Altwied im Westerwald

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

Nico Essers
Berichten: 1616
Lid geworden op: 12 sep 2016 23:20
Locatie: Bunde, Zuid-Limburg

Re: Altwied im Westerwald

Bericht door Nico Essers »

Ziet er mooi uit Wim, ook de Limburger Zigarre is een mooie toevoeging.


Vriendelijke groetjes Nico.

ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro

Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
Gebruikersavatar

BenQ
Berichten: 3242
Lid geworden op: 12 jun 2010 22:12
Locatie: Liemers

Re: Altwied im Westerwald

Bericht door BenQ »

En een mooie brug, beter als de brug op de laatste foto. Daar zal de zigarre wel doorheen zakken. :lol:
Maar zonder gekheid ziet er wel leuk uit, gezellig restaurantje.


Met vriendelijke groet,
Ben

Neuffen 4, gestopt met bouwen
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Wim H
Berichten: 1162
Lid geworden op: 20 feb 2012 13:20
Locatie: Moskou (Rus) / Rijswijk (NL)

Re: Altwied im Westerwald

Bericht door Wim H »

BenQ schreef:...beter als de brug op de laatste foto. Daar zal de zigarre wel doorheen zakken...
Nee, hoor. Dat gaat prima. De brug is opgehangen aan luchtankers. Die heb ik met een likje invisibility paint behandeld waardoor het allemaal wat eleganter oogt :mrgreen:



Arnold1978
Berichten: 176
Lid geworden op: 24 apr 2018 22:12

Re: Altwied im Westerwald

Bericht door Arnold1978 »

Mooi treintje!

Mvg

Arnold


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Wim H
Berichten: 1162
Lid geworden op: 20 feb 2012 13:20
Locatie: Moskou (Rus) / Rijswijk (NL)

Re: Altwied im Westerwald

Bericht door Wim H »

Achtergrond + steun voor verlichting
Een tijdje geleden was ik bezig met de landschapsprofielen aan de voorkant van de baan. De achtergrondplaten moesten echter ook nog op maat worden gemaakt. Dat wil zeggen; de hardboard platen waarop later de achtergrond geschilderd gaat worden. Dat heb ik een paar weken geleden al gedaan (het zagen, niet het schilderen), maar ik had er nog geen foto's van geplaatst. Bij deze dus.
Met name aan de rechterkant moest ik nog aan de slag:
Afbeelding
SAM_7644 by Wim Hesselink, on Flickr

Eerst heb ik een extra verticale steun geplaatst, waar de plaat netjes tegen aan kan worden geschroefd:
Afbeelding
SAM_7652 by Wim Hesselink, on Flickr
Beneden langs het spoor dat achter de plaat langs loopt, heb ik tegelijkertijd nog een paar dunne latjes geschroefd als valbeveiliging. Aan de ene kant gaat het vlak langs de muur, maar aan de voorzijde zit er redelijk wat ruimte tussen spoor en achtergrondplaat. En ik wil mijn nieuwe Zigarre niet opeens op mijn bureau onder de baan vinden...

Na wat zagen van gaten voor de doorgang van het spoor kan dan ook de laatste plaat worden geplaatst:
Afbeelding
SAM_7647 by Wim Hesselink, on Flickr

Als je in de langsrichting van de baan kijkt, zie je dat de achtergrond een lange flauwe boog maakt. Bij de halte Altwied heb ik hem iets op de plaat van het schaduwstation laten lopen zodat ik iets meer ruimte in het zichtbare deel heb (voor bebouwing ed):
Afbeelding
SAM_7649 by Wim Hesselink, on Flickr
Net boven de achtergrondplaten heb ik trouwens nog een horizontale lat aangebracht. Dat maakt de constructie iets steviger en geeft me tegelijk bevestigingsmogelijkheden voor een soort van afdekking boven de baan. Hier komt later behalve de verlichting ook de fries aan te hangen:
Afbeelding
SAM_7654 by Wim Hesselink, on Flickr

Inmiddels is het weer laat. Later deze week zal ik meer laten zien van de bouw van het restaurantje. En ik zal tussendoor ook eens proberen nog iets te solderen. Het wordt de hoogste tijd...
Groet, Wim



jerrytrein
Berichten: 82
Lid geworden op: 11 mar 2015 21:38

Re: Altwied im Westerwald

Bericht door jerrytrein »

