Mijn nieuwe aanwinsten 2019
Re: Mijn nieuwe aanwinsten 2019
bijna hele buget 2019 er door heen laten gaan maar niet helmaal met de 15 jaarig n-spoor store jubilem korting, maar heel blij met de euro 4000
binnen kort in rijden en gaan met die baanen
mvg ruud
binnen kort in rijden en gaan met die baanen
mvg ruud
Re: Mijn nieuwe aanwinsten 2019
Mooie aanwinsten hoor.. Die Euro 4000 ligt hier ook nog te wachten op zn decoder. (en zn zusje ook, maar die is donor geworden voor een Kapje Voith Maxima)
Is dit een sound versie (vanwege de prijs)?
Is dit een sound versie (vanwege de prijs)?
Re: Mijn nieuwe aanwinsten 2019
geen idee eigenlijk dacht dat hij aneloog was ga ik van uit. voith maxima 3d printer?
Re: Mijn nieuwe aanwinsten 2019
Ja standaard zijn ze analoog. Maar ik heb hem toen bij hans voor beduidend minder gekocht.
En ja de Maxima is een 3D geprint kapje. Helaas niet uit eigen hand. Dus ik kan er ook niet aan meer komen.
En ja de Maxima is een 3D geprint kapje. Helaas niet uit eigen hand. Dus ik kan er ook niet aan meer komen.
Re: Mijn nieuwe aanwinsten 2019
hij was nu ooke 99 euro dus was nu wel zekker tedoen voor een lok die niet echt bij mijn stijl pas maar wel super vet
Re: Mijn nieuwe aanwinsten 2019
Ja dat is dezelfde Prijs geweest als de mijne. Zijn mooie en gave loks. Eigenlijk past hij niet helemaal in mijn Thema, de lok is eenmalig in Kiel geweest (en dat was de Angel Trains in Vossloh keur Grijs/groen, en die hebben ze niet uitgebracht).
Hoewel ik in eerste instantie 1 lok had gekocht als Donor heb ik er later vanwege de prijs en het uiterlijk nog 1 gekocht. Nu heb ik dus 2 kappen waarvan ik er 1 wil gaan omspuiten naar de Angel Trains versie.
Hoewel ik in eerste instantie 1 lok had gekocht als Donor heb ik er later vanwege de prijs en het uiterlijk nog 1 gekocht. Nu heb ik dus 2 kappen waarvan ik er 1 wil gaan omspuiten naar de Angel Trains versie.
Re: Mijn nieuwe aanwinsten 2019
Eigenlijk alweer oud nieuws... In april kreeg ik onderstaande wagentjes binnen uit het Lochemse:
Stonden voor een erg aantrekkelijke prijs in de winkel. Inmiddels helaas alweer uitverkocht. Heb nu 5 Fccpps'sjes met unieke wagennummers!
En weer een leuk ketelwagentje er bij. Ben er erg blij mee!
Stonden voor een erg aantrekkelijke prijs in de winkel. Inmiddels helaas alweer uitverkocht. Heb nu 5 Fccpps'sjes met unieke wagennummers!
En weer een leuk ketelwagentje er bij. Ben er erg blij mee!
(Her)beginner. Tapijtrijder. Digitaal. NS Ep. IV en V
https://www.youtube.com/channel/UCWOkW7 ... 8m4LublUXA
https://www.youtube.com/channel/UCWOkW7 ... 8m4LublUXA
Re: Mijn nieuwe aanwinsten 2019
...er zit blijkbaar een patroon in mijn bestellingen bij onze forumsponsor
Weer een setje van 3 wagens + een ketelwagentje. En allen Fleischmann:
Ook weer erg blij mee. De Shimmns, mooi setje weer, kunnen voorlopig meerijden in de gemengde goederentrein, jaren '90. Maar misschien dat ik toch langzaam een staalproductentrein bij elkaar ga proberen te sprokkelen.
Weer een setje van 3 wagens + een ketelwagentje. En allen Fleischmann:
Ook weer erg blij mee. De Shimmns, mooi setje weer, kunnen voorlopig meerijden in de gemengde goederentrein, jaren '90. Maar misschien dat ik toch langzaam een staalproductentrein bij elkaar ga proberen te sprokkelen.
(Her)beginner. Tapijtrijder. Digitaal. NS Ep. IV en V
https://www.youtube.com/channel/UCWOkW7 ... 8m4LublUXA
https://www.youtube.com/channel/UCWOkW7 ... 8m4LublUXA
Allegra ABe8/12 van Kato
Half mei een set Kato 10-025 Startset Allegra ABe8/12 voor op mijn te bouwen bergbaan.
