Mijn nieuwe aanwinsten 2021

Plaats hier je treingerelateerde foto('s). Van vakantie tot modelbaan.
(Foto's van de EIGEN modelbaan: deze wel plaatsen in forum 'Mijn N-baan'!)
Gebruikersavatar

Robert_N-Nm
Moderator
Berichten: 2083
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
Locatie: Reading (UK)

Re: Mijn nieuwe aanwinsten 2021

Bericht door Robert_N-Nm »

Hoi Joost, zonde.....de lok is niet duurder als een sound-taurus or -vectron van Fleischmann. Zeker wel het overwegen waard en rijdt zeer goed. Al hoewel je ze beter kan voorbestellen bij een zekere Hans uit Lochem. Scheelt namelijk.

MvG
Robert


Fan van Alpenbanen in N(m)

Raymond
Berichten: 1894
Lid geworden op: 19 sep 2008 23:03
Locatie: utrecht

Re: Mijn nieuwe aanwinsten 2021

Bericht door Raymond »

Vandaag deze lantaarns ontvangen

Afbeelding
Kan ik de stad gaan verlichten :)

Groet,
Raymond



stejaap
Berichten: 218
Lid geworden op: 22 dec 2011 21:11
Locatie: Capelle aan de IJssel

Re: Mijn nieuwe aanwinsten 2021

Bericht door stejaap »

Mooi verjaardagscadeau gehad ☺️
Afbeelding


Groeten,
Jaap

{{Königlich Bayerische Staatseisenbahn, Königlich Preußische Eisenbahn-Verwaltung, Deutsche Reichsbahn Gesellschaft}}
Gebruikersavatar

Robert_N-Nm
Moderator
Berichten: 2083
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
Locatie: Reading (UK)

Re: Mijn nieuwe aanwinsten 2021

Bericht door Robert_N-Nm »

AfbeeldingAanwinsten tijdperk IV by RCW1810, on Flickr

AfbeeldingAanwinsten tijdperk IV by RCW1810, on Flickr

AfbeeldingAanwinsten tijdperk IV by RCW1810, on Flickr

AfbeeldingAanwinsten tijdperk IV by RCW1810, on Flickr

Met andere woorden, wat Brawa in de categorie veel voor weinig. Een Liliput Rockwool wagen want die dingen zijn gewoon bizar. Maximaal de vrije ruimte benutten waardoor ze bizar groot aandoen. En een tweetal FLM wagen van het recent uitgebrachte type Uacs-x en Rmms.

Dat samen met een D&H Plux-12 om m'n Piko 624 te digitaliseren en een paar stukkies 2021 lectuur is het beeld compleet. Alleen was het wel huilen met pet op qua levering. Ik bedoel een kleine twee weken en talloze 'zweifelhaften' scans onderweg. Maar goed het is er nu.


Fan van Alpenbanen in N(m)
Gebruikersavatar

Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: Mijn nieuwe aanwinsten 2021

Bericht door Hoontje »

Hoewel de bouw van mijn baan volledig stilligt in afwachting van een verhuizing én vanwege de Corona perikelen, toch af en toe een investering.
Ditmaal in de vorm van extra gedetailleerde, van binnenverlichting voorzien zijnde Plan E's. Deze deden tot de laatste dag van hun inzet in de reizigersdienst op de IJssellijn dienst. En dus ook op Gilze-Rijen!

Erg blij mee!

Afbeelding


Tot zover,

Groetjes

Hoontje


Gebruikersavatar

Hube
Berichten: 891
Lid geworden op: 20 mar 2018 23:22
Locatie: Twente

Re: Mijn nieuwe aanwinsten 2021

Bericht door Hube »

Na een week gestoeid te hebben met de proeflicentie heb ik vandaag de standaard licentie van iTrain gekocht.
Wat een geweldig programma !!!
De learning curve is vrij steil en soms zit je even vast maar de meeste vragen zijn al op het iTrain forum gesteld.
De handleiding is prima.
Dit had ik 40 jaar geleden niet kunnen voorzien.
2021-02-24-om-22.45.jpg
2021-02-24-om-22.45.jpg (28.46 KiB) 3219 keer bekeken
petje af voor de ontwikkelaar,

groetjes,
Gerard


NS 60-70 -er jaren, Elst, mijn jeugd
z21, iTrain, iMac mini
pr8 baan
Gebruikersavatar

Nico Essers
Berichten: 1616
Lid geworden op: 12 sep 2016 23:20
Locatie: Bunde, Zuid-Limburg

Re: Mijn nieuwe aanwinsten 2021

Bericht door Nico Essers »

Mijn nieuwe aanwinst moet helaas terug naar Hans.

