Meerdere koeien dood na botsing met trein

Plaats hier je treingerelateerde foto('s). Van vakantie tot modelbaan.
(Foto's van de EIGEN modelbaan: deze wel plaatsen in forum 'Mijn N-baan'!)
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Mack
Berichten: 880
Lid geworden op: 09 dec 2013 20:46

Meerdere koeien dood na botsing met trein

Bericht door Mack »

Meerdere koeien dood na botsing met trein




Meerdere koeien hebben woensdagavond tussen Wierden en Rijssen een botsing met een trein niet overleefd.
Bijlagen
boe.jpg
boe.jpg (118.3 KiB) 3746 keer bekeken


tijdperk 1900-1970,Kato-rails ,(Analoog-rijder).
bouwer Ratterdam1.0/Wolfenstein/0
Gebruikersavatar

mini rijder
Berichten: 765
Lid geworden op: 16 nov 2014 13:12
Locatie: Graauw

Re: Meerdere koeien dood na botsing met trein

Bericht door mini rijder »

Het gras was groener aan de andere kant van het spoor. 😀
Even zonder gekheid. Hopelijk zijn er geen verdere slachtoffers of gewonden.

Groetjes: Robby


Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4477
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Meerdere koeien dood na botsing met trein

Bericht door spoor65 »

Er zijn 4 koeien, die het niet overleefd hebben, een 5e stond naast de rails in een sloot en is ongedeerd.

In de trein zaten ook 5 passagiers, er is niemand gewond geraakt, al zal de machinist zeker geschrokken zijn.
Helaas zijn dit soort ongevallen niet te voorkomen.


https://www.rtvoost.nl/nieuws/317240/Vi ... staat-stil

mvg.
Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Gebruikersavatar

neudalhausenstadbahn
Berichten: 5045
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Meerdere koeien dood na botsing met trein

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Tja kan gebeuren, vergeleken met de aanrijding bij Veenwouden in 1994 met een kudde koeien stelt dit niet veel voor, toen lagen de wadlopers links en rechts naast de spoordijk. Dat gebeurde gelukkig s'nachts met leeg materieel, er hing toen ook nog een koploper achter die wel in de rails bleef en op de foto's die daarna overdag gemaakt zijn niet te zien is omdat die al was weg gesleept.

Ik heb 10 a 15 jaar terug ook eens tussen Oberhausen en Duisburg stil gestaan om dat er een voor de trein stond. Daar was al volk bij om hem weg te halen en daardoor bleef de vertraging beperkt.

Daarna heb ik nog een keer of 4 in Nederland, Duitsland en Frankrijk stil gestaan of werd mijn trein omgeleid omdat er groot vee op het spoor stond.

Tussen Amsterdam en Utrecht gebeurd het nog wel eens dat er zwanen op het spoor lopen, dan word er ook gestopt of stapvoets langs gereden want die dingen kunnen ook veel schade veroorzaken.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.

tv_man
Berichten: 1435
Lid geworden op: 05 nov 2009 20:19

Re: Meerdere koeien dood na botsing met trein

Bericht door tv_man »

Om voort te borduren op een oud onderwerp: het schijnt dat er opmerkelijk veel aanrijdingen plaatsvinden met ook grote dieren. Koeien staan doorgaans in de wei en komen zo minder gauw op het spoor, maar in landen waar meer groot wild door bossen loopt komen aanrijdingen relatief veel voor. Zo berichtte de Zweedse televisie onlangs (afgelopen zomer) dat gedurende de afgelopen acht jaar 618 zeearenden, 19 wolven, 18848 herten, 9949 elanden en 9911 rendieren zijn aangereden op het spoor. Daarnaast nog 744 koeien.
Ik heb ook wel eens in een trein gezeten die tegen een eland aan reed en het enige wat ik ervan merkte was dat de machinist de trein tot stilstand brach en omriep dat we op een vertraging van een kwartier moesten rekenen omdat hij moest kijken of we door konden rijden. Het is uitzonderlijk dat een trein niet door zou kunnen rijden maar blikschade is niet te vermijden. Ontsporingen zullen dan ook waarschijnlijk alleen plaatsvinden als het gaat om hele kuddes en relatief licht materieel. Vaak wordt ook geprobeerd om het materieel zo snel mogelijk te wassen. Waarom dat? Daarom (foto uit een Finse krant van een paar jaar geleden)


- Norman

Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Plaats reactie