Stedelijke voorbeeld foto's

Plaats hier je treingerelateerde foto('s). Van vakantie tot modelbaan.
(Foto's van de EIGEN modelbaan: deze wel plaatsen in forum 'Mijn N-baan'!)
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5043
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Stedelijke voorbeeld foto's

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Op verzoek van Freddy een topic waar we allemaal onze stedelijke foto's kwijt kunnen die we als inspiratie voor de modelbaan of diorama's kunnen gebruiken.

De laatste jaren richt ik als ik ergens ben niet meer op het maken van spoorse foto's want op dat gebied heb ik alles wel gezien. Ik richt me op het vastleggen van allerlei gebouwen en stedelijke situaties die meerwaarde kunnen hebben voor het bouwen van diorama's of modelbanen. Ik heb op dit moment niet heel veel tijd om dit topic vol te stampen, maar daar mogen jullie met jullie foto's ook doen.

Ik heb hier wat voorbeeldjes voor je gemaakt tijdens een wandeling over de Nordbahntrasse in Wuppertal uit een ander topic:
Afbeelding
01022015 (6)

Afbeelding
01022015 (12)

Afbeelding
01022015 (45)

Afbeelding
01022015 (46)

Afbeelding
01022015 (48)

Afbeelding
01022015 (59)

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5043
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Stedelijke voorbeeld foto's

Bericht door neudalhausenstadbahn »



"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.

Adriaan
Berichten: 617
Lid geworden op: 09 feb 2013 19:21
Locatie: Voorburg

Re: Stedelijke voorbeeld foto's

Bericht door Adriaan »

Klasse!


Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4477
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Stedelijke voorbeeld foto's

Bericht door spoor65 »

Echt mooie foto`s, zeer inspirerend.

Hier kun je niet alleen een goede sfeer vinden, maar ook nog eens mooi zien hoe je gebouwen zou kunnen aanpassen.
Pleintjes zou kunnen inrichten enz.

Maar er zijn natuurlijk nog veel meer inspirerende zaken te fotograferen, en velen zullen het ook vast hebben gedaan. en niet alleen van stedelijke omgeving.

Zou iedereen willen vragen, heb je tijdens een vakantie of uitstapje ook dit soort sfeerfoto`s gemaakt, vul dit topic dan aan.
Ook ik zal zeker hier tzt foto`s aan toe gaan voegen. (eerst mijn digitaal archief eens doorspitten)

mvg

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5043
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Stedelijke voorbeeld foto's

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Dit topic blijft wat stiller als gehoopt, gister maar weer eens een tripje gemaakt om inspiratie op te doen voor nieuwe diorama's. Gister ochtend om 5.50u de eerste bus gepakt en om 6.44u de 2e trein Duitsland in en om 8.46u stond ik in Duisburg Ruhrort. Daarna eerst door Ruhrort zelf gelopen en daarna langzaam aan de monding van het havengebied gekruist richting het centrum van Duisburg en het Hbf gelopen.
Afbeelding
18092018-01

Afbeelding
18092018-02

Afbeelding
18092018-03

Afbeelding
18092018-04

Afbeelding
18092018-05

Afbeelding
18092018-06

Afbeelding
18092018-07

Afbeelding
18092018-08

Afbeelding
18092018-09

Afbeelding
18092018-10

Afbeelding
18092018-11

Afbeelding
18092018-12

Afbeelding
18092018-13

Afbeelding
18092018-14

Afbeelding
18092018-15

Afbeelding
18092018-16

Afbeelding
18092018-17

Afbeelding
18092018-18

Afbeelding
18092018-20

Afbeelding
18092018-21

Afbeelding
18092018-22

Afbeelding
18092018-23

Afbeelding
18092018-24

Daarna een stuk waar ik verder geen foto's van gemaakt heb zoals met de RB31 naar Xanten op en neer, die spoorlijn had ik nog nooit gehad door dat het een lange doodlopende tak is die vrij veel tijd kost en dat had ik bewust zat gister. Daarna snel door naar Mülheim Styrum vandaar wilde ik via 2 voormalige spoorlijnen naar Mülheim Hbf lopen. Helaas was ik wat te vroeg de ruhrbrug tussen Speldorf en het centrum is nog niet klaar dus moest ik een stuk met de bus. Daarna wat met trams rondgereden door Mülheim en Essen wat niet geheel zonder hindernissen ging( een tram ging stuk en onverwachte werkzaamheden). Onder tussen had ik eten gekocht wat graag op een mooi plekje aan de ruhr op wilde eten. Daar kwam ik met de tram niet dus een stukje de S6 gepakt vanaf Essen Süd en 3 stations verder bij Essen Werden zag ik wat mooie wandelpaden langs de ruhr dus trein uit en naar het water. Op nog geen 100m van het station vond ik een mooi plekje aan het water uit de drukte en onder de aanvlieg/wachtroute van Düsseldorf Flughafen.
Afbeelding
18092018-25

Afbeelding
18092018-26

Afbeelding
18092018-27

Afbeelding
18092018-28

Daarna ben ik richting Düsseldorf Hbf gegaan maar vanaf daar met de trein helemaal naar Arnhem heb ik al te veel gedaan de afgelopen maanden en ik had nog tijd te veel. De U79 Düsseldorf Hbf-Duisburg Hbf-Meiderich Bf. was grotendeels al weer een tijd terug dus lekker dat gedaan. Vlak voor het centrum van Duisburg steekt de U79 via het tracé van een voormalige goederenspoorlijn een stuk naar het westen door om het centrum van de westkant in te kunnen. Bij de haakse bocht( waar je trouwens maar met 10km/u doorheen mag) waar de U79 het tracé van de tramlijn 903 op draait krijg je wel een leuk zit op wat oude panden van de achterzijde.
Afbeelding
18092018-29
Een volgende keer zal ik eens proberen ze wat meer schuin te fotograferen want het lichte pand steekt een stuk verder naar achter uit maar dat mis ik op de foto's.

Daarna vanaf Meiderrich nog naar Dinslaken door gereden en daar pas de trein naar huis gepakt. De oost kant van het ruhgebied heb ik gister dan nog even gemist omdat toevalligheden en aan de ruhr willen zitten in korte tijd me een andere richting heen leiden dus daar ga ik de volgende keer maar eens buiten spelen.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3888
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Stedelijke voorbeeld foto's

Bericht door Jeroen »

Heb dit topic überhaupt nog niet gezien....leuke foto’s trouwens. Inderdaad veel inspiratie, al mag er van mij ook meer ‘spoor’ doorheen.

Het!

Jeroen


Afbeelding
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5043
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Stedelijke voorbeeld foto's

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Hoi Jeroen, wat zoek je precies( trein, tram of U-Stadtbahn), kan evt. ff in m'n archief gaan graven en kijken wat ik de volgende trip mee kan pakken.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5043
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Stedelijke voorbeeld foto's

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Vandaag even naar Düsseldorf Rath en Köln Chorweiler geweest. Eerst met de RE19 naar Düsseldorf Flughafen, daarna met een bus de hele luchthaven over naar een overstappunt net ten noorden van het centrum van Düsseldorf. Toen met de U79 en 701( tram zonder tunnel) naar D-Rath, na daar de verplichte inkopen gedaan te hebben met de U71( lage vloer) en U75( hoge vloer en ouwe meuk(GT8SU stellen) die dit jaar verdwijnen) naar Neuss Hbf en toen met de S11 naar Köln Chorweiler Nord. Daar begon het flat feest al dus vanaf daar naar Köln Chorweiler gelopen, ongeveer 1km. Daar het grote winkelcentrum door en even gegeten bij Nordsee en verder foto's maken en nog een ander rondje door Chorweiler gelopen. Daarna met de U15 en U13 naar Köln Mülheim Bf. waarbij bij de overstap halte de U15( lage vloer) in een tunnel liep en het tracé van de U13( hoge vloer) op een viaduct liep. Vanaf Köln Mülheim met de S6 naar Leverkusen Mitte. Daar de snelbus 250 naar Solingen Graf Wilhelmplatz Busbahnhof gepakt waarna ik over ben gestapt op trolleylijn 683 naar Wuppertal Vohwinkel Bf.. Deze rijd de laatste 1,5km zonder bovenleiding op z'n aggregaat omdat de schwebebahn gekruist moet worden. Toen met de S8 naar Düsseldorf Hbf en daar weer de RE19 naar huis gepakt.

En wat levert dat dan op voor jullie?,................. nou in ieder geval 53 foto's. Sommige lijken misschien op elkaar maar ik mik ze hier gewoon allemaal in het is voor het archief tenslotte:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Sommige bouwstijlen zijn gewoon zo erg dat het humor word.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Deze laatste foto is denk ik ook wel een hele mooie afsluiter.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Alro
Berichten: 597
Lid geworden op: 30 dec 2017 15:40
Locatie: Waldbrücke im Grünenherzes Hollands

Re: Stedelijke voorbeeld foto's

Bericht door Alro »

Ik zie mij die blokkendozen niet op mn baan zetten, maar wel grappig al die muurschilderingen en kleuren op die flats. Kan me wel voorstellen dat deze foto’s een inspiratiebron kunnen zijn voor diegenen die wel een stedelijke bebouwing op hun baan hebben. Tnx, Michiel! Volgens mij komt er ook veel van terug op je nieuwe mini baantje :D


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5043
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Stedelijke voorbeeld foto's

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Klopt dat was ook mijn hoofd doel en ik heb voor dat baantje zat inspiratie opgedaan. Al levert het ook veel detail vragen op die ik moet invullen/keuzes die ik moet gaan maken maar daarover in dat topic zeker meer.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

traiNiac
Berichten: 2144
Lid geworden op: 28 sep 2014 09:17

Re: Stedelijke voorbeeld foto's

Bericht door traiNiac »

Hallo N-fans,

Michiel wees me op dit draadje, waarbij eigen foto's van gebouwen geplaatst kunnen worden die als inspiratie kunnen dienen voor het plaatsen van gebouwen op de baan of misschien zelfs voor zelfbouw. Aangezien ik zelf de foto's altijd maak als hulp voor mijn eigen baan, zijn ze allemaal naar Duits voorbeeld. Ik begin maar met een paar foto's uit plaatsen langs de Lahntalbahn.

Limburg a/d Lahn

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Balduinstein

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En tenslotte een fotootje van een brug over de Lahn

Afbeelding

Volgende keer meer? Of hebben we al genoeg foto's om te bekijken?


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5043
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Stedelijke voorbeeld foto's

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Zeer nuttige foto's dus meer is altijd welkom, groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4477
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Stedelijke voorbeeld foto's

Bericht door spoor65 »

inspirerende foto`s idd,

kom maar op met de volgende serie.

mvg

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5043
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Stedelijke voorbeeld foto's

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Net terug van vakantie, dus weer genoeg om dit aan te vullen:

(Neheim-)Hüsten:
Afbeelding

Bruchhausen:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sundern:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Schmallenberg:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Arnsberg deels vanaf de burgruïne:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Warstein:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Spoorlijn Warstein-Belecke( helaas in 3uur tijd geen trein gezien).
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.

Arjuna
Berichten: 147
Lid geworden op: 28 nov 2021 08:29

Re: Stedelijke voorbeeld foto's

Bericht door Arjuna »

Heerlijk de eerste foto,s
Lijkt mij leuk om een depressieve wijk op je trein baan te maken
Doet me denken aan Liège voor de grote opknap beurt of een stadje in de cevennes waar geen werk is ,

Arjuna


Digitalisering heeft niet altijd tot vooruitgang gezorgt !?
Gebruikersavatar

WimC
Berichten: 1209
Lid geworden op: 07 mar 2011 19:03

Re: Stedelijke voorbeeld foto's

Bericht door WimC »

Wat vooral opvalt is hoe weinig mensen je ziet op de foto's. Dit kan deels bewust zijn (even wachten met de foto tot die ene persoon is doorgelopen), maar voor een groot deel is dat omdat je in heel veel situaties ook simpelweg weinig mensen op straat ziet.


Groeten, Wim

Ik bouw aan Rothenburg.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5043
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Stedelijke voorbeeld foto's

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Ik heb nergens gewacht om mensen uit beeld te laten verdwijnen, dat heb ik wel gedaan met auto's op enkele punten omdat die anders het beeld zouden beheersen.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Plaats reactie