Trainsmania Lille 3-4-5 mei 2019

Plaats hier je treingerelateerde foto('s). Van vakantie tot modelbaan.
(Foto's van de EIGEN modelbaan: deze wel plaatsen in forum 'Mijn N-baan'!)
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
CC72000
Berichten: 1219
Lid geworden op: 14 jan 2011 10:33
Locatie: Noord Brabant

Trainsmania Lille 3-4-5 mei 2019

Bericht door CC72000 »

Het lijkt ver, maar binnen 1,5 uur ben je in Lille gerekend vanaf de Belgische grens net onder Breda. Website: http://www.trainsmania.com
Een beurs die nu voor de tweede keer is gehouden en om het jaar terugkomt. Veel professionele exposanten, kwalitatief hoogstaande modelbanen en best veel N spoor. Voor REE modeles/Mikadotrain de beurs om de franse nieuwtjes aan te kondigen en proto's te laten zien. De nieuwe UIC-Y rijtuigen werden net uitgeleverd (waren ook regelmatig op het nederlands spoor te zien in het pre-thalys tijdperk). De TEE stellen waren er ook weer en worden medio dit jaar uitgeleverd is het plan. Voor de franse N spoorders is de aankondiging van de EAD / Caravelle treinstel de grote verrassing. Eerst komt een versie uit de eerste serie met grote voorruiten. Later komt nog de gerenoveerde variant met kleinere voorruiten. Vele kleurvarianten zijn dan mogelijk. Trix liet de proto's zien van de franse BB9200.
En na 4 uren beurs was de binnenstad van Lille ook nog eens de moeite waard.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Diederik - Lid AFAN.FR - specialdesigntrains

Driesel
Berichten: 163
Lid geworden op: 29 sep 2010 19:00

Re: Trainsmania Lille 3-4-5 mei 2019

Bericht door Driesel »

Hoi Diederik,

Ik was er ook op vrijdag. Het was de moeite om die een bezoekje te brengen (van bij ons slechts 50 minuten rijden).De (H0-)baan met de lange treinen was mijn favoriet.

Ik was vooral onder de indruk van de detaillering van die TEE-stellen van REE Modeles! Die fijne koppelingshaken vooraan en een compleet interieur met nabootsing van de gordijntjes! Deze stellen reden vroeger ook door België en Nederland, dus dat wordt weer moeilijk om eraan te weerstaan :)

Ik heb nog een babbel gehad met één van de mensen van REE, en er staat nog het één en ander op stapel. Jammergenoeg hangen ze wat af van de productie in China, en willen ze eerst deftige prototypes voor ze hun nieuwigheden bekend maken. Ze hebben ondertussen ook al alle gegevens doorgegeven aan de productie voor een neiuwe reeks ex-Rocky Rail containerwagens.

En wat je bij de rubriek "nieuwe aanwinsten" vertelt is mij ook overkomen: ik had de moed al opgegeven om nog ertswagens te vinden van LS Models (niet meer te vinden in B, NL en D), en bleken er daar 5 sets te liggen tegen deftige prijzen!

Afbeelding

Groeten,

Dries


Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3600
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: Trainsmania Lille 3-4-5 mei 2019

Bericht door maarten »

Ziet er uit als een beurs waar ik over 2 jaar ook wel naar toe zou willen. ;-)


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Gebruikersavatar

Allan1910
Berichten: 66
Lid geworden op: 28 mei 2018 11:40
Locatie: Rotterdam

Re: Trainsmania Lille 3-4-5 mei 2019

Bericht door Allan1910 »

Wat een superevenement. Ik vind het erg jammer dat ik het gemist heb als Franse N-Spoorder. Bedankt voor de informatie. En is er misschien ergens wat meer info te vinden over de mikadotrain caravelle?


Hallo, een Franse N-spoorder hiero met een Franse baan in aanbouw.
Mvg ;)
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
CC72000
Berichten: 1219
Lid geworden op: 14 jan 2011 10:33
Locatie: Noord Brabant

Re: Trainsmania Lille 3-4-5 mei 2019

Bericht door CC72000 »

Allan1910 schreef: 08 mei 2019 18:10 Wat een superevenement. Ik vind het erg jammer dat ik het gemist heb als Franse N-Spoorder. Bedankt voor de informatie. En is er misschien ergens wat meer info te vinden over de mikadotrain caravelle?
het frans n spoor forum heeft een handig draadje:
http://le-forum-du-n.1fr1.net/t31645-mi ... odeles-ead


Diederik - Lid AFAN.FR - specialdesigntrains
Plaats reactie