Vanwege de inbouw van 2 decoders, was de levertijd iets langer dan dat we gewend zijn bij N-spoorstore.
Maar het wachten is beloond, het model even snel op een losse rail gezet.
Een prachtig 3-delig model, vakkundig ingebouwde decoders (motor wagen en stuurstand hebben beide een decoder)
De front verlichting
En de sluitverlichting, alleen de rechter lamp brandt, Zwitsers seinbeeld.
Geloof me die is rood. Mijn telefoon denkt daar anders over.
Compliment aan het team van H@ns, keurig en snel werk geleverd.
grt Piet.
Vanwege de inbouw van 2 decoders, was de levertijd iets langer dan dat we gewend zijn bij N-spoorstore.
Maar het wachten is beloond, het model even snel op een losse rail gezet.
Een prachtig 3-delig model, vakkundig ingebouwde decoders (motor wagen en stuurstand hebben beide een decoder)
De front verlichting
En de sluitverlichting, alleen de rechter lamp brandt, Zwitsers seinbeeld.
Geloof me die is rood. Mijn telefoon denkt daar anders over.
Compliment aan het team van H@ns, keurig en snel werk geleverd.
grt Piet.
Re: Mijn nieuwe aanwinsten 2019
Voor mijn verzameling “Merkwaardige Treinen, en Treinen Die Ik Gewoon Leuk Vind Om Te Hebben”, heb ik er weer een model bij. Weer een goedkope occasie van deze keer een wel heel “gewone” locomotief, maar die wel tekenend was voor een tijdperk.
Toen de Deutsche Bundesbahn deze locomotief ontwikkelde, was het in Europa in ‘t algemeen de tijd voor ommekeer. Diesel kon economisch en technisch stoom beginnen aftroeven. Stoomlocomotieven waren gulzig, duur en veeleisend in onderhoud en exploitatie. Diesel bleek op alle vlakken performanter te zijn. In 1952 werd het prototype van de V200 afgeleverd. Het bleek een locomotief dat z’n tijd een paar jaar vooruit was. Het was een locomotief van modern concept, met draaistellen, met buffers en trekhaak aan de kast ipv aan chassis, een homogeen koetswerk met aan beide uiteinden een stuurpost, twee krachtige motoren die de 4 assen aandreven, een hydraulisch overbrenging… België kwam een paar jaar later met z’n bolle neuzen onder Amerikaans licentie. Engeland en Frankrijk kwamen met hun generatiegenoten pas begin jaren ‘60. Deze V200 van de Duitse Spoorwegen was een aangename verschijning, en werd mede door z’n sierlijk uiterlijk meteen goed ontvangen.
Ook in model kent deze V200 succes. Het is mogelijk het meest uitgebeelde model, en zowat alle merken hebben deze locomotief ooit wel eens geproduceerd. Vele merken hebben zelfs herhaaldelijk dit model her-uitgebracht: Minitrix, Arnold, Fleischmann, Roco… noem maar op. Ze hebben allen wel hun V200.
Mijn model is van Roco (art. nr. 23257) met nummer 200.035, in originele uitvoering met de gekende grote ramen in de zijwanden met het opschrift in grote letters “DEUTSCHE BUNDESBAHN”. Dit merk heeft mogelijk een 20-tal productiereeksen uitgebracht van deze V200. Sommige erg summier voor startsets, sommige helemaal af voor de fijnproevers. Het model dat ik op de kop heb kunnen tikken is een oudere productie van rond 1987, met voor die tijd zeer fijne details, goede verhoudingen en vrij correcte kleuren. Ze smoelt redelijk goed en is een waardig schaalmodel van een bemerkenswaardige groot voorbeeld. Het is zeker niet het meest exacte en “beste” V200 model in schaal N, maar ik ben er wel gelukkig mee.
Of deze V200 ooit op Belgische sporen heeft gereden, weet ik niet. Dat zou ik voor de fun nog eens kunnen uitzoeken. Waarschijnlijk wel in goederendienst, maar in reizigersdienst lijkt me onwaarschijnlijk. Misschien is er een kleine kans voor een traject Luik-Aken-Keulen, maar meer opportuniteiten zie ik niet.
Ik heb nog niet de kans gekregen om het model te laten rijden, en nog geen idee hoe ze analoog en digitaal presteert, maar verwacht geen mirakels voor een model van 32 jaar oud. Ik verwacht wel nog binnenkort om een sleep passende rijtuigen te ontvangen, die mijn V200 meer in context zal plaatsen.
Later meer...
groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
Re: Mijn nieuwe aanwinsten 2019
Ha michiel, grappig dat je deze lok in je bezit hebt nu.
Ik kan je verklappen dat de rijeigenschappen je zullen doen verbazen, zowel analoog maar zeker digitaal.
Mijn advies is een DH10C toe te passen en deze gewoon boven op de motor met dunne dubbelzijdig tape te plakken. De rest wijst zichzelf.
1 groot nadeel aan deze lok is dat deze ook aan het gebroken-tandwiel-syndroom leidt. Vroeger of later breken ze en ratelt je lok. Mijne heeft het nu aan de hand.
Ik kan je verklappen dat de rijeigenschappen je zullen doen verbazen, zowel analoog maar zeker digitaal.
Mijn advies is een DH10C toe te passen en deze gewoon boven op de motor met dunne dubbelzijdig tape te plakken. De rest wijst zichzelf.
1 groot nadeel aan deze lok is dat deze ook aan het gebroken-tandwiel-syndroom leidt. Vroeger of later breken ze en ratelt je lok. Mijne heeft het nu aan de hand.
Re: Mijn nieuwe aanwinsten 2019
Bedankt voor de tips, Joost! Ik ga deze loc zeker digitaliseren, natuurlijk nadat ze analoog is getest en goedbevonden. Gebroken tandwielen lijken me niet echt een probleem, want ik denk dat vervangonderdelen voor deze populaire loc heel makkelijk te vinden zijn op de occasiemarkt.
groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
Re: Mijn nieuwe aanwinsten 2019
Ik ben totaal geen kenner maar zie ik nu bij “zoek de verschillen” dat de deurklinken net andersom zitten?
Re: Mijn nieuwe aanwinsten 2019
Dat van de omgekeerde deuren is goed gezien, maar is ook correct. De prototypes met oa de 200.002 hadden de deuren omgekeerd tov de eerste productieserie met oa de 200.035.
groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
Re: Mijn nieuwe aanwinsten 2019
Geinig detail. De eerste proefexemplaren (volgens mij tm Nr 020) zijn gebouwd in Kiel. Deze lok past dus perfect in mijn thema. En vervangende onderdelen is niet het grootste probleem. Je wilt eigenlijk betere tandwielen hebben.
Re: Mijn nieuwe aanwinsten 2019
Ik heb net m'n v200 analoge rondjes laten rijden, en ze rijdt mooi rustig en soepel. Dat is dus een mooie meevaller. Dus voorlopig hoef ik geen betere tandwielen, maar ik geloof je dat dat later anders kan zijn. Maar deze loc past dus totaal niet in m'n thema, en zal dus maar heel af en toe ingezet worden op de baan, gewoon voor de lol om z'n modern Duits ding te zijn rijden tussen het antieke Belgische spul van de jaren '20 en '30.
Ter zijde: er waren maar 5 proefexemplaren van de V200: nummers 001 tem 005. Daarna volgde de productieseries. (heb m'n wijsheid ook maar van de wikies, hoor)
Ter zijde: er waren maar 5 proefexemplaren van de V200: nummers 001 tem 005. Daarna volgde de productieseries. (heb m'n wijsheid ook maar van de wikies, hoor)
groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
Re: Mijn nieuwe aanwinsten 2019
Als liefhebber van niet alleen DB tijdperk 3, maar vooral van de V200.0 en V200.1 locs, Michiel, kan ik alleen maar zeggen, prachtige aankoop.
Ik heb deze dus ook in mijn bezit, en wel digitaal, en het is een uitstekende loc.
ik mag het natuurlijk niet zeggen , maar eigenlijk mag een V200 op geen enkele modelbaan ontbreken, ongeacht welk thema je ook rijd.
Een modelspoorbaan zonder V200 is gewoon niet af.
Dus perfecte aankoop Michiel
mvg
Freddy
Ik heb deze dus ook in mijn bezit, en wel digitaal, en het is een uitstekende loc.
ik mag het natuurlijk niet zeggen , maar eigenlijk mag een V200 op geen enkele modelbaan ontbreken, ongeacht welk thema je ook rijd.
Een modelspoorbaan zonder V200 is gewoon niet af.