Je gaat lekker en gestaag
Maar je blijft hollander he
Lekker op klompen
kom je daarmee op straat ook :)


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Wim H
Berichten: 1162
Lid geworden op: 20 feb 2012 13:20
Locatie: Moskou (Rus) / Rijswijk (NL)

Re: Altwied im Westerwald

Bericht door Wim H »

Ik moest even denken voordat ik door had wat je bedoelde... Maar toen zag ik het in de laatste foto :D
Het zijn sloffen die ik als afscheidscadeau van mijn collegas in Nederland kreeg.
Ik zou er in theorie wel mee naar buiten kunnen, maar ik gebruik ze liever om in de winter binnen warme voeten te houden :).
De foto is al weer uit februari zag ik net... Inmiddels zijn de sloffen niet meer nodig (het is hier 25C)
Groet, Wim



jerrytrein
Berichten: 82
Lid geworden op: 11 mar 2015 21:38

Re: Altwied im Westerwald

Bericht door jerrytrein »

OK
Maar je baan gaat lekker
Is er wat modelspoor wel te verkrijgen in rusland
En hebben die russen behalve wodka nog hobby's , of is dat daar niet te doen


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Wim H
Berichten: 1162
Lid geworden op: 20 feb 2012 13:20
Locatie: Moskou (Rus) / Rijswijk (NL)

Re: Altwied im Westerwald

Bericht door Wim H »

Er zijn in Moskou een paar modelspoorzaken, maar die hebben meestal met name h0 (of groter; schaal 1 zie je relatief veel). Zo nu en dan ligt er wel wat N spul bij, maar dat houdt niet over. Daarnaast zijn de prijzen schreeuwend hoog, typisch 50% (of meer) hoger dan in een gemiddelde zaak in Nederland. In de praktijk bestel ik mijn spullen dus in Nederland. Het materieel zeker.
Heel soms loop ik hier een winkel binnen, gewoon om even te neuzen. In Nederland liep ik wel vaker bij de Wapstad binnen. Maar veel meer dan een zakje met stuikjes oid haal ik hier in Moskou niet. Want ook qua scenery is het aanbod beperkt.

De modelspoorhobby is er hier dus wel, maar een stuk minder groot dan in bv west Europa. Andere hobby's? Ehm..., veel sport (ijshockey bv). En creatieve hobbys meer muziek en schilderen denk ik. Je ziet vrij veel uitgebreidde hobbywinkels (a la Pipoos) met allerlei schilderbenodigdheden, 1001 soorten verf en toebehoren. Daar kom ik dan ook nog wel eens voor een penseeltje of verdunner voor Humbrol verf ed.

Groet, Wim


Gebruikersavatar

neudalhausenstadbahn
Berichten: 5077
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Altwied im Westerwald

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Wim, dan is er in ieder geval genoeg te krijgen om de baan van een mooie achtergrond te voorzien. Ga je de achtergrond schilderen of met foto's ofzo bestikkeren?

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Wim H
Berichten: 1162
Lid geworden op: 20 feb 2012 13:20
Locatie: Moskou (Rus) / Rijswijk (NL)

Re: Altwied im Westerwald

Bericht door Wim H »

Ik was eerst van plan om hem zelf te schilderen. Maar op Beneluxspoor zag ik de baan van Reinout van Rees (Eifelburgenbahn) die ook hele mooie effecten met een fotoachtergrond weet te bereiken. Ik twijfel nog. Bij een fotoachtergrond is het weer lastig om het perspectief consequent te houden (eigenlijk moet de achtergrond juist geen perspectief hebben).
Waarschijnlijk ga ik hem zelf schilderen. Er kan altijd nog een behangetje overheen mocht het niet lukken.

Eerst maar eens bedenken wat er precies op de achtergrond moet komen. Het grootste deel is gewoon een beboste helling. Alleen achter de halte moeten wat huizen komen van het dorpje. Een alternatief is misschien een achtergrond van MZZ (of soortgelijke leveranciers).

Ik zie wel. Dit jaar begin ik er nog niet aan. Eerst maar eens echt met het landschap bezig, met name schilderen en ballasten van rails, plaatsen van infra (bruggen incl landhoofden ipv luchtankers), perron, tunnelingang, enz.

