Kleinweidelbach
-
Onderwerp starter - Berichten: 166
- Lid geworden op: 27 okt 2012 20:06
- Locatie: Ermelo
Kleinweidelbach
HIER NU OOK HET GEUPDATE BAANPLAN
Hallo allemaal,
Ik ben wederom van plan veranderd maar dit keer voorgoed, ik heb marelburg verkocht omdat deze niet in mijn idee van een baan paste, hoe ik hem er ook tussen wurmde, ik werd er niet tevreden over.
Daarom ben ik helemaal opnieuw begonnen, de baan wordt uitgevoerd in Peco 55 en wordt bestuurd door Itain/Dinamo, het thema wordt schwarzwald. het formaat is 4.18x3m25x3m50 en 90cm diep
Hier het SS, deze bevind zich op +50, onderin het blauwe vak wordt een 2 sporige halte, en het vak bovenin wordt een parade spoor
Daarna zullen treinen via een helix rechtsboven in stijgen naar het stations niv +70
Hier zullen ze de keuze hebben om naar het depot te gaan, of naar het bovenste paradespoor, ook loopt er vanaf het station een nevenspoor, die zal uitkomen op +90
Vanaf het station kunnen treinen door naar het paradespoor die boven op de berg ligt, over een bietschtallbrug naar de keerlus met bergramen.
Hier alle zichtbare onderdelen
De bouw is inmiddels ook al begonnen
Ik heb voor de opbouw gekozen voor een lattenframe van 22x63 vuren geschaafd
Als plaat heb ik gekozen voor Maranti 12mm
Hier heb ik ook kurk op aangebracht
En dan de wisselstraten gelegd
Hier al 2 omloop wissels op het paradespoor, er komen er nog 2 bij, maar deze zullen later geplaatst worden als ik die heb.
Druk druk dus! ik hoop rustig verder te kunnen:)
Groetjes!
Hallo allemaal,
Ik ben wederom van plan veranderd maar dit keer voorgoed, ik heb marelburg verkocht omdat deze niet in mijn idee van een baan paste, hoe ik hem er ook tussen wurmde, ik werd er niet tevreden over.
Daarom ben ik helemaal opnieuw begonnen, de baan wordt uitgevoerd in Peco 55 en wordt bestuurd door Itain/Dinamo, het thema wordt schwarzwald. het formaat is 4.18x3m25x3m50 en 90cm diep
Hier het SS, deze bevind zich op +50, onderin het blauwe vak wordt een 2 sporige halte, en het vak bovenin wordt een parade spoor
Daarna zullen treinen via een helix rechtsboven in stijgen naar het stations niv +70
Hier zullen ze de keuze hebben om naar het depot te gaan, of naar het bovenste paradespoor, ook loopt er vanaf het station een nevenspoor, die zal uitkomen op +90
Vanaf het station kunnen treinen door naar het paradespoor die boven op de berg ligt, over een bietschtallbrug naar de keerlus met bergramen.
Hier alle zichtbare onderdelen
De bouw is inmiddels ook al begonnen
Ik heb voor de opbouw gekozen voor een lattenframe van 22x63 vuren geschaafd
Als plaat heb ik gekozen voor Maranti 12mm
Hier heb ik ook kurk op aangebracht
En dan de wisselstraten gelegd
Hier al 2 omloop wissels op het paradespoor, er komen er nog 2 bij, maar deze zullen later geplaatst worden als ik die heb.
Druk druk dus! ik hoop rustig verder te kunnen:)
Groetjes!
Laatst gewijzigd door christiandomburg op 17 apr 2017 18:13, 3 keer totaal gewijzigd.
Lid van MC De Spoorstaaf Baan:kleinweidelbach Tijdperk: alles door elkaar, voornamelijk diesel/elektrisch MCC DR5000-Rosoft bezetmelders Peco code 55 Finescale
-
- Berichten: 703
- Lid geworden op: 07 sep 2014 10:53
- Locatie: Rijnsaterwoude
Re: oberndorf
Christian,
Een iindrukwekkende baan. Hoe ga je staks de achterkant bereiken 90cm is nogal breed. Uit de foto's blijkt niet dat de baan van de wand kan. In de hoeken mooet je zelfs 1,26 m overbruggen.
Een iindrukwekkende baan. Hoe ga je staks de achterkant bereiken 90cm is nogal breed. Uit de foto's blijkt niet dat de baan van de wand kan. In de hoeken mooet je zelfs 1,26 m overbruggen.
