Altwied im Westerwald
-
- Berichten: 100
- Lid geworden op: 07 sep 2011 09:28
Re: Altwied im Westerwald
Zolang je soldeerbout er maar warm voor loopt... Als dat niet meer het geval is, lukt het zeker niet.
Groets, Hans
Groets, Hans
Dachbodenheim - zijlijn in N-spoor, bestuurd met eigen software, via HCCM hardware (blokgestuurd)
-
Onderwerp starter - Berichten: 1162
- Lid geworden op: 20 feb 2012 13:20
- Locatie: Moskou (Rus) / Rijswijk (NL)
Re: Altwied im Westerwald
Heel vroeger (30 jaar geleden of zo) had ik geen soldeerbout. Toen knoopte ik de draden gewoon aan elkaar
Dat werkte trouwens ook
Groet, Wim
Dat werkte trouwens ook
Groet, Wim
De afbraak (of was het ombouw?) van Altwied im Westerwald
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Re: Altwied im Westerwald
Wim,
Haalde je de isolatie van de draadjes voor of na het knopen.
Ik had 60 jaar geleden al een soldeerbout.
Haalde je de isolatie van de draadjes voor of na het knopen.
Ik had 60 jaar geleden al een soldeerbout.
-
Onderwerp starter - Berichten: 1162
- Lid geworden op: 20 feb 2012 13:20
- Locatie: Moskou (Rus) / Rijswijk (NL)
Re: Altwied im Westerwald
Er na. Dat houdt je van de straat...
Ik was toen nog wel jong, maar inmiddels al wel droog achter de oren...
Als 10 jarige had ik simpelweg geen geld voor een soldeerbout. 60 jaar geleden bestond ik nog niet
Groet, Wim
Ik was toen nog wel jong, maar inmiddels al wel droog achter de oren...
Als 10 jarige had ik simpelweg geen geld voor een soldeerbout. 60 jaar geleden bestond ik nog niet
Groet, Wim
De afbraak (of was het ombouw?) van Altwied im Westerwald
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
-
Onderwerp starter - Berichten: 1162
- Lid geworden op: 20 feb 2012 13:20
- Locatie: Moskou (Rus) / Rijswijk (NL)
Re: Altwied im Westerwald
Het kan 'friesen', het kan dooien...
Inmiddels lijkt de winter hier in Moskou op zijn retour te zijn (hoera!). Het dooit al een week (al sneeuwt het tussendoor nog wel regelmatig).
Desondanks ben ik inmiddels met de fries van de modelbaan bezig. Het solderen is (uiteraard) nog steeds niet gedaan, maar ik wilde even iets anders tussendoor doen. Ik had 2 jaar geleden al stukken hardboard plaat op maat gezaagd voor de fries boven de modelbaan. Deze stonden nog steeds in een hoekje te wachten. Inmiddels heb ik ze dan eindelijk gemonteerd:
De achtergrond platen heb ik tijdelijk weggehaald. Sowieso moet ik nog even flink schoonmaken in het schaduwstation (stofzuigen, railpoetsen, enz).
Achter de fries komt de verlichting. Ik had destijds een paar rollen LED strips gekocht (die lagen natuurlijk ook nog te wachten op installatie). Echter, in onze keuken moest pas een TL worden vervangen. Dat bleek bij nadere inspektie een LED strip in een TL-achtige buis te zijn. Bij bestellen van de nieuwe armatuur, bleek deze veel goedkoper te zijn dan een LED strip op rol, terwijl hij een geweldige lichtopbrengst heeft! Ik heb er dus direct maar een paar extra besteld, zodat die boven de baan kunnen hangen. Hieronder is de eerste al te zien:
Een armatuur is 120 cm lang, bevat 176 SMD LEDs, verbruikt 18 W en kost slechts 800 ruble (zo'n 11 euro). De kleurtemperatuur is 4500 Kelvin dus koud wit licht. De rol met LEDs die ik had gekocht is 3000 K (warm wit) Misschien dat ik die er ook nog bij op hang, zodat het niet al te kil licht wordt. Maar eerst deze maar eens testen.
Hieronder met ingeschakelde verlichting (er hangt alleen links een lamp, de rest moet nog):
Als ik alle andere verlichting in de kamer uit doe: is het nog steeds behoorlijk licht:
Inmiddels ben ik ook rechts bezig met het ophangen van de fries en de draagconstructie voor de verlichting:
Omdat de baan hier breder is, is er weer een andere constructie nodig (met extra uitstulping). Helaas is het nooit simpel; altijd is er weer iets dat de montage lastiger maakt. Even snel ophangen lukt dus niet. Maar goed, dat hoort er bij. En als het dan alsnog lukt, geeft dat weer extra voldoening.
Nu nog even de laatste steunen afmaken, en we zijn toch weer iets opgeschoten. Kleine stapjes, maar wel in de goede richting
Groet, Wim
Inmiddels lijkt de winter hier in Moskou op zijn retour te zijn (hoera!). Het dooit al een week (al sneeuwt het tussendoor nog wel regelmatig).
Desondanks ben ik inmiddels met de fries van de modelbaan bezig. Het solderen is (uiteraard) nog steeds niet gedaan, maar ik wilde even iets anders tussendoor doen. Ik had 2 jaar geleden al stukken hardboard plaat op maat gezaagd voor de fries boven de modelbaan. Deze stonden nog steeds in een hoekje te wachten. Inmiddels heb ik ze dan eindelijk gemonteerd:
De achtergrond platen heb ik tijdelijk weggehaald. Sowieso moet ik nog even flink schoonmaken in het schaduwstation (stofzuigen, railpoetsen, enz).
Achter de fries komt de verlichting. Ik had destijds een paar rollen LED strips gekocht (die lagen natuurlijk ook nog te wachten op installatie). Echter, in onze keuken moest pas een TL worden vervangen. Dat bleek bij nadere inspektie een LED strip in een TL-achtige buis te zijn. Bij bestellen van de nieuwe armatuur, bleek deze veel goedkoper te zijn dan een LED strip op rol, terwijl hij een geweldige lichtopbrengst heeft! Ik heb er dus direct maar een paar extra besteld, zodat die boven de baan kunnen hangen. Hieronder is de eerste al te zien:
Een armatuur is 120 cm lang, bevat 176 SMD LEDs, verbruikt 18 W en kost slechts 800 ruble (zo'n 11 euro). De kleurtemperatuur is 4500 Kelvin dus koud wit licht. De rol met LEDs die ik had gekocht is 3000 K (warm wit) Misschien dat ik die er ook nog bij op hang, zodat het niet al te kil licht wordt. Maar eerst deze maar eens testen.
Hieronder met ingeschakelde verlichting (er hangt alleen links een lamp, de rest moet nog):
Als ik alle andere verlichting in de kamer uit doe: is het nog steeds behoorlijk licht:
Inmiddels ben ik ook rechts bezig met het ophangen van de fries en de draagconstructie voor de verlichting:
Omdat de baan hier breder is, is er weer een andere constructie nodig (met extra uitstulping). Helaas is het nooit simpel; altijd is er weer iets dat de montage lastiger maakt. Even snel ophangen lukt dus niet. Maar goed, dat hoort er bij. En als het dan alsnog lukt, geeft dat weer extra voldoening.
Nu nog even de laatste steunen afmaken, en we zijn toch weer iets opgeschoten. Kleine stapjes, maar wel in de goede richting
Groet, Wim
De afbraak (of was het ombouw?) van Altwied im Westerwald
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Re: Altwied im Westerwald
Mooi zo'n kijkdoos effect wat je creeert met die omlijsting aan de voorkant.
Je bent wel aan een nieuwe kalender toe zie ik
Je bent wel aan een nieuwe kalender toe zie ik
-
- Berichten: 1616
- Lid geworden op: 12 sep 2016 23:20
- Locatie: Bunde, Zuid-Limburg
Re: Altwied im Westerwald
Dat ziet er netjes uit Wim, het is een mooi afgewerkt geheel met zo'n fries.
Vriendelijke groetjes Nico.
ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro
Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro
Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
-
Onderwerp starter - Berichten: 1162
- Lid geworden op: 20 feb 2012 13:20
- Locatie: Moskou (Rus) / Rijswijk (NL)
Re: Altwied im Westerwald
Dank heren
De afgelopen 2 jaar had ik geen tijd meer om een nieuwe spoorkalender te kopen (ik ben vaak maar kort in NL). Ik ben altijd wel gecharmeerd van de "Eisenbahn und Landschaft" kalender van Eisenbahn Journal. Bij gebrek aan een nieuwe gebruik ik de oude van 2017 maar (als een soort poster:). De voorkant past goed bij de sfeer van mijn modelbaan (of eigenlijk: zoals het later moet worden ). Een BR 215 met een Eilzug op een drukke enkelsporige lijn in 1972.
Groet, Wim
Klopt! Ik vroeg me bij het uploaden al af of iemand het zou opvallen... Ja dus!
De afgelopen 2 jaar had ik geen tijd meer om een nieuwe spoorkalender te kopen (ik ben vaak maar kort in NL). Ik ben altijd wel gecharmeerd van de "Eisenbahn und Landschaft" kalender van Eisenbahn Journal. Bij gebrek aan een nieuwe gebruik ik de oude van 2017 maar (als een soort poster:). De voorkant past goed bij de sfeer van mijn modelbaan (of eigenlijk: zoals het later moet worden ). Een BR 215 met een Eilzug op een drukke enkelsporige lijn in 1972.
Groet, Wim
De afbraak (of was het ombouw?) van Altwied im Westerwald
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Re: Altwied im Westerwald
Hallo Wim,
Mooie constructie.
Ik zou ook wel zoiets willen, niet alleen voor verlichting, maar ik denk dat je zo de baan ook beter kunt beschermen tegen stof.
Het zal niet meevallen bij een baan van 4 meter, vooral niet omdat ik geen hout gebruik, maar misschien komt het er nog eens van.
Ik blijf je verrichtingen in elk geval volgen.
m.vr.gr.
Hans
Mooie constructie.
Ik zou ook wel zoiets willen, niet alleen voor verlichting, maar ik denk dat je zo de baan ook beter kunt beschermen tegen stof.
Het zal niet meevallen bij een baan van 4 meter, vooral niet omdat ik geen hout gebruik, maar misschien komt het er nog eens van.
Ik blijf je verrichtingen in elk geval volgen.
m.vr.gr.
Hans
XPS, Fleischmann Piccolo, AnyRail, iTrain
Mijn baan op dit forum: XPS-baan
Mijn baan op dit forum: XPS-baan
-
Onderwerp starter - Berichten: 1162
- Lid geworden op: 20 feb 2012 13:20
- Locatie: Moskou (Rus) / Rijswijk (NL)
Re: Altwied im Westerwald
En.... klaar! De fries dan...
Ok, hij moet nog een likje verf hebben... Bijna klaar dus
Alle 3 verlichtingsarmaturen hangen er ook onder, maar zijn niet ingeschakeld op de foto. Het lijkt in ieder geval een zee van licht te zijn. En dat voor 33 euro
Ik zat zelf ook al te denken om er (op termijn) iets van dun plastic folie over te leggen zodat er geen stof op de baan komt.
Ik begrijp dat jij alleen met XPS werkt. Dan wordt het lastig om daar direct een dragende constructie voor de fries, verlichting en stofhoes aan te bevestigen. Misschien kun je met losse staanders werken? Op elk hoekpunt een paal die op de grond staat. Dan op frieshoogte de palen verbinden met houten of metalen dragers. Het wordt dan een soort constructie die je ook op tentoonstellingen ziet bij standhouders. De baan zelf staat er dan gewoon los onder.
Groet, Wim
Ok, hij moet nog een likje verf hebben... Bijna klaar dus
Alle 3 verlichtingsarmaturen hangen er ook onder, maar zijn niet ingeschakeld op de foto. Het lijkt in ieder geval een zee van licht te zijn. En dat voor 33 euro
Hallo Hans,
Ik zat zelf ook al te denken om er (op termijn) iets van dun plastic folie over te leggen zodat er geen stof op de baan komt.
Ik begrijp dat jij alleen met XPS werkt. Dan wordt het lastig om daar direct een dragende constructie voor de fries, verlichting en stofhoes aan te bevestigen. Misschien kun je met losse staanders werken? Op elk hoekpunt een paal die op de grond staat. Dan op frieshoogte de palen verbinden met houten of metalen dragers. Het wordt dan een soort constructie die je ook op tentoonstellingen ziet bij standhouders. De baan zelf staat er dan gewoon los onder.
