Mijn nieuwe aanwinsten 2019

Plaats hier je treingerelateerde foto('s). Van vakantie tot modelbaan.
(Foto's van de EIGEN modelbaan: deze wel plaatsen in forum 'Mijn N-baan'!)

Valéry
Berichten: 203
Lid geworden op: 03 mei 2016 18:36
Locatie: Arnhem

Re: Mijn nieuwe aanwinsten 2019

Bericht door Valéry »

Merijn schreef: 14 mar 2019 22:25 Goede marktkennis heb je
… als je geavanceerd googelt op het catalogusnummer met de merknaam. Bij Mtx is dat in de balk «een of meer van deze woorden:» Minitrix Trix; voor Pirata zet ik er ook «Pi.R.A.T.A.» bij. Op de balk «geen van deze woorden:» is mijn vaste riedeltje «amazon conrad ebay marktplaats», waarmee overigens niet alle advertorials worden weggefilterd.
Succes en goede kennis over nog hier of daar verkrijgbare NOS (new old stock) gewenst door


Valéry (*1948, verzamelaar normaalspoor Europa 1958-1970)
Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2885
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Mijn nieuwe aanwinsten 2019

Bericht door WilcoV »

Afbeelding
Vandaag binnengekomen in Ensporendam, de ACME/Menzel Modell 16061


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Gebruikersavatar

CC72000
Berichten: 1219
Lid geworden op: 14 jan 2011 10:33
Locatie: Noord Brabant

Re: Mijn nieuwe aanwinsten 2019

Bericht door CC72000 »

je zoekt er een jaar of 10 naar en dan vind je er drie bij Trainsmania in Lille...
Niet goedkoop (70euri p/st), maar uiterst zeldzaam. Heeft ook nog in NL gereden samen met de K4 rijtuigen.
Artrain A-106. (2 is eigenlijk genoeg, mocht iemand interesse hebben stuur maar een pb)
Afbeelding


Diederik - Lid AFAN.FR - specialdesigntrains
Gebruikersavatar

OBBinN
Berichten: 1814
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:24
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Mijn nieuwe aanwinsten 2019

Bericht door OBBinN »

Afbeelding

Afgelopen weekend binnen komen rollen 8-)


Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur
Website -- FaceBook -- Instagram

erik-n-fan
Berichten: 1036
Lid geworden op: 19 jul 2011 10:15
Locatie: A'dam

Re: Mijn nieuwe aanwinsten 2019

Bericht door erik-n-fan »

Ooit zal er wel een baan voor komen... Maar in 2016 zat ik in de "echte" variant (volgens mij waren het dit type anders er flink op lijkend) op de HSL. Het waren rijtuigen uit Belgie met stoelen meer geschikt voor kinderen tot 12 jaar (ik ben nogal lang) en compleet met gordijntjes voor de ramen in een kleurstelling qua interieur waar ik echt verbaasd over was dat dit geen museum materieel was. Dus, iets wat erop lijkt gekocht om mijn herinnering te koesteren (en wat achter de Arnold lok te kunnen hangen). Hier ook een foto van het origineel. (Ja de foto van het model heb ik gekeerd zodat de treinenen op beide foto's dezelfde kant op gaan.

Fleischmann 814471 Eurofima SNCF 1e klas & 814472/814472 2e klas, setje van 6 totaal.

Afbeelding


Mvg, Erik

Erik-N-Fan modulebaan - Eerdijk - Huidig grote baan
Bosweg industrie (NL III-IV) - Huidig rangeer emplacement
Rangeerdiorama - Passerende treinen op enkel spoor

Instagram: erik_n_fan
Gebruikersavatar

sik234
Berichten: 297
Lid geworden op: 14 jun 2015 15:10

Re: Mijn nieuwe aanwinsten 2019

Bericht door sik234 »

bijna hele buget 2019 er door heen laten gaan maar niet helmaal met de 15 jaarig n-spoor store jubilem korting, maar heel blij met de euro 4000

Afbeelding


binnen kort in rijden en gaan met die baanen

mvg ruud



FidOo
Berichten: 5640
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Mijn nieuwe aanwinsten 2019

Bericht door FidOo »

Mooie aanwinsten hoor.. Die Euro 4000 ligt hier ook nog te wachten op zn decoder. (en zn zusje ook, maar die is donor geworden voor een Kapje Voith Maxima)

Is dit een sound versie (vanwege de prijs)?


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

sik234
Berichten: 297
Lid geworden op: 14 jun 2015 15:10

Re: Mijn nieuwe aanwinsten 2019

Bericht door sik234 »

geen idee eigenlijk dacht dat hij aneloog was ga ik van uit. voith maxima 3d printer?