Dus perfecte aankoop Michiel
mvg
Freddy
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
-
- Berichten: 434
- Lid geworden op: 13 dec 2010 21:47
Re: Mijn nieuwe aanwinsten 2019
Een heel ander verhaal, maar even absurd. Ik heb eens geprobeerd om m'n EMD DD40X van de Union Pacific door Brussel-Luxemburg te loodsen, en dat ging niet zonder problemen. De DDA40X is de grootste en sterkste enkelvoudige diesellocomotief ooit gebouwd, als waardige opvolger van de Big Boy. De locomotief is zo ontzettend lang, met een laag-hangende dieseltank, dat ze niet langs perrons in bogen kan rijden. Ook onder NEM-standaard hoge bruggen kan deze loc niet kruipen. Het Amerikaans profiel is al wat hoger, en hun N-schaal is ook een stuk groter (1:150 dacht ik). Samengenomen komen Amerikanen niet zonder verbouwing door Brussel-Luxemburg. Is is ook geen zicht, dergelijke te grote modellen; 1:150 mengt men niet met 1:160 zonder een wenkbrauw te fronsen. Het blijft dus een vitrinemodel. Wel een beetje jammer.
groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
-
- Moderator
- Berichten: 2083
- Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
- Locatie: Reading (UK)
Re: Mijn nieuwe aanwinsten 2019
Amerikaanse modellen zijn doorgaans in dezelfde maat uitgevoerd als Europese (1:160), de Japanse zijn afhankelijk van het type. De lokale boemels (welke doorgaans op smalspoor rijden) zijn 1:150 en de bullit trains zijn 1:160. De Engelsen doen 1:148.
Overigens zijn de vrije ruimte profielen in de USA compleet anders dan in Europa en Engeland waardoor deze loks en wagens heel veel groter zijn.
MvG
Robert
Overigens zijn de vrije ruimte profielen in de USA compleet anders dan in Europa en Engeland waardoor deze loks en wagens heel veel groter zijn.
MvG
Robert
Fan van Alpenbanen in N(m)
Re: Mijn nieuwe aanwinsten 2019
Bedankt voor de toelichting, Robert. Het vrij ruimteprofile in de US speelt dus parten, en is niet compatibel met onze NEM normen. Maar zelfs op schaal 1/160 komen deze Amerikaanse locomotieven monsterachtig groot over. Inzetten op een Europese baan is niet echt evident.
groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
-
- Berichten: 1040
- Lid geworden op: 19 jul 2011 10:15
- Locatie: A'dam
Re: Mijn nieuwe aanwinsten 2019
“Om eenheid op het gebied van diverse technische aangelegenheden in de modelspoorwereld te creëren, kwamen in 1956 de eerste Normen Europese Modelspoorwegen (NEM) tot stand.”
Ik denk dat dat voldoende zegt over de toepasselijkheid van die normen op US producten.
Ik denk dat dat voldoende zegt over de toepasselijkheid van die normen op US producten.
Mvg, Erik
Erik-N-Fan modulebaan - Eerdijk - Huidig grote baan
Bosweg industrie (NL III-IV) - Huidig rangeer emplacement
Rangeerdiorama - Passerende treinen op enkel spoor
Instagram: erik_n_fan
Erik-N-Fan modulebaan - Eerdijk - Huidig grote baan
Bosweg industrie (NL III-IV) - Huidig rangeer emplacement
Rangeerdiorama - Passerende treinen op enkel spoor
Instagram: erik_n_fan
-
- Moderator
- Berichten: 2083
- Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
- Locatie: Reading (UK)
Re: Mijn nieuwe aanwinsten 2019
MaK Galore by RCW1810, on Flickr
Omdat een beetje industrie ook een beetje goederenlocs nodig heeft een drietal loks die alle vanuit een zekere Machinefabriek in Kiel zijn gekomen. De 213 336 en 290 022 zijn beide in 1966 geproduceerd voor de toenmalige Deutsche Bundesbahn en hebben tot omstreeks 2015 dienst gedaan voor de DB. De 290 is tegenwoordig in Roemenie te vinden en de 213 is na een periode bij de DB gleisbau privaat verkocht in Duitsland. De G1700 is overduidelijk een Mittelweserbahn lok (tegenwoordig EVB logistik).
MvG
Robert
Fan van Alpenbanen in N(m)
-
- Moderator
- Berichten: 2083
- Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
- Locatie: Reading (UK)