Baantje IRNS

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6093
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: IRNS (paradebaan)

Bericht door shoven »

Voor water vind je hier een korte beschrijving van hoe ik het heb gedaan. Het is eigenlijk heel simpel en je hebt er weinig voor nodig.

En voor je bergen: op Youtube staan filmpjes van Gerd the builder (hoofd modelbouw bij Miniatur Wunderland) die uitlegt hoe je mooie rotsen bouwt en schildert.


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan

Onderwerp starter
Sjors77
Berichten: 202
Lid geworden op: 14 dec 2015 16:22
Locatie: Vleuten

Re: IRNS (paradebaan)

Bericht door Sjors77 »

Steven bedankt voor de tips.
Heb inderdaad je methode voor water al eerder gezien en ziet er fraai uit. Ik wil eigenlijk meer een helder beekje maken. Heb voor op de bodem turf van woodland en groen voor wat waterplanten. Nu wil ik daar eigenlijk wat overheen doen dat helder water moet voorstellen. Volgens mij heeft Busch van dat spul maar is dat vrij aan de prijs. Wellicht maak ik het mezelf weer te moeilijk maar ach tis hobby en zonder uitdaging zal de voldoening minder zijn ;)

ga eens bij Kees Gorter zijn draadje kijken. Als ik het me goed herinner heeft hij een beekje op zijn baan met eendjes erin.

Sjors



Onderwerp starter
Sjors77
Berichten: 202
Lid geworden op: 14 dec 2015 16:22
Locatie: Vleuten

Re: IRNS (paradebaan)

Bericht door Sjors77 »

Gisteravond aan het zoeken geweest voor mogelijkheden om water te maken en besloten toch voor de optie voorgesteld door Steven te gaan. Wellicht van het weekend eens wat proberen. Verder zojuist bij H@ns een startset bovenleiding van Viessmann besteld zodat ik weer verder kan met de eerste tunnelingang.

Foto's volgen zodra er weer iets gebeurd is.

Sjors



Onderwerp starter
Sjors77
Berichten: 202
Lid geworden op: 14 dec 2015 16:22
Locatie: Vleuten

Re: IRNS (eerste stappen scenery)

Bericht door Sjors77 »

Van het weekend eindelijk wat scenery kunnen uitproberen op de baan. Het beekje vind ik zelf zeer geslaagd dus Steven bedankt voor de tip. Had alleen geen boekbinderslijm en botenlak maar met verdunde houtlijm en glansend vernis lukt het ook ;)

Afbeelding

Afbeelding

tot slot gisteravond begonnen met de bovenleidingspaaltjes en ballasten. Wordt vervolgd.

Groeten,
Sjors


Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6093
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: IRNS (eerste stappen scenery)

Bericht door shoven »

Mooi dat het zo gelukt is.
Het is supersimpel, je hebt alleen wat geduld nodig voor de verschillende stappen.


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Gebruikersavatar

bob vermeulen
Berichten: 3200
Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
Locatie: Loosbroek

Re: IRNS (eerste stappen scenery)

Bericht door bob vermeulen »

Sjors,

Dat beekje is inderdaad goed gelukt.
Ga die methode ook eens nader bekijken. Ik ben ook bijna toe aan wat water op de baan.

mvrgr Bob


Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Gebruikersavatar

Maurits71
Berichten: 2930
Lid geworden op: 26 okt 2008 07:17

Re: IRNS (eerste stappen scenery)

Bericht door Maurits71 »

voor de liefhebbers, dit is een tutorial welke duidelijk uitlegt hoe je het simpel kan doen.


http://youtu.be/2TwpB7sVMn8


Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here

Onderwerp starter
Sjors77
Berichten: 202
Lid geworden op: 14 dec 2015 16:22
Locatie: Vleuten

Re: IRNS (eerste stappen scenery)

Bericht door Sjors77 »

Van de week 's avonds bezig geweest met de tunnelingang voor de linkerzijde. Hierbij het resultaat:

Afbeelding

binnen muurtjes zijn van de bekende "blauwe" platen en de ingang is een standaard Busch ding dat ik met wat acryl verf heb aangepast. In het echt oogt hij nog wat donkerder.

Daarnaast vandaag naar Eurospoor geweest en hoewel ik me had voorgenomen alleen de zaken van mijn lijstje mee te nemen is dat niet helemaal gelukt.

Buit van het lijstje:
wagon met panto voor de bovenleiding (dus niet te duur)
2 soorten gras om wat af te wisselen.

En toen kwam ik bij Hans een E44 046 van minitrix tegen. Was er gelijk weg van dus kon hem niet laten liggen. Zal vast wel passen tussen de nieuwe loks op mijn baan :D

Nu moet ik nog bekijken welke wagons er het beste achter staan. Tips zijn welkom!!!

Afbeelding

Afbeelding
Flitser doet de trein geen goed zie ik. Zal volgende keer eens een betere foto maken.

Sjors



Wablo
Berichten: 875
Lid geworden op: 01 jan 2014 21:01
Locatie: rijnmond

Re: IRNS (eerste stappen scenery)

Bericht door Wablo »

Sjors,
Van harte gefeliciteerd met je verjaardag, maak er een leuke dag van en dan op naar de 40 :o
groetjes,
Bert


Gebruikersavatar

BenQ
Berichten: 3242
Lid geworden op: 12 jun 2010 22:12
Locatie: Liemers

Re: IRNS (eerste stappen scenery)

Bericht door BenQ »

Sjors,
Gefeliciteerd met je 39e verjaardag.


Met vriendelijke groet,
Ben

Neuffen 4, gestopt met bouwen

Onderwerp starter
Sjors77
Berichten: 202
Lid geworden op: 14 dec 2015 16:22
Locatie: Vleuten

Re: IRNS (eerste stappen scenery)

Bericht door Sjors77 »

Bedankt voor de felicitaties. Jaja de 40 komt in zicht. Gelukkig laten de ogen me nog niet in de steek. Wel zo handig met die reusachtige bouwmaten van ons :lol:



Onderwerp starter
Sjors77
Berichten: 202
Lid geworden op: 14 dec 2015 16:22
Locatie: Vleuten

Re: IRNS (eerste stappen scenery)

Bericht door Sjors77 »

Niet veel tijd voor de baan maar van de week 's avonds wat tijd gevonden om wat te kliederen met gaas, tegellijm, muurvuller en verf. Valt niet tegen :D al zeg ik het zelf

Afbeelding

in het echt valt het iets donkerder uit waardoor de schaduw nog beter te zien is.



Onderwerp starter
Sjors77
Berichten: 202
Lid geworden op: 14 dec 2015 16:22
Locatie: Vleuten

Re: IRNS (eerste stappen scenery)

Bericht door Sjors77 »

En toen waren we al bijna weer 2 maanden verder :?

Eind vorig jaar erg druk met werk, gezin, blablabla en dus niets aan de baan gedaan. Nu is januari gelukkig een wat rustigere maand dus afgelopen tijd toch weer wat aan het prutsen geweest. Aangezien er een enkel lijntje achter op de baan komt besloten dit stukje alvast van wat scenery te voorzien daar ik er later wat minder goed bij kan.

Afbeelding

Afbeelding

Schieten maar zal ik zeggen :D ( het groen is nog niet af en ik ben er ook nog niet helemaal tevreden over)

Gisteren ook weer eens wat laten rijden. Kon eindelijk de nieuwe E44 die ik op Eurospoor heb gekocht een rondje doen :D

Afbeelding

Afbeelding

Daarnaast begonnen om losse draadjes beter weg te werken en de baan verder gereed te maken om straks automatisch te gaan laten rijden. Ik denk dat ik van het weekend met een gele rakker eens de leuke discussie draadjes hier over Koploperd en Itrainer ga doorlezen om te kijken welke groep mij kan overtuigen :mrgreen:

Nu eerst een programeerbaantje maken om de Sprog die ik bij DTS heb gekocht aan te sluiten en mee te gaan spelen.

Groeten,
Sjors



Onderwerp starter
Sjors77
Berichten: 202
Lid geworden op: 14 dec 2015 16:22
Locatie: Vleuten

Re: Baantje IRNS

Bericht door Sjors77 »

Even een berichtje tussendoor.

Mijn zoontje van 3 is gek van treintjes en vooral van onze blauwe vriend Thomas. Ben een tijd aan het zoeken geweest maar kwam hem (tomix) zojuist tegen met z'n wagonnetjes bij Osborn's models in Engeland. Ken deze club niet maar heb de gok genomen en een set besteld.

Volgens mij is deze ook om te bouwen naar DCC en kan hij mooi op de baan meerijden.

Ben benieuwd!


Gebruikersavatar

BenQ
Berichten: 3242
Lid geworden op: 12 jun 2010 22:12
Locatie: Liemers

Re: Baantje IRNS

Bericht door BenQ »

Ben toen de kleinkinderen nog wat jonger waren ook aan het zoeken geweest naar Thomas en toen iets gevonden in Japan, was nog aan het twijfelen, en een week daarna niet meer gevonden.
H@ns heeft wel de H0 in het assortiment maar helaas niet de N-SPOOR variant.


Met vriendelijke groet,
Ben

Neuffen 4, gestopt met bouwen

Onderwerp starter
Sjors77
Berichten: 202
Lid geworden op: 14 dec 2015 16:22
Locatie: Vleuten

Re: Baantje IRNS

Bericht door Sjors77 »

Ben, deze is ook Japans.

Heb ze wel op eBay gezien maar echt verschrikkelijke prijzen. Ben erg benieuwd. Als ik hem heb zal ik hier wel wat plaatsen.

Zag ook de andere nog maar die zijn niet op voorraad.



Onderwerp starter
Sjors77
Berichten: 202
Lid geworden op: 14 dec 2015 16:22
Locatie: Vleuten

Re: Baantje IRNS

Bericht door Sjors77 »

Zoals bij topic nieuwe aanwinsten aangegeven afgelopen zaterdag bij H@ns geweest. Paar mooie aanwinsten gescoord.

Afbeelding

Uiteraard hier ook wat detail foto's,
Afbeelding

BR103 Touristik met sound. BR103 is voor mij jeugdsentiment. Dit is de lok die ik vroeger als jochie wilde. Heb nu 2 uitvoeringen en zag bij H@ns dat mijn favoriet eraan komt. De Lufthansa uitvoering. Effe sparen dus. :D

Afbeelding

Afbeelding

BR220 van minitrix. Helaas moet ik eerst op zoek naar een schroevendraaier klein genoeg voor de schroefjes waar de kap mee vastzit :evil: :evil: :evil:

Tijdens het rijden wel gezien dat de wissels in het schaduwstation nog wat afstelling nodig hebben. Daarna nog wat fatsoeneren en dan gaan we toch echt met de PC aan de slag.

Sjors


Gebruikersavatar

Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: Baantje IRNS

Bericht door Hoontje »

Die bergwand ziet er overtuigend en vooral stijl uit! :D Ben van je groenwerk ook wel gecharmeerd. Niks overdadig, enkel wat accenten. Wat zou je anders willen doen?

Succes enne, mooie aanwinsten! Check de Action of euro-winkel of so low even voor zo'n schroevendraaier setje veur weinig ;)

Groetjes,

Hoontje



Onderwerp starter
Sjors77
Berichten: 202
Lid geworden op: 14 dec 2015 16:22
Locatie: Vleuten

Re: Baantje IRNS

Bericht door Sjors77 »

Haha, ja die muur is lekker steil. 1:1 ook nog eens 20mtr hoog :mrgreen: Ach en misschien ben ik wel te kritisch. Heb al wel een tunnelprotaal geprutst maar dit was de eerste "muur" van ca meter lang. En de eerste keer met wat groen. Nu ik zelf de foto's zo eens bekijk ziet het er toch wel fraai uit. We laten het lekker zo.

Ga eens kijken bij de action. Heb hier zo'n bouwmarkt setje met wat ik dacht kleine schroevendraaiers :? De kleinste is dus nog te groot.

Sjors



Henk van de Weerdt
Berichten: 693
Lid geworden op: 20 nov 2014 17:45
Locatie: Bennekom

Re: Baantje IRNS

Bericht door Henk van de Weerdt »

Hallo Sjors,
Sjors77 schreef:BR220 van minitrix. Helaas moet ik eerst op zoek naar een schroevendraaier klein genoeg voor de schroefjes waar de kap mee vastzit
Horlogemakers schroevendraaiers zoals deze bijvoorbeeld?

https://www.conrad.nl/nl/toolcraft-8209 ... 20926.html

Vast ergens anders ook wel te krijgen.


Met vriendelijke groet,
Henk van de Weerdt
http://www.vdweerdt.nl
http://www.vandeweerdt.eu
Onze baan: Hengeran

Onderwerp starter
Sjors77
Berichten: 202
Lid geworden op: 14 dec 2015 16:22
Locatie: Vleuten

Re: Baantje IRNS

Bericht door Sjors77 »

Door de bouw van mijn diorama heeft de grote baan helemaal stil gelegen. Het schroevendraaiertje is gevonden. Bedankt Henk. Bleek de 000 nodig te hebben. Moet zeggen dat het wel een mooi systeem is met die schroefjes. Kapje komt keurig los en is zo weer terug te plaatsen. Dat zien we wel eens anders :( :(

Eindelijk ook de SPROG aangesloten en alle treinen aangemaakt. Daarnaast ledverlichting in het schaduwstation. Haha aanbieding bij de Hornbach. 15 kleuren met disco functie. Leuke feature voor de kids. zal eens wat foto's maken.

Volgende stap wordt nu de bezetmelders aan de PC en dan zullen we er toch echt aan moeten geloven!!!!! AUTOMATISCH RIJDEN.

Ohja geen post zonder foto.

Afbeelding
prijzenpakket van de Dioramawedstrijd. Nogmaals dank aan de sponsors!

Daarnaast op Station N-spoor mijn eerste Markenburg bouwpakketje gekocht na alle lovende woorden van ene Jeroen? Denk ik klein te beginnen met een simpele container. Dat viel dus even tegen. Wat een gepriegel.

Afbeelding

Afbeelding

Her resultaat uiteindelijk viel me niet tegen dus wie weet ;)

Groeten,
Sjors


Gebruikersavatar

marcopolo273
Berichten: 156
Lid geworden op: 29 dec 2011 13:08
Locatie: Enschede

Re: Baantje IRNS

Bericht door marcopolo273 »

Mooie prijzen Sjors ik volg je draadje. En het containertje is mooi geworden. Kortom allemaal erg leuk. Alleen met die hitte nu niet echt treintjes knutsel weer vind ik haha. Succes.


-----------------------------------------------------------------
Wie niet kan delen kan ook niet vermenigvuldigen.

Met vriendelijke groet,

Marc.

Onderwerp starter
Sjors77
Berichten: 202
Lid geworden op: 14 dec 2015 16:22
Locatie: Vleuten

Re: Baantje IRNS

Bericht door Sjors77 »

Zo ook aan de vaste baan wordt weer wat gewerkt. vorige week koploper gedownload en vanavond eindelijk eens een beginnetje gemaakt.

Jaja en de communicatie toch binnen een uur aan de praat gekregen. @%#! com poorten :( Bij het testrondje kwam ik al wel gelijk wat bezetmelders tegen die niet helemaal lekker reageren. En natuurlijk zitten die in de helix en niet lekker vooraan in de baan waar je er zo bij kan!!!! gaan we fixen.

Verder kunnen de wissels bediend worden en gaan we volgende keer weer lekker blokken invullen.

@Ron
bedankt voor je handleiding. Zodra het rijdt zal ik eens proberen een fimpje te schieten.

Sjors

PS ook hier zal ik tzt de foto's wel weer eens aanpassen. Was gelukkig toch niet veel moois te zien :mrgreen:


Gebruikersavatar

Ron
Berichten: 3015
Lid geworden op: 17 mar 2010 03:51
Locatie: Huizen

Re: Baantje IRNS

Bericht door Ron »

Gewoon blijven prutsen, komt allemaal goed :lol:

gr. Ron


Ik rommel maar wat aan!

Onderwerp starter
Sjors77
Berichten: 202
Lid geworden op: 14 dec 2015 16:22
Locatie: Vleuten

Re: Baantje IRNS

Bericht door Sjors77 »

Van het weekend een paar uurtjes gevonden voor Koploper. En jaja na wat foutjes (lezen blijft toch lastig :? ) heb ik zondagavond alles automatisch kunnen laten rijden. 2 treinen zoeven lekker over de baan, wissels gaan netjes om en de opstelblokken zijn ook al aangemaakt. Volgende stap wordt het ingeven van de vaste route en nog wat treintjes aanmaken want 2 is natuurlijk wel wat karig :mrgreen:

Zat er als een berg tegenop maar nu het rijdt begint het toch echt verslavend te worden.

Sjors


Plaats reactie