FidOo
Berichten: 5640
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Mijn nieuwe aanwinsten 2019

Bericht door FidOo »

Ja standaard zijn ze analoog. Maar ik heb hem toen bij hans voor beduidend minder gekocht.

En ja de Maxima is een 3D geprint kapje. Helaas niet uit eigen hand. Dus ik kan er ook niet aan meer komen.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

sik234
Berichten: 297
Lid geworden op: 14 jun 2015 15:10

Re: Mijn nieuwe aanwinsten 2019

Bericht door sik234 »

hij was nu ooke 99 euro dus was nu wel zekker tedoen voor een lok die niet echt bij mijn stijl pas maar wel super vet



FidOo
Berichten: 5640
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Mijn nieuwe aanwinsten 2019

Bericht door FidOo »

Ja dat is dezelfde Prijs geweest als de mijne. Zijn mooie en gave loks. Eigenlijk past hij niet helemaal in mijn Thema, de lok is eenmalig in Kiel geweest (en dat was de Angel Trains in Vossloh keur Grijs/groen, en die hebben ze niet uitgebracht).
Hoewel ik in eerste instantie 1 lok had gekocht als Donor heb ik er later vanwege de prijs en het uiterlijk nog 1 gekocht. Nu heb ik dus 2 kappen waarvan ik er 1 wil gaan omspuiten naar de Angel Trains versie.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

Merijn
Berichten: 308
Lid geworden op: 16 apr 2017 13:09
Contacteer:

Re: Mijn nieuwe aanwinsten 2019

Bericht door Merijn »

Eigenlijk alweer oud nieuws... In april kreeg ik onderstaande wagentjes binnen uit het Lochemse:

Afbeelding

Afbeelding

Stonden voor een erg aantrekkelijke prijs in de winkel. Inmiddels helaas alweer uitverkocht. Heb nu 5 Fccpps'sjes met unieke wagennummers!
En weer een leuk ketelwagentje er bij. Ben er erg blij mee!


(Her)beginner. Tapijtrijder. Digitaal. NS Ep. IV en V

https://www.youtube.com/channel/UCWOkW7 ... 8m4LublUXA
Gebruikersavatar

Merijn
Berichten: 308
Lid geworden op: 16 apr 2017 13:09
Contacteer:

Re: Mijn nieuwe aanwinsten 2019

Bericht door Merijn »

...er zit blijkbaar een patroon in mijn bestellingen bij onze forumsponsor :mrgreen:
Weer een setje van 3 wagens + een ketelwagentje. En allen Fleischmann:

Afbeelding

Afbeelding

Ook weer erg blij mee. De Shimmns, mooi setje weer, kunnen voorlopig meerijden in de gemengde goederentrein, jaren '90. Maar misschien dat ik toch langzaam een staalproductentrein bij elkaar ga proberen te sprokkelen.


(Her)beginner. Tapijtrijder. Digitaal. NS Ep. IV en V

https://www.youtube.com/channel/UCWOkW7 ... 8m4LublUXA
Gebruikersavatar

PietB
Berichten: 72
Lid geworden op: 08 nov 2018 22:08
Locatie: Hoofddorp

Allegra ABe8/12 van Kato

Bericht door PietB »

Half mei een set Kato 10-025 Startset Allegra ABe8/12 voor op mijn te bouwen bergbaan.
Vanwege de inbouw van 2 decoders, was de levertijd iets langer dan dat we gewend zijn bij N-spoorstore.
Maar het wachten is beloond, het model even snel op een losse rail gezet.
Een prachtig 3-delig model, vakkundig ingebouwde decoders (motor wagen en stuurstand hebben beide een decoder)
Afbeelding
De front verlichting
Afbeelding
En de sluitverlichting, alleen de rechter lamp brandt, Zwitsers seinbeeld.
Geloof me die is rood. Mijn telefoon denkt daar anders over.

Compliment aan het team van H@ns, keurig en snel werk geleverd.

grt Piet.


Gebruikersavatar

Michiel
Berichten: 3241
Lid geworden op: 06 apr 2010 11:50
Locatie: België

Re: Mijn nieuwe aanwinsten 2019

Bericht door Michiel »

Afbeelding

Voor mijn verzameling “Merkwaardige Treinen, en Treinen Die Ik Gewoon Leuk Vind Om Te Hebben”, heb ik er weer een model bij. Weer een goedkope occasie van deze keer een wel heel “gewone” locomotief, maar die wel tekenend was voor een tijdperk.

