Ensporendam, zolderbaan van Wilco
Re: Ensporendam, zolderbaan van Wilco
Zal snel weer wat posten, eerst even verder bouwen zodat ik duidelijke vorderingen kan laten zien.
Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Re: Ensporendam, zolderbaan van Wilco
Even een bouwupdate.
De sporen 3 t/m 6 zijn inmiddels van de "Noordzijde" naar de "Zuidzijde" met elkaar verbonden. Met de aanleg van de sporen 1, 2 en 7 t/m 9 is een aanvang gemaakt. Met de doortrekking naar de "Noordzijde" met aansluiting naar het kleine schaduwstation is ondertussen een flinke vordering gemaakt.
Aan de "Zuidzijde" is het wat drukker geworden, maar hier blijft de sporenaanleg nog even achter tot de sporen 1 en 2 doorgetrokken zijn.
De sporen 3 t/m 6 zijn inmiddels van de "Noordzijde" naar de "Zuidzijde" met elkaar verbonden. Met de aanleg van de sporen 1, 2 en 7 t/m 9 is een aanvang gemaakt. Met de doortrekking naar de "Noordzijde" met aansluiting naar het kleine schaduwstation is ondertussen een flinke vordering gemaakt.
Aan de "Zuidzijde" is het wat drukker geworden, maar hier blijft de sporenaanleg nog even achter tot de sporen 1 en 2 doorgetrokken zijn.
Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
-
- Berichten: 1616
- Lid geworden op: 12 sep 2016 23:20
- Locatie: Bunde, Zuid-Limburg
Re: Ensporendam, zolderbaan van Wilco
Dat is een flink station wat je aan het bouwen bent, ziet er goed uit.
Vriendelijke groetjes Nico.
ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro
Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro
Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
Re: Ensporendam, zolderbaan van Wilco
Valt nog wel mee Nico, door de ruimte heb ik helaas in de lengterichting heel wat beperkingen mezelf moeten opleggen. Er komen vier perronsporen (drie doorgaande en één kopspoor) en zes doorgaande niet perronsporen. De maximale lengte aan trein wat langs een perron kan is 10 rijtuigen. Daarnaast twee rangeersporen voor goederendienst en bescheiden goederenemplacement. Ik twijfel nog over een van Gend en Loos loods, maar wellicht komt die er ook nog. Aansluitend aan de "Zuidoostelijke kant" komt een aantal opstelsporen en een bescheiden werkplaats. Aan de "Noordzijde" vanaf het goederenemplacement een spoor over de hoofdsporen heen naar een modern energiebedrijf (bescheiden kolencentrale) en een oude gasfabriek. Misschien dat ik nog een deel van het tweede, kleine station kan aanleggen, maar dat moet nog even blijken. Dan is dit deel van de zolder ingevuld en is het wachten op het vrijkomen van de rest.Nico Essers schreef:Dat is een flink station wat je aan het bouwen bent, ziet er goed uit.
Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
-
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 24 apr 2018 22:12
Re: Ensporendam, zolderbaan van Wilco
Even een kleine update. Station Ensporendam is gewijzigd in Esporendam-Laag, een voorstadstation met 8 sporen. Dit omdat ik besloten heb een nog groter station aan de andere zijde van de zolder hierop aan te sluiten.
Ensporendam-Laag krijgt twee sporen (1 en 2) die verbonden worden met een werkplaats (die aansluit op mijn werktafel). Spoor 3 loopt door langs de sporen 1 en 2 naar een kopstation nabij de werkplaats. Tevens heeft spoor 3 een aftakking naar een kleine onderhoudsloods van Strukton. Deze loods krijgt 2 sporen en een derde spoor langs de hoofdbaan. Aan deze zijde gaat de hoofdbaan richting het grote station Ensporendam. De sporen 3 en 4 zijn tevens perronsporen van Ensporendam-Laag, de sporen 4 t/m 8 zijn doorrijsporen en wachtsporen voor goederentreinen. Aan één zijde van spoor 8 bevinden zich twee opstelsporen voor locomotieven en aan de andere zijde één opstelspoor. Hierdoor kan spoor 8 worden gebruikt voor het wisselen van locomotieven, bijvoorbeeld elektrisch uitwisselen voor diesel. Boven, achterlangs station Ensporendam-Laag komt op het talud een omloopspoor dat aan één zijde aansluit op de andere kant van het toekomstige Ensporendam, terwijl de andere kant gaat aansluiten op de andere zijde van Ensporendam-Laag.
