Bahnhof am Ende des Unterberger Tales
Re: Bahnhof am Ende des Unterberger Tales
Hannes.. Je begrijpt de functie van CV5 dus nog niet helemaal. Doordat je CV5 ingesteld hebt en de lok 87km/u rijdt, verdeelt je decoder de 28 rijstappen over 0 t/m 87km uur..! Dus blijft er juist genoeg over.
Laat je CV5 op maximaal staan en wil je de lok dus dan 80 laten rijden heb je kans dat je bij 8 rijstappen al klaar bent.. en dan heb je dus weinig te regelen.
En als je het kruipgedrag echt wilt beperken, dan zul je aan de fijninstellingen moeten gaan schroeven, of een andere decoder moeten proberen. De N45 is nu eenmaal geen ster in echt langzaam rijden.
Kun je beter voor Doehler en Haass of (tran/esu) kiezen.
Laat je CV5 op maximaal staan en wil je de lok dus dan 80 laten rijden heb je kans dat je bij 8 rijstappen al klaar bent.. en dan heb je dus weinig te regelen.
En als je het kruipgedrag echt wilt beperken, dan zul je aan de fijninstellingen moeten gaan schroeven, of een andere decoder moeten proberen. De N45 is nu eenmaal geen ster in echt langzaam rijden.
Kun je beter voor Doehler en Haass of (tran/esu) kiezen.
-
Onderwerp starter - Berichten: 289
- Lid geworden op: 08 apr 2011 10:30
Re: Bahnhof am Ende des Unterberger Tales
Fidoo, Wellicht niet. Hopelijk kun je wat licht laten schijnen over onderstaande gedachte gang.
De ene keer gebruik ik cv2 5 en 6. De andere keer de snelheidstabel cv67 tm 94.
Ik was er gemakshalve vanuit gegaan dat cv2 en cv67 gelijk zijn en CV 5 en CV 94 ook gelijk. Het verschil in beide methodes zou dan moeten zijn dat bij gebruik van de snelheidstabel je de afzonderlijke stappen zelf kan instellen terwijl bij gebruik van cv6 alleen het middelpunt. Naar mijn idee zou dit uiteindelijk tot een ongeveer zelfde verdeling moeten komen. Corrigeer me als dat niet klopt.
Voor CV 67 stel ik van de mogelijkheid 0-255 nu 1 in en dat is met 6km/u te hard.
Voor CV 94 stel ik 28 in, dat is 87km/u en dat is ook te hard. Als ik lager ga met bv 27, dan kom ik er dus 1 te kort om alle cv’s tussen 67 / 94 in te vullen.
Als ik nu CV 2 5 en 6 gebruik zou dit hetzelfde moeten opleveren met ergens 2 stappen van de 28 in koploper die dezelfde snelheid zou bevatten. Toch?
Ik zou dit kunnen accepteren en dan in koploper stap 28 niet gebruiken, of voor 14 stappen te kiezen, maar dat levert een minder mooi rij gedrag op, en de start snelheid verandert daarmee niet. Dus dan maar 28 stappen.
Met cv95 kan ik de trimmwert ruckwarts instellen. Alleen kan dat niet bij deze decoder voor voorwaarts, helaas.
Wellicht dan toch maar een andere decoder?
De ene keer gebruik ik cv2 5 en 6. De andere keer de snelheidstabel cv67 tm 94.
Ik was er gemakshalve vanuit gegaan dat cv2 en cv67 gelijk zijn en CV 5 en CV 94 ook gelijk. Het verschil in beide methodes zou dan moeten zijn dat bij gebruik van de snelheidstabel je de afzonderlijke stappen zelf kan instellen terwijl bij gebruik van cv6 alleen het middelpunt. Naar mijn idee zou dit uiteindelijk tot een ongeveer zelfde verdeling moeten komen. Corrigeer me als dat niet klopt.
Voor CV 67 stel ik van de mogelijkheid 0-255 nu 1 in en dat is met 6km/u te hard.
Voor CV 94 stel ik 28 in, dat is 87km/u en dat is ook te hard. Als ik lager ga met bv 27, dan kom ik er dus 1 te kort om alle cv’s tussen 67 / 94 in te vullen.
Als ik nu CV 2 5 en 6 gebruik zou dit hetzelfde moeten opleveren met ergens 2 stappen van de 28 in koploper die dezelfde snelheid zou bevatten. Toch?
Ik zou dit kunnen accepteren en dan in koploper stap 28 niet gebruiken, of voor 14 stappen te kiezen, maar dat levert een minder mooi rij gedrag op, en de start snelheid verandert daarmee niet. Dus dan maar 28 stappen.
Met cv95 kan ik de trimmwert ruckwarts instellen. Alleen kan dat niet bij deze decoder voor voorwaarts, helaas.
Wellicht dan toch maar een andere decoder?
zonder rails spoor ik helemaal niet meer, dan ben ik alleen nog maar een dwarsligger
Hannes
Hannes
Re: Bahnhof am Ende des Unterberger Tales
Je gedachte gang klopt inderdaad wel, ik las je uitleg verkeerd. Bij gebruik van de uitgebreide snelheidsregeling (CV67-94) zul je 2 rijstappen krijgen met gelijke snelheid. Mijn gevoel zegt dat bij de keuze om gebruik te maken van CV2/5/6 intern de decoder die verdeling ook niet meer netjes kan maken. (dus die percentages blijven gelijk)
Hier kun je eigenlijk maar 2 dingen tegen doen. Of een andere decoder gebruiken, maar in hoeverre die dit geregeld gaat krijgen betwijfel ik zeer. Het grootste probleem is mechanisch, en zul je ook mechanisch moeten oplossen. Dat komt dan neer op of een ander wormwiel op de motor, of geheel een andere motor er in.
Je zou dan bij deze motor uitkomen: https://www.sb-modellbau.com/details/N- ... BR-91-2031
Hier kun je eigenlijk maar 2 dingen tegen doen. Of een andere decoder gebruiken, maar in hoeverre die dit geregeld gaat krijgen betwijfel ik zeer. Het grootste probleem is mechanisch, en zul je ook mechanisch moeten oplossen. Dat komt dan neer op of een ander wormwiel op de motor, of geheel een andere motor er in.
Je zou dan bij deze motor uitkomen: https://www.sb-modellbau.com/details/N- ... BR-91-2031
-
Onderwerp starter - Berichten: 289
- Lid geworden op: 08 apr 2011 10:30
Re: Bahnhof am Ende des Unterberger Tales
Joost bedankt.
82 euro is me voor nu nog iets te duur, want de motor loopt verder gewoon goed en heeft volgens mij nog niet veel km’s gezien. Zal eens kijken of ik van decoder kan wisselen. Als de decoder ook forward trim ondersteund kun je weer meer van 0-255 gebruiken doordat je met de trim hier een factor 0,x overheen gooit.
82 euro is me voor nu nog iets te duur, want de motor loopt verder gewoon goed en heeft volgens mij nog niet veel km’s gezien. Zal eens kijken of ik van decoder kan wisselen. Als de decoder ook forward trim ondersteund kun je weer meer van 0-255 gebruiken doordat je met de trim hier een factor 0,x overheen gooit.
zonder rails spoor ik helemaal niet meer, dan ben ik alleen nog maar een dwarsligger
Hannes
Hannes
-
Onderwerp starter - Berichten: 289
- Lid geworden op: 08 apr 2011 10:30
Re: Bahnhof am Ende des Unterberger Tales
Zo een lange tijd geen reactie van mijn kant, wel wat aan de baan kunnen werken in een erg langzaam tempo, maar toch. Hierbij een overzicht van wat er de laatste maanden is gebeurd.
In eerste instantie heb ik gaten in de baan gezaagd voor de bereikbaarheid als straks de volgende lagen er op komen.
Linkerzijde een gat binnen de keerlus
Achterzijde een stuk weggehaald
En alvast de onderste laag van de keerlus uitgezaagd. Daarna de rails teruggeplaatst zodat ik verder kon testen.
Tussendoor ook nog een nieuwe aanwinst gekocht.
En vervolgens begonnen aan de klimspiraal. De eerste laag is omhoog gebracht. 16x M6 draadeinden. Wel wat veel, maar daardoor veel beter af te stellen dan met minder draadeinden. M6 leek me dik genoeg, door het aantal is het geheel zeer stevig geworden.
Doordat ik de draadeinden niet heb ingekort en het plafond hier heel laag was, moest ik een oplossing bedenken voor het aandraaien van alle moeren. Een PVC buis kan ik er namelijk niet over heen schuiven. Een eerste ingeving was om van de uitgezaagde draaischijf van de vorige baan iets te maken. Dik elastiek/rubber er omheen voor de grip. Moet zeggen dat dit heel erg goed werkt. Echter voor mijn rug 1 probleem, veel en veel te zwaar.
Dus voor een andere oplossing gekozen. De dremel heeft opzetstukjes voor een ronde schuurpad. Zonder schuurpad is dit ding rond, van rubber en natuurlijk heerlijk licht. En dit werkt ook goed, wel oordoppen opzetten.
Hier de tweede laag erop.
En hier het eindresultaat. Aan het einde gaat de trein weer rechtsomkeert naar beneden. De rest van de baan volgt later. Nu weer eerst lekker rijden.
In eerste instantie heb ik gaten in de baan gezaagd voor de bereikbaarheid als straks de volgende lagen er op komen.
Linkerzijde een gat binnen de keerlus
Achterzijde een stuk weggehaald
En alvast de onderste laag van de keerlus uitgezaagd. Daarna de rails teruggeplaatst zodat ik verder kon testen.
Tussendoor ook nog een nieuwe aanwinst gekocht.
En vervolgens begonnen aan de klimspiraal. De eerste laag is omhoog gebracht. 16x M6 draadeinden. Wel wat veel, maar daardoor veel beter af te stellen dan met minder draadeinden. M6 leek me dik genoeg, door het aantal is het geheel zeer stevig geworden.
Doordat ik de draadeinden niet heb ingekort en het plafond hier heel laag was, moest ik een oplossing bedenken voor het aandraaien van alle moeren. Een PVC buis kan ik er namelijk niet over heen schuiven. Een eerste ingeving was om van de uitgezaagde draaischijf van de vorige baan iets te maken. Dik elastiek/rubber er omheen voor de grip. Moet zeggen dat dit heel erg goed werkt. Echter voor mijn rug 1 probleem, veel en veel te zwaar.
Dus voor een andere oplossing gekozen. De dremel heeft opzetstukjes voor een ronde schuurpad. Zonder schuurpad is dit ding rond, van rubber en natuurlijk heerlijk licht. En dit werkt ook goed, wel oordoppen opzetten.
Hier de tweede laag erop.
En hier het eindresultaat. Aan het einde gaat de trein weer rechtsomkeert naar beneden. De rest van de baan volgt later. Nu weer eerst lekker rijden.
zonder rails spoor ik helemaal niet meer, dan ben ik alleen nog maar een dwarsligger
Hannes
Hannes
-
- Berichten: 1616
- Lid geworden op: 12 sep 2016 23:20
- Locatie: Bunde, Zuid-Limburg
Re: Bahnhof am Ende des Unterberger Tales
Dat ziet er heel mooi uit Hannes, je werkt heel netjes.
Vriendelijke groetjes Nico.
ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro
Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro
Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
-
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 24 apr 2018 22:12
-
- Berichten: 75
- Lid geworden op: 10 dec 2009 02:40
- Locatie: Epe
Re: Bahnhof am Ende des Unterberger Tales
Hallo Hannes.
Het ziet er netjes uit de spoorspiraal en je uitloop naar de keerlus.
Ik zie dat je sporen ook lijmt. Wat van lijm gebruik je?
Gr Sebas
Het ziet er netjes uit de spoorspiraal en je uitloop naar de keerlus.
Ik zie dat je sporen ook lijmt. Wat van lijm gebruik je?
Gr Sebas
-
- Berichten: 1616
- Lid geworden op: 12 sep 2016 23:20
- Locatie: Bunde, Zuid-Limburg
Re: Bahnhof am Ende des Unterberger Tales
@ Sebas,
Sporen kun je het beste lijmen met boekbinderslijm al dan niet verdunt met water. Zoek in dit forum maar eens op boekbinderslijm.
Sporen kun je het beste lijmen met boekbinderslijm al dan niet verdunt met water. Zoek in dit forum maar eens op boekbinderslijm.
Vriendelijke groetjes Nico.
ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro
Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro
Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
-
Onderwerp starter - Berichten: 289
- Lid geworden op: 08 apr 2011 10:30
Re: Bahnhof am Ende des Unterberger Tales
Heren bedankt voor de complimenten.
Ik heb sneldrogende houtlijm gebruikt (gebruik nooit watervaste, die krijg je niet meer los). Ik geloof niet zo in isolatie en boekbinderslijm. Een trein maakt nu eenmaal geluid, dus voor mij is het gewoon vastlijmen op de houtenplaat.
Het schaduwstation heb ik verlijmd van onderaf. Streep lijm trekken, beetje uitsmeren, rails erop en rails vastnieten.
Voor de spiraal leek me dat niet zo handig. Daar eerst de rails vastgeniet en daarna van bovenaf een streep lijm tussen de rails. (Van Martin afgekeken.) werkt sneller en is minder gesmeer. Let wel op dat de lijm soms tegen de binnenkant van de rails aanvloeit. De ene lok heeft daar meer moeite mee dan de ander, ligt aan hoe groot de pizzasnijder is zal ik maar zeggen.
Ik heb sneldrogende houtlijm gebruikt (gebruik nooit watervaste, die krijg je niet meer los). Ik geloof niet zo in isolatie en boekbinderslijm. Een trein maakt nu eenmaal geluid, dus voor mij is het gewoon vastlijmen op de houtenplaat.
Het schaduwstation heb ik verlijmd van onderaf. Streep lijm trekken, beetje uitsmeren, rails erop en rails vastnieten.
Voor de spiraal leek me dat niet zo handig. Daar eerst de rails vastgeniet en daarna van bovenaf een streep lijm tussen de rails. (Van Martin afgekeken.) werkt sneller en is minder gesmeer. Let wel op dat de lijm soms tegen de binnenkant van de rails aanvloeit. De ene lok heeft daar meer moeite mee dan de ander, ligt aan hoe groot de pizzasnijder is zal ik maar zeggen.
zonder rails spoor ik helemaal niet meer, dan ben ik alleen nog maar een dwarsligger
Hannes
Hannes
-
- Berichten: 75
- Lid geworden op: 10 dec 2009 02:40
- Locatie: Epe
Re: Bahnhof am Ende des Unterberger Tales
Ik gebruik ook hout lijm. Die van Bizon met de blauwe label.
Boekbinderslijm heb ik ook al geprobeerd. Ik ben daar nog niet uit van hoe of wat.
Maar dank voor je antwoordt. Ik ga het proberen met houtlijm.
Gr Sebas
Boekbinderslijm heb ik ook al geprobeerd. Ik ben daar nog niet uit van hoe of wat.
Maar dank voor je antwoordt. Ik ga het proberen met houtlijm.
Gr Sebas
-
- Berichten: 343
- Lid geworden op: 08 okt 2009 19:11
- Locatie: Hart van Overijssel
Re: Bahnhof am Ende des Unterberger Tales
L.S.
Ik gebruik boekbinderslijm.
Grote voordeel:
- een beetje water of natte doek er op en de rails komt zo weer los.
- boekbinderslijm blijft flexibel. Toch minder contactgeluid, zonder kurk o.i.d.
Ik leg eerst mijn (flexibele) rails op juiste plaats.
Dan vastzetten met kleine schroefjes (2x12 mm), met kleine volgringetjes, tussen de bielzen. Voordeel: kleinen correcties zijn nog mogelijk.
Daarna de rails vastlijmen met verdunde boekbinderslijm (verhouding: 1 deel lijm op 3 delen water, met een klein drupje afwasmiddel)
Bij ballast instrooien: eerst ballast in orde maken en dan met dezelfde verdunde boekbinderslijm de ballast vastleggen.
Groeten,
Barry
Ik gebruik boekbinderslijm.
Grote voordeel:
- een beetje water of natte doek er op en de rails komt zo weer los.
- boekbinderslijm blijft flexibel. Toch minder contactgeluid, zonder kurk o.i.d.
Ik leg eerst mijn (flexibele) rails op juiste plaats.
Dan vastzetten met kleine schroefjes (2x12 mm), met kleine volgringetjes, tussen de bielzen. Voordeel: kleinen correcties zijn nog mogelijk.
Daarna de rails vastlijmen met verdunde boekbinderslijm (verhouding: 1 deel lijm op 3 delen water, met een klein drupje afwasmiddel)
Bij ballast instrooien: eerst ballast in orde maken en dan met dezelfde verdunde boekbinderslijm de ballast vastleggen.
Groeten,
Barry
N-spoor, Epoche IV t/m VI / iTrain 5.1 Pro (W10 64-bit) / ECoS / LokPilot / Kuehn / LDT / BMD16N-SD / OC32
-
- Berichten: 75
- Lid geworden op: 10 dec 2009 02:40
- Locatie: Epe
Re: Bahnhof am Ende des Unterberger Tales
Hallo Barry.
Ik strooi de sporen niet in. Ze komen koud op het hout te liggen.
Gr Sebas
Ik strooi de sporen niet in. Ze komen koud op het hout te liggen.
Gr Sebas
-
- Berichten: 343
- Lid geworden op: 08 okt 2009 19:11
- Locatie: Hart van Overijssel
Re: Bahnhof am Ende des Unterberger Tales
Hai Sebas,
Misschien niet helemaal duidelijk geweest: bij mij liggen de rails ook koud op het hout en worden dan vastgelijmd.
Als ik in later stadium dan ballast wil aanbrengen, strooi ik dat in de reeds vastgelijmde rails en zet de ballast dan vast met verdunde boekbinderslijm.
Groeten,
Barry
Misschien niet helemaal duidelijk geweest: bij mij liggen de rails ook koud op het hout en worden dan vastgelijmd.
Als ik in later stadium dan ballast wil aanbrengen, strooi ik dat in de reeds vastgelijmde rails en zet de ballast dan vast met verdunde boekbinderslijm.
Groeten,
Barry
N-spoor, Epoche IV t/m VI / iTrain 5.1 Pro (W10 64-bit) / ECoS / LokPilot / Kuehn / LDT / BMD16N-SD / OC32
-
- Berichten: 75
- Lid geworden op: 10 dec 2009 02:40
- Locatie: Epe
Re: Bahnhof am Ende des Unterberger Tales
Hallo Barry.
Breng je de boekbinderslijm eerst aan voor je het spoor legt of druppel je het tussen de dwarsliggers, zodra het spoor er ligt?
Gr Sebas
Breng je de boekbinderslijm eerst aan voor je het spoor legt of druppel je het tussen de dwarsliggers, zodra het spoor er ligt?
Gr Sebas
-
Onderwerp starter - Berichten: 289
- Lid geworden op: 08 apr 2011 10:30
Re: Bahnhof am Ende des Unterberger Tales
Als test hier even een videotje gemaakt met de telefoon. Hoopt dat alles werkt, en kwaliteit een beetje voldoende is enzo.
zonder rails spoor ik helemaal niet meer, dan ben ik alleen nog maar een dwarsligger
Hannes
Hannes
-
- Berichten: 75
- Lid geworden op: 10 dec 2009 02:40
- Locatie: Epe
-
Onderwerp starter - Berichten: 289
- Lid geworden op: 08 apr 2011 10:30
Re: Bahnhof am Ende des Unterberger Tales
Ik heb een lokomotief die wel goed achteruit loopt, maar niet zo mooi vooruit.
Als ik nu de motor omdraai, maar de aansluiting niet. (Dus die moet ik dan ff los solderen en omzetten). Zou de motor dan wel goed vooruit lopen en beroerd achteruit?
Als ik nu de motor omdraai, maar de aansluiting niet. (Dus die moet ik dan ff los solderen en omzetten). Zou de motor dan wel goed vooruit lopen en beroerd achteruit?
zonder rails spoor ik helemaal niet meer, dan ben ik alleen nog maar een dwarsligger
Hannes
Hannes
Re: Bahnhof am Ende des Unterberger Tales
Nee. Draairichting van je motor blijft gelijk dus er verandert niets!