Toen de Deutsche Bundesbahn deze locomotief ontwikkelde, was het in Europa in ‘t algemeen de tijd voor ommekeer. Diesel kon economisch en technisch stoom beginnen aftroeven. Stoomlocomotieven waren gulzig, duur en veeleisend in onderhoud en exploitatie. Diesel bleek op alle vlakken performanter te zijn. In 1952 werd het prototype van de V200 afgeleverd. Het bleek een locomotief dat z’n tijd een paar jaar vooruit was. Het was een locomotief van modern concept, met draaistellen, met buffers en trekhaak aan de kast ipv aan chassis, een homogeen koetswerk met aan beide uiteinden een stuurpost, twee krachtige motoren die de 4 assen aandreven, een hydraulisch overbrenging… België kwam een paar jaar later met z’n bolle neuzen onder Amerikaans licentie. Engeland en Frankrijk kwamen met hun generatiegenoten pas begin jaren ‘60. Deze V200 van de Duitse Spoorwegen was een aangename verschijning, en werd mede door z’n sierlijk uiterlijk meteen goed ontvangen.

Afbeelding

Ook in model kent deze V200 succes. Het is mogelijk het meest uitgebeelde model, en zowat alle merken hebben deze locomotief ooit wel eens geproduceerd. Vele merken hebben zelfs herhaaldelijk dit model her-uitgebracht: Minitrix, Arnold, Fleischmann, Roco… noem maar op. Ze hebben allen wel hun V200.

Mijn model is van Roco (art. nr. 23257) met nummer 200.035, in originele uitvoering met de gekende grote ramen in de zijwanden met het opschrift in grote letters “DEUTSCHE BUNDESBAHN”. Dit merk heeft mogelijk een 20-tal productiereeksen uitgebracht van deze V200. Sommige erg summier voor startsets, sommige helemaal af voor de fijnproevers. Het model dat ik op de kop heb kunnen tikken is een oudere productie van rond 1987, met voor die tijd zeer fijne details, goede verhoudingen en vrij correcte kleuren. Ze smoelt redelijk goed en is een waardig schaalmodel van een bemerkenswaardige groot voorbeeld. Het is zeker niet het meest exacte en “beste” V200 model in schaal N, maar ik ben er wel gelukkig mee.

Of deze V200 ooit op Belgische sporen heeft gereden, weet ik niet. Dat zou ik voor de fun nog eens kunnen uitzoeken. Waarschijnlijk wel in goederendienst, maar in reizigersdienst lijkt me onwaarschijnlijk. Misschien is er een kleine kans voor een traject Luik-Aken-Keulen, maar meer opportuniteiten zie ik niet.

Ik heb nog niet de kans gekregen om het model te laten rijden, en nog geen idee hoe ze analoog en digitaal presteert, maar verwacht geen mirakels voor een model van 32 jaar oud. Ik verwacht wel nog binnenkort om een sleep passende rijtuigen te ontvangen, die mijn V200 meer in context zal plaatsen.

Later meer...


groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)

FidOo
Berichten: 5640
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Mijn nieuwe aanwinsten 2019

Bericht door FidOo »

Ha michiel, grappig dat je deze lok in je bezit hebt nu.
Ik kan je verklappen dat de rijeigenschappen je zullen doen verbazen, zowel analoog maar zeker digitaal.
Mijn advies is een DH10C toe te passen en deze gewoon boven op de motor met dunne dubbelzijdig tape te plakken. De rest wijst zichzelf.
1 groot nadeel aan deze lok is dat deze ook aan het gebroken-tandwiel-syndroom leidt. Vroeger of later breken ze en ratelt je lok. Mijne heeft het nu aan de hand.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

Michiel
Berichten: 3241
Lid geworden op: 06 apr 2010 11:50
Locatie: België

Re: Mijn nieuwe aanwinsten 2019

Bericht door Michiel »

Bedankt voor de tips, Joost! Ik ga deze loc zeker digitaliseren, natuurlijk nadat ze analoog is getest en goedbevonden. Gebroken tandwielen lijken me niet echt een probleem, want ik denk dat vervangonderdelen voor deze populaire loc heel makkelijk te vinden zijn op de occasiemarkt.


groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
Gebruikersavatar

Alro
Berichten: 597
Lid geworden op: 30 dec 2017 15:40
Locatie: Waldbrücke im Grünenherzes Hollands

Re: Mijn nieuwe aanwinsten 2019

Bericht door Alro »

Ik ben totaal geen kenner maar zie ik nu bij “zoek de verschillen” dat de deurklinken net andersom zitten?


Gebruikersavatar

Michiel
Berichten: 3241
Lid geworden op: 06 apr 2010 11:50
Locatie: België

Re: Mijn nieuwe aanwinsten 2019

Bericht door Michiel »

Dat van de omgekeerde deuren is goed gezien, maar is ook correct. De prototypes met oa de 200.002 hadden de deuren omgekeerd tov de eerste productieserie met oa de 200.035. ;)


groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)

FidOo
Berichten: 5640
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Mijn nieuwe aanwinsten 2019

Bericht door FidOo »

Geinig detail. De eerste proefexemplaren (volgens mij tm Nr 020) zijn gebouwd in Kiel. Deze lok past dus perfect in mijn thema. En vervangende onderdelen is niet het grootste probleem. Je wilt eigenlijk betere tandwielen hebben.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

Michiel
Berichten: 3241
Lid geworden op: 06 apr 2010 11:50
Locatie: België

Re: Mijn nieuwe aanwinsten 2019

Bericht door Michiel »

Ik heb net m'n v200 analoge rondjes laten rijden, en ze rijdt mooi rustig en soepel. Dat is dus een mooie meevaller. Dus voorlopig hoef ik geen betere tandwielen, maar ik geloof je dat dat later anders kan zijn. Maar deze loc past dus totaal niet in m'n thema, en zal dus maar heel af en toe ingezet worden op de baan, gewoon voor de lol om z'n modern Duits ding te zijn rijden tussen het antieke Belgische spul van de jaren '20 en '30. :D

Ter zijde: er waren maar 5 proefexemplaren van de V200: nummers 001 tem 005. Daarna volgde de productieseries. (heb m'n wijsheid ook maar van de wikies, hoor) ;)


groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4477
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Mijn nieuwe aanwinsten 2019

Bericht door spoor65 »

Als liefhebber van niet alleen DB tijdperk 3, maar vooral van de V200.0 en V200.1 locs, Michiel, kan ik alleen maar zeggen, prachtige aankoop.

Ik heb deze dus ook in mijn bezit, en wel digitaal, en het is een uitstekende loc.

ik mag het natuurlijk niet zeggen :roll: , maar eigenlijk mag een V200 op geen enkele modelbaan ontbreken, ongeacht welk thema je ook rijd.

Een modelspoorbaan zonder V200 is gewoon niet af. :mrgreen: :ugeek:

Dus perfecte aankoop Michiel

mvg
Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2

thevandijks
Berichten: 427
Lid geworden op: 13 dec 2010 21:47

Re: Mijn nieuwe aanwinsten 2019

Bericht door thevandijks »

Inderdaad V200 mag niet ontbreken op de baan, vandaar dat ik er een stuk of 10 heb!

Groet Hans

Afbeelding


Gebruikersavatar

Michiel
Berichten: 3241
Lid geworden op: 06 apr 2010 11:50
Locatie: België

Re: Mijn nieuwe aanwinsten 2019

Bericht door Michiel »

Een heel ander verhaal, maar even absurd. Ik heb eens geprobeerd om m'n EMD DD40X van de Union Pacific door Brussel-Luxemburg te loodsen, en dat ging niet zonder problemen. De DDA40X is de grootste en sterkste enkelvoudige diesellocomotief ooit gebouwd, als waardige opvolger van de Big Boy. De locomotief is zo ontzettend lang, met een laag-hangende dieseltank, dat ze niet langs perrons in bogen kan rijden. Ook onder NEM-standaard hoge bruggen kan deze loc niet kruipen. Het Amerikaans profiel is al wat hoger, en hun N-schaal is ook een stuk groter (1:150 dacht ik). Samengenomen komen Amerikanen niet zonder verbouwing door Brussel-Luxemburg. Is is ook geen zicht, dergelijke te grote modellen; 1:150 mengt men niet met 1:160 zonder een wenkbrauw te fronsen. Het blijft dus een vitrinemodel. Wel een beetje jammer.

Afbeelding

Afbeelding


groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
Gebruikersavatar

Robert_N-Nm
Moderator
Berichten: 2082
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
Locatie: Reading (UK)

Re: Mijn nieuwe aanwinsten 2019

Bericht door Robert_N-Nm »

Amerikaanse modellen zijn doorgaans in dezelfde maat uitgevoerd als Europese (1:160), de Japanse zijn afhankelijk van het type. De lokale boemels (welke doorgaans op smalspoor rijden) zijn 1:150 en de bullit trains zijn 1:160. De Engelsen doen 1:148.

Overigens zijn de vrije ruimte profielen in de USA compleet anders dan in Europa en Engeland waardoor deze loks en wagens heel veel groter zijn.

MvG
Robert


Fan van Alpenbanen in N(m)
Gesloten