Hulp gevraagd upgraden TEE Ram minitrix

Vraag maar raak!
Plaats reactie

Onderwerp starter
karelN
Berichten: 24
Lid geworden op: 14 mar 2019 16:02
Locatie: amersfoort

Hulp gevraagd upgraden TEE Ram minitrix

Bericht door karelN »

Hi. ik heb een TEE Ram van Minitrix. Ooit occassion gekocht. nooit gebruikt. kwil graag deze laten testen, zonodig motor laten vervangen en voorzien van decoder.
Wie heeft ervaring hiermee en wil dit voor mij doen (uiteraard tegen betaling) of weet een goede Nspoorhersteller/winkel die dit kan en wil doen. Is er een inschatting te maken van de kosten?
tis een prachtig treinstel waar ik als jongen al beetje verliefd op was. Dank vast voor je reactie. Wessel


Gebruikersavatar

Sibbesuisje
Berichten: 650
Lid geworden op: 16 feb 2018 08:09
Locatie: Den Haag

Re: Hulp gevraagd upgraden TEE Ram minitrix

Bericht door Sibbesuisje »

Hoi Wessel,

Zelf laat ik momenteel mijn al digitale TEE RAM onderhouden (nieuwe motor erin) bij Domburg train support. Maar volgens mij kan de N-spoorstore ook deze service aanbieden voor n modellen.

Wat betreft kosten als je het uitbesteed:
Motor is zo’n 75 euro (indien dat nodig is. Zijn misschien wel goedkopere, maar of dat ook beter is…). Decoder is al gauw 30-40 euro. Dus een grote beurt kost je gauw dik 100 euro aan onderdelen. En als je het bij een bedrijf laat ombouwen komt er natuurlijk de uren kosten bovenop. Zeker motor vervangen kost meer tijd, dus dat ga je onder de 50 euro ook niet redden (motor + digitalisering).

Misschien goed om eens bij een van de aanbieders langs te gaan voor een evaluatie. Lijkt me verstanding te evalueren of de motor vervanging echt nodig is. Want daar zitten de grootste kosten….

Succes!


Met vriendelijke groet,
Sander

NS diesel (begin jaren 80) en wat historisch stoom (CIWL Orient Express / Pullman Express, Rheingold Express)
Digitaal, Z21 met Z21 App / Multimaus en iTrain

Onderwerp starter
karelN
Berichten: 24
Lid geworden op: 14 mar 2019 16:02
Locatie: amersfoort

Re: Hulp gevraagd upgraden TEE Ram minitrix

Bericht door karelN »

Dank je wel voor je bondige en heldere reactie. ga ik mee aan de slag.



Rehorst
Berichten: 165
Lid geworden op: 19 nov 2012 19:39
Locatie: kamerik

Re: Hulp gevraagd upgraden TEE Ram minitrix

Bericht door Rehorst »

Wessel.

De motor vervangen is niet zo heel ingewikkeld, ik heb zelf al een aantal van mijn loc’s voorzien van een micromotor.
Voor jou Ram is de vervangende motor no. NM007 NS SBB RAM TEE Te koop bij micromotor.eu de prijs is € 29,95

Voor de decoder is het afhankelijk van het type decoder of het veel of weinig werk is.

Er is op het forum denk best wel iemand die dat voor jou wil doen, als je je woonplaats bekend maakt is er misschien wel iemand in de buurt bij je.


Met vriendelijke groeten
Piet Rehorst
( spoor-n - selectrix - koploper - decoder-63 )