Daarnaast zijn dit vaak problemen vanuit de overbrenging en niet de motor.
Daarnaast zijn dit vaak problemen vanuit de overbrenging en niet de motor.
-
- Berichten: 1616
- Lid geworden op: 12 sep 2016 23:20
- Locatie: Bunde, Zuid-Limburg
Re: Bahnhof am Ende des Unterberger Tales
Mooi filmpje Hannes, schitterend om te zien al die stoomlocjes. Ben benieuwd naar het plan van je bovenbouw.
Vriendelijke groetjes Nico.
ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro
Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro
Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
-
Onderwerp starter - Berichten: 289
- Lid geworden op: 08 apr 2011 10:30
Re: Bahnhof am Ende des Unterberger Tales
FidOo schreef:Nee. Draairichting van je motor blijft gelijk dus er verandert niets!
Daarnaast zijn dit vaak problemen vanuit de overbrenging en niet de motor.
Joost mijn gedachte was als volgt, maar ik heb geen idee of dat klopt.
De decoder geeft gelijkstroom af aan de motor, dus gaat de stroom via koolborstel-A erin en via koolborstel-B eruit. Door het omdraaien van de motor, gaat de stroom nu via de koolborstel-B erin en via A eruit, de aansluiting op de decoder wil ik immers ook omdraaien.
Maar goed, geen idee dus of dit klopt.
Anders wordt t wachten op nieuwe koolborstels en de boel ff schoonmaken in de ultrasoon. Ik wil liever niet de boel uitgeklaard halen als ik nog geen nieuwe borstels heb en aangezien de treinen voorlopig alleen maar vooruit lopen zou dit een eenvoudige oplossing kunnen zijn.
zonder rails spoor ik helemaal niet meer, dan ben ik alleen nog maar een dwarsligger
Hannes
Hannes
Re: Bahnhof am Ende des Unterberger Tales
De draairichting van de rotor en dus de motoras blijft nog steeds dezelfde richting voor vooruit en achteruit. Dus het gaat niets uithalen.
Je zou beter de motor gewoon even kunnen demonteren. Los de motor rond draaien en gelijk schoonmaken. Zolang de koolborstels niet op zijn hoeven ze niet gewisseld te worden, misschien uitgroeien als ze vol met olie zitten. Ook de lok zonder motor testen om te kijken of de overbrenging nog wel in orde is (tandwielen en dergelijke).
Je zou beter de motor gewoon even kunnen demonteren. Los de motor rond draaien en gelijk schoonmaken. Zolang de koolborstels niet op zijn hoeven ze niet gewisseld te worden, misschien uitgroeien als ze vol met olie zitten. Ook de lok zonder motor testen om te kijken of de overbrenging nog wel in orde is (tandwielen en dergelijke).
-
Onderwerp starter - Berichten: 289
- Lid geworden op: 08 apr 2011 10:30
Re: Bahnhof am Ende des Unterberger Tales
Het is heel erg lang stil geweest vanaf mijn kant. Lange tijd is er ook niets gebeurd, revalideren en weer zorgen dat ik volledig aan het werk kwam hadden prioriteit. SInds alweer een tijdje ben ik bezig met het inregelen van de locomotieven. Hoewel er nog wel een aantal motortjes een supersonisch badje mogen krijgen rijden nu alle loks en is alles ook geijkt in koploper.
Hieronder het bewijs:
Hieronder het bewijs:
zonder rails spoor ik helemaal niet meer, dan ben ik alleen nog maar een dwarsligger
Hannes
Hannes
Re: Bahnhof am Ende des Unterberger Tales
loopt lekker al zo
Moet ik nog even op wachten
Gr. Bjorn
Moet ik nog even op wachten
Gr. Bjorn
N-Spoor,DCC,OC32.
Noord-Zuidbaan in opbouw
viewtopic.php?f=14&t=12616
Testbaan:
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10590
Ontwerp Baanplan
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=10892
Noord-Zuidbaan in opbouw
viewtopic.php?f=14&t=12616
Testbaan:
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10590
Ontwerp Baanplan
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=10892