Groet, Wim


Gebruikersavatar

neudalhausenstadbahn
Berichten: 5077
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Altwied im Westerwald

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Mijn meest geslaagde achtergronden tot nu toe zijn een combinatie van foto's die deels overgeschilderd zijn. Daarmee behoud ik de delen die ik wil behouden en schilder die evt. over en probeer de rest waar nodig samen te laten smelten zodat ook niet aansluitende foto's samen een eenheid gaan vormen zie Diorama Soest Wiedergeburt des Pharaos en Diorama Anröchte Aschenbrödelweg. Naar mijn mening zit er wel perspectief in de perfecte achtergrond zodat je zowel straten als bebouwing doortrekt de achtergrond in waardoor je diorama of modelbaan dieper lijkt als hij is.

De reden dat ik er over begon is dat mij lijkt dat de achtergrond bij jullie in de kamer ook best wel aanwezig kan gaan zijn. Als het lukt de (bijna) perfecte achtergrond te creëren is het denk ik niet alleen een aanwinst voor je modelbaan maar ook voor de kamer. Samen met de modelbaan heb je dan een soort 3D schilderij in de kamer.

Zelf hoop ik iemand tegen te komen die en mij kan leren goede landschappen te schilderen( en dan niet via youtube filmpjes of een cursus ofzo) en hoop ik iemand te vinden die demo's landschappen schilderen op beurzen kan en wil geven want ik heb het idee dat daar behoefte aan is. Tot die tijd probeer ik ook een beetje te peilen hoe andere denken hun achtergrond vorm te gaan en zo kwam ik bij mijn vragen m.b.t. de achtergrond van jou baan.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Wim H
Berichten: 1162
Lid geworden op: 20 feb 2012 13:20
Locatie: Moskou (Rus) / Rijswijk (NL)

Re: Altwied im Westerwald

Bericht door Wim H »

Hallo Michiel,
Leuk om jouw achtergrondschilderingen te zien. Ik zie dat je de fotos eigenlijk als leidraad gebruikt om nagenoeg helemaal over te schilderen zodat de kleuren overeen komen. Een interessante methode!
neudalhausenstadbahn schreef:Naar mijn mening zit er wel perspectief in de perfecte achtergrond zodat je zowel straten als bebouwing doortrekt de achtergrond in waardoor je diorama of modelbaan dieper lijkt als hij is.
Klopt, als ze goed op elkaar aansluiten, geeft dat heel veel extra dieptewerking. Het probleem is echter dat dat effect slechts vanuit 1 specifiek gezichtspunt werkt. Op foto's werkt dat dus geweldig! Maar zo snel je iets van standpunt verandert, klopt het perspectief niet meer en valt het juist extra op.
Om die reden probeer ik objecten te vermijden die zowel in 3D op de voorgrond staan als in 2D op de achtergrond. Dus bij voorkeur geen doorlopende wegen of huizenblokken.

Als je door zichtblokkades (bv groepen bomen of andere gebouwen) de blik op de achtergrond op zo'n manier blokkeert dat je slechts vanuit 1 gezichtspunt op de achtergrond kunt kijken, kan het wel werken. In een diorama is dat gemakkelijker te doen dan op een modelbaan waar je langs loopt, omdat je op een diorama al snel een "vaste" zichtas hebt (of kunt forceren).

Ik heb straks echter wel een probleem, want op 2 punten is er een weg die tegen de achtergrondplaat stoot. Die overgang zal ik moeten verbergen, bv door bomen en/of gebouwen.

De bebouwing achter de halte Altwied wil ik echter scheiden in 2 delen: de voorste rij als 3D model (eventueel halfrelief). De rest van het dorp op de achtergrondplaat. De overgang wil ik zoveel mogelijk met struiken en bomen maskeren. De 2D gebouwen op de achtergrond zullen dan wel perspectief hebben, maar dat zal minder storend zijn, omdat ze optisch "verder weg" staan (hoop ik). Of het effect werkelijk lukt weet ik niet. Ik zal het zien.

Een voorbeeld waar het naar mijn mening goed is gelukt, is de modelbaan Wolzerdange (van Wim Wijnhoud), zie:
https://forum.beneluxspoor.net/index.ph ... 3221436947
Hier zijn echter weinig gebouwen op de achtergrond te zien.

Een ander voorbeeld met geslaagde achtergrond zag ik pas in Eisenbahn Journal (maart 2018) over een recente modelbaan van Josef Brandl (Im Bayerischen Jura). Maar ook dit is een puur landschappelijke achtergrond.

We zullen zien in hoeverre ik dit kan benaderen. Beide voorbeelden zijn trouwens wel fotoachtergronden.
Groet, Wim


Gebruikersavatar

traiNiac
Berichten: 2197
Lid geworden op: 28 sep 2014 09:17

Re: Altwied im Westerwald

Bericht door traiNiac »

Hallo Wim,

Je hebt er in ieder geval al goed over nagedacht. Ik hou het bij natuurlijke foto-achtergronden. Voor een enkele foto zeer geschikt (b.v. https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... &start=100, maar inderdaad lastig als je van positie verandert. Ik heb daarom neutrale foto-achtergronden gekocht. Eentje met alleen wolken (zie de laatste foto's in mijn draadje) en eentje met alleen een bomenrij. Die zal ik binnenkort eens opplakken en gebruiken.



Arnold1978
Berichten: 176
Lid geworden op: 24 apr 2018 22:12

Re: Altwied im Westerwald

Bericht door Arnold1978 »

Ziet er erg mooi uit, deze achtergrond.

Mvg

Arnold


Gebruikersavatar

brendo
Berichten: 494
Lid geworden op: 09 mei 2013 09:59
Locatie: Hengelo

Re: Altwied im Westerwald

Bericht door brendo »

Dag Wim,

Zelf ben ik erg tevreden over de foto achtergrond van PeArd. Mooi mat gedrukt op kunsstof en voor mij is een bomengrens en veel blauwe lucht voldoende. Ook vanuit meerder hoeken blijft deze mooi. 8-)


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Wim H
Berichten: 1162
Lid geworden op: 20 feb 2012 13:20
Locatie: Moskou (Rus) / Rijswijk (NL)

Re: Altwied im Westerwald

Bericht door Wim H »

Hallo Bren,
Ik heb even bij PeArd gekeken. Mooie achtergronden, maar niet het motief dat ik zoek. Iets te vlak voor mijn baan. Sowieso is op veel fotoachtergronden (ook van andere leveranciers) een wat breder dal te zien. Pas aan de horizon (op minstens 1 km afstand) zijn dan heuvels/berghellingen te zien. Probleem bij mij is dat Altwied in een erg smal dal ligt. Direct achter het station staan wat huizen en direct daarna begint de steile beboste helling (die tot minstens 150 m boven het dal uitsteekt) . Alleen op de plaatsen waar de beek tegen de achtergrond aanstroomt, moet het dal iets breder worden.
Waarschijnlijk ontkom ik niet aan het zelf schilderen (ik vind dat trouwens ook best leuk hoor). Eventueel kan ik iets bij Jowi laten fabriceren. Ik zie wel wat (en wanneer) er gebeurt. Misschien dat ik hem eerst gewoon lichtblauw schilder. Dat is al beter dan het bruin van nu.
Groet, Wim


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Wim H
Berichten: 1162
Lid geworden op: 20 feb 2012 13:20
Locatie: Moskou (Rus) / Rijswijk (NL)

Re: Altwied im Westerwald

Bericht door Wim H »

En weer is er een maand om zonder veel voortgang.... Het werk op kantoor houdt me door de week bezig, en de tuin van mijn schoonouders in het weekend... Zoals ik vorige maand al schreef, ben ik ook begonnen met de bouw van een restaurantje. Dat gaat langzaam maar zeker verder. Eigenlijk zou ik moeten solderen, maar ja, dit is leuker :)
Het restaurant is bedoeld als pizza restaurant. Er zit zelfs een exclusief recept voor een pizza in "Pizza Vollmeroso", maar dat heb ik nog niet geprobeerd. Ik houd meer van Salami of Hawaii (dat laatste niet aan Italianen vertellen want dan worden ze wild...).
Hieronder een afbeelding van het model zoals Vollmer hem bedacht had:
Afbeelding

Naar mijn smaak zijn de kleuren iets te fel. Het gros van de huizen in het Westerwald zijn wit, al zijn er ook genoeg uitzonderingen. Aangezien er toch een likje verf over moet om de plastic glans weg te nemen, kan ik hem ook direct een ander kleurtje geven. Sowieso heb ik de neiging gebouwen toch een ander uiterlijk te geven dan wat de fabrikant had bedacht.
Op de foto is ook te zien dat de uitbouw 2 deuren heeft die in dezelfde hoek zitten. Dat lijkt me niet logisch (beetje overbodig zelfs). De rechterdeur ga ik dus in een raam veranderen.

Omdat het restaurantje aan de oever van de Wied komt te staan, wil ik aan de achterzijde nog een lager gelegen terras maken. Hieronder is te zien hoe dat er ongeveer uit moet komen te zien. Direct aan de voorzijde van de baan komt een trap vanaf de weg die langs het gebouw naar beneden naar het terras loopt. Voor de vorm heb ik daar al een plaatje MDF op blokjes gelegd om een idee te krijgen. Er zal ook nog een boom op de oever moeten komen zodat de Preisertjes hun biertje aangenaam in de schaduw kunnen nuttigen:

Afbeelding

Ik heb het hoofdgebouw eerst maar eens wit gepleisterd. Dat heb ik met matte verf gedaan die ik ooit bij Praxis heb gekocht. Het zijn kleine testpotjes voor muurverf, 75 ml voor 2 euro. Geweldige verf! Mooi mat, goed dekkend, op waterbasis en in heel veel soorten kleuren verkijgbaar! Knal oranje of blauw, maar ook veel mooie zachte kleuren als gebroken wit, zand kleurig, grijstinten, enz. Ik heb wit met een beetje "Sahara" (heel lichtgeel) gebruikt om geen spierwitte muur te krijgen.
Voor de uitbouw heb ik "Oud Roze" gekozen. Eerst dacht ik dat het te fel zou zijn, maar nu het op de muur zit, valt het wel mee:
Afbeelding

De raampartijen liggen al klaar. Die moeten nog een likje witte verf krijgen zodat de plasticglans verdwijnt. Rechts is te zien dat ik de deur al weg heb gesneden. Hier moet ik nog een raamkozijn maken uit styreen.

Na twee lagen witte verf is de gele kleur verdwenen. Het harde oranje van de aanbouw is nu een zacht roze. Ik heb de verf met een stug kwastje op de muren gestempeld. Daardoor krijg je een mooie structuur en geen zichtbare penseelstreken. De daken krijgen later nog een likje verf. Die worden blauw-grijs, om op leien daken te lijken.
Afbeelding

Voor het restaurant ligt ook een terrasje. De pergola moet later nog geplaatst worden. De doorgaande weg door het Wieddal gaat vrijwel direct langs het terras van het restaurant. Misschien niet de beste plek om een Westerwäller Wurstplatte te eten, maar daarom komt er aan de achterzijde dus een extra terras op de Wiedoever. Hoewel de passerende goederentrein ook daar wel te horen zal zijn.... Maar misschien is het restaurant daarom een favoriete stek voor treinhobbyisten... :)
Nog een foto schuin van voren:
Afbeelding

En ja, de spoorlijn is best druk. Nu komt er al weer een trein langs. Gelukkig maakt het accutreinstel minder lawaai.
Groet, Wim


Gebruikersavatar

Nico Essers
Berichten: 1616
Lid geworden op: 12 sep 2016 23:20
Locatie: Bunde, Zuid-Limburg

Re: Altwied im Westerwald

Bericht door Nico Essers »

Hallo Wim,

Leuk huisje, ziet er goed uit. Die muurverf doet het prima zo, goede tip.
Wat ik me alleen afvraag is of je geen problemen krijgt met de maatvoering bij het in elkaar zetten door de laagdikte van de muurverf.


Vriendelijke groetjes Nico.

ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro

Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Wim H
Berichten: 1162
Lid geworden op: 20 feb 2012 13:20
Locatie: Moskou (Rus) / Rijswijk (NL)

Re: Altwied im Westerwald

Bericht door Wim H »

Hallo Nico,

Ik lijm eerst de wanden van het gebouw aan elkaar. Dan kan ik ook direct de kieren opvullen met putty mocht het niet helemaal precies passen. (Vollmer past normaliter trouwens behoorlijk goed). Pas daarna schilder ik de wanden in de hoofdkleuren. De ramen komen er achter, dus de dikte van de verflaag op de muur maakt daar niet uit.
Alleen het vakwerk kan een probleem zijn, omdat dat óp de buitenmuur wordt gelijmd. Nu valt het met de dikte van de verflaag wel mee, dus ik had geen problemen met de maatvoering. Alleen moest ik secondenlijm gebruiken om het vakwerk vast te zetten. Plasticlijm werkt niet goed op een verflaag.
De muurverf zelf is relatief dik, maar dekt ook goed. Je hebt dus geen dikke laag nodig. Ik heb 2 dunne lagen gebruikt.

Het vakwerk heb ik met Humbrol verf geschilderd (verdund met wasbenzine). Hier zou de muurverf de details bedekken met verf.

Groet, Wim


Gebruikersavatar

Nico Essers
Berichten: 1616
Lid geworden op: 12 sep 2016 23:20
Locatie: Bunde, Zuid-Limburg

Re: Altwied im Westerwald

Bericht door Nico Essers »

Ok Wim, thanks. Dat ga ik dat ook een keer proberen ter zijner tijd.


Vriendelijke groetjes Nico.

ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro

Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Wim H
Berichten: 1162
Lid geworden op: 20 feb 2012 13:20
Locatie: Moskou (Rus) / Rijswijk (NL)

Re: Altwied im Westerwald

Bericht door Wim H »

Hallo allemaal,
Inmiddels zijn we 3 maanden verder. Ik ben druk geweest met vakantie, werken in de tuin, maar helaas nauwelijks met het bouwen aan Altwied. Het wordt dus tijd om roest te gaan rijden. Vanwege de langdurige stilstand van de baan heb ik daar maar groot materieel voor aan laten rukken. Een telefoontje naar BW Altenkirchen werd beantwoord met: "we sturen wel een flinke jongen".

En inderdaad, enige tijd later komt er iets aangetuft. Letterlijk zelfs want het blijkt een stoomlok te zijn:

Afbeelding

Een 50er zowaar! Met Kabinentender én Witte windleiplaten :)

Ik had hem eerder dit jaar al willen bestellen, maar toen bleek hij helaas toch niet meer op voorraad. Omdat hij ook niet meer in productie is bij Fleischmann (of een andere fabrikant), moest ik iets anders voor mijn verjaardag vragen. Dat werd dus de Limburger Zigarre. Heel erg naar ;) :)
Maar goed, nu had H@ns er dus blijkbaar toch nog 1 weten te vinden en kon ik hem niet laten staan. Snel besteld en bij mijn ouders in Nederland laten bezorgen. Toevallig moest ik vorige week voor een zakenreis terug naar het vaderland en kon ik tegelijk ook mijn nieuwste aanwinst ophalen :)

En inmiddels staat hij in Altwied stoom af te blazen :) Is het geen plaatje?

Afbeelding

Ik ben er blij mee :)
Nu maar weer echt aan de slag met de baan. Binnenkort dus weer een echte update.

Groet, Wim



Rem_Brand
Berichten: 408
Lid geworden op: 28 okt 2016 10:05

Re: Altwied im Westerwald

Bericht door Rem_Brand »

Mooie lok :), fijn dat het weer winter wordt, dan kan er weer gebouwd worden :)


Groetjes, Rembrand

Mijn baan op het n-spoor forum Arendsnest Bergspoor

iTrain | Peco 55 | Z21| OC32 met DTS HPP4 | Rosoft |L.net s88sd16-n|s88sd16-n|Xtremekeerlus
Gebruikersavatar

traiNiac
Berichten: 2197
Lid geworden op: 28 sep 2014 09:17

Re: Altwied im Westerwald

Bericht door traiNiac »

Prachtige lok Wim! Staat ook nog op mijn verlanglijstje. Leuk om weer iets te lezen over Altwied. Is de 50Kab erin geslaagd roest en stof te bestrijden?


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Wim H
Berichten: 1162
Lid geworden op: 20 feb 2012 13:20
Locatie: Moskou (Rus) / Rijswijk (NL)

Re: Altwied im Westerwald

Bericht door Wim H »

traiNiac schreef:Is de 50Kab erin geslaagd roest en stof te bestrijden?
Jazeker! Zoals op de foto's is te zien, is er in heel Altwied geen korreltje roest meer te vinden... :P
Alleen op het linkersegment met de vakwerkbrug moet hij nog even aan de slag... ;)

Komend weekend nog wat electra solderen en dan kan ik rondrijden. Ik kan niet wachten om deze jongen met een lange goederentrein te zien rondtuffen :)
En de rest van mijn treinen staan eigenlijk ook wel te trappelen om eindelijk eens te gaan rijden...
Groet, Wim


Plaats reactie