Met vriendelijk groeten André.
Windows XP, 10, ECoS-ESU, Peco code 55, iTrain 4.1.9, Koploper 9.4, AnyRail.
http://www.b-bridge.org (Last update 2019-06-16)
Windows XP, 10, ECoS-ESU, Peco code 55, iTrain 4.1.9, Koploper 9.4, AnyRail.
http://www.b-bridge.org (Last update 2019-06-16)
-
Onderwerp starter - Berichten: 166
- Lid geworden op: 27 okt 2012 20:06
- Locatie: Ermelo
Re: oberndorf
Dankjewel, de berg waar de keerlus tegeb aan staat, is van hout, daar wordt een Luik in gezaagd, de andere helix is aangepast naar 90 breed, alleen op tekening nog niet:) de rest wat achter de bergen zit wordt bereikbaar doordat de bergdelen uitneembaar worden, ss is via de onderkant bereikbaarAndre de Ruiter schreef:Christian,
Een iindrukwekkende baan. Hoe ga je staks de achterkant bereiken 90cm is nogal breed. Uit de foto's blijkt niet dat de baan van de wand kan. In de hoeken mooet je zelfs 1,26 m overbruggen.
Gr chris
Lid van MC De Spoorstaaf Baan:kleinweidelbach Tijdperk: alles door elkaar, voornamelijk diesel/elektrisch MCC DR5000-Rosoft bezetmelders Peco code 55 Finescale
Re: oberndorf
Indrukwekkend plan christian lekker veel rijlengte
Ik blijf je volgen
Ik blijf je volgen
Groetjes marco
Modulebaantje "immergut"
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2057
Vaste baan op zolder ( in aanbouw )
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=3911
Modulebaantje "immergut"
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2057
Vaste baan op zolder ( in aanbouw )
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=3911
-
Onderwerp starter - Berichten: 166
- Lid geworden op: 27 okt 2012 20:06
- Locatie: Ermelo
Re: oberndorf
Hallo allemaal, als eerste de beste wensen en allemaal een gelukkig 2016!
Er is al een tijdje niks geplaatst, maar ik ben erg druk geweest, maar ivm de feestdagen is een update er niet van gekomen!
Ik heb inmiddels alle sporen van het onderste laag gelegd.
Hierbij het SS:
Deze bestaat uit 8 sporen met peco code 55 lange wissels. Deze is vanuit 2 kanten bereikbaar
Uit de ss gaan treinen naar de "halte":
Vanuit de halte gaan treinen de berg weer in en komen ze bij het parade spoor er weer uit. Deze is iets aangepast door er omloopwissels in te monteren. Dit bied mij meer mogelijkheden doordat treinen 2 richtingen op kunnen rijden.
Momenteel zit er aan het eind een keerlus. Deze is tijdelijk totdat de helix gemonteerd is daar niveau 2.
Ook heb ik 40% van de bedrading gemonteerd. Hier helaas nog geen foto van
Kortom nog een hoop bouwplezier:)
Groetjes!
Er is al een tijdje niks geplaatst, maar ik ben erg druk geweest, maar ivm de feestdagen is een update er niet van gekomen!
Ik heb inmiddels alle sporen van het onderste laag gelegd.
Hierbij het SS:
Deze bestaat uit 8 sporen met peco code 55 lange wissels. Deze is vanuit 2 kanten bereikbaar
Uit de ss gaan treinen naar de "halte":
Vanuit de halte gaan treinen de berg weer in en komen ze bij het parade spoor er weer uit. Deze is iets aangepast door er omloopwissels in te monteren. Dit bied mij meer mogelijkheden doordat treinen 2 richtingen op kunnen rijden.
Momenteel zit er aan het eind een keerlus. Deze is tijdelijk totdat de helix gemonteerd is daar niveau 2.
Ook heb ik 40% van de bedrading gemonteerd. Hier helaas nog geen foto van
Kortom nog een hoop bouwplezier:)
Groetjes!
Lid van MC De Spoorstaaf Baan:kleinweidelbach Tijdperk: alles door elkaar, voornamelijk diesel/elektrisch MCC DR5000-Rosoft bezetmelders Peco code 55 Finescale
Re: oberndorf
Zie dat je de rail vast legt met nietjes.
Zijn deze later makkelijk te verwijderen?
mvg Ronald
Zijn deze later makkelijk te verwijderen?
mvg Ronald
Multimaus
Bezetmelders Rosoft
Servo decoders Rosoft
xTreme Keerlus Rosoft
Rails en wissel peco 55
Koploper
Sprog 2
Mijn baantje
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... 14&t=10771
Bezetmelders Rosoft
Servo decoders Rosoft
xTreme Keerlus Rosoft
Rails en wissel peco 55
Koploper
Sprog 2
Mijn baantje
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... 14&t=10771
-
Onderwerp starter - Berichten: 166
- Lid geworden op: 27 okt 2012 20:06
- Locatie: Ermelo
Re: oberndorf
Ja, deze nietjes zetten zichzelf alleen vast in de kurk, dus ik kan ze er makkelijk uit trekken met een punttang, de nietjes in het onzichtbare stuk gaan er uit na het lijmen, en op het zichtbare stuk net voor het ballasten, omdat je anders de lijm ziet zitten op de bielzen.Ronaldp schreef:Zie dat je de rail vast legt met nietjes.
Zijn deze later makkelijk te verwijderen?
mvg Ronald
Lid van MC De Spoorstaaf Baan:kleinweidelbach Tijdperk: alles door elkaar, voornamelijk diesel/elektrisch MCC DR5000-Rosoft bezetmelders Peco code 55 Finescale
Re: oberndorf
Dat ziet er strak uit Christian en ga in de follow mode!
Daarbij vindt ik het thema "Schwarzwald" goed gekozen.
Groet Bren
Daarbij vindt ik het thema "Schwarzwald" goed gekozen.
Groet Bren
-
Onderwerp starter - Berichten: 166
- Lid geworden op: 27 okt 2012 20:06
- Locatie: Ermelo
Re: oberndorf
Dankjewel:)brendo schreef:Dat ziet er strak uit Christian en ga in de follow mode!
Daarbij vindt ik het thema "Schwarzwald" goed gekozen.
Groet Bren
Ik vind het een thema met een prachtige omgeving en leuke speelsigheid met sporen en bergen:)
Lid van MC De Spoorstaaf Baan:kleinweidelbach Tijdperk: alles door elkaar, voornamelijk diesel/elektrisch MCC DR5000-Rosoft bezetmelders Peco code 55 Finescale
-
- Berichten: 709
- Lid geworden op: 14 nov 2014 12:08
- Locatie: Noordelijk brabant
- Contacteer:
Re: oberndorf
Hook ik ga in de volg modus. Geweldig baan idee succes met de aanleg.
Groet marc,
Mijn Test Baan
Baanplan Spoorbaan Janbaas
Spoorbaan Janbaas
Roco Z21, Itrain, Arloco Bezetmelders, Rosoft Lnet s88sd16N, Rosoft MDD, Kato Unitrack rails.
Tijdperk alles wat mooi is!
https://facebook.com/ModelspoorbaanJanbaas/
Mijn Test Baan
Baanplan Spoorbaan Janbaas
Spoorbaan Janbaas
Roco Z21, Itrain, Arloco Bezetmelders, Rosoft Lnet s88sd16N, Rosoft MDD, Kato Unitrack rails.
Tijdperk alles wat mooi is!
https://facebook.com/ModelspoorbaanJanbaas/
-
Onderwerp starter - Berichten: 166
- Lid geworden op: 27 okt 2012 20:06
- Locatie: Ermelo
Re: oberndorf
Dank jullie:)
Er gaat nog wel een hoop veranderen.
Zo gaat bijv het nevenstation naar de andere kant van de baan, omdat ik de onderste helix groter heb moeten maken, waardoor het neventraject helemaal anders komt te liggen. En ik ben aan het experimenteren met een station met 3 perronsporen ipv 4. Ook kijk ik of ik het depot kan uitbreiden.
En als laatste staat het mcc traject nog in ontwikkeling:)
Groetjes
Er gaat nog wel een hoop veranderen.
Zo gaat bijv het nevenstation naar de andere kant van de baan, omdat ik de onderste helix groter heb moeten maken, waardoor het neventraject helemaal anders komt te liggen. En ik ben aan het experimenteren met een station met 3 perronsporen ipv 4. Ook kijk ik of ik het depot kan uitbreiden.
En als laatste staat het mcc traject nog in ontwikkeling:)
Groetjes
Lid van MC De Spoorstaaf Baan:kleinweidelbach Tijdperk: alles door elkaar, voornamelijk diesel/elektrisch MCC DR5000-Rosoft bezetmelders Peco code 55 Finescale
Re: oberndorf
Hallo Christian,
Ziet er strak uit. En Schwarzwald is natuurlijk een prachtig thema, vol variatie. Ik ga je volgen.
