DB Museum Koblenz

Plaats hier je treingerelateerde foto('s). Van vakantie tot modelbaan.
(Foto's van de EIGEN modelbaan: deze wel plaatsen in forum 'Mijn N-baan'!)
Gebruikersavatar

Marcel
Berichten: 986
Lid geworden op: 03 jan 2010 14:40
Locatie: Elburg

Re: DB Museum Koblenz

Bericht door Marcel »

Mijn complimenten voor de mooie foto's.


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Redskin
Berichten: 563
Lid geworden op: 16 nov 2010 22:56
Locatie: Zuid Holland of Florida

Re: DB Museum Koblenz

Bericht door Redskin »

[Patrick] schreef:Dat weekend ben ik er ook geweest en heb bijna dezelfde foto's.
Wat ik ook heb zijn foto's en filmpjes van de fahrzugparade op zaterdag. 8-)
Geinig Patrick; kom maar door ;)
Was die parade trouwens niet de zaterdag ervoor, de 14e? Ik geloof iets gelezen te hebben over allerlei activiteiten op die dag...
Marcel schreef:Mijn complimenten voor de mooie foto's.
Dank!! 8-)
Jeroen schreef:Kijk, dat is lachen, zeg! Heb me destijds al voogenomen er eens heen te gaan, maar nu (dit jaar?) moet het er toch echt eens van komen.
Echt de moeite waard Jeroen! Als je met de auto gaat: vanaf het midden van het land (zo'n beetje Utrecht) ben je er in drie uurtjes.
Tip: als je overnacht, boek dan niet in de stad zelf maar kies een van de plaatsjes rondom Koblenz. Er zijn daar echt geweldige dorpjes, schilderachtig tussen de heuvels. En voor de ping-ping is dat ook nog eens aantrekkelijker. Als je tips voor hotels wilt, stuur me een PB'tje.
Jeroen schreef:Zelf scharrel ik nog wel FF een foto op van een lok-Zugje dat in Rüdesheim langskwam. Naam van het depot: DB Museum Koblenz 8-). Kan hier ook nog wel bij.
Ben heel benieuwd :)


Frank
(model-)treinliefhebber

Materieel D/A/CH/F/I, vanaf tijdperk II, MultiMaus, railsysteem Kato Unitrack, besturing TrainController
Gebruikersavatar

Overdijk
Berichten: 1423
Lid geworden op: 23 sep 2010 16:30
Locatie: Cadier & Keer

Re: DB Museum Koblenz

Bericht door Overdijk »

He, een BR103 in reguliere dienst. Die zijn toch volledig buitendienst gesteld?
Moet dan haast wel eentje zijn van de DB Historic vloot.

Mooie machines, mijn favo onder de duitse locs.
Prachtige lijnen, je ziet de snelheid er bijna van af.

Goede foto`s.


Groetjes Ron

N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3897
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: DB Museum Koblenz

Bericht door Jeroen »

Frank,
Jeroen schreef:Kijk, dat is lachen, zeg! Heb me destijds al voogenomen er eens heen te gaan, maar nu (dit jaar?) moet het er toch echt eens van komen.
Echt de moeite waard Jeroen! Als je met de auto gaat: vanaf het midden van het land (zo'n beetje Utrecht) ben je er in drie uurtjes.
Tip: als je overnacht, boek dan niet in de stad zelf maar kies een van de plaatsjes rondom Koblenz. Er zijn daar echt geweldige dorpjes, schilderachtig tussen de heuvels. En voor de ping-ping is dat ook nog eens aantrekkelijker. Als je tips voor hotels wilt, stuur me een PB'tje.
Yes, bekend allemaal. Ik bedoelde met mijn opmerking of ik niet zeker wist of ik dit jaar óók naar het Mittelrheintal ga. Maar als ik ga, en dat is normaal elk jaar, wil ik dat museum ook wel eens zien. Had ik me tot nu toe elk jaar al voorgenomen.

Anyhow, ik heb de foto's even opgescharreld. Ik heb ze wel eens beter genomen, maar ik heb ze ook niet 'touched' op de computer. Dus ik zat daar fijn bier te drinken en te genieten van de ene na de andere cargo-trein die op blokafstand dat dorpje binnen komt rammelen, komt dit er dus ineens aan. En ja, deze kon dus ook mooi even wachten. Voor meine Nase. Wat een cadeautje......

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wat dit ding er nou weer tussen deed......helpen straks op het depot? Anyhow, op één van die loks stond wel dat ie van dat museum was in Koblenz. Vandaar. En toen nam ik me voor om daar eens te gaan kijken.....

Afbeelding

En toen ging ie weer.....

Afbeelding

Zo! Volgens mij m'n eerste grootspoor foto die ik op zo'n forum post....

