Baantje IRNS

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.

Onderwerp starter
Sjors77
Berichten: 202
Lid geworden op: 14 dec 2015 16:22
Locatie: Vleuten

Re: Baantje IRNS

Bericht door Sjors77 »

Door de bouw van mijn diorama heeft de grote baan helemaal stil gelegen. Het schroevendraaiertje is gevonden. Bedankt Henk. Bleek de 000 nodig te hebben. Moet zeggen dat het wel een mooi systeem is met die schroefjes. Kapje komt keurig los en is zo weer terug te plaatsen. Dat zien we wel eens anders :( :(

Eindelijk ook de SPROG aangesloten en alle treinen aangemaakt. Daarnaast ledverlichting in het schaduwstation. Haha aanbieding bij de Hornbach. 15 kleuren met disco functie. Leuke feature voor de kids. zal eens wat foto's maken.

Volgende stap wordt nu de bezetmelders aan de PC en dan zullen we er toch echt aan moeten geloven!!!!! AUTOMATISCH RIJDEN.

Ohja geen post zonder foto.

Afbeelding
prijzenpakket van de Dioramawedstrijd. Nogmaals dank aan de sponsors!

Daarnaast op Station N-spoor mijn eerste Markenburg bouwpakketje gekocht na alle lovende woorden van ene Jeroen? Denk ik klein te beginnen met een simpele container. Dat viel dus even tegen. Wat een gepriegel.

Afbeelding

Afbeelding

Her resultaat uiteindelijk viel me niet tegen dus wie weet ;)

Groeten,
Sjors


Gebruikersavatar

marcopolo273
Berichten: 156
Lid geworden op: 29 dec 2011 13:08
Locatie: Enschede

Re: Baantje IRNS

Bericht door marcopolo273 »

Mooie prijzen Sjors ik volg je draadje. En het containertje is mooi geworden. Kortom allemaal erg leuk. Alleen met die hitte nu niet echt treintjes knutsel weer vind ik haha. Succes.


-----------------------------------------------------------------
Wie niet kan delen kan ook niet vermenigvuldigen.

Met vriendelijke groet,

Marc.

Onderwerp starter
Sjors77
Berichten: 202
Lid geworden op: 14 dec 2015 16:22
Locatie: Vleuten

Re: Baantje IRNS

Bericht door Sjors77 »

Zo ook aan de vaste baan wordt weer wat gewerkt. vorige week koploper gedownload en vanavond eindelijk eens een beginnetje gemaakt.

Jaja en de communicatie toch binnen een uur aan de praat gekregen. @%#! com poorten :( Bij het testrondje kwam ik al wel gelijk wat bezetmelders tegen die niet helemaal lekker reageren. En natuurlijk zitten die in de helix en niet lekker vooraan in de baan waar je er zo bij kan!!!! gaan we fixen.

Verder kunnen de wissels bediend worden en gaan we volgende keer weer lekker blokken invullen.

@Ron
bedankt voor je handleiding. Zodra het rijdt zal ik eens proberen een fimpje te schieten.

Sjors

PS ook hier zal ik tzt de foto's wel weer eens aanpassen. Was gelukkig toch niet veel moois te zien :mrgreen:


Gebruikersavatar

Ron
Berichten: 3014
Lid geworden op: 17 mar 2010 03:51
Locatie: Huizen

Re: Baantje IRNS

Bericht door Ron »

Gewoon blijven prutsen, komt allemaal goed :lol:

gr. Ron


Ik rommel maar wat aan!

Onderwerp starter
Sjors77
Berichten: 202
Lid geworden op: 14 dec 2015 16:22
Locatie: Vleuten

Re: Baantje IRNS

Bericht door Sjors77 »

Van het weekend een paar uurtjes gevonden voor Koploper. En jaja na wat foutjes (lezen blijft toch lastig :? ) heb ik zondagavond alles automatisch kunnen laten rijden. 2 treinen zoeven lekker over de baan, wissels gaan netjes om en de opstelblokken zijn ook al aangemaakt. Volgende stap wordt het ingeven van de vaste route en nog wat treintjes aanmaken want 2 is natuurlijk wel wat karig :mrgreen:

Zat er als een berg tegenop maar nu het rijdt begint het toch echt verslavend te worden.

Sjors



Onderwerp starter
Sjors77
Berichten: 202
Lid geworden op: 14 dec 2015 16:22
Locatie: Vleuten

Re: Baantje IRNS

Bericht door Sjors77 »

paradebaan zit in Koploper, treinen geijkt, vaste routes aangemaakt en we kunnen rijden.

Zie hier het resultaat: https://youtu.be/YRKKnrMI2Xg

nu kunnen we beginnen met het verder finetunen. vooral de routes moeten wat meer afstand bewaren tot elkaar.

Groeten,
Sjors


Gebruikersavatar

Maurits71
Berichten: 2930
Lid geworden op: 26 okt 2008 07:17

Re: Baantje IRNS

Bericht door Maurits71 »

zou beginnen met die vaste routes te verwijderen. dan maak een blokgroep aan van je schaduw station en als laatste in je blok eigenschappen aangeven vorige blok vrijgeven op laatste melder. Dan rijdt het feel afwisselender en rustiger.


Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here

Ronaldp
Berichten: 1460
Lid geworden op: 30 dec 2013 15:15

Re: Baantje IRNS

Bericht door Ronaldp »

Wat is de maat van je helix?
En wat is de tussen ruimte erin?

mvg ronald


Multimaus
Bezetmelders Rosoft
Servo decoders Rosoft
xTreme Keerlus Rosoft
Rails en wissel peco 55
Koploper
Sprog 2

Mijn baantje
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... 14&t=10771

Onderwerp starter
Sjors77
Berichten: 202
Lid geworden op: 14 dec 2015 16:22
Locatie: Vleuten

Re: Baantje IRNS

Bericht door Sjors77 »

@ Ronaldp: Helix is 70x100. de hoogte tussen de spiralen is 6cm. Dit is ruim maar daarmee kom ik goed uit voor de paradebaan. Voor de lengtes waar ik mee rijdt(max 5-6 rijtuigen) gaat dit prima.

@Maurits: van die vaste routes kan ik me wel in vinden. Ik begrijp je alternatief alleen niet helemaal? Wat bedoel je met een blokgroep voor het schaduwstation en welke melder zou ik dan moeten gebruiken? Is dat de laatste melder van het eerste blok na het schaduw station.

Wellicht staat het ergens in de handleiding. Ga wel eens even kijken. Probleem dat ik wel in mijn schaduwstation heb, is dat ik de langste treinen (als ze in de toekomst voorzien zijn van alle rijtuigen en wagons) niet op het binnenste spoor wil hebben. Hier zijn ze te lang voor. Heb wel in Koploper gezien dat ik bij een variabele route volgens mij blokken kan uitsluiten. Wellicht is dat een optie.

Ach nu het rijdt kunnen we lekker prutsen om het beter te krijgen. Tis toch hobby :D


Gebruikersavatar

Maurits71
Berichten: 2930
Lid geworden op: 26 okt 2008 07:17

Re: Baantje IRNS

Bericht door Maurits71 »

lees de handleiding over blokgroepen eens. feitelijk je maake een groep van de laatste blokken van je ss, op basis van bijvoorbeeld first in first out vertrekken de treinen dan. een spoor uitsluiten is simpel inderdaad bijvoorbeeld via een variabele route.


Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here

Onderwerp starter
Sjors77
Berichten: 202
Lid geworden op: 14 dec 2015 16:22
Locatie: Vleuten

Re: Baantje IRNS

Bericht door Sjors77 »

Na een druk weekend gisteravond nog even lekker met Koploper aan het rommelen geweest. Op advies van Maurits vaste routes eruit en variabel met een blokgroep erin. Thanks voor de tip. rijd nu inderdaad veel afwisselender. Nu nog wat extra vertraging zodat er wat meer tijd tussen de treinen zit voor nog wat meer rust.

Daarnaast ook eindelijk mijn BR103 Touristik op de baan. Dit is de sound versie van Minitrix. Na de prikelen met de helix de rijrichting omgedraaid en hij rijd nu netjes naar boven. Nu lekker klooien met de licht en geluidseffecten.

Binnenkort maar eens verder met de berg waar de paradebaan weer verdwijnt. Nu het rijdt kunnen we weer afwisselen met landschapbouw. :D



Onderwerp starter
Sjors77
Berichten: 202
Lid geworden op: 14 dec 2015 16:22
Locatie: Vleuten

Re: Baantje IRNS

Bericht door Sjors77 »

Tijdens het langer laten rijden met koploper toch weer wat plekken waar het niet helemaal lekker liep :( Afgelopen weken dit eindelijk verholpen dus gaan we weer verder testrijden op de paradebaan. Daarnaast wilde ik na 2 jaar toch wel eens wat scenery op de baan. In 1 hoek waar verder geen problemen zijn/ kunnen komen begonnen met de bouw van een "bergje"

AfbeeldingIMG_2960 by Sjors de Rooij, on Flickr

AfbeeldingIMG_2955 by Sjors de Rooij, on Flickr

AfbeeldingIMG_2959 by Sjors de Rooij, on Flickr

Het groenspul gaat echt nog wel even op zich laten wachten. Maar dit is in ieder geval iets :D

Tevens begonnen met de aanleg van de bovenbaan. tzt weer meer.

AfbeeldingIMG_2962 by Sjors de Rooij, on Flickr

Groeten,
Sjors



Onderwerp starter
Sjors77
Berichten: 202
Lid geworden op: 14 dec 2015 16:22
Locatie: Vleuten

Re: Baantje IRNS

Bericht door Sjors77 »

UGHUGH wat een stof. Niet alleen op het draadje maar dit was ook op de baan het geval. Van het voorjaar druk geweest met het diorama voor Station N-spoor een daarna was ik het gewoon even zat. Onderstaand het resultaat

Maaarrrr, er komt een vervolg dat ook gelijk toekomst bestendig is. Later meer.
Bijlagen
IMG_3068.JPG
IMG_3068.JPG (74.17 KiB) 1805 keer bekeken


Plaats reactie