aanzet is gegeven. De deelse afbraak is begonnen. Constructie door destructie. Een stap achteruit om verder te kunnen springen. ... Als een mens maar bezig is...

Afbeelding

groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)

Profiel  

BerichtGeplaatst: za jan 12, 2019 11:42 

Moedig besluit Michiel! Maar als ik het zo lees eigenlijk wel onvermijdelijk en waarschijnlijk het enige juiste.

Kun je aangeven waar het niet goed zat? Misschien kunnen we er ook wat van leren. ;)

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za jan 12, 2019 11:43 

Michiel,
Het laatste stuk van jouw onderschrift kwam dus behoorlijk in gevaar maar het is toch weer goed gekomen.
Veel plezier met verbouwen. ;)
Ik had zelf ook problemen met de baan en deze verplaatst, 55 cm van de muur, maar dat is toch te weinig om er goed bij te kunnen dan is die 80 cm precies goed.

Project Nieuw Neuffen | Fleischmann Picolo | Dinamo | iTrain

Profiel  

BerichtGeplaatst: za jan 12, 2019 12:18 

@Ben, het onderschrift blijkt we een beetje de rode draad: het "pleizeert" niet meer helemaal, dan moet het anders. Vandaar dus. Goed gezien. ;)

@Maarten, de oorzaak van m'n ontevredenheid is verpreid te lezen in dit draadje, maar om het kort op te sommen:

1) De Peco ST5/6 wissels: als een trein op 1 van deze wissels 1 keer op 100 een probleem geeft (stilstand, kortsluiting,...) dan zeg je "och ja, daar leef ik wel mee". Maar wanneer je er een klein 50 hebt liggen wordt het 1 keer op 2. En dat breekt toch een beetje zuur op. Met de Electrofrog wissels van Peco heb ik GEEN enkel probleem. Dus stilletjes-aan ombouwen dan maar...

2) De Helixen doen het echt naar behoren. Geen enkel probleem mee, zelfs lange treinen rijden redelijk de helling op. Maar het concept ergert me behoorlijk. Ik heb 10-14 treinen die bijna permanent rijden, maar je ziet ze niet. Veel lawaai, maar allemaal in de catacomben buiten zicht. Een trein is meer dan 10 minuten onderweg voor 1 rondje, maar je ziet ze mogelijk maar 15 seconden, uitgezonderd de tijd dat de trein stilstaat in het station. De locomotieven slijten bijzonder snel met het constant helling-rijden. Het "redement" van elke trein is bijzonder laag. Dus dan liever kleine schaduwstations zonder helix.

3) Doordat de totale baanlengte zo groot is (oa door de helixen), heb ik veel meer bezet/terugmelders nodig. Ik ben al van Lenz RS overschakeld naar S88 (Littfinski brol buitengegooid want firmware gebugd en Peter Littfinski wou daar niets van weten), maar heb toch nog sporadische spookmeldingen. S88 heeft geen foutcorrectie in het protocol zoals RS, en een toevallige elektromagnische spike in de lucht kan dus een spookmelding opleveren. Ik wil het elektrich deel dus vereenvoudigen: minder bezetmelders = minder problemen.

Dus alles samen beslist om het anders te doen. Perfect zal het nooit worden, maar weer een stap in die richting is wel meegenomen.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 674 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 63, 64, 65, 66, 67, 68  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur