Schwarzstein

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

gvandersel
Berichten: 118
Lid geworden op: 15 dec 2008 14:42
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Schwarzstein (final update april 2018)

Bericht door gvandersel »

Als je er zo om vraagt. Ik heb op mijn baan een beekje/stroompje liggen. Nog helemaal leeg. Nu zie ik paar foto's van jouw water, met daarin een goedgelukt stroomingsmodel. Je raadt het al: hoe is dat gemaakt, wat heb je gebruikt?

Groet,

Gerard van der Sel.


Selectrix (RMX)
Gebruikersavatar

Sebastiaan1201
Berichten: 75
Lid geworden op: 10 dec 2009 02:40
Locatie: Epe

Re: Schwarzstein (final update april 2018)

Bericht door Sebastiaan1201 »

Mooie baan hoor.

Ik kom hem bekijken in Hilversum.

Gr Sebas


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
brendo
Berichten: 494
Lid geworden op: 09 mei 2013 09:59
Locatie: Hengelo

Re: Schwarzstein (final update april 2018)

Bericht door brendo »

@Gerard: zorg dat de bedding realistisch is ingekleurd. Beetje naar eigen inzicht. Meestal wat licht aan de kant en naar het midden donker.
Daarna wat steentjes op de bodem en langs de kant. Vervolgens Woodland Scenics water erin gegoten. Niet te dik, laagje voor laagje en tussendoor laten drogen. Tussen de lagen heb ik hier en daar wat lichtblauwe waterverf getamponeerd om extra diepte te krijgen. Eventueel ook het moment om b.v. riet te plaatsen in de natte hars.
Als alles op juiste hoogte is gevuld dan goed laten drogen. Met watereffect van Noch de stroming aangebracht en in de lengterichting met een tandenstoker lijnen getrokken en om rotsen golfslag geïmiteerd. Als sluiting met iets verdunde witte waterverf de golfjes en stromingen een extra accent gegeven.

@Sebas: leuk, ga je zien in Hilversum!


Gebruikersavatar

Nico Essers
Berichten: 1616
Lid geworden op: 12 sep 2016 23:20
Locatie: Bunde, Zuid-Limburg

Re: Schwarzstein (final update april 2018)

Bericht door Nico Essers »

Was leuk om even met je te praten Bren, de baan zag er prachtig uit.
Helaas is Hilversum al weer voorbij. Hopelijk een vervolg in 2019.


Vriendelijke groetjes Nico.

ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro

Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
Gebruikersavatar

bob vermeulen
Berichten: 3200
Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
Locatie: Loosbroek

Re: Schwarzstein (final update april 2018)

Bericht door bob vermeulen »

Hallo Brendo,

Leuk je afgelopen zaterdag weer ontmoet te hebben maar nu bij je mooi zeer fascinerende baan.
Ik heb er van genoten (denk vele met mij) en inderdaad van uit alle hoeken een ander beeld.

Heb wat foto's gemaakt en zal er 3 plaatsen.

Afbeelding20180526_IMG_8521_10 by Bob Vermeulen, on Flickr

Afbeelding20180526_IMG_8515_10 by Bob Vermeulen, on Flickr

Afbeelding20180526_IMG_8514_10 by Bob Vermeulen, on Flickr

Van de laatste 2 foto's wist ik niet welke ik kiezen moest.

mvrgr Bob


Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
brendo
Berichten: 494
Lid geworden op: 09 mei 2013 09:59
Locatie: Hengelo

Re: Schwarzstein (final update verslag Hilversum)

Bericht door brendo »

Hoi Nico, Bob(dank voor mooie foto's) en ook natuurlijk overige forumleden welke ik gesproken heb in Hilversum!

Het was ontzettend leuk mensen weer te zien en te spreken bij dit unieke evenement. Verassende gesprekken en mooie verhalen gingen over en weer.
Baan Schwarzwald is natuurlijk een hele kleine jongen vergeleken bij alle grote modulebanen, laat staan in zo'n grote sporthal. :lol: Maar goed, hij paste mooi in het geheel en bezoekers vermaakten zich kostelijk bij al het moois wat te zien was tijdens deze warme dagen......Want warm was het dat weekend, echter in de sporthal was het al met al goed uit te houden.

