Bröhl-Lützing
Re: Bröhl-Lützing
Die vraag kan ik alvast voor je beantwoorden. Nee die is niet werkend, en zal die ook niet worden ook verwacht ik zo.
Werkende bovenleiding is alleen maar extra werk zonder toegevoegde waarde met digitaal rijden.
Werkende bovenleiding is alleen maar extra werk zonder toegevoegde waarde met digitaal rijden.
Re: Bröhl-Lützing
Ok dank.
Ik zie niet veel banen met bovenleiding. Informatie elders, kostbaar en moet goed aansluiten. Ga je op ouderwetse manier rails steeds schoonmaken lijkt me ook niet handig. Wel is het natuurlijk zeer realistisch.
Ik zie niet veel banen met bovenleiding. Informatie elders, kostbaar en moet goed aansluiten. Ga je op ouderwetse manier rails steeds schoonmaken lijkt me ook niet handig. Wel is het natuurlijk zeer realistisch.
Re: Bröhl-Lützing
Je vat het eigenlijk al goed samen.
Kostbaar, ja wel als je N-train, Viessmann of Sommerfeldt gebruikt, welke ook echt veel mooier zijn. Maar met Hobbex of Vollmer/Minitrix scheelt het al weer wat.
En ja het heeft als nadeel dat je rails schoonmaken rottiger wordt, en het aanleggen en ook met de pantografen tegen de draad rijden vergt een secure aanleg.
Overigens zijn hier vrij veel banen met bovenleiding te vinden hoor.
Kostbaar, ja wel als je N-train, Viessmann of Sommerfeldt gebruikt, welke ook echt veel mooier zijn. Maar met Hobbex of Vollmer/Minitrix scheelt het al weer wat.
En ja het heeft als nadeel dat je rails schoonmaken rottiger wordt, en het aanleggen en ook met de pantografen tegen de draad rijden vergt een secure aanleg.
Overigens zijn hier vrij veel banen met bovenleiding te vinden hoor.
-
Onderwerp starter - Berichten: 1544
- Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
- Locatie: Sint Pancras
Re: Bröhl-Lützing
De bovenleiding is er voor realistisch rijden, is een project eigenlijk voor van de winter, zal denk wel nog en ander veranderd worden, zeker bij Brohl-Lutzing , de kant van Keulen ben ik nog niet tevreden. Wil er masten plaatsen zoals in het echt.
Zal in de toekomst pantootje tegen draadje aan rijden.
Maar stroom de bovenleiding is niet raadzaam ivm diesel en stroom materiaal, vroeger reed op de baan van mijn opa, de rode baureihe 111 en een baureihe 120 wel met de stroom van de bovenleiding. Zodoende kon je met meerdere treinen in dezelfde baansectie rijden.
Mijn opa had 6 baansectie met een 12 trafoos en een werkende bovenleiding van vollmer.
Zal in de toekomst pantootje tegen draadje aan rijden.
Maar stroom de bovenleiding is niet raadzaam ivm diesel en stroom materiaal, vroeger reed op de baan van mijn opa, de rode baureihe 111 en een baureihe 120 wel met de stroom van de bovenleiding. Zodoende kon je met meerdere treinen in dezelfde baansectie rijden.
Mijn opa had 6 baansectie met een 12 trafoos en een werkende bovenleiding van vollmer.
Met vriendelijke groet, Mark
Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
-
- Berichten: 1093
- Lid geworden op: 01 mar 2014 19:02
- Locatie: Rotherham
Re: Bröhl-Lützing
Wat voor verlichting zit er in die blauwe regio Mark? I kan geen capacitor vinden die in het 'toilet' past
I like sitting in my hottub with a beer or two…...
-
Onderwerp starter - Berichten: 1544
- Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
- Locatie: Sint Pancras
Re: Bröhl-Lützing
@Raymond, heb de Digikeijs led strips erin gedaan met hun condensator ,
Ik vind de VVP van Domburg train support echt een goede anti knipper oplossing. Echter dan zal ik de wc verbouwen, en ja dat vind even teveel het goede.
In de IR / IC wagons ga ik wel meer VVP inbouwen, die zijn daar beter in weg te werken.
Ik vind de VVP van Domburg train support echt een goede anti knipper oplossing. Echter dan zal ik de wc verbouwen, en ja dat vind even teveel het goede.
In de IR / IC wagons ga ik wel meer VVP inbouwen, die zijn daar beter in weg te werken.
Met vriendelijke groet, Mark
Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
-
Onderwerp starter - Berichten: 1544
- Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
- Locatie: Sint Pancras
Re: Bröhl-Lützing
's avonds bezig met reviseren van Fleischmann 7428, Baureihe 628 uit 1988, ja jongens dit is een erfstuk van mijn opa
Maar we proppen er gewoon binnenverlichting in met VVP en een Keuhn N045 decodertje, op een plek waar men bij MTKB.de nooit aan gedacht hebben, achter de machinist.
