Altwied im Westerwald

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

modelbouwer V
Berichten: 101
Lid geworden op: 08 apr 2016 12:37
Locatie: Rotterdam

Re: Altwied im Westerwald

Bericht door modelbouwer V »

Zelf vind ik die biercontainers een tikkeltje te exotisch, heb dan liever deze wagens met de standaard grijze/zilver PA-behälter. Die heb ik al, in de Roco-versie, Fleischmann herkauwt met de bestaande mallen 'nieuwe' modellen. Niet erg in dit geval, prachtig gedetailleerde wagons. Maar wat varianten met andersoortige laadkisten/kleincontainers is wenselijk / lijkt me toch mogelijk.
In mijn verzameling zijn de BR 50 493 (maar dat wist je al uit een ander draadje) en de 050 646-9 opgenomen. De 50 493 heeft al een verouderingskuur ondergaan, zie foto, wellicht ter inspiratie.
Afbeelding
Wielen en drijfstangen zijn opnieuw rood gespoten, de lok zelf heeft een dun laagje zijdeglans zwart gekregen om 'm een wat 'vettige' uitstraling te geven en daarna is de loc nog van wat gebruikssporen voorzien.


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Wim H
Berichten: 1159
Lid geworden op: 20 feb 2012 13:20
Locatie: Moskou (Rus) / Rijswijk (NL)

Re: Altwied im Westerwald

Bericht door Wim H »

Mooi gedaan Vincent! Het ziet er erg realistisch uit! Het laagje matzwart geeft ook direct een "metal look". Inspirerend :)

Wat de containers betreft: ik heb al 6 wagens met elk 3 Efkr containers (grijs/aluminium) van Roco. Die wil ik inzetten voor het vervoer van kunststofkorrels uit de plasticfabriek bij Wesseling (aan de Rijn bij Keulen) naar een locale kunststofverwerkende industrie in mijn Westerwald.

Ter afwisseling wil ik nog wel wat Dikrrgrk &#$%! (ik word gek van die afkortingen...): Dikkie Dik containers voor bier. Eigenlijk zat ik te denken aan Dortmunder Union bier of Bitburger. Dat ligt wat dichter bij het Westerwald in de buurt. Paderborn is dan weer een stukje verder, alhoewel het ook nog wel zou kunnen.
Aan het zijlijntje van mijn zijlijntje (volgt u me nog?) ligt het dorpje Ehlscheid. Dat is een Luftkurort en daar staan dus een paar grote hotels. Omdat frisse lucht dorstig maakt, is daar natuurlijk regelmatig aanvoer van gerstenat nodig. Bieraanvoer met PA containers lijkt me dan wel weer leuk voor de afwisseling. Anders zijn het allemaal gesloten wagens in de goederentrein.
Een paar gewone gesloten containers lijken me dan ook nog wel aardig. Die zijn ook voor veel goederen te gebruiken. Ik heb eerder dit jaar een wagen gekocht met 5 containers, maar dat bleken bij thuiskomst niet 5 losse containers te zijn, maar el-cheepo 5 aan 1 stuk gegoten. Dat was nou net niet de bedoeling....

Groet, Wim


Gebruikersavatar

modelbouwer V
Berichten: 101
Lid geworden op: 08 apr 2016 12:37
Locatie: Rotterdam

Re: Altwied im Westerwald

Bericht door modelbouwer V »

Aangezien ik vrijwel een gelijksoortige afwijking heb begrijp ik je volledig! :lol:
Ik heb eerder dit jaar een wagen gekocht met 5 containers, maar dat bleken bij thuiskomst niet 5 losse containers te zijn, maar el-cheepo 5 aan 1 stuk gegoten
Zeker van minitrix, met van die bruine panelen? Ja dat is inderdaad heel slap gedaan, jammer.
Hier nog wat documentatie waar jij vast gelukkig van wordt: http://www.thwoditsch.de/kbrf/index.html
En mag ik je dit boek aanbevelen https://shop.vgbahn.info/vgbahn/shop/fr ... _1421.html
Nu stop ik met stalken :oops:


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Wim H
Berichten: 1159
Lid geworden op: 20 feb 2012 13:20
Locatie: Moskou (Rus) / Rijswijk (NL)

Re: Altwied im Westerwald

Bericht door Wim H »

Hallo Vincent,

Het wagentje is inderdaad van Minitrix, met rood-bruine panelen. Op zich een leuk dingetje, maar niet voor detailopnames. Ik zit er over te denken de 5 containers los van elkaar te snijden en dan zelf tussenwandjes te maken. Als ik de wagen dan alleen in een doorgaande goederentrein plaats, valt het niet zo op dat het geen gedetailleerde containers zijn en is er toch de suggestie van 5 losse exemplaren.

De links die je stuurde zijn interessant! Bedankt! Ik kende ze nog niet.
Zelf ben ik in bezit van dit tijdschrift:
https://shop.vgbahn.info/eisenbahn-jour ... _1572.html

Groet, Wim

PS ga gerust door met stalken hoor ;)


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Wim H
Berichten: 1159
Lid geworden op: 20 feb 2012 13:20
Locatie: Moskou (Rus) / Rijswijk (NL)

Re: Altwied im Westerwald

Bericht door Wim H »

Hallo allemaal,

In plaats van flink te bouwen, heb ik natuurlijk weer veel tijd verspild met rondsurfen op het internet. Toevallig kwam ik nog een interessante pagina met foto's van de Oberwesterwaldbahn (Limburg-Altenkirchen) tegen, die ik graag wil delen:

http://www.klauserbeck.de/Kilometrierun ... irchen.htm

Veel foto's waar voor een deel nog de mechanische beveiliging te zien is. Zowel foto's uit 2016-2017 als uit vroegere jaren (80er jaren bv).
Ik vraag me af of er tegenwoordig nog veel armseinen langs het spoor staan. Bij mijn weten is men recentelijk druk bezig geweest met het moderniseren van deze lijn. Ook op de fotos zie ik in 2016 al veel armseinen met witte kruisen, met name rond Westerburg. In 2017 alleen nog lichtseinen. Vergane glorie...
Lichtpuntje (naast dat van de lichtseinen) is natuurlijk wel dat de lijn nog gewoon in gebruik is. Er zijn al zoveel lijntjes stilgelegd, opgeheven, tot fietspad omgetoverd.... Hier rijden tenminste nog treinen :)

Nu toch maar flink aan de slag zodat er tussen Neuwied en Altenkirchen ook treinen kunnen rijden. In ieder geval zichtbaar in Altwied...
Groet, Wim
Laatst gewijzigd door Wim H op 05 jan 2019 09:24, 1 keer totaal gewijzigd.


Gebruikersavatar

Alro
Berichten: 597
Lid geworden op: 30 dec 2017 15:40
Locatie: Waldbrücke im Grünenherzes Hollands

Re: Altwied im Westerwald

Bericht door Alro »

Misschien een beetje off-topic, sorry Wim, maar ik zie de ene keer de armseinen naar het spoor en de ander keer vanaf het spoor gericht.
Hoe zit dat nou, ik neem aan dat de modelseinfabrikanten ook maar seinen naar 1 kant leveren?

Voor de rest leuke site voor inspiratie, Wim :D


Gebruikersavatar

neudalhausenstadbahn
Berichten: 5045
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Altwied im Westerwald

Bericht door neudalhausenstadbahn »

De armseinen wijzen in de rijrichting( rode zijde) allemaal naar rechts en worden tenzij dat niet mogelijk is altijd rechts van het spoor geplaatst. Iets anders zie ik op de foto's ook niet terug, wel zijn er veel foto's op die site waar je de seinen vanaf de achterzijde( de zwarte zijde) ziet.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Wim H
Berichten: 1159
Lid geworden op: 20 feb 2012 13:20
Locatie: Moskou (Rus) / Rijswijk (NL)

Re: Altwied im Westerwald

Bericht door Wim H »

Alro schreef:... ik zie de ene keer de armseinen naar het spoor en de ander keer vanaf het spoor gericht.
Hoe zit dat nou, ik neem aan dat de modelseinfabrikanten ook maar seinen naar 1 kant leveren?
Hallo Ronald,
ik denk dat je hier seinen bedoelt die naast het andere spoor staan. Zoals Michiel al schreef, staan de seinen in principe rechts van het spoor, en wijst de arm ook naar rechts. Als daar ook een spoor ligt, dan wijst dit sein daar uiteraard naar toe. Maar het geldt niet voor dat spoor :)
Groet, Wim
PS er zijn allerlei uitzonderingen, maar daar ga ik niet op in ;)


Gebruikersavatar

Alro
Berichten: 597
Lid geworden op: 30 dec 2017 15:40
Locatie: Waldbrücke im Grünenherzes Hollands

Re: Altwied im Westerwald

Bericht door Alro »

Aha, rood is de voorkant en zwart is de achterkant :o
Was me nog niet opgevallen, weer wat geleerd :lol:


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Wim H
Berichten: 1159
Lid geworden op: 20 feb 2012 13:20
Locatie: Moskou (Rus) / Rijswijk (NL)

Re: Altwied im Westerwald

Bericht door Wim H »

"Kinder, wie die Zeit vergeht!"
Dit citaat van WeWaWe (oprichter van Miba) is wel van toepassing.
Het jaar is al weer bijna ten einde zonder dat er veel is gebeurd op de modelbaan. In Altwied is het (uiteraard) rustig. Alhoewel.... Eigenlijk staat de wereld er op zijn kop! Nou ja, op de zijkant om precies te zijn:
Afbeelding

Het moest er natuurlijk een keer van komen. Om goed te kunnen rijden moet de electra eerst op orde zijn. Inmiddels ben ik aan het solderen. Met frisse tegenzin. Maar goed, nu het begin er is, komt de rest ook wel. Eigenlijk valt het best wel mee: totaal 4 wissels, 6 seinen, een overweg en een paar stopsecties.

Ondertussen ben ik ook met wat andere scenery begonnen. Er moeten 2 tunnelportalen op mijn baan komen. De kant en klare modellen van Faller of Noch zijn me veel te groot, dus ik wil ze zelf gaan maken. Dat geeft de baan ook iets unieks.
Stap 1 is het maken van een papieren modelletje om de juiste maat te bepalen. Met behulp van de NEM normen heb ik een tunnelopening op een blad papier getekend en uitgeknipt. Vervolgens even passen met een lok:
Afbeelding
Dat is al heel wat beter dan die schuurdeuren van Noch! Ik moet nog even een uitzoeken hoe ik de rest van het portaal ga ontwerpen. Er moeten nog wat versieringen zoals sierrandjes komen. Misschien een klein torentje zoals bij een kasteel. Het portaal van de Loreley tunnel is weer iets te veel van het goede voor zo'n zijlijntje, maar ik kan nog iets met kantelen proberen.
Daarna moet ik gaan kijken wat voor materiaal ik voor de bouw ga gebruiken. Ik heb nog wat muurplaten van Noch liggen. Eventueel kan ik ook alles in gips krassen. Of toch maar XPS schuim?

Groet, Wim
Laatst gewijzigd door Wim H op 05 jan 2019 09:28, 1 keer totaal gewijzigd.


Gebruikersavatar

Erwin
Berichten: 278
Lid geworden op: 30 okt 2008 16:43
Locatie: Rijswijk ZH

Re: Altwied im Westerwald

Bericht door Erwin »

Hi Wim, ook maar weer begonnen zie ik
Je hobby; solderen ;)
Tunnel portalen maken is meer jou ding! Ik lees wat over keuze stres :D
Als je er eenmaal uit bent en je hebt iets unieks gemaakt, geeft dat wel voldoening.
Succes met het maken van de juiste keuze, groet
Erwin.


het zit hem in de details

Haverud in N: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=8705
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Wim H
Berichten: 1159
Lid geworden op: 20 feb 2012 13:20
Locatie: Moskou (Rus) / Rijswijk (NL)

Re: Altwied im Westerwald

Bericht door Wim H »

Hoi Erwin,
Inderdaad, ik ben liever met die tunnel bezig.
Iets noordelijker in het Westerwald ligt de Marienthaler tunnel (tussen Altenkirchen en Au). Deze heeft ook aardig wat franje. In de volgende link een gratis voorproefje van een Eisenbahn Journal (oude special uit 1992):
https://shop.vgbahn.info/media/pdf/Vors ... 539201.pdf

Op pag 8 is de tunnel te zien. Waarschijnlijk ga ik ook zoiets bouwen. Niet exact, maar in dezelfde stijl. Deze lijn is tenslotte in dezelfde tijd en regio gebouwd als mijn fictieve lijntje.

En op pagina 7 staat het stationsgebouw van Wilsenroth dat ik nog een keer in model wil nabouwen. Maar dan moet ik eerst een degelijk stationsemplacement bouwen, want voor Altwied is het iets teveel van het goede. Mijn haltegebouwtje is daar voldoende. :D

Groet, Wim
Laatst gewijzigd door Wim H op 19 dec 2018 11:10, 1 keer totaal gewijzigd.


Gebruikersavatar

Erwin
Berichten: 278
Lid geworden op: 30 okt 2008 16:43
Locatie: Rijswijk ZH

Re: Altwied im Westerwald

Bericht door Erwin »

Hi Wim,

Mooie inspiratie deze nostalgische plaatjes.
Als basis voor het tunnelportaal heeft Faller profi wellicht een portaal, dan hoef je hem verder alleen nog op te leuken met torentjes, kantelen etc.
Volgens mij is dit er een (1) die niet zo een enorme opening heeft.

Hieronder een linkje naar onze sponsor ;)

https://www.n-spoorstore.nl/nl/n-spoor/ ... st-blokken.

Succes met de plannen ik blijf je volgen.
Erwin.


het zit hem in de details

Haverud in N: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=8705
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Wim H
Berichten: 1159
Lid geworden op: 20 feb 2012 13:20
Locatie: Moskou (Rus) / Rijswijk (NL)

Re: Altwied im Westerwald

Bericht door Wim H »

Hoi Erwin,

Bedankt voor de suggestie! Op het eerste gezicht lijkt dit Faller portaal inderdaad wat kleiner, maar volgens de site is de hoogte van de opening 52 mm. Dat is gelijk aan het portaal van Noch dat ik heb, en dat is toch behoorlijk groot. Ter vergelijking: het papieren sjabloon dat ik gemaakt heb, is slechts 34 mm hoog (boven de spoorstaaf).
Ik denk dat ik in de kerstvakantie eens een poging met XPS schuim ga doen. Ik heb hier nog een plaatje liggen. Ik heb het spul nooit gebruikt, maar eens moet het de 1e keer zijn. En anderen weten er ook erg mooie resultaten mee te bereiken :)

Groet, Wim


Gebruikersavatar

Nico Essers
Berichten: 1616
Lid geworden op: 12 sep 2016 23:20
Locatie: Bunde, Zuid-Limburg

Re: Altwied im Westerwald

Bericht door Nico Essers »

Dat moet je zeker proberen Wim. Ook ik wat niet tevreden met de bestaande portalen en ben zelf gaan knutselen. XPS leent zich daar heel goed voor.


Vriendelijke groetjes Nico.

ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro

Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2

Zolderspoor
Berichten: 807
Lid geworden op: 20 mar 2011 23:05
Locatie: Zwolle

Re: Altwied im Westerwald

Bericht door Zolderspoor »

Hallo Wim,

Uit de beschrijving van Faller concludeer ik, dat dit portaal “ook voor bovenleiding” is geschikt. Vandaar dat het zo hoog is. Eventueel zou je er aan de onderzijde wat vanaf kunnen zagen/vijlen.
Busch 8190, zie onze sponsor, heeft ook een uitgesproken stoomloc-portaal in het sortiment…..


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Wim H
Berichten: 1159
Lid geworden op: 20 feb 2012 13:20
Locatie: Moskou (Rus) / Rijswijk (NL)

Re: Altwied im Westerwald

Bericht door Wim H »

Hallo Rob,
Bedankt voor de suggestie van Busch. Volgens mij heb ik die Busch dingen nog ergens liggen. Ze zijn inderdaad kleiner, maar volgens mij nog steeds groter dan wat ik wil. Waarschijnlijk ga ik het met XPS proberen. Daar kan ik ook de vleugelmuren van maken.

Bild 9 op de volgende site laat zien wat ik zoek qua grootte ("kleinte"):
http://www.forum.hunsrueckquerbahn.de/v ... hp?t=42624
Dit is in de Eifel (Neuerburg). Met wat leuke tierelantijntjes op het portaal :)

In het Westerwald is deze tunnel te vinden (op de Holzbachtalbahn, van Siershahn naar Altenkirchen):
https://www.imgrumweb.com/post/Bbjmm00hVSf

Dit is de tunnel bij Döttesfeld (ook wel Seifener Tunnel genoemd).
In het volgende draadje is ook een mooie foto van deze tunnel te vinden:
http://www.henningvoosen.de/Site/Grosse ... 0086-0.htm
Een BR215 die net de tunnel uitrijdt. Sowieso een mooi foto serie!
Wel even scrollen voor de tunnel: ongeveer in het midden (zoek op fotobijschrift "Tunnel bei Döttesfeld")

Groet, Wim


Gebruikersavatar

Erwin
Berichten: 278
Lid geworden op: 30 okt 2008 16:43
Locatie: Rijswijk ZH

Re: Altwied im Westerwald

Bericht door Erwin »

Wim H schreef:Hoi Erwin,

Bedankt voor de suggestie! Op het eerste gezicht lijkt dit Faller portaal inderdaad wat kleiner, maar volgens de site is de hoogte van de opening 52 mm. Dat is gelijk aan het portaal van Noch dat ik heb, en dat is toch behoorlijk groot. Ter vergelijking: het papieren sjabloon dat ik gemaakt heb, is slechts 34 mm hoog (boven de spoorstaaf).
Ik denk dat ik in de kerstvakantie eens een poging met XPS schuim ga doen. Ik heb hier nog een plaatje liggen. Ik heb het spul nooit gebruikt, maar eens moet het de 1e keer zijn. En anderen weten er ook erg mooie resultaten mee te bereiken :)

Groet, Wim
Hi Wim,

Het is bijna kerstvakantie! Ik ben benieuwd hoe het portaal uit XPS schuim gaat worden.
Met veel plezier zie ik alle mooie foto's voorbijkomen met schitterende voorbeelden.

Fijne dagen
Erwin.


het zit hem in de details

Haverud in N: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=8705
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Wim H
Berichten: 1159
Lid geworden op: 20 feb 2012 13:20
Locatie: Moskou (Rus) / Rijswijk (NL)

Re: Altwied im Westerwald

Bericht door Wim H »

Ik ben ook benieuwd Erwin! :lol:

Tijdens het surfen kwam ik dit filmpje nog tegen:
https://www.youtube.com/watch?v=WRyfOicRDuw

10 minuten film met een BR 215 over oa de Holzbachtalbahn door het Westerwald (lente 2014).

Een paar mooie opnames zijn deze:
1:45 BR 215 piept uit de tunnel bij Marienthal (ook klein omgrenzingsprofiel)
4:22 achtervolging van de trein vanaf de weg die vlak aan het spoor ligt.
7:02 de tunnel bij Seifen/Doettesfeld

Ik heb heerlijk genoten! Beter nog: mijn dochtertje zat bij mij op schoot en keek laaiend enthousiast toe! Met een beetje geluk heb ik het virus toch kunnen overdragen :D

Groet, Wim



Peter Ruifrok
Berichten: 340
Lid geworden op: 22 jan 2016 15:54

Re: Altwied im Westerwald

Bericht door Peter Ruifrok »

Prachtig! En wat een ideeen voor scenery.....


Windows 10, iTrain pro, KATO N-spoor (Isseltalbahn), 2 x DR5000, 5 x DR4088, 2 x Digitrax DS64, 1 x Kuehn WD10, 3 x DR4018, 1 x DTS/DTC
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Wim H
Berichten: 1159
Lid geworden op: 20 feb 2012 13:20
Locatie: Moskou (Rus) / Rijswijk (NL)

Re: Altwied im Westerwald

Bericht door Wim H »

Inderdaad! Ik kan ontzettend genieten van bv zo'n stapel brandhout die ergens ligt opgestapeld in een veldje direct aan het spoor. :) (6:07)
Groet, Wim


Gebruikersavatar

Erwin
Berichten: 278
Lid geworden op: 30 okt 2008 16:43
Locatie: Rijswijk ZH

Re: Altwied im Westerwald

Bericht door Erwin »

Mooi filmpje met leuke voorbeelden voor op de baan.
Dat brandhout was mij ook al opgevallen, dacht nog leuk voor op de baan (ga ik zeker doen).

Ook de treinachtervolging is fraai je ziet die 215 mooi in de bocht hangen (verkanting, vaak vergeten op de modelspoorbaan).

Fijne dagen!!! (lekker bouwen, als je bent ingesneeuwd)

Groet,
Erwin.


het zit hem in de details

Haverud in N: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=8705
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Wim H
Berichten: 1159
Lid geworden op: 20 feb 2012 13:20
Locatie: Moskou (Rus) / Rijswijk (NL)

Re: Altwied im Westerwald

Bericht door Wim H »

City Bahn in het Wiedtal?
Om te beginnen wil ik eerst iedereen een Gelukkig Nieuwjaar toewensen! Veel gezondheid, voorspoed maar ook plezier! Dat laatste mag dan in ieder geval deels door de hobby worden gebracht :)

Kijkend naar het afgelopen jaar heb ik 'niet heel erg veel' aan de hobby gedaan (om eens een understatement te gebruiken...) Als ik in dit draadje de foto's van een jaar geleden bekijk, moet ik helaas vaststellen dat de baan er eigenlijk nagenoeg hetzelfde uitziet. Nou ja, het is niet anders. Blijkbaar bouw ik gewoon heel langzaam. Desalniettemin is er voortgang. :)
De foto hieronder heb ik vandaag genomen. Hij laat zien dat er in Altwied toch heel wat voortgang is, en dan wel in de tijd... Eigenlijk speelt mijn baan zich rond 1970 af, maar inmiddels lijken we midden in de jaren 80 te zitten:

Afbeelding

In 1985 begon de DB op een paar testtrajecten met een nieuw type trein om het regionale personenverkeer aantrekkelijker te maken: de City Bahn. Deze reed onder andere tussen Keulen en Gummersbach en bestond uit een BR 218 met gemoderniseerde Silberlinge. Uiterlijk werden ze ook aangepast: fel oranje met licht en donker grijs. Het verhaal was behoorlijk succesvol en de reizigersaantallen namen aanzienlijk toe. Voor meer info zie:
https://de.wikipedia.org/wiki/City-Bahn_(Zuggattung)

Nu blijkt dat de DB ze ook op de Wiedtalbahn heeft ingezet, tussen Koblenz en Altenkirchen. Op de foto hierboven komt een omgeschilderde BR 218 net uit de Rockenfeldtunnel gereden om iets later kort in Altwied te stoppen. Blijkbaar waren er nog niet genoeg aangepaste Silberlingen beschikbaar, want het eerste rijtuig is duidelijk een standaard Silberling.

Tot zover mijn fantasie... :) De oorzaak is eigenlijk een uitgave van Eisenbahn Journal van afgelopen juni:
https://shop.vgbahn.info/eisenbahn-jour ... _4642.html
Hierin stond een artikel over de City Bahn. Het verhaal inspireerde mij en na wat verder lezen, bedacht ik dat er ook best een City Bahn tussen Koblenz en Altenkirchen had kunnen rijden.

Nu nog de modellen vinden. De lok en rijtuigen zijn in het verleden wel gemaakt, maar tegenwoordig helaas niet meer in produktie. Tweede hands zijn ze nog wel te vinden en afgelopen december kon ik op catawiki de lok voor weinig geld op de kop tikken. Met de kerst was ik weer in het vaderland en inmiddels rijdt hij bij mij op de baan.
Het is een mooi kleuraccent tussen het standaard "alt-rot" of "ozean-blau". Nu nog een setje rijtuigen op de kop tikken en dan heb ik een mooi stammetje dat tussen de kopsporen van mijn schaduwstation kan pendelen. Mits ik nu echt opschiet met de electra...

Groet, Wim


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Wim H
Berichten: 1159
Lid geworden op: 20 feb 2012 13:20
Locatie: Moskou (Rus) / Rijswijk (NL)

Re: Altwied im Westerwald

Bericht door Wim H »

Goedemorgen allemaal,
Afgelopen weekend heb ik nog een beetje zitten solderen. Draadjes aan een sub-D stekker, draadjes aan elkaar. Het was dus weer feest... ;)
Helaas gaat het erg langzaam maar uiteindelijk komen we er wel. Wat ik me wel afvraag: ik heb zo'n simpel stationnetje. Hoe doen mensen met een gigantische baan dat?! Als ik alleen al denk aan bv Stadt Schellenbach breekt het angstzweet me al uit... :?

Groet, Wim

PS geen fotos. Ik wil nu eerst de boel aan het rijden krijgen. Daarna weer met scenery aan de slag. :)


Gebruikersavatar

bob vermeulen
Berichten: 3200
Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
Locatie: Loosbroek

Re: Altwied im Westerwald

Bericht door bob vermeulen »

Wim,

Het is een kwestie van stug door gaan.
Een poos solderen en dan even wat anders doen en dan weer aan het solderen.
Ik ben ook nog steeds aan het solderen (elk uitrij sein heeft 10 draden !!!)

Suc6

Mvrg Bob


Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Plaats reactie