Sommerfest DB Museum Koblenz-Luetzel 19-6 j.l. (foto's)

Plaats hier je treingerelateerde foto('s). Van vakantie tot modelbaan.
(Foto's van de EIGEN modelbaan: deze wel plaatsen in forum 'Mijn N-baan'!)
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
epocheales denken
Berichten: 719
Lid geworden op: 16 nov 2008 23:52
Locatie: vlakbij Gouda

Sommerfest DB Museum Koblenz-Luetzel 19-6 j.l. (foto's)

Bericht door epocheales denken »

Hallo allemaal,

Hieronder een kleine foto impressie van het Sommerfest 60 Jahre Eiheitsloks van het DB- museum in Koblenz-Luetzel. Was hier nog nooit geweest, maar het museum en
de medewerkers hebben mij aangenaam verrast. Veel nieuwbouw e-locs en zelfs stoomlocomotieven als de Adler en de geweldige 01 150. Deze laatste eindelijk eens "live" gezien, heb deze zelfde loc van Minitrix met sound besteld en wordt geleverd eind 2016.... :lol: ja, ja, we kennen de heren uit Goeppingen zo langzamerhand wel, zal wel
een lange zit worden voordat dit model geleverd wordt (tevens met drijfstangverlichting met leds :o ... :mrgreen:
Erg vriendelijk personeel, heel behulpzaam en de catering was ook prima verzorgd. Nog een rit gemaakt met de stokoude E 69 03 uit bouwjaar 1912 "Hermine" van
Koblenz HBF naar Neuwied met twee oude zilverlingen. Vroeger tot in de 80 er jaren reed deze loc en zijn zusjes rond Garmisch en Oberammergau in Beieren.

01 150 in Koblenz-Luetzel

Afbeelding

Afbeelding

E 69 03 in Koblenz HBF

Afbeelding

Afbeelding

Tentoon gestelde loc's (waarvan veel bedrijfsvaardig) in het DB museum Koblenz-Luetzel

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mijn absolute Altbauellok "lieveling" de E 60

Afbeelding

Afbeelding

Dit museum is echt een aanrader, is wel een eindje rijden (voor ons ongeveer 3,5 uur vanaf de randstad) maar het is het dubbel en dwars waard. En voor de entreeprijs hoef je het niet te laten, die is maar € 5,--... :o

Vriendelijke groet,

Hans


Deutsche Bundesbahn tijdperk III/DCC Multimaus Pro/pc-Freiwald Rocomotion
Bayern-Wuerttemberg: http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=8881

Marksintpancras
Berichten: 1544
Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
Locatie: Sint Pancras

Re: Sommerfest DB Museum Koblenz-Luetzel 19-6 j.l. (foto's)

Bericht door Marksintpancras »

Hans,

Mooie foto's :!: Ben er afgelopen september op een doordeweekse dag geweest. Mijn dochtertje van 2 vond de ouderwetse rijtuig die in de hal stond geweldig.
En de grote loks natuurlijk ook, maar dat was andere koek voor haar :lol:
Zelfs zonder evenement was leuk om er een bezoekje te brengen .


Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12

FidOo
Berichten: 5650
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Sommerfest DB Museum Koblenz-Luetzel 19-6 j.l. (foto's)

Bericht door FidOo »

Mooie foto's inderdaad. Dank voor het delen. Ziet erg uitnodigend uit, dus dat wordt eens goed kijken of we daar niet eens een bezoekje aan kunnen brengen!


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

Redskin
Berichten: 563
Lid geworden op: 16 nov 2010 22:56
Locatie: Zuid Holland of Florida

Re: Sommerfest DB Museum Koblenz-Luetzel 19-6 j.l. (foto's)

Bericht door Redskin »

Lekkere foto's Hans! :D Ik ben er verschillende keren geweest en het oude materieel (het meeste in goede tot uitstekende staat) geeft mij altijd een apart gevoel. Heerlijk! Heb tot nu toe helaas geen evenement meegemaakt; misschien volgend jaar (ze verzinnen altijd wel een reden om ergens een feestje van te maken daar :lol:)?
Was de super-enthousiaste kaartverkoper er trouwens nog? Die draagt een oud DB-conducteursuniform, maakt graag een praatje en geeft meteen wat tips.


Frank
(model-)treinliefhebber

Materieel D/A/CH/F/I, vanaf tijdperk II, MultiMaus, railsysteem Kato Unitrack, besturing TrainController
Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3896
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Sommerfest DB Museum Koblenz-Luetzel 19-6 j.l. (foto's)

Bericht door Jeroen »

Wat een ouwe troep zeg...pfff.....

Nee, hardstikke gaaf! Stond al langer op de lijst om eens heen te gaan. Moet ik toch maar eens werk van gaan maken als ik daar innde buurt ben.

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
epocheales denken
Berichten: 719
Lid geworden op: 16 nov 2008 23:52
Locatie: vlakbij Gouda

Re: Sommerfest DB Museum Koblenz-Luetzel 19-6 j.l. (foto's)

Bericht door epocheales denken »

Hoi Frank,

Nou beter nog zal ik je vertellen: er zat achter de verkoopbalie een heel charmante jongedame die zowel Duits als Nederlands sprak (ze is van Nederlands/Duitse ouders).... :o :mrgreen:
En verder wat ik al schreef dat de medewerkers van het museum zeer behulpzaam en vriendelijk zijn.
En Frank, hier is het totaal programma van 2016 http://www.dbmuseum.de/file/museum_de/3 ... z_2016.pdf

Voorbeeld: sta ik met mijn vriend weer eens te "kwijlen" ;) bij de E 60 10 en wilde proberen om een foto door het glas van de machinistenruimte te maken. Even gevraagd aan een man in oranje DB-jas die vlakbij stond, tuurlijk! geen probleem, zal de sleutel even opzoeken!! Helaas had hij die niet, maar als ik beloofde niet van deze oude dame te vallen, kon ik gewoon foto's door het glas maken, zijn nog redelijk goed gelukt ook :o
De mazzel met deze lok is dat toen mijn vriend en ik samen op vakantie in Duitsland waren in Heidelberg om te overnachten, was in 1983, rond die tijd. Daar hebben we de 160 (E60) nog in actie gezien. Geweldig dat geluid van die malende stangen, heb er nog een paar zwart/wit foto's van.
De 160 die wij in actie hebben gezien staat nu in het technische museum in Sinsheim... :cry:
http://sinsheim.technik-museum.de/nl/locomotieven

Mocht er behoefte zijn aan nog meer foto's van Koblenz-Luetzel wil ik deze natuurlijk graag voor jullie plaatsen.

Groet,

Hans


Deutsche Bundesbahn tijdperk III/DCC Multimaus Pro/pc-Freiwald Rocomotion
Bayern-Wuerttemberg: http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=8881
Gebruikersavatar

Redskin
Berichten: 563
Lid geworden op: 16 nov 2010 22:56
Locatie: Zuid Holland of Florida

Re: Sommerfest DB Museum Koblenz-Luetzel 19-6 j.l. (foto's)

Bericht door Redskin »

Dank voor de link met PDF Hans. Zo te zien zijn er tot het einde van het jaar nog vijf evenementen in Koblenz-Lützel. Moet lukken. Meteen even naar die charmante... ehhhh ik bedoel... weer naar het fraaie materieel kijken :mrgreen:
Je hebt nog meer foto's?! Altijd prettig dus plaatsen die handel! :)


Frank
(model-)treinliefhebber

Materieel D/A/CH/F/I, vanaf tijdperk II, MultiMaus, railsysteem Kato Unitrack, besturing TrainController
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
epocheales denken
Berichten: 719
Lid geworden op: 16 nov 2008 23:52
Locatie: vlakbij Gouda

Re: Sommerfest DB Museum Koblenz-Luetzel 19-6 j.l. (meer fot

Bericht door epocheales denken »

Hoi Frank,

Een goed verstaander heeft geen half woord nodig:

Een overzicht van het museum terrein bij de ingang

Afbeelding

Helaas heb ik deze beauty's niet in mijn carport staan... :)

Afbeelding

Sorry, kan het niet laten, nog 2 foto's van de "Buegeleisen" E 60 010

Afbeelding

Afbeelding

Twee foto's van de machinistenruimte, zijn niet geweldig maar zijn genomen door het glas van de loc heen

Afbeelding

Afbeelding

Het salonrijtuig van de Henschell-Wegmann zug, blijft een plaatje en mooi dat dit rijtuig niet verschroot is

Afbeelding

Volgens mij een F-Zug rijtuig uit de '50 er jaren, een zgn. "schortenrijtuig"/Schuerzenwagen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De super interessante koppeling tussen de 2 aandrijf draaistellen van de stokoude E 71

Afbeelding

Onze (gratis) pendeltrein tussen Koblenz-Luetzel en Koblenz HBF

Afbeelding

Mag het iets meer zijn? Een V 60 in tomatenrood.... :mrgreen:

Afbeelding

Groet,

Hans


Deutsche Bundesbahn tijdperk III/DCC Multimaus Pro/pc-Freiwald Rocomotion
Bayern-Wuerttemberg: http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=8881
Gebruikersavatar

talent
Berichten: 94
Lid geworden op: 02 okt 2014 16:36
Locatie: Eindhoven

Re: Sommerfest DB Museum Koblenz-Luetzel 19-6 j.l. (foto's)

Bericht door talent »

Ik ben daar op zaterdag 18 juni (dus een dag eerder) geweest. Toen was ook de Fahrzeugparade waarbij na de E44 alle verschillende Einheitsloks voorbij kwamen rijden, afgesloten met een BR 111 en een BR 151 (als opvolgers van deze Einheitsloks). Ik heb toen ook wat filmpjes gemaakt (helaas niet van de Fahrzeugparade, want die vond ik met de lage snelheden meer geschikt voor foto's):

https://www.youtube.com/watch?v=MXrkjMC2Wns

Ik ben daar vorig jaar ook geweest (op de zondag van het Sommerfest) toen het thema de BR 103 was, en ik ben er voor die tijd al een paar keer geweest terwijl ik in de buurt op vakantie was. Wat mij betreft zeker een aanrader om een keer naartoe te gaan, vooral tijdens zo'n Sommerfest. De entree is inderdaad 5 euro (als er geen Sommerfest is volgens mij zelfs maar 2,50) en vanuit het zuid-oosten van ons landje (weet je wel, waar die grote hagelstenen vallen) ben je er zo.

Groeten, Marcel


Gebruikersavatar

Redskin
Berichten: 563
Lid geworden op: 16 nov 2010 22:56
Locatie: Zuid Holland of Florida

Re: Sommerfest DB Museum Koblenz-Luetzel 19-6 j.l. (foto's)

Bericht door Redskin »

Hans en Marcel: hartstikke bedankt! Daar wordt sinterklaas nou wel vrolijk van :D Mooi carport-beeld :mrgreen:
En zelf ben ik eigenlijk niet zo'n stomert maar als je zo'n dikke BR01 voorbij ziet komen: toch wel erg indrukwekkend. :shock:


Frank
(model-)treinliefhebber

Materieel D/A/CH/F/I, vanaf tijdperk II, MultiMaus, railsysteem Kato Unitrack, besturing TrainController
Gebruikersavatar

Hans
Berichten: 1514
Lid geworden op: 03 dec 2010 16:06
Locatie: Zoetermeer

Re: Sommerfest DB Museum Koblenz-Luetzel 19-6 j.l. (foto's)

Bericht door Hans »

Ruim 14 minuten alleen maar kijkplezier. Wat een mooie en rustig geschoten film.

Bedankt.

m.vr.gr.

Hans


XPS, Fleischmann Piccolo, AnyRail, iTrain
Mijn baan op dit forum: XPS-baan
Gebruikersavatar

Appie173
Berichten: 266
Lid geworden op: 16 okt 2011 22:16

Re: Sommerfest DB Museum Koblenz-Luetzel 19-6 j.l. (foto's)

Bericht door Appie173 »

Ik was er ook de 18de. 's Morgens vroeg om 7 uur vertrokken uit Gerolstein met railbussen van de VEB, via Keulen. En 's avonds rond 10 uur weer terug met een Arnold Rheingoldset aan boord.

Mvg, Albert


Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4478
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Sommerfest DB Museum Koblenz-Luetzel 19-6 j.l. (foto's)

Bericht door spoor65 »

Mooie foto`s,

ook ff in mijn agenda gezet als eens moeten plannen.

Leuk de blauwe rijtuigen waarvan natuurlijk de ronde uitkijk kop opvalt
net vorige week de set in model binnen gekregen, de blauer enzian van Arnold

mvg

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Plaats reactie