Ziet er strak uit. En Schwarzwald is natuurlijk een prachtig thema, vol variatie. Ik ga je volgen.
-
Onderwerp starter - Berichten: 166
- Lid geworden op: 27 okt 2012 20:06
- Locatie: Ermelo
Re: oberndorf
Hallo allemaal,
Dit keer geen bouw update(wel ben ik erg druk bezig met het plaatsen van servo's en het maken van de polarisatie)
Maar wel een ontwerp update!
Dit is mijn oude ontwerp:
Zoals jullie kunnen zien heb ik onderin een nevenstation (geel).
Echter was mij het dringende advies gegeven om absoluut geen ronde helix te maken maar ovaal.
Ook was mij het advies gegeven om de helix niet kleiner te maken dan 90x60 omdat een hoop treinen van mijn formaat niet omhoog zouden komen.
Daardoor kwam ik in de knoei met mijn nevenstation.
Dit heb ik opgelost!
1.Ik heb de omloopwissels bij het station vervangen door scissors. Dit omdat ze erg mooi zijn en meer diepgang geven aan mijn station.
2. Ik heb het depot aangepast om deze meer bij het station te betrekken.
3. Het neventraject is nu omgedraaid. Ipv dat ze boven aan de baan steigen, doen ze dat nu onderaan. Vanaf het moment dat ze de berg in verdwijnen begint een constante steiging van 2% tot het nevenstation. Deze heb ik nu bovenaan de baan geplaatst voor de keerlus (die zit 20 cm hoger).
4. De bietschtalbrücke onderin de baan heb ik gescheiden can het neventraject. Het neventraject komt nu eerder tevoorschijn op een hoogte van ongeveer 6cm boven het station niveau. Daar zal deze met een brug of viaduct voor de bietschtalbrücke langs gaan (daar komt een riviertje oid)
5.
Ik heb op het paradespoor een station geplaatst om de doorstroming iets te beperken/regelen. Deze komt dan samen met het nevenstation, deze zitten wel op verschillende hoogtes(Dit is een proef maar ben er nog niet zeker over)
Ik ben er goed tevreden over:)
Edit: ik zie dat op het 2e plaatje het blauwe traject ontbreekt, deze is er echter nog wel
Groetjes!
Dit keer geen bouw update(wel ben ik erg druk bezig met het plaatsen van servo's en het maken van de polarisatie)
Maar wel een ontwerp update!
Dit is mijn oude ontwerp:
Zoals jullie kunnen zien heb ik onderin een nevenstation (geel).
Echter was mij het dringende advies gegeven om absoluut geen ronde helix te maken maar ovaal.
Ook was mij het advies gegeven om de helix niet kleiner te maken dan 90x60 omdat een hoop treinen van mijn formaat niet omhoog zouden komen.
Daardoor kwam ik in de knoei met mijn nevenstation.
Dit heb ik opgelost!
1.Ik heb de omloopwissels bij het station vervangen door scissors. Dit omdat ze erg mooi zijn en meer diepgang geven aan mijn station.
2. Ik heb het depot aangepast om deze meer bij het station te betrekken.
3. Het neventraject is nu omgedraaid. Ipv dat ze boven aan de baan steigen, doen ze dat nu onderaan. Vanaf het moment dat ze de berg in verdwijnen begint een constante steiging van 2% tot het nevenstation. Deze heb ik nu bovenaan de baan geplaatst voor de keerlus (die zit 20 cm hoger).
4. De bietschtalbrücke onderin de baan heb ik gescheiden can het neventraject. Het neventraject komt nu eerder tevoorschijn op een hoogte van ongeveer 6cm boven het station niveau. Daar zal deze met een brug of viaduct voor de bietschtalbrücke langs gaan (daar komt een riviertje oid)
5.
Ik heb op het paradespoor een station geplaatst om de doorstroming iets te beperken/regelen. Deze komt dan samen met het nevenstation, deze zitten wel op verschillende hoogtes(Dit is een proef maar ben er nog niet zeker over)
Ik ben er goed tevreden over:)
Edit: ik zie dat op het 2e plaatje het blauwe traject ontbreekt, deze is er echter nog wel
Groetjes!
Lid van MC De Spoorstaaf Baan:kleinweidelbach Tijdperk: alles door elkaar, voornamelijk diesel/elektrisch MCC DR5000-Rosoft bezetmelders Peco code 55 Finescale
-
Onderwerp starter - Berichten: 166
- Lid geworden op: 27 okt 2012 20:06
- Locatie: Ermelo
Re: oberndorf
Niks, alleen met mijn lengtes en de hoogte dat ze moeten nemen zijn er treinen die niet omhoog kunnen komen. Dat wil ik voor zijn.Jeroen schreef:Yo Chris,
Wat is er mis met een ronde spiraal?
J.
Lid van MC De Spoorstaaf Baan:kleinweidelbach Tijdperk: alles door elkaar, voornamelijk diesel/elektrisch MCC DR5000-Rosoft bezetmelders Peco code 55 Finescale
Re: oberndorf
Ligt voor een groot deel ook aan de diameter van de spiraal. Ik heb een ronde spiraal en daar gaan de loks met slepen van bijna twee meter zonder moeite naar boven, zelfs in de binnenbocht.
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
-
Onderwerp starter - Berichten: 166
- Lid geworden op: 27 okt 2012 20:06
- Locatie: Ermelo
Re: oberndorf
Ik heb binnendiameter van 300. Echter is er de kans dat er locs niet omhoog komen. Ik ben dat liever voor omdat ik (voor zover mogelijk in n) probleemloos wil rijdenHookies schreef:Ligt voor een groot deel ook aan de diameter van de spiraal. Ik heb een ronde spiraal en daar gaan de loks met slepen van bijna twee meter zonder moeite naar boven, zelfs in de binnenbocht.
Lid van MC De Spoorstaaf Baan:kleinweidelbach Tijdperk: alles door elkaar, voornamelijk diesel/elektrisch MCC DR5000-Rosoft bezetmelders Peco code 55 Finescale
Re: oberndorf
Diameter van 300 mm? Dat is wel heel erg klein dan. Logisch dat je daar dan wat rechte stukjes tussen moet zetten.
Mijn spiraal heeft voor de binnenbocht een diameter van 770 mm. Dit is dalend spoor. De buitenbocht heeft een diameter van 870 mm.
Mijn spiraal heeft voor de binnenbocht een diameter van 770 mm. Dit is dalend spoor. De buitenbocht heeft een diameter van 870 mm.
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
-
Onderwerp starter - Berichten: 166
- Lid geworden op: 27 okt 2012 20:06
- Locatie: Ermelo
Re: oberndorf
Ik heb die ruimte niet, heb eerlijk gezegd ook weinig banen gezien met een diameter zo groot. Op de breedte van 60 cm kan ik net 300 kwijt en dan nog ruimte overhouden voor me nevenspoor achter de helix langsHookies schreef:Diameter van 300 mm? Dat is wel heel erg klein dan. Logisch dat je daar dan wat rechte stukjes tussen moet zetten.
Mijn spiraal heeft voor de binnenbocht een diameter van 770 mm. Dit is dalend spoor. De buitenbocht heeft een diameter van 870 mm.
Lid van MC De Spoorstaaf Baan:kleinweidelbach Tijdperk: alles door elkaar, voornamelijk diesel/elektrisch MCC DR5000-Rosoft bezetmelders Peco code 55 Finescale
Re: oberndorf
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Re: oberndorf
Aha, ik snap m zo. Wel een goeie oplossing dan. Ik heb een binnenradius van 450mm of nog iets meer zelfs. Die module is ook zowat 120 cm in het vierkant. Ik heb een mansgat gemaakt in het frame, zodat ik er wel bij kan natuurlijk.
J.
J.
-
Onderwerp starter - Berichten: 166
- Lid geworden op: 27 okt 2012 20:06
- Locatie: Ermelo
Re: oberndorf
Ja precies, bij mij slokt dat helaas te veel ruimte op:(
Lid van MC De Spoorstaaf Baan:kleinweidelbach Tijdperk: alles door elkaar, voornamelijk diesel/elektrisch MCC DR5000-Rosoft bezetmelders Peco code 55 Finescale
Re: oberndorf
Chris, een binnendiameter van 300? das radius 150mm (R1= 192mm). Daar zeg je iets wat niet goed gaat!christiandomburg schreef: Ik heb binnendiameter van 300. Echter is er de kans dat er locs niet omhoog komen. Ik ben dat liever voor omdat ik (voor zover mogelijk in n) probleemloos wil rijden
Hoe breed is je baan ter hoogte van je helix?