Waar de witte plakkers zitten komt de VVP, stoelzitting weggefreesd en raampjes dof gemaakt.
Heeft me 1 decodertje gekost, ivm extra functie uitgang verkeerd aangesloten, zeg maar lesgeld betaald
En hierbij eindresultaat van de motor wagen
Maar we proppen er gewoon binnenverlichting in met VVP en een Keuhn N045 decodertje, op een plek waar men bij MTKB.de nooit aan gedacht hebben, achter de machinist.
Waar de witte plakkers zitten komt de VVP, stoelzitting weggefreesd en raampjes dof gemaakt.
Heeft me 1 decodertje gekost, ivm extra functie uitgang verkeerd aangesloten, zeg maar lesgeld betaald
En hierbij eindresultaat van de motor wagen
Met vriendelijke groet, Mark
Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
Re: Bröhl-Lützing
Ha mark, mooi projectje ook. Maar waarom niet de motorwagen en bijwagen gelijk koppelen aan elkaar met stroomafname en die witte platen aan de zijkant gelijk vastplakken aan de kap. Draaistellen ff bijwerken, koppeling(en) er af enzo.
-
Onderwerp starter - Berichten: 1544
- Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
- Locatie: Sint Pancras
Re: Bröhl-Lützing
@Joost, als de tussenkoppeling een Nem schacht was, dan had ik wel de stroomdoorvoerende koppeling ertussen gezet, echte de stroom opname is per bak op elke as.
Die witte platte is voor later stadium, heb de Liliput, rode uitvoering bestelt, ben heel benieuwd of deze vele malen beter eruit ziet, waarheidsgetrouwder, dan deze oude versie.
Die witte platte is voor later stadium, heb de Liliput, rode uitvoering bestelt, ben heel benieuwd of deze vele malen beter eruit ziet, waarheidsgetrouwder, dan deze oude versie.
Met vriendelijke groet, Mark
Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
Re: Bröhl-Lützing
Tja die liliputuitvoering ben ik ook benieuwd naar.. Maar deze FLM is wel leuk voor mij aangezien deze als bestemming KIEL heeft. En die van liliput zal dat niet hebben.
En inderdaad helaas is die schacht geen NEM-normtroep, maar de stroomafname vind ik niet om over naar huis te schrijven voor een treinstel wat op elk wiel stroom af neemt.. (zeg maar gewoon Kwalitatief Uitermate Teleurstellend), net als de trekkracht overigens. Dus ik ga er wel draadjes tussen vrotten.
Heb zelfs nog een tweede treinstel, zonder motor, maar die kan ik er niet achter hangen zonder dat ie gaat slippen en doen. (en heb zelfs alle wielen met antislip voorzien)
En inderdaad helaas is die schacht geen NEM-normtroep, maar de stroomafname vind ik niet om over naar huis te schrijven voor een treinstel wat op elk wiel stroom af neemt.. (zeg maar gewoon Kwalitatief Uitermate Teleurstellend), net als de trekkracht overigens. Dus ik ga er wel draadjes tussen vrotten.
Heb zelfs nog een tweede treinstel, zonder motor, maar die kan ik er niet achter hangen zonder dat ie gaat slippen en doen. (en heb zelfs alle wielen met antislip voorzien)
-
Onderwerp starter - Berichten: 1544
- Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
- Locatie: Sint Pancras
Re: Bröhl-Lützing
weekendje rustig gereden. En verder gegaan met sommige projecten, zo is de 928 wagon van zijn breintje voorzien.
Tevens gekeken naar de nieuwe wagon set van Lufthanasa Minitrix (de DB tourisk is hetzelfde), deze bleek 47gr per wagon te wegen , volgens Nem 302 iets te zwaar. Dus nu de ballast eruit halen. Omdat deze set en de DB tourisk set een speciale minitrix uitgave is even een klacht ingediend bij Huider ivm dat de set niet voldoet aan NEM302. Zo blijft deze ook bezig.
Tevens gekeken naar de nieuwe wagon set van Lufthanasa Minitrix (de DB tourisk is hetzelfde), deze bleek 47gr per wagon te wegen , volgens Nem 302 iets te zwaar. Dus nu de ballast eruit halen. Omdat deze set en de DB tourisk set een speciale minitrix uitgave is even een klacht ingediend bij Huider ivm dat de set niet voldoet aan NEM302. Zo blijft deze ook bezig.
Met vriendelijke groet, Mark
Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
Re: Bröhl-Lützing
Heb hier ook de touristik set met de BR103 en gezien jouw ervaring de set eens op de baan gezet. Ook bij mij krijgt hij hem net niet door de helix 2,5%. Wat wel opvalt is als ik mijn Fleischmann BR101 uit de startset ervoor zet die er geen enkel probleem mee heeft. Vermoed toch dat ook de motor in de minitrix niet echt sterk is.
Ben benieuwd naar je oplossing en anders wordt het bij mij toch de helix onderhanden nemen.
Groeten,
Sjors
Ben benieuwd naar je oplossing en anders wordt het bij mij toch de helix onderhanden nemen.
Groeten,
Sjors
-
Onderwerp starter - Berichten: 1544
- Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
- Locatie: Sint Pancras
Re: Bröhl-Lützing
Beste Sjors,
Klopt, ik heb die set ook. Deze is gelijkwaardig aan de Lufthansa. Als ik de br103 van Fleischmann er voor kachel, rijdt deze er zo mee weg.
Echter, als Minitrix een set uitlevert, dus wagons met lok, dient deze gewoon te rijden op een baan de gemaakt is aan de hand van de Nem normen.
Echter de wagons van de touristik en Lufthansa set voldoen niet aan de Nem302, en zijn ruim 10 gram te zwaar.
Ik heb hierover een klacht ingediend bij Minitrix dat deze wagons niet voldoen aan de Nem302.
Ik los zelf het probleem om, on de ballast van 12 gram eruit te halen, waardoor er vele malen minder druk op de wielen staan.
Klopt, ik heb die set ook. Deze is gelijkwaardig aan de Lufthansa. Als ik de br103 van Fleischmann er voor kachel, rijdt deze er zo mee weg.
Echter, als Minitrix een set uitlevert, dus wagons met lok, dient deze gewoon te rijden op een baan de gemaakt is aan de hand van de Nem normen.
Echter de wagons van de touristik en Lufthansa set voldoen niet aan de Nem302, en zijn ruim 10 gram te zwaar.
Ik heb hierover een klacht ingediend bij Minitrix dat deze wagons niet voldoen aan de Nem302.
Ik los zelf het probleem om, on de ballast van 12 gram eruit te halen, waardoor er vele malen minder druk op de wielen staan.
Met vriendelijke groet, Mark
Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
Re: Bröhl-Lützing
Ben benieuwd hoe je de 12 gram eruit gaat halen? Zou je wat foto's kunnen maken zodat een leek als deze hier het wellicht ook kan
Sjors
Sjors
-
Onderwerp starter - Berichten: 1544
- Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
- Locatie: Sint Pancras
Re: Bröhl-Lützing
Sjors, ik heb de eerste rijtuig gedaan echter ik zal ff een beschrijving met foto's maken.
Trouwens, wil jij die tourisk ook van binnenverlichting voorzien? Zo ja, er is voor deze rijtuigen een handige manier om netjes stroom van de wielstel te pakken.
Trouwens, wil jij die tourisk ook van binnenverlichting voorzien? Zo ja, er is voor deze rijtuigen een handige manier om netjes stroom van de wielstel te pakken.
Met vriendelijke groet, Mark
Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
Re: Bröhl-Lützing
Ben ook zeker benieuwd naar de resultaten. Ik blijf mijn twijfels houden over de trekkracht van de loc. Heb net wat testjes gedaan maar ook met slechts 4 andere rijtuigen gaat het amper. Mijn andere loks trekken van die Arnold rijtuigen er gewoon min 6 omhoog.
Ga nog wat testen en anders gaat er toch even een mail naar H@ns.
Die binnenverlichting is voor de toekomst. Eerst na de vakantie maar eens met itrain aan de slag om automatisch te rijden.
Sjors
Ga nog wat testen en anders gaat er toch even een mail naar H@ns.
Die binnenverlichting is voor de toekomst. Eerst na de vakantie maar eens met itrain aan de slag om automatisch te rijden.
Sjors
Re: Bröhl-Lützing
Mocht 1 van jullie willen, zou je dan een goeie foto van de printplaat in de lok kunne maken en hier posten. Misschien heeft trix weer gekke componenten geplaatst.
-
Onderwerp starter - Berichten: 1544
- Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
- Locatie: Sint Pancras
Re: Bröhl-Lützing
Joost, zal het weekend er ff eentje plaatsen.
Het is een lok met sound. Bij mij spint de lok, dus blijft trekken, zonder vooruit te komen. Ik zal ook even de lok wegen en de fleischmann 103. Het kan zijn dat door de sound toevoeging in de lokale de asdruk is verminderd en daardoor de trekkracht is afgenomen.