Groet, Wim
De afbraak (of was het ombouw?) van Altwied im Westerwald
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Re: Altwied im Westerwald
Die is mooi geworden Wim, zeker met de verlichting erin.
Alleen vraag ik mij af of je nu nog makkelijk aan de baan kan werken.
gr. Ron.
Alleen vraag ik mij af of je nu nog makkelijk aan de baan kan werken.
gr. Ron.
Ik rommel maar wat aan!
-
Onderwerp starter - Berichten: 1162
- Lid geworden op: 20 feb 2012 13:20
- Locatie: Moskou (Rus) / Rijswijk (NL)
Re: Altwied im Westerwald
Dank je Ron!
De toegankelijkheid was me zelf ook al opgevallen. Of het gebrek er aan dus
Gelukkig is de fries eenvoudig te verwijderen. Als ik dan echt flink aan de slag moet, kan ik er alsnog goed bij.
Sowieso is de opening vrij groot hoor: 40 cm tussen onderkant fries en wateroppervlak in de Wied (het spoor ligt 5 cm boven de Wied). Ik kan er dus nog best aardig bij komen, ook als de fries wel gemonteerd is.
De baan is ook niet zo diep: links 30 cm, rechts zo'n 50 cm. Alleen helemaal rechts loopt de helling fors omhoog en zal het bos dus tot aan de fries komen.
Groet, Wim
De toegankelijkheid was me zelf ook al opgevallen. Of het gebrek er aan dus
Gelukkig is de fries eenvoudig te verwijderen. Als ik dan echt flink aan de slag moet, kan ik er alsnog goed bij.
Sowieso is de opening vrij groot hoor: 40 cm tussen onderkant fries en wateroppervlak in de Wied (het spoor ligt 5 cm boven de Wied). Ik kan er dus nog best aardig bij komen, ook als de fries wel gemonteerd is.
De baan is ook niet zo diep: links 30 cm, rechts zo'n 50 cm. Alleen helemaal rechts loopt de helling fors omhoog en zal het bos dus tot aan de fries komen.
Groet, Wim
De afbraak (of was het ombouw?) van Altwied im Westerwald
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Re: Altwied im Westerwald
Hallo Wim
Maar vooraan staanders verbinden met de muur misschien wel.
Ik ga er eens over nadenken; bescherming tegen stof vind ik erg belangrijk, vooral gras, bomen, struiken en ander groen. Rails kun je poetsen, maar het groen is erg kwetsbaar.
Om dit moment gooi ik er lappen dun plastic overheen als ik er niet aan werk.
m.vr.gr.
Hans
Op elke hoekpunt gaat niet lukken i.v.m. de achtergrond, die zit tegen de muur.Op elk hoekpunt een paal die op de grond staat. Dan op frieshoogte de palen verbinden met houten of metalen dragers. Het wordt dan een soort constructie die je ook op tentoonstellingen ziet bij standhouders. De baan zelf staat er dan gewoon los onder.
Maar vooraan staanders verbinden met de muur misschien wel.
Ik ga er eens over nadenken; bescherming tegen stof vind ik erg belangrijk, vooral gras, bomen, struiken en ander groen. Rails kun je poetsen, maar het groen is erg kwetsbaar.
Om dit moment gooi ik er lappen dun plastic overheen als ik er niet aan werk.
m.vr.gr.
Hans
XPS, Fleischmann Piccolo, AnyRail, iTrain
Mijn baan op dit forum: XPS-baan
Mijn baan op dit forum: XPS-baan
Re: Altwied im Westerwald
Bereikbaarheid is dus geen probleem.
je heb me wel aan het idee geholpen om zoiets "ooit" te maken
gr. Ron
je heb me wel aan het idee geholpen om zoiets "ooit" te maken
gr. Ron
Ik rommel maar wat aan!