Wat ik veel hoorde is dat men dacht dat de baan Schwarzwald veel groter zou zijn............... Dit gezien de vele foto's welke ik de laatste 2 jaar had gepost op dit forum welke hoofdzakelijk allemaal close-up geschoten zijn. Wel grappig om te horen dus ondanks het feit dat we met ons allen deze zeer kleine treinenhobby lief hebben en maatgevingen wel weten. Daarom zijn details op een klein oppervlak van belang denk ik zelf. Regelmatig met de opbouw zette ik b.v. mijn telefoon op de rails om foto's te maken zodat ik de verhoudingen goed kon zien.

Kortom, ik en vele anderen vonden het een geslaagd en uniek evenement. Maar ja, commercieel gezien bleef het achter in bezoekers aaantallen waardoor er werd besloten dat dit het laatste evenement zou zijn. Jammer! Maar ook begrijpelijk. 3 jaar is geprobeerd dit evenement overeind te houden. Het houdt dus in dat alle N banen weer op gaan in de standaard treinbeurzen en evenementen. :roll:

Tenzij.................. :idea: Na de beurs heb ik met verschillende liefhebbers gesproken en er zijn ideeën om toch iets in deze N schaal te organiseren. Wellicht zijn er meerdere welke er net zo over denken.......Het ligt nu in de week maar komt kort samengevat hier op neer: iets kleinere opzet op unieke lokatie met kleinere (module)banen in de winterperiode of najaar. Het zijn ideeën en ben dan ook benieuwd of hier belangstelling voor is.

Voor nu dank allemaal alsook aan de organisatie van dit mooie evenement!

Afbeelding


Gebruikersavatar

Hans
Berichten: 1514
Lid geworden op: 03 dec 2010 16:06
Locatie: Zoetermeer

Re: Schwarzstein (final update versslag Hilversum)

Bericht door Hans »

Hallo Bren,

In Hilversum kon ik er helaas niet bij zijn, maar gelukkig plaats je veel foto's en daar blijf ik van genieten.

m.vr.gr.

Hans


XPS, Fleischmann Piccolo, AnyRail, iTrain
Mijn baan op dit forum: XPS-baan

Arnold1978
Berichten: 176
Lid geworden op: 24 apr 2018 22:12

Re: Schwarzstein (final update versslag Hilversum)

Bericht door Arnold1978 »

Zeker genieten, mooie foto's.

Mvg

Arnold


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
brendo
Berichten: 494
Lid geworden op: 09 mei 2013 09:59
Locatie: Hengelo

Re: Schwarzstein (final update versslag Hilversum)

Bericht door brendo »

N-ers,
Geen update van de baan of andere werkzaamheden op dit moment. Wel wil ik iets met jullie delen van de vezels en groen materialen welke ik gebruik.
Zie dit YouTube kanaal, dan blijf je altijd op de hoogte van deze Hi-end producten. 8-)

https://m.youtube.com/channel/UC6RaFyCC ... =mv-google


Gebruikersavatar

Alro
Berichten: 597
Lid geworden op: 30 dec 2017 15:40
Locatie: Waldbrücke im Grünenherzes Hollands

Re: Schwarzstein

Bericht door Alro »

Het is dat ik jouw fantastische en realistische baan heb gezien maar ik dacht altijd dat dit soort grasmatten meer geschikt waren voor HO.

Nog een vraag: Waar bestel je dit spul want bij het gerefereerde Locdepot staat al een hele tijd dat de producten van Martin Welberg "volgende week" via hun website te bestellen zijn (bellen?).
Of koop je deze matten op een beurs / bij buitenlandse leveranciers?

Het kan natuurlijk ook zijn dat ik niet goed zoek :oops:


EDIT: Oooh, ik zie al dat ze iig bij Modellbahnshop-Lippe te verkrijgen zijn.