Het is een lok met sound. Bij mij spint de lok, dus blijft trekken, zonder vooruit te komen. Ik zal ook even de lok wegen en de fleischmann 103. Het kan zijn dat door de sound toevoeging in de lokale de asdruk is verminderd en daardoor de trekkracht is afgenomen.
Met vriendelijke groet, Mark
Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
Re: Bröhl-Lützing
Goedemorgen,
Ik denk dat je gelijk hebt Mark. Gisteravond nog wat getest op de baan en toen de frustratie de overhand nam kwam ik op het "geniale" idee om de lok eens om te draaien Dus niet met 1 naar voren maar met 2. Ennnnnn...... geen enkel probleem om in een rustig tempo de stam met 5 wagons door de helix te trekken. Ook de 6 Arnold rijtuigen gingen zonder probleem.
Ik heb de lok niet opengemaakt. Dat laat ik even aan de ervaren spoorder van ons beide
Sjors.
Ik denk dat je gelijk hebt Mark. Gisteravond nog wat getest op de baan en toen de frustratie de overhand nam kwam ik op het "geniale" idee om de lok eens om te draaien Dus niet met 1 naar voren maar met 2. Ennnnnn...... geen enkel probleem om in een rustig tempo de stam met 5 wagons door de helix te trekken. Ook de 6 Arnold rijtuigen gingen zonder probleem.
Ik heb de lok niet opengemaakt. Dat laat ik even aan de ervaren spoorder van ons beide
Sjors.
Re: Bröhl-Lützing
Aaah sjors... grote kans dat aan de Cabine 1 zijde dus de speaker zit... Als je dit storend vind, zou je kunnen kijken of de kap er 180 graden gedraaid ook op past. (meestal zijn ze wel symmetrisch)
Verder zou je ook nog alle Antislipband-asjes onder de Cabine 2 zijde kunnen plaatsen en testen of dit nog verder helpt.
Verder zou je ook nog alle Antislipband-asjes onder de Cabine 2 zijde kunnen plaatsen en testen of dit nog verder helpt.
-
Onderwerp starter - Berichten: 1544
- Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
- Locatie: Sint Pancras
Re: Bröhl-Lützing
onder cabine 1 de luidspreker, cv29, bit 0 op 1 gezet. Nu is cabine 2 de voorkant
Maar de ballast zo verwijderd:
zo de afwasborstel mist nu ook weer een haartje
Maar de ballast zo verwijderd:
zo de afwasborstel mist nu ook weer een haartje
Met vriendelijke groet, Mark
Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
-
Onderwerp starter - Berichten: 1544
- Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
- Locatie: Sint Pancras
Re: Bröhl-Lützing
zo, ik heb ook last van de verdomde emmer
Vanaf nu worden de foto's vanuit Flickr of zoiets geuploaded.
Vanaf nu worden de foto's vanuit Flickr of zoiets geuploaded.
Met vriendelijke groet, Mark
Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
-
Onderwerp starter - Berichten: 1544
- Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
- Locatie: Sint Pancras
Re: Bröhl-Lützing
https://flic.kr/p/22ZS5VE
Wegens grote uitbreiding van de baan met een oppervlakte van 400cm bij 75 cm en de laatste gedeelte van 150 cm van die 400 cm wordt 300cm diep.
Hierop komt een 2 verdiepngen schaduwstation. Station Dammtor van mkb-modelbau, een staalfabriek met een Goederenbahnhof en kopbahnhof met 6 sporen.
Hiervoor zal naast de DB regio verkeer en DB fernverkehr ook het goederenvervoer worden uitgebreid. Daarom zijn deze 4 loks aangekomen in de werkplaats.
Als dit project klaar is zal 1 bestaande schaduwstation verbouwd worden met uitbreiding van 1 laag met een totaal van 50 sporen.
Wegens grote uitbreiding van de baan met een oppervlakte van 400cm bij 75 cm en de laatste gedeelte van 150 cm van die 400 cm wordt 300cm diep.
Hierop komt een 2 verdiepngen schaduwstation. Station Dammtor van mkb-modelbau, een staalfabriek met een Goederenbahnhof en kopbahnhof met 6 sporen.
Hiervoor zal naast de DB regio verkeer en DB fernverkehr ook het goederenvervoer worden uitgebreid. Daarom zijn deze 4 loks aangekomen in de werkplaats.
Als dit project klaar is zal 1 bestaande schaduwstation verbouwd worden met uitbreiding van 1 laag met een totaal van 50 sporen.
Met vriendelijke groet, Mark
Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
-
- Moderator
- Berichten: 4630
- Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
- Locatie: Midden Brabant
- Contacteer:
Re: Bröhl-Lützing
Ha Mark,
Flinke plannen!
Succes,
Hoontje
Flinke plannen!
Succes,
Hoontje
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid