Diorama Hoch Höhbeck Fasanenweg

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Diorama Hoch Höhbeck Fasanenweg

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Afbeelding

Afbeelding
Het idee voor dit diorama kwam er in mei toen ik bij de n-spoorstore was en een kasteeltje vond wat wel een opknapbeurt kon gebruiken. Ik kreeg gelijk het idee er een tram diorama van te maken en die dan als demo tussen kerst en oud en nieuw te bouwen. Met H@ns was dat heel snel geregeld.

De laatste weken ben ik vast met de voorbereidingen bezig want ik wil het dat diorama stof vrij kan blijven en verlichting heeft. Dus een kastje bij IKEA gekocht en spullen voor de verlichting en spuitverf om de kast oranje te kunnen spuiten.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hij is nu zover dat de verlichting er in zit en ik kan nu aan de basis voor de achtergrond gaan denken. Gister ben ik het diorama gaan uitwerken en het een naam gegeven en op de plattegrond ingetekend.
Afbeelding
Nu kan ik ook verder bedenken wat er op moet komen. Dan moet ik ook zorgen dat wat er bij de N-spoorstore an gebouwd moet worden in de 4 dagen af kan zijn.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

jeemka
Berichten: 458
Lid geworden op: 25 aug 2013 19:27
Locatie: Brummen

Re: Diorama Hoch Höhbeck Fasanenweg

Bericht door jeemka »

Goed plan! Maar welke 4 dagen?


Met vriendelijke groet, Jaap Kolenberg
Baan "Reichenbach e.o." Duits tijdperk 3, Intellibox-1, Digikeijs en Rosoft decoders, iTrain, Anyrail, Sprog2, Arduino
Foto's, filmpjes en bouwbeschrijvingen op https://www.kolenberg.eu
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Diorama Hoch Höhbeck Fasanenweg

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Als je weet wat de zondagen zijn( 25,26,29-12 en 1-1) kan je de rest zelf invullen, ofwel dan hou je 27,28,30 en 31-12 over. Zie ook de beurs agenda van H@ns.

Die rustdag er tussen maakt het mogelijk te kijken hoe 3 en 4 dagen gaan. 3 dagen achter elkaar kunnen m'n handen niet meer zo bleek deze zomer.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Diorama Hoch Höhbeck Fasanenweg

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Ik heb gister voor dat m'n huishoudelijke hulp kwam snel nog even het landschap rond waar het kasteeltje moet komen in model gesneden. Het is nu echt een plaatselijke verhoging in het landschap met de basis voor een weggetje er naar toe.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

M'n aandacht moet nu even eerst naar het trambaantje dat ik voor m'n moeder aan het bouwen ben want dat ga ik 2 en 3 November tijdens SpoorGroepZuid in Sittard een demo mee geven.

Morgen eerst maar eens tram/stadtbahn inspiratie op doen in Bielefeld en omgeving.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Diorama Hoch Höhbeck Fasanenweg

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Ik ben bezig dit diorama verder voor te bereiden, de hoofdpunten zijn:
1; het maken van de achtergrond want die kan ik Lochem maken.
2; huisjes zover bouwen dat ik in Lochem af kan krijgen en kan plaatsen.
3; de bovenleiding maken( schilderen kan in Lochem) zodat ik die kan door trekken in de achtergrond.

Met de achtergrond ben ik aardig op weg. 2 van de foto's die ik gebruik had ik te laag geplaatst dus daar heb ik nieuwe iets hogen overheen geplakt. Ik ben vandaag begonnen ze aan elkaar te schilderen en de trambaan en wegen er in door te trekken.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dan ben ik dus diverse huisjes aan het bouwen die tussen de weg en de trambaan in komen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben ook het diorama iets aan het verlengen zodat hij de kast strakker opvult. Daarvoor heb ik er achter in een extra balkje gelijmd waar het diorama tegen aan schuift.
Afbeelding

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.

piksov
Berichten: 1418
Lid geworden op: 02 nov 2010 09:31
Locatie: Hilversum

Re: Diorama Hoch Höhbeck Fasanenweg

Bericht door piksov »

Hallo Michiel,

het duurde even voor dat het kwartje viel mbt de oranje kast .... Freebit Oranje natuurlijk ....

Guus


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Diorama Hoch Höhbeck Fasanenweg

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Vanmiddag heb ik de achtergrond grotendeels geschilderd, alleen de bovenleiding ontbreekt nu nog maar die kan ik pas schilderen als ik weet hoe de bovenleiding op het diorama uitkomt t.o.v. de achtergrond.
Afbeelding

Afbeelding

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Alro
Berichten: 597
Lid geworden op: 30 dec 2017 15:40
Locatie: Waldbrücke im Grünenherzes Hollands

Re: Diorama Hoch Höhbeck Fasanenweg

Bericht door Alro »

Die achtergrond heb je weer mooi naadloos afgewerkt, zeker als je bekijkt hoe je die had opgebouwd in je vorige post.
Top, Michiel!


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Diorama Hoch Höhbeck Fasanenweg

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Bedankt Ronald, ik ben er zelf ook heel blij mee.

Net heb ik de bovenleiding gemaakt en die gelijk door geschilderd in de achtergrond.
Afbeelding

Afbeelding

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Diorama Hoch Höhbeck Fasanenweg

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Ik heb alle gebouwen zover af dat het schilderen kan beginnen. Eerst had ik daar tot vrijdag mee willen wachten maar ik moet het kasteeltje dan ook opknappen en schilderen en daar ben ik ook wel een halve tot hele dag mee bezig dus begin ik thuis alvast met het schilderen van de huizen.
Afbeelding

Ik heb net de gaten in het ruitje geboord en hem op proef vastgeschroefd. Er zit aan 1 zijde nog een schut vel overheen maar die laat ik tot het diorama af is zitten.
Afbeelding

Afbeelding

Verder ben ik wat eigen spullen aan het verzamelen om het diorama verder mee aan te kleden en dingen aan het klaar zetten die vrijdag mee moeten.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Diorama Hoch Höhbeck Fasanenweg

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Na 2 dagen vergeten te zijn foto's te maken heb ik vandaag eind van de ochtend 3 foto's gemaakt.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daarna heb ik uiteraard nog veel gedaan, struiken en heggen geplaatst, lantaarnpalen gemaakt en geplaatst, poppetjes geplaatst en ik ben begonnen auto's te schilderen. Ik lig prima op schema om het diorama morgen af te ronden.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Diorama Hoch Höhbeck Fasanenweg

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Vandaag zo rond 13.00u had ik het diorama af al moeten enkele dingen nog drogen:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nadat ik opgeruimd had ben ik hem eens in de kast gaan zetten. De ruit ervoor heb ik nog niet helemaal dicht geschroefd want het vocht moet weg kunnen. De afbeeldingen zonder flits zijn niet zo scherp maar jullie weten inmiddels wel hoe dat komt.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het diorama is vanaf nu te zien in de N-spoorstore en Hans, Ineke en Mathijs, bedankt voor een zeer geslaagd weekend.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

jeemka
Berichten: 458
Lid geworden op: 25 aug 2013 19:27
Locatie: Brummen

Re: Diorama Hoch Höhbeck Fasanenweg

Bericht door jeemka »

Michiel,
Een meesterstuk, gebouwd in een recordtijd!
Ik wens je een heel gezegend 2020 waarin je vele mooie diorama's mag maken.


Met vriendelijke groet, Jaap Kolenberg
Baan "Reichenbach e.o." Duits tijdperk 3, Intellibox-1, Digikeijs en Rosoft decoders, iTrain, Anyrail, Sprog2, Arduino
Foto's, filmpjes en bouwbeschrijvingen op https://www.kolenberg.eu
Gebruikersavatar

geertvt
Berichten: 274
Lid geworden op: 08 nov 2018 19:27
Locatie: Oisterwijk

Re: Diorama Hoch Höhbeck Fasanenweg

Bericht door geertvt »

Mooi gedaan. Die wil ik graag een keer in het echt bewonderen!


Groetjes Geert

DR5000 & Z21
Fleischmann zonder bedding
MacOS & iTrain 4.1 Standard
Railmodeller Pro

Voormalige Baan: Our Way Or The Railway
1e project: Kerstbaantje 2019
2e project: Minibaantje
Plaats reactie