Ipio
Berichten: 455
Lid geworden op: 01 sep 2008 21:08
Locatie: Heemskerk

Re: Schwarzstein

Bericht door Ipio »

Alro

Bij Bentink in Apeldoorn, verkoopt ook Martin Welberg.

groet, Marc


Met Vriendelijke Groeten,
Marco

Nederlandse "NS - Multi Level Baan" tijdperk III, tot VI.
Gebruikersavatar

Alro
Berichten: 597
Lid geworden op: 30 dec 2017 15:40
Locatie: Waldbrücke im Grünenherzes Hollands

Re: Schwarzstein

Bericht door Alro »

Ipio schreef:Bij Bentink in Apeldoorn
Pfft, daar was ik nou net in de buurt tijdens mijn vakantie.
De site van Bentink vind ik trouwens altijd wel erg H0 gericht, daarom had ik 'm maar ff overgeslagen (was trouwens wel voor het eerst in de winkel van H@ns).
Ik vind wel dat je de produkten van Welberg in het echt gezien moet hebben, het liefst in vergelijking met een Preisertje.
Nouja, misschien ergens op een beurs.


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
brendo
Berichten: 494
Lid geworden op: 09 mei 2013 09:59
Locatie: Hengelo

Re: Schwarzstein

Bericht door brendo »

Had ik inderdaad ff moeten vermelden dat Bentink in Apeldoorn ze verkoopt en Lippe in Duitsland. :mrgreen:
De producten zijn handgemaakt door Martin Welberg en verschillen soms iets van elkaar maar in grote lijnen zijn ze behoorlijk gelijk. Ook de kleuren, welke behoorlijk realistisch zijn, blijven gelijk. Ze zijn prima te bestellen via Internet en anders moet je even kijken in Apeldoorn.

Ik kan me voorstellen dat jullie gelijk denken aan HO producten maar dit hoeft niet zo te zijn.
Zelf knip en plak ik ze hier en daar op de baan en ga dan zelf met de begrasser er tussendoor. Soms met een klein nagelschaartje iets snoeien als het toch iets te hoog is. Net echt. :lol: Een preisertje even als model en dan op ooghoogte controleren. Prima te doen.

Persoonlijk hou ik dus meer van realistisch wildgroei. Loop maar eens langs de baan en verbaas je hoe hoog het gras en de struiken zijn. Soms loop je tot aan je knieën, of middel, door het hoge gras en zie je soms struiken van 2 meter of hoger........En dan heb ik het nog niet eens over realistische hoogtes van bomen. Bij veel banen zijn deze best wel aan de kleine kant.......Kijk om je heen, de natuur is je beste leermeester. ;)

In ieder geval een mooi YouTube kanaal om ideeën op te doen en laat je verassen door de materialen.


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
brendo
Berichten: 494
Lid geworden op: 09 mei 2013 09:59
Locatie: Hengelo

Re: Schwarzstein

Bericht door brendo »

Dag N-ers,

Tijdje rustig van mijn kant door een grote verbouwing bij mij thuis.
Maar het gaat weer kriebelen waardoor baan Schwarszwald weer wordt opgebouwd alsook te verfraaien. 8-)

Voor nu wilde ik jullie niet onthouden dat ik met baan Schwarzstein op 22- en 23 december ben bij een grote modeltreinbeurs in Zutphen.
Voor diegene die de N-spoor beurs in Hilversum hebben gemist is dit misschien een leuk dagje uit en wellicht spreek ik jullie. :D

Dus heb je niets te doen........ ;)



Erik Hendriksen
Berichten: 38
Lid geworden op: 27 nov 2018 10:48
Locatie: Apeldoorn

Re: Schwarzstein

Bericht door Erik Hendriksen »

Vanmorgen deze baan "live" mogen bewonderen.
Supergaaf om te zien wat er mogelijk is op een kleine ruimte, en wat is deze baan mooi aangekleed.
Leuk om je even gesproken te hebben!!

Groet,

Erik


Plaats reactie