Altwied im Westerwald

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.

traiNiac

Re: Altwied im Westerwald

Bericht door traiNiac » 29 jul 2019 19:26

Bouwen in segmenten is een oplossing: die staan op zijn kant gedurende de treinloze periodes :lol:

Hoewel, bij mij staan er momenteel een paar segmenten op zijn kant en daar bovenop staan toch weer een paar dozen. Heb je de daad al bij het woord gevoegd Wim? We willen foto's zien van treintjes :mrgreen:

Onderwerp starter
Wim H

Bericht door Wim H » 31 jul 2019 21:42

Mijn baan is ook in segmenten opgebouwd Harry. :) Maar niet allemaal van gelijke grootte. En ze zijn ook niet heel snel te demonteren. Gelukkig hoeft dat ook niet.
Wat betreft daad bij woord: een beetje. Ik ben begonnen met opruimen. Maar het probleem is dan dat er altijd eerst meer rommel ontstaat. De baan is nu half leeg, maar ik ben nu bezig met het opruimen/organiseren van alle spullen die ik heb verzameld in de afgelopen jaren. Eigenlijk heb ik een stuk of 10 rommeldozen met van alles en nog wat, varierend van stukjes afvalplastic (die vast nog wel ergens voor te gebruiken zijn), tot aan half afgebouwde huizen. Dat moet nu eigenlijk eerst aangepakt worden. Helaas zit ik deze week weer met overwerk en blijft er 's avonds geen tijd over. Komend weekend dan maar.
In ieder geval zal ik nog een foto posten van mijn City Bahn garnituur.
Groet, Wim

De bouw van Altwied im Westerwald
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV

Onderwerp starter
Wim H

Bericht door Wim H » 05 aug 2019 22:06

Goedenavond allemaal,

Bij deze dan de foto's van mijn City Bahn setje:

Afbeelding
De trein met gemoderniseerde Silberlingen loopt Altwied binnen. De lok staat aan de dalkant en duwt de trein tegen de helling op. De DB deed dit met opzet, omdat dan bij de zwaarste belasting (tijdens het klimmen door het dal van de Wied) het roet uit de lok de minste kans had om de lichtgrijze wagens te besmeuren. Bergaf werd dan uiteraard getrokken maar dan was er minder uitstoot.

Afbeelding
De trein past precies langs het perron van Altwied (dat nog steeds gebouwd moet worden... :roll: ). De stuurstand wagen staat vlak voor het (nu nog) imaginaire uitrijsein. Na een korte stop zal de trein zijn reis naar Altenkirchen voortzetten.

Groet, Wim

De bouw van Altwied im Westerwald
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV

traiNiac

Bericht door traiNiac » 06 aug 2019 05:35

Toch een heel fraai ensemble, die City Bahn. Vooral dat stuurstandrijtuig met de Karlsruhe kop is fraai. Helaas waren de stuurstandrijtuigen in tijdperk 3 een stuk minder fraai.
En je tafel is opgeruimd!

Plaats reactie