-
Onderwerp starter - Berichten: 1162
- Lid geworden op: 20 feb 2012 13:20
- Locatie: Moskou (Rus) / Rijswijk (NL)
Re: Altwied im Westerwald
Goedenavond allemaal,
Inmiddels heb ik de fries en de voorkant van de baan ook van een laagje verf voorzien. Links ziet dat er zo uit:
En rechts zo:
Ik heb donkerbruine verf gebruikt (al lijkt het op de foto's bijna zwart). Heki Lasurfarbe om precies te zijn. Die heb ik in het verleden ook al eens gebruikt voor de zijkant van een diorama en dat beviel me wel. Helaas dekte de verf niet in 1 keer, dus moet er nog een laagje over.
Het effect is al wel duidelijk. Het is nu echt een "Theaterbuehne" geworden.
De achtergrond ontbreekt momenteel nog. Die moet eerst nog een lichtblauw kleurtje krijgen. Later komt er een echte achtergrondschildering.
Groet, Wim
Inmiddels heb ik de fries en de voorkant van de baan ook van een laagje verf voorzien. Links ziet dat er zo uit:
En rechts zo:
Ik heb donkerbruine verf gebruikt (al lijkt het op de foto's bijna zwart). Heki Lasurfarbe om precies te zijn. Die heb ik in het verleden ook al eens gebruikt voor de zijkant van een diorama en dat beviel me wel. Helaas dekte de verf niet in 1 keer, dus moet er nog een laagje over.
Het effect is al wel duidelijk. Het is nu echt een "Theaterbuehne" geworden.
De achtergrond ontbreekt momenteel nog. Die moet eerst nog een lichtblauw kleurtje krijgen. Later komt er een echte achtergrondschildering.
Groet, Wim
De afbraak (of was het ombouw?) van Altwied im Westerwald
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
-
- Berichten: 1616
- Lid geworden op: 12 sep 2016 23:20
- Locatie: Bunde, Zuid-Limburg
Re: Altwied im Westerwald
Dat ziet er heel mooi uit Wim. Maakt samen met de fries een mooi en rustig geheel.
Vriendelijke groetjes Nico.
ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro
Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro
Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
Re: Altwied im Westerwald
Zou de kastjes er onder ook de zelfde kleur verven.
Vallen nu wel heel erg op.
Mvg ronald
Vallen nu wel heel erg op.
Mvg ronald
Multimaus
Bezetmelders Rosoft
Servo decoders Rosoft
xTreme Keerlus Rosoft
Rails en wissel peco 55
Koploper
Sprog 2
Mijn baantje
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... 14&t=10771
Bezetmelders Rosoft
Servo decoders Rosoft
xTreme Keerlus Rosoft
Rails en wissel peco 55
Koploper
Sprog 2
Mijn baantje
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... 14&t=10771
-
Onderwerp starter - Berichten: 1162
- Lid geworden op: 20 feb 2012 13:20
- Locatie: Moskou (Rus) / Rijswijk (NL)
Re: Altwied im Westerwald
Hoi Ronald,
De kastjes heb ik 2 jaar geleden juist licht geschilderd, zodat die dezelfde kleur hebben als het andere meubilair in de kamer.
De omranding van de modelbaan wil ik juist donker hebben, omdat ik dat voor een omranding beter geschikt vind dan een lichte kleur.
Groet, Wim
De kastjes heb ik 2 jaar geleden juist licht geschilderd, zodat die dezelfde kleur hebben als het andere meubilair in de kamer.
De omranding van de modelbaan wil ik juist donker hebben, omdat ik dat voor een omranding beter geschikt vind dan een lichte kleur.
Groet, Wim
De afbraak (of was het ombouw?) van Altwied im Westerwald
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Re: Altwied im Westerwald
Mooi schilderwerk, die donkere rand geeft het direct een professioneler karakter!
- Norman
Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Re: Altwied im Westerwald
Hallo Wim,
Wilde even zeggen dat ik het een slimme oplossing vind om je schaduw station in de knik van de kamer onder te brengen
groetjes, Fenna
Wilde even zeggen dat ik het een slimme oplossing vind om je schaduw station in de knik van de kamer onder te brengen
groetjes, Fenna
-
Onderwerp starter - Berichten: 1162
- Lid geworden op: 20 feb 2012 13:20
- Locatie: Moskou (Rus) / Rijswijk (NL)
Re: Altwied im Westerwald
Dank je Fenna!