Afbeelding

Blijkt dat de restaurantwagen omgewisseld is door een standaard rijtuig. Gelukkig heeft Hans nog een set bij een collega kunnen scoren zodat ik over een paar dagen toch de juiste combinatie heb. De ICE1 in deze uitvoering is niet meer leverbaar door Fleischmann. In April nog snel de uitbreidingsset van 3 rijtuigen scoren voor mijn verjaardag en dan is deze set ook compleet.


Vriendelijke groetjes Nico.

ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro

Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2

Raymond
Berichten: 1894
Lid geworden op: 19 sep 2008 23:03
Locatie: utrecht

Re: Mijn nieuwe aanwinsten 2021

Bericht door Raymond »

En nog meer licht :D
Afbeelding
Groet,
Raymond



Raymond (UK)
Berichten: 1093
Lid geworden op: 01 mar 2014 19:02
Locatie: Rotherham

Re: Mijn nieuwe aanwinsten 2021

Bericht door Raymond (UK) »

Nico Essers schreef: 25 feb 2021 12:26 Mijn nieuwe aanwinst moet helaas terug naar Hans.

Afbeelding

Blijkt dat de restaurantwagen omgewisseld is door een standaard rijtuig. Gelukkig heeft Hans nog een set bij een collega kunnen scoren zodat ik over een paar dagen toch de juiste combinatie heb. De ICE1 in deze uitvoering is niet meer leverbaar door Fleischmann. In April nog snel de uitbreidingsset van 3 rijtuigen scoren voor mijn verjaardag en dan is deze set ook compleet.
Mooi ding die ICE1. Ik heb er ook een gekocht een paar maanden geleden. Ik moet er nog 1 tussen rijtuig voor vinden. Zit nu op 11 tussen rijtuigen.

Wat is dat voor logo links bovenin op de rijtuigen?


I like sitting in my hottub with a beer or two…...
Gebruikersavatar

Nico Essers
Berichten: 1616
Lid geworden op: 12 sep 2016 23:20
Locatie: Bunde, Zuid-Limburg

Re: Mijn nieuwe aanwinsten 2021

Bericht door Nico Essers »

Hij is al weg met de post maar wat ik zo kan zien op de originele foto staat daar een schild met Heusenstamm erachter geschreven.

Even googlen levert dit op


Afbeelding


Vriendelijke groetjes Nico.

ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro

Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2

FidOo
Berichten: 5650
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Mijn nieuwe aanwinsten 2021

Bericht door FidOo »

Tegenwoordig worden de ICE's vernoemd naar een plaatsnaam. De oudere TPIV/V hebben dat volgens mij nog niet.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

Raymond (UK)
Berichten: 1093
Lid geworden op: 01 mar 2014 19:02
Locatie: Rotherham

Re: Mijn nieuwe aanwinsten 2021

Bericht door Raymond (UK) »

Nico Essers schreef: 25 feb 2021 16:33 Hij is al weg met de post maar wat ik zo kan zien op de originele foto staat daar een schild met Heusenstamm erachter geschreven.

FidOo schreef: 25 feb 2021 17:17 Tegenwoordig worden de ICE's vernoemd naar een plaatsnaam. De oudere TPIV/V hebben dat volgens mij nog niet.

Ziet er wel mooi uit Nico. Dit maakt het wel uitermate lastig om extra rijtuigen te zoeken lijkt mij.

Volgens mij zit er op mijn mint groene 628 ook zo'n schild.


I like sitting in my hottub with a beer or two…...

FidOo
Berichten: 5650
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Mijn nieuwe aanwinsten 2021

Bericht door FidOo »

Raymond, ik weet 100% zeker dat die er niet op zit. Jouw 628 heeft alleen een "zuglaufschild" en "Zielanzeige"
Het eerste is het koersboord, of eigenlijk een plaat waar op staat welke stations de trein aan doet en het 2e is de halte aanduiding van het volgende station (of eindstation) boven in de cabine. Bij de flm 628 is dat heel toevallig Kiel Hbf. (en de reden dat ik er dus 2 van heb)

Bij een ICE heeft het treinstel letterlijk een Doopnaam (=stadsnaam). Net als bijvoorbeeld de nederlandse 16/17/1800 loks een stadsnaam droegen.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

Nico Essers
Berichten: 1616
Lid geworden op: 12 sep 2016 23:20
Locatie: Bunde, Zuid-Limburg

Re: Mijn nieuwe aanwinsten 2021

Bericht door Nico Essers »

Mijn pakket is vandaag in Lochem aangekomen, zodra Hans het goede pakket binnen heeft stuurt hij hem door dus dat zal volgende week worden. Dan maar eens kijken of die wagons ook van een naam voorzien zijn.


Vriendelijke groetjes Nico.

ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro

Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2

Raymond (UK)
Berichten: 1093
Lid geworden op: 01 mar 2014 19:02
Locatie: Rotherham

Re: Mijn nieuwe aanwinsten 2021

Bericht door Raymond (UK) »

FidOo schreef: 26 feb 2021 12:18 Raymond, ik weet 100% zeker dat die er niet op zit. Jouw 628 heeft alleen een "zuglaufschild" en "Zielanzeige"
Het eerste is het koersboord, of eigenlijk een plaat waar op staat welke stations de trein aan doet en het 2e is de halte aanduiding van het volgende station (of eindstation) boven in de cabine. Bij de flm 628 is dat heel toevallig Kiel Hbf. (en de reden dat ik er dus 2 van heb)

Bij een ICE heeft het treinstel letterlijk een Doopnaam (=stadsnaam). Net als bijvoorbeeld de nederlandse 16/17/1800 loks een stadsnaam droegen.
Dat is raar Joost. Mijn 628 is ook van Fleischmann en daar zit wel degelijk een schild op (zonder naam ernaast) Wel Kiel boven de cabine maar geen koersbord. Ik weet niet precies wat er op of boven het schild staat. Ik zal er eens een vergrootglas bij pakken.

In de catalogus van 1988/89 staat de 628 zonder schild maar vanaf 1992 met schild. 1990/91 en 1991/92 catalogus heb ik niet om te betjekken.

Op de verpakking staat ie ook zonder schild :?



Afbeelding


I like sitting in my hottub with a beer or two…...

Raymond (UK)
Berichten: 1093
Lid geworden op: 01 mar 2014 19:02
Locatie: Rotherham

Re: Mijn nieuwe aanwinsten 2021

Bericht door Raymond (UK) »

Nico Essers schreef: 26 feb 2021 18:39 Mijn pakket is vandaag in Lochem aangekomen, zodra Hans het goede pakket binnen heeft stuurt hij hem door dus dat zal volgende week worden. Dan maar eens kijken of die wagons ook van een naam voorzien zijn.
Ga je deze digitaliseren Nico? Mijn ICE1 heeft standaard gloeilampjes voor zover ik weet en de verlichting is uitermate zwak. Hij is DCC en verlichting CV staat op MAX.


I like sitting in my hottub with a beer or two…...
Gebruikersavatar

Nico Essers
Berichten: 1616
Lid geworden op: 12 sep 2016 23:20
Locatie: Bunde, Zuid-Limburg

Re: Mijn nieuwe aanwinsten 2021

Bericht door Nico Essers »

Zekers. Ik heb de DH10C-1 al klaar liggen. Maar moet ik ook niet een functiedecoder hebben voor de 2e motorwagen? Welke zou dat dan moeten zijn. De verlichting zal ik moeten afwachten. Zou voor die prijs eigenlijk standaard moeten zijn in de wagons.


Vriendelijke groetjes Nico.

ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro

Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2

Raymond (UK)
Berichten: 1093
Lid geworden op: 01 mar 2014 19:02
Locatie: Rotherham

Re: Mijn nieuwe aanwinsten 2021

Bericht door Raymond (UK) »

Nico Essers schreef: 26 feb 2021 21:25 Zekers. Ik heb de DH10C-1 al klaar liggen. Maar moet ik ook niet een functiedecoder hebben voor de 2e motorwagen? Welke zou dat dan moeten zijn. De verlichting zal ik moeten afwachten. Zou voor die prijs eigenlijk standaard moeten zijn in de wagons.
Je moet wel een functie decoder in de 2e motorwagen zetten voor de front/sluitverlichting ja. Ik gebruik altijd een DH05 voor de loc en een FH05 voor de bijwagen of stuurstand.

Deze ICE1 had ik tweede hands overgenomen (als nieuw) en daar zaten de decoders al in. 2 X Lenz. Ik heb dat ding zelf nog nooit open gemaakt maar volgens mij is het hetzelfde idee als met de 628. Tandenstokers etc... :lol:

Voor die prijs zou je bijna denken dat die dingen standard DCC zijn ja. Die van mij was echt héél goedkoop @ £89.00 voor de twee motorwagens DCC (zonder rijtuigen) maar daarna met het uitbreiden naar 11 rijtuigen zit dat ding in z'n geheel al ruim over de 500 pond heen :shock:

Als je de verlichting zou kunnen bekijken zou ik dat zeer op prijs stellen. De verlichting is matig bij die van mij. :(





Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


I like sitting in my hottub with a beer or two…...
Gebruikersavatar

V.Prins
Berichten: 64
Lid geworden op: 26 sep 2010 10:51
Locatie: Zaandam

Re: Mijn nieuwe aanwinsten 2021

Bericht door V.Prins »

De laatste tijd weer wat spulletje bij elkaar gesprokkeld.
Afbeelding
De €4000 is al even in huis en is met behulp van dit forum van decoder voorzien (i.v.m. los schakelbare verlichting).
De Warsteiner lag al een hele lange tijd apart bij een winkeltje, nu toch maar eens op laten sturen.
Twee tweedehands schakaldecoders van Digikeijs (eentje al in gebruik voor testen).
Als laatste setje HN4300 van Arnold bestaande uit een Danswagen en een couchette.
Hopelijk weet ik ooit nog eens setje HN4186 te bemachtigen ter aanvulling. Spijt van dat ik deze niet op tijd heb aangeschaft 8)7


Groet, Vincent Prins

1:1 Flickr | 1:160 Een grens op zolder (F/D) - DR5000/DR4018/DR4024/DR4088 - iTrain - Peco 55 -
Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6093
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: Mijn nieuwe aanwinsten 2021

Bericht door shoven »

Vandaag binnengekomen als verlaat verjaardagscadeau: mijn nieuwe centrale, een Z21. Ik heb er ook maar een WLAN Maus bij gekocht, dan is je draadje nooit meer te kort.

Afbeelding

De oude DR5000 is verkocht. Ik heb nog een paar Multimuizen liggen, die gaan als booster aan deze centrale.
Bij Wim Ros ook maar meteen een Loconet S88 (een L.Net S88SD16n) gekocht, om mijn S88 reeks bezetmelders via Loconet aan te kunnen sluiten.
We kunnen er weer tegen! Nu aan de slag met een baan bouwen.


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan

Raymond (UK)
Berichten: 1093
Lid geworden op: 01 mar 2014 19:02
Locatie: Rotherham

Re: Mijn nieuwe aanwinsten 2021

Bericht door Raymond (UK) »

De post kwam vandaag uit alle kanten.

De aardappel LKW en de lege RoLa uit Duitsland, beide low board wagons uit Nederland, de swivelling bolster wagon uit uit de UK en de kolen wagon uit Italy.

Voor de lege RoLa's heb ik al wat Wiking vrachtwagens liggen. De gehele RoLa is nu 11 lang plus couchette. Die begint al ergens op te lijken 8-)





Afbeelding


I like sitting in my hottub with a beer or two…...
Gebruikersavatar

Modelbouwerke
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 aug 2015 15:20
Locatie: Kalmthout

Re: Mijn nieuwe aanwinsten 2021

Bericht door Modelbouwerke »

Toen deze van de week voorbij kwam kon ik het niet laten.
Gisteren verzonden en vandaag al op de mat.
De Glacier Express.

Afbeelding


Grtz Erik.
Dinamo en iTrain 4.1.11, baan van 2,4 meter op 1 + 1 meter.

Raymond (UK)
Berichten: 1093
Lid geworden op: 01 mar 2014 19:02
Locatie: Rotherham

Re: Mijn nieuwe aanwinsten 2021

Bericht door Raymond (UK) »

De Glacier Express blijft mooi. Zit wel een grote ruimte tussen de rijtuigen. Welk merk is dat?


I like sitting in my hottub with a beer or two…...
Gebruikersavatar

Modelbouwerke
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 aug 2015 15:20
Locatie: Kalmthout

Re: Mijn nieuwe aanwinsten 2021

Bericht door Modelbouwerke »

Raymond (UK) schreef: 03 mar 2021 13:33 De Glacier Express blijft mooi. Zit wel een grote ruimte tussen de rijtuigen. Welk merk is dat?
Kato.
De kortkoppeling is al besteld Raymond.
Vind de tussenruimte ook iets te veel naar mijn zin.


Grtz Erik.
Dinamo en iTrain 4.1.11, baan van 2,4 meter op 1 + 1 meter.

Raymond (UK)
Berichten: 1093
Lid geworden op: 01 mar 2014 19:02
Locatie: Rotherham

Re: Mijn nieuwe aanwinsten 2021

Bericht door Raymond (UK) »

Het maakt wel een groot verschil met kortkoppelingen ja. Mooie set Hoor.


I like sitting in my hottub with a beer or two…...
Gesloten