Grtz,

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Redskin
Berichten: 563
Lid geworden op: 16 nov 2010 22:56
Locatie: Zuid Holland of Florida

Re: DB Museum Koblenz

Bericht door Redskin »

Jeroen schreef:Zo! Volgens mij m'n eerste grootspoor foto die ik op zo'n forum post....
Over cadeautjes gesproken! :o Geweldig beeld Jeroen! En zo te zien staat dit materieel nu allemaal op Koblenz-Lützel in het museum.
Overdijk schreef:He, een BR103 in reguliere dienst. Die zijn toch volledig buitendienst gesteld?
Gelukkig niet helemaal. Natuurlijk is BR101 de opvolger van BR103, maar er wordt nog best een leuke dienstregeling met de 103 gereden. Zie deze link maar eens: KLIKKERDEKLIK en scroll naar beneden door naar alinea "Weitere verwendung", met name vanaf "Seit dem Fahrplanwechsel..."
Overdijk schreef:Goede foto`s.
:)


Frank
(model-)treinliefhebber

Materieel D/A/CH/F/I, vanaf tijdperk II, MultiMaus, railsysteem Kato Unitrack, besturing TrainController
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Redskin
Berichten: 563
Lid geworden op: 16 nov 2010 22:56
Locatie: Zuid Holland of Florida

Re: DB Museum Koblenz

Bericht door Redskin »

Afgelopen week was ik in het Westerwald; een mooie gelegenheid om DB Museum Koblenz-Lützel weer even te bezoeken. Dezelfde gezellige en superaardige kaartverkoper had weer een paar grappen en wat tips. Daarna gauw het museum in. Het was er wat rommelig vanwege een evenement. Ook de BR120 (zie eerdere foto's) is klaar (in TEE-kleuren) maar ontbrak en de LGB-buitenbaan was niet in gebruik.

Maar deze 182 (niet te verwarren met de BR182 'Taurus') van AEG stond er de vorige keer niet
Afbeelding

Even een blik in de cabine
Afbeelding

In een joekel van een tent buiten staat deze 110 op een nieuw jasje te wachten, ik vermoed in 'beige-ozeanblau'.
Afbeelding

Ook is men inmiddels aan het opknappen van de 103 220-0 in 'Touristik'-uitvoering begonnen. Wordt nog wel een aardige klus, met dat unieke kleurenpatroon... :?
Afbeelding

Blijven toch geweldige machine's, die 103'en. Deze staat er netjes bij:
Afbeelding

Er staan natuurlijk nog meer zesassers te wachten, zoals deze 150 en...
Afbeelding

...deze 151 (die trouwens ook wel een likje 'Verkehrsrot' kan gebruiken)
Afbeelding

Was weer even lekker struinen, zo tussen de locs en rijtuigen.:)
Laatst gewijzigd door Redskin op 07 sep 2015 10:29, 1 keer totaal gewijzigd.


Frank
(model-)treinliefhebber

Materieel D/A/CH/F/I, vanaf tijdperk II, MultiMaus, railsysteem Kato Unitrack, besturing TrainController
Gebruikersavatar

Ad_M
Berichten: 4081
Lid geworden op: 24 feb 2013 18:31
Locatie: Lelystad

Re: DB Museum Koblenz

Bericht door Ad_M »

Frank, ben bang dat je ingelogd moet zijn met je goolge account voor ik jou plaatjes mag / kan zien ;)
Dat rood "verkrijt" toch altijd naar verloop van tijd

Mvg,
Ad


Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Redskin
Berichten: 563
Lid geworden op: 16 nov 2010 22:56
Locatie: Zuid Holland of Florida

Re: DB Museum Koblenz

Bericht door Redskin »

Bedankt voor je bericht Ad. Grrrrrttvrrrrr: als die fijne "goochelaars" nou eens ophouden met de functionaliteit van Google zo'n beetje om 't uur aan te passen! :x Het was al pielen om een bruikbare fotolink te krijgen, maar nu leiden die niet tot beeld of geven zelfs een foutmelding. Kennelijk kan ik met Google geen foto's meer delen op zoiets als een forum.
Het spijt me maar ik geef 't op... Heb geen zin om nóg een foto-programma te openen. :(


Frank
(model-)treinliefhebber

Materieel D/A/CH/F/I, vanaf tijdperk II, MultiMaus, railsysteem Kato Unitrack, besturing TrainController
Gebruikersavatar

BenQ
Berichten: 3242
Lid geworden op: 12 jun 2010 22:12
Locatie: Liemers

Re: DB Museum Koblenz

Bericht door BenQ »

Frank,
Ik zet al jaren de foto's op postimage.org en dat gaat prima, heel soms wil die site het niet doen.
Doe dat zonder account. Daarvoor zette ik de foto's op photobucket.com maar die heeft heel vervelende reclame.


Met vriendelijke groet,
Ben

Neuffen 4, gestopt met bouwen
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Redskin
Berichten: 563
Lid geworden op: 16 nov 2010 22:56
Locatie: Zuid Holland of Florida

Re: DB Museum Koblenz

Bericht door Redskin »

Ja -ZUCHT!- :roll:, ik wil dus eigenlijk juist voorkomen dat ik nóg een account moet aanmaken. Maar misschien dat ik er eerdaags effe naar kijk, dank evengoed voor je tip Ben! ;)


Frank
(model-)treinliefhebber

Materieel D/A/CH/F/I, vanaf tijdperk II, MultiMaus, railsysteem Kato Unitrack, besturing TrainController

FidOo
Berichten: 5657
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: DB Museum Koblenz

Bericht door FidOo »

Bij postimage hoef je dus geen account aan te maken. Scheelt dus weer. Ook verkleinen doen hun automatisch.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Redskin
Berichten: 563
Lid geworden op: 16 nov 2010 22:56
Locatie: Zuid Holland of Florida

Re: DB Museum Koblenz

Bericht door Redskin »

Dank Ben en Joost: dat was heel bruikbare gebruikersinfo! Foto's zijn nu gepost via postimage.org :D
Werkt perfect.


Frank
(model-)treinliefhebber

Materieel D/A/CH/F/I, vanaf tijdperk II, MultiMaus, railsysteem Kato Unitrack, besturing TrainController
Gebruikersavatar

epocheales denken
Berichten: 720
Lid geworden op: 16 nov 2008 23:52
Locatie: vlakbij Gouda

Re: DB Museum Koblenz

Bericht door epocheales denken »

Hoi Frank,

Hartelijk dank voor het posten over dit unieke museum. Moet er t.z.t. ook eens heen een vriend van mij heeft daar zo langzamerhand een eigen parkeervak :lol:
Overigens, die mooie E 71 zat zeker op slot? Of heb je daar ook een foto van het interieur? Mijn persoonlijke favoriet is de E 60 en de nog oudere E 69, stonden die nog in het "wild" in het museum?

Groet

Hans


Deutsche Bundesbahn tijdperk III/DCC Multimaus Pro/pc-Freiwald Rocomotion
Bayern-Wuerttemberg: http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=8881
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Redskin
Berichten: 563
Lid geworden op: 16 nov 2010 22:56
Locatie: Zuid Holland of Florida

Re: DB Museum Koblenz

Bericht door Redskin »

Hoi Hans, graag gedaan en top dat je het kan waarderen.:)
Die E71 staat op een ander plekkie dan de keer ervoor (vorig jaar, zie ook eerdere foto), maar de E60 en E69 heb ik niet gezien. Zou te maken kunnen hebben met dat evenement... :roll:
Maar ga zeker samen met die vriend even kijken; het is er echt de moeite waard! Meteen Koblenz zelf in en even een ijs(-je...) eten bij Torri ;)


Frank
(model-)treinliefhebber

Materieel D/A/CH/F/I, vanaf tijdperk II, MultiMaus, railsysteem Kato Unitrack, besturing TrainController
Gebruikersavatar

BenQ
Berichten: 3242
Lid geworden op: 12 jun 2010 22:12
Locatie: Liemers

Re: DB Museum Koblenz

Bericht door BenQ »

Frank,
Mooie foto's heb je gemaakt, bedankt dat je toch de moeite hebt genomen om het via postimage.org te doen.


Met vriendelijke groet,
Ben

Neuffen 4, gestopt met bouwen
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Redskin
Berichten: 563
Lid geworden op: 16 nov 2010 22:56
Locatie: Zuid Holland of Florida

Re: DB Museum Koblenz

Bericht door Redskin »

:)


Frank
(model-)treinliefhebber

Materieel D/A/CH/F/I, vanaf tijdperk II, MultiMaus, railsysteem Kato Unitrack, besturing TrainController

Maarten1975
Berichten: 134
Lid geworden op: 23 aug 2014 14:42

Re: DB Museum Koblenz

Bericht door Maarten1975 »

Mooi!


Groeten,

Maarten

Wie niet probeert zal geen fouten maken!

jeepney
Berichten: 674
Lid geworden op: 22 nov 2011 22:57

Re: DB Museum Koblenz

Bericht door jeepney »

Stomme vraag misschien maar als ik die foto's bekijk dan zijn al die wandplaten of gedeukt of golvend.....niks zit echt strak tegen de loc's aan.....is dat nu ouderdom/slijtage of zijn die loc's ooit zo opgeleverd omdat het niet zo nauw luistert allemaal.

Henk


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Redskin
Berichten: 563
Lid geworden op: 16 nov 2010 22:56
Locatie: Zuid Holland of Florida

Re: DB Museum Koblenz

Bericht door Redskin »

Nee Henk, begrijpelijke vraag. ;) Op het spoor heeft materieel een zwaar leven: opspattende kiezels, een vogel of andere dieren met of zonder vleugels, springers :o, bij rangeren waar wel eens iets misgaat... (die BR 103 heeft op beide cabines forse butsen zitten). Verder zal plaatwerk van rijtuigen en locs onder invloed van temperatuur ook werking geven. En ik sluit inderdaad niet uit dat de be- en afwerking minimaal een halve eeuw geleden nog niet zo precies was.


Frank
(model-)treinliefhebber

Materieel D/A/CH/F/I, vanaf tijdperk II, MultiMaus, railsysteem Kato Unitrack, besturing TrainController

FidOo
Berichten: 5657
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: DB Museum Koblenz

Bericht door FidOo »

Ik ga er van uit dat naast het feit wat frank al aanhaalde over het leven van een lok op t spoor, vooral de manier van fabricage van invloed is.
Vroeger konden ze ronde vormen niet machinaal produceren. Deze werden met de hand gevormd en vandaar dat deze niet zo strak zijn als modernere Loks. Denk maar even aan een simpele auto. Die hadden 50 jaar terug ook geen complexe ronde vormen. De eerste VW Golf was vierkant. De huidige veel ronde vormen.

Zo'n ronde vorm werd meestal gemaakt met behulp van een Engels wiel. (Google maar eens) je snapt gauw waarom die butsen er dan in zitten.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

Detlev
Berichten: 755
Lid geworden op: 06 feb 2011 13:21
Locatie: Den Haag

Re: DB Museum Koblenz

Bericht door Detlev »

De eerste kever was daarentegen nogal rond... Klopt vast wel deels maar het voorbeeld is slecht ;)


Gebruikersavatar

BenQ
Berichten: 3242
Lid geworden op: 12 jun 2010 22:12
Locatie: Liemers

Re: DB Museum Koblenz

Bericht door BenQ »

De koppelingen met de middelste muisknop selecteren.

Dit is een kever uit 1953 dus al 62 jaar oud maar wel mooie ronde vormen:
http://www.autojunk.nl/2011/06/photosho ... kever-1953

Dit is een Hudson uit 1948 en ook weer veel ronde vormen:
http://www.louwmanmuseum.nl/Ontdekken/O ... ommodore-8

Een Lincoln uit 1941 met toch aardig wat ronde vormen:
http://www.louwmanmuseum.nl/Ontdekken/O ... ntal-coupe

Dit heeft allemaal niets met modelspoor te maken maar het zou voor sommige modellen in het Louwman museum leuk zijn als die in 3D worden geprint.


Met vriendelijke groet,
Ben

Neuffen 4, gestopt met bouwen
Gebruikersavatar

Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: DB Museum Koblenz

Bericht door Hoontje »

@ BenQ, er is een draadje op het forum waarin dergelijke ideeën erg op prijs gesteld wordt => HIER

Groetjes,

Hoontje



FidOo
Berichten: 5657
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: DB Museum Koblenz

Bericht door FidOo »

Oké. Maar die dingen werden inderdaad massaal geproduceerd. En niet in de aantallen als bijvoorbeeld een lok. Dus ja er zijn dus uitzonderingen.

En grote oppervlakte die gebogen zijn, waren al helemaal moeilijk zo niet haast onmogelijk om te maken.

Kijk bijvoorbeeld maar eens naar de ronde daken van rijtuigen. Die zitten vol met butsen.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Redskin
Berichten: 563
Lid geworden op: 16 nov 2010 22:56
Locatie: Zuid Holland of Florida

Re: DB Museum Koblenz

Bericht door Redskin »

Eens; kan me voorstellen dat de bewerking van plaatwerk vanwege materiaaldikte vast een ietsiepietsie makkelijker voor auto's dan voor spoormaterieel gaat... :lol:

De laatste generatie Golf (model VII, op velgen en kentekenplaten na is deze van de onderstaande foto precies de mijne :)) heeft een flanklijn die best scherp is. Ook de motorkap (metaal) heeft verschillende bollingen en 'vouwen'. De welvingen worden er met enorme mallen in verschillende 'gangen' ingeperst.
Afbeelding

@ Ben, geinig verhaal over die Lincoln Continental Coupé uit '41, die in een scène van "The Godfather" voorkomt :)
Ikke over ruim een week weer naar de IAA in Frankfurt, zal ik weer beurs-babes voor je fotograferen (weet je nog? Zie: HIER, halverwege de pagina)? :P


Frank
(model-)treinliefhebber

Materieel D/A/CH/F/I, vanaf tijdperk II, MultiMaus, railsysteem Kato Unitrack, besturing TrainController
Plaats reactie