Zicht over het station Ensporendam-Laag, rechts spoor 1 en links spoor 8 en het talud voor de omloopsporen.
De Strukton loods met daarachter, in de tunnel verdwijnend het hoofdspoor naar toekomstig station Ensporendam
Ensporendam-Laag krijgt twee sporen (1 en 2) die verbonden worden met een werkplaats (die aansluit op mijn werktafel). Spoor 3 loopt door langs de sporen 1 en 2 naar een kopstation nabij de werkplaats. Tevens heeft spoor 3 een aftakking naar een kleine onderhoudsloods van Strukton. Deze loods krijgt 2 sporen en een derde spoor langs de hoofdbaan. Aan deze zijde gaat de hoofdbaan richting het grote station Ensporendam. De sporen 3 en 4 zijn tevens perronsporen van Ensporendam-Laag, de sporen 4 t/m 8 zijn doorrijsporen en wachtsporen voor goederentreinen. Aan één zijde van spoor 8 bevinden zich twee opstelsporen voor locomotieven en aan de andere zijde één opstelspoor. Hierdoor kan spoor 8 worden gebruikt voor het wisselen van locomotieven, bijvoorbeeld elektrisch uitwisselen voor diesel. Boven, achterlangs station Ensporendam-Laag komt op het talud een omloopspoor dat aan één zijde aansluit op de andere kant van het toekomstige Ensporendam, terwijl de andere kant gaat aansluiten op de andere zijde van Ensporendam-Laag.
Zicht over het station Ensporendam-Laag, rechts spoor 1 en links spoor 8 en het talud voor de omloopsporen.
De Strukton loods met daarachter, in de tunnel verdwijnend het hoofdspoor naar toekomstig station Ensporendam
Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Re: Ensporendam, zolderbaan van Wilco
Het voorstadstation Ensporendam-Laag vordert gestaag.
De sporen 1, 2 en 3 zijn aangelegd, op de achtergrond vordert het spoortalud met daarop de paradesporen.
De sporen voor het NS Infraservices/Strukton emplacement liggen. Hier zullen in de toekomst vooral machines voor spooronderhoud en locomotieven onderhouden en opgesteld worden.
De twee sporen links op de voorgrond voeren in de toekomst naar de postoverslag en de werkplaats. De goederenwagens op de achtergrond zijn ter illustratie/opvulling, deze sporen zijn vooral bedoeld voor wachtende locomotieven.
De sporen 1, 2 en 3 zijn aangelegd, op de achtergrond vordert het spoortalud met daarop de paradesporen.
De sporen voor het NS Infraservices/Strukton emplacement liggen. Hier zullen in de toekomst vooral machines voor spooronderhoud en locomotieven onderhouden en opgesteld worden.
De twee sporen links op de voorgrond voeren in de toekomst naar de postoverslag en de werkplaats. De goederenwagens op de achtergrond zijn ter illustratie/opvulling, deze sporen zijn vooral bedoeld voor wachtende locomotieven.
Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Re: Ensporendam, zolderbaan van Wilco
ziet er goed uit Wilco
Mack
Mack
tijdperk 1900-1970,Kato-rails ,(Analoog-rijder).
bouwer Ratterdam1.0/Wolfenstein/0
bouwer Ratterdam1.0/Wolfenstein/0
Re: Ensporendam, zolderbaan van Wilco
Klopt, nog niet compleet maar dat zal snel gebeuren.Rick schreef:Er staat een EC Donauwalzer verstopt op de eerste foto?
Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Re: Ensporendam, zolderbaan van Wilco
Dan je Mack, ben er tot nu toe tevreden over. Heb wel veel verandert in de loop der tijd, maar er begint schot in te komen. Althans voor ongeveer 1/3 van de zolderbaan. Wat je nu ziet staat maar op ongeveer 1/3. Als deze kant van de zolder klaar is heb ik iets minder dan de helft gereed. Daarna de andere zolderkant vrijmaken en het grote station Ensporendam zelf bouwen.Mack schreef:ziet er goed uit Wilco
Mack
Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
-
- Berichten: 1107
- Lid geworden op: 19 okt 2011 12:30
- Locatie: Regio het Groene Hart
Re: Ensporendam, zolderbaan van Wilco
Ziet er mooi uit Wilco!
Groet, Arjan
De bouw van mijn baan ESPE
Voorzitter van de Delftse Modelbouwvereniging
Volg ons op Facebook
Samen bouwen aan een groter geheel
De bouw van mijn baan ESPE
Voorzitter van de Delftse Modelbouwvereniging
Volg ons op Facebook
Samen bouwen aan een groter geheel
Re: Ensporendam, zolderbaan van Wilco
De voorlopige bouw weg is aangelegd voor toevoer van de nodige bouwmaterialen en het oostelijke dieselspoor is doorgetrokken.
Deze zal leiden naar een werkterrein van Railpro/Railinfra, een fabrieksterrein en een klein kopstation.
Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Re: Ensporendam, zolderbaan van Wilco
Op de voorgrond staat een Railpro trein met ballast op het toekomstige kopstation. Hierbij komt een tafereel van een kleine woongemeenschap bij een fabrieksterrein waarvoor de sporen in het midden te zien zijn, één van de kantoorgebouwen is al aanwezig. Op de achtergrond is het in aanbouw zijnde terrein van Railpro/Railinfra te zien.
Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Re: Ensporendam, zolderbaan van Wilco
De stofarme Railpro trein staat op één van de toekomstige sporen van het Raipro/Railinfra terrein. Het spoor waar de trein staat is definitief, het erboven liggende spoor is tijdelijk.
Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Re: Ensporendam, zolderbaan van Wilco
De Railpro grindtrein staat op het toekomstige uithaalspoor. Rechts in het verlengde ligt het eerste terreinspoor. De overige sporen zijn tijdelijk en worden nog verder uitgebreid.
Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Re: Ensporendam, zolderbaan van Wilco
De ballast is gestort bij het station van Middeldorp en een eerste kabelgoot gelegd (moet nog betongrijs worden). Een stel van Veolia is ingehuurd voor het proefpassen van de eerste perrondelen.
Laatst gewijzigd door WilcoV op 25 feb 2019 22:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Re: Ensporendam, zolderbaan van Wilco
De proeftrein past perfect langs de eerste perrondelen. Nu kan het perron verder worden aangelegd en kan de inrichting van de omgeving plaats gaan vinden.
Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
-
- Berichten: 1616
- Lid geworden op: 12 sep 2016 23:20
- Locatie: Bunde, Zuid-Limburg
Re: Ensporendam, zolderbaan van Wilco
Dat ziet er netjes uit Wilco. Ik heb de Arriva Spurt varianten, fantastische treinstellen om mee te rijden.
Vriendelijke groetjes Nico.
ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro
Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro
Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
Re: Ensporendam, zolderbaan van Wilco
Zeker, qua rijeigenschappen één van de mooiere modeltreinen en ook qua afwerking niets te klagen.Nico Essers schreef: ↑25 feb 2019 19:27 Dat ziet er netjes uit Wilco. Ik heb de Arriva Spurt varianten, fantastische treinstellen om mee te rijden.
Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Re: Ensporendam, zolderbaan van Wilco
Werd in een recent verleden een keer door N-spoorstore aangeboden, is voor mij gespoten en gedigitaliseerd, Graham Farish. Eigenlijk iets te groot (1:148) maar totaal niet storend.
Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Re: Ensporendam, zolderbaan van Wilco
wel een stuk mooier dan de oude hippel Graham Farish. zekker de aandrijf stang
Re: Ensporendam, zolderbaan van Wilco
Het is dan ook de laatste versie van Graham Farish met losse trapjes en stangen en dergelijke. De nieuwe versie ziet er een stuk beter uit en is denk ik nog mooier te verbouwen tot een NS lok. Wil je hem echt laten lijken is er toch nog wel het één en ander aan te doen. Ook deze moet ik qua detail nog wat verbeteren, maar dat is voor de toekomst.
Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
-
- Berichten: 3200
- Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
- Locatie: Loosbroek
Re: Ensporendam, zolderbaan van Wilco
Hallo Wilco,
Met de proefopstelling van het perron begint er toch een station te ontstaan
En als de eerste rit goed gaat dan volgen er natuurlijk meer en kan je je gaan uitleven met preissertjes.
mvrgr Bob
Met de proefopstelling van het perron begint er toch een station te ontstaan
En als de eerste rit goed gaat dan volgen er natuurlijk meer en kan je je gaan uitleven met preissertjes.
mvrgr Bob
Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com