Tsja, het was niet mijn eerste keus, maar uit nood geboren. Deze muur was de enige plek in huis waar ik een baan zou kunnen bouwen. Ik heb nog gedacht over schaduwstation onder de baan, maar dan zit je weer met een helix die ook vrij steil zou moeten worden. Sowieso ben ik geen voorstander van helixen. En vanwege het bureau onder de baan was er dan nog minder ruimte voor een schaduwstation.
Het grote nadeel van mijn huidige schaduwstation is de slechte toegankelijkheid. Ik vrees dat me dat op termijn gaat opbreken. Nou ja, we zullen wel zien... Eerst de boel maar eens aan het rijden krijgen. Nu is het alleen een groot diorama (in aanbouw...)
Groet, Wim
Tsja, het was niet mijn eerste keus, maar uit nood geboren. Deze muur was de enige plek in huis waar ik een baan zou kunnen bouwen. Ik heb nog gedacht over schaduwstation onder de baan, maar dan zit je weer met een helix die ook vrij steil zou moeten worden. Sowieso ben ik geen voorstander van helixen. En vanwege het bureau onder de baan was er dan nog minder ruimte voor een schaduwstation.
Het grote nadeel van mijn huidige schaduwstation is de slechte toegankelijkheid. Ik vrees dat me dat op termijn gaat opbreken. Nou ja, we zullen wel zien... Eerst de boel maar eens aan het rijden krijgen. Nu is het alleen een groot diorama (in aanbouw...)
Groet, Wim
De afbraak (of was het ombouw?) van Altwied im Westerwald
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
-
- Berichten: 1616
- Lid geworden op: 12 sep 2016 23:20
- Locatie: Bunde, Zuid-Limburg
Re: Altwied im Westerwald
Gefeliciteerd Wim met je verjaardag.
Vriendelijke groetjes Nico.
ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro
Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro
Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
Re: Altwied im Westerwald
van harte gefeliciteerd!
ga je nog een camera oid plaatsen in het schaduwstation voor de visuele controle?
groet,
Bert
ga je nog een camera oid plaatsen in het schaduwstation voor de visuele controle?
groet,
Bert
-
Onderwerp starter - Berichten: 1162
- Lid geworden op: 20 feb 2012 13:20
- Locatie: Moskou (Rus) / Rijswijk (NL)
Re: Altwied im Westerwald
Ben, Nico en Bert,
Bedankt voor de felicitaties! Ik was al een tijdje niet meer op het forum geweest, omdat de familie uit Nederland op bezoek was. Ook leuk natuurlijk Maar er is dus even niet aan de baan gewerkt. (Niet dat ik dat zonder bezoek wel had gedaan )
Mijn ouders brachten nog wel wat leuks mee: de City Bahn rijtuigen die ik een tijdje geleden via Catawiki had gekocht. Ik zal binnenkort een foto plaatsen. Momenteel ben ik niet in Moskou.
Bert: er komt geen camera in het schaduwstation. Vanaf de linker zijkant kan ik het schaduwstation zien. Ik zit nog wel te denken om een spiegel boven de baan te hangen zodat ik ook vanaf de voorkant zicht op de treinen aan de achterkant heb. Maar ik ga eerst uitproberen of het bevalt zoals het nu is.
Groet, Wim
Bedankt voor de felicitaties! Ik was al een tijdje niet meer op het forum geweest, omdat de familie uit Nederland op bezoek was. Ook leuk natuurlijk Maar er is dus even niet aan de baan gewerkt. (Niet dat ik dat zonder bezoek wel had gedaan )
Mijn ouders brachten nog wel wat leuks mee: de City Bahn rijtuigen die ik een tijdje geleden via Catawiki had gekocht. Ik zal binnenkort een foto plaatsen. Momenteel ben ik niet in Moskou.
Bert: er komt geen camera in het schaduwstation. Vanaf de linker zijkant kan ik het schaduwstation zien. Ik zit nog wel te denken om een spiegel boven de baan te hangen zodat ik ook vanaf de voorkant zicht op de treinen aan de achterkant heb. Maar ik ga eerst uitproberen of het bevalt zoals het nu is.
Groet, Wim
De afbraak (of was het ombouw?) van Altwied im Westerwald
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus