N-Spoorforum

Het forum voor de N-Spoor liefhebber

n-spoorstore.nl TopLinks-Modellbahn Liste auf Online-Modellbahn.de
Het is nu wo jan 16, 2019 17:52

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 674 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 63, 64, 65, 66, 67, 68  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr nov 02, 2018 21:47 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 01, 2008 18:26
Berichten: 4130
Woonplaats: de glimlach van twente
weer een mooi stukje werk Michiel.

Al reageer ik niet zo vaak, maar blijf jouw project elke keer weer met bewondering volgen.

mvg

Freddy

_________________
Met minder haast kun je wat vaker in de spiegel kijken

Als je oordeelt over mensen,
heb je geen tijd om van ze te houden.

lid van http://www.mcdespoorstaaf.nl/
DCC met Twin Center en http://www.rosoft.info


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma nov 05, 2018 12:51 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di apr 06, 2010 11:50
Berichten: 2761
Woonplaats: Waterloo (België)
Thanks Martin en Freddy. Gisteren heb ik de kopsporen op het tweede segment aangelegd. De nieuwgelegde sporen en wissels zijn nog niet aangeloten, maar langzamerhand krijgt het wel station allure.

Afbeelding

_________________
groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma nov 05, 2018 13:59 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 16, 2010 12:18
Berichten: 2710
Woonplaats: Loosbroek
Hallo Michiel,

Inderdaad het begint een station van betekenis te worden.
Mooi sporenplan geworden en de 2 kopspoortje zal je veel plezier aan gaan beleven, ik heb er ook meerdere en daar is altijd bedrijvigheid tijdens het rijden en dat maakt het levendig.

mvrgr Bob

_________________
Feldberg-bahn in spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
viewtopic.php?f=14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo nov 25, 2018 08:37 
Offline

Geregistreerd: do dec 10, 2009 02:40
Berichten: 61
Woonplaats: Epe
Goedendag Michiel.

Je bent goed bezig en het ziet er mooi slank uit.
Ik ga je volgen.

Gr Sebastiaan


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo nov 25, 2018 12:44 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 16, 2008 17:22
Berichten: 4423
Woonplaats: West Brabant
Dat ziet er goed uit Michiel!

Groetjes,
Jos

_________________
Plaatjes of Filmpjes, ook in HD


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr jan 04, 2019 09:56 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 28, 2014 09:17
Berichten: 1013
Michiel,

Prachtige wisselstraat wordt het, te meer omdat hij zich over verschillende segmenten uitstrekt.

_________________
Met de groeten van Harry

segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
overige zelfbouw


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jan 12, 2019 10:29 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di apr 06, 2010 11:50
Berichten: 2761
Woonplaats: Waterloo (België)
Afbeelding

Na een warrige periode in m'n hoofd, twijfelen tussen doorgaan met de baan zoals ze is, of schaduwstation helemaal veranderen met behoud van de bovenbaan, heb ik de knoop doorgehakt. Hoewel ik allesbehalve een perfectionist ben, blokkeerde ik helemaal op een aantal ergenissen betreffende het huidige schaduwtstation. M'n creativiteit werd steeds weer beknot door die fixatie op die pijnpunten. Steeds was ik bezig met hoe op te lossen. De problemen voor me uit schuiven voor later ooit eens, bleek niet te lukken.

Dus, ruimen, plaats maken, en schuiven met die handel. De baan moet van de muur, een cm of 80. En dat blijkt toch een hels karwij. Het ding weegt een ton (spreekwoordelijk). Maar de aanzet is gegeven. De deelse afbraak is begonnen. Constructie door destructie. Een stap achteruit om verder te kunnen springen. ... Als een mens maar bezig is...

Afbeelding

_________________
groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jan 12, 2019 11:42 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 07, 2010 20:05
Berichten: 2373
Woonplaats: Oosterhout
Moedig besluit Michiel! Maar als ik het zo lees eigenlijk wel onvermijdelijk en waarschijnlijk het enige juiste.

Kun je aangeven waar het niet goed zat? Misschien kunnen we er ook wat van leren. ;)

_________________
Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jan 12, 2019 11:43 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jun 12, 2010 22:12
Berichten: 2675
Woonplaats: Liemers
Michiel,
Het laatste stuk van jouw onderschrift kwam dus behoorlijk in gevaar maar het is toch weer goed gekomen.
Veel plezier met verbouwen. ;)
Ik had zelf ook problemen met de baan en deze verplaatst, 55 cm van de muur, maar dat is toch te weinig om er goed bij te kunnen dan is die 80 cm precies goed.

_________________
Met vriendelijke groet,
Ben
Baanplan: Oud en Nieuw Neuffen Bouw baan:Nieuw Neuffen
Project Nieuw Neuffen | Fleischmann Picolo | Dinamo | iTrain


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jan 12, 2019 12:18 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di apr 06, 2010 11:50
Berichten: 2761
Woonplaats: Waterloo (België)
@Ben, het onderschrift blijkt we een beetje de rode draad: het "pleizeert" niet meer helemaal, dan moet het anders. Vandaar dus. Goed gezien. ;)

@Maarten, de oorzaak van m'n ontevredenheid is verpreid te lezen in dit draadje, maar om het kort op te sommen:

1) De Peco ST5/6 wissels: als een trein op 1 van deze wissels 1 keer op 100 een probleem geeft (stilstand, kortsluiting,...) dan zeg je "och ja, daar leef ik wel mee". Maar wanneer je er een klein 50 hebt liggen wordt het 1 keer op 2. En dat breekt toch een beetje zuur op. Met de Electrofrog wissels van Peco heb ik GEEN enkel probleem. Dus stilletjes-aan ombouwen dan maar...

2) De Helixen doen het echt naar behoren. Geen enkel probleem mee, zelfs lange treinen rijden redelijk de helling op. Maar het concept ergert me behoorlijk. Ik heb 10-14 treinen die bijna permanent rijden, maar je ziet ze niet. Veel lawaai, maar allemaal in de catacomben buiten zicht. Een trein is meer dan 10 minuten onderweg voor 1 rondje, maar je ziet ze mogelijk maar 15 seconden, uitgezonderd de tijd dat de trein stilstaat in het station. De locomotieven slijten bijzonder snel met het constant helling-rijden. Het "redement" van elke trein is bijzonder laag. Dus dan liever kleine schaduwstations zonder helix.

3) Doordat de totale baanlengte zo groot is (oa door de helixen), heb ik veel meer bezet/terugmelders nodig. Ik ben al van Lenz RS overschakeld naar S88 (Littfinski brol buitengegooid want firmware gebugd en Peter Littfinski wou daar niets van weten), maar heb toch nog sporadische spookmeldingen. S88 heeft geen foutcorrectie in het protocol zoals RS, en een toevallige elektromagnische spike in de lucht kan dus een spookmelding opleveren. Ik wil het elektrich deel dus vereenvoudigen: minder bezetmelders = minder problemen.

Dus alles samen beslist om het anders te doen. Perfect zal het nooit worden, maar weer een stap in die richting is wel meegenomen.

_________________
groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 674 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 63, 64, 65, 66, 67, 68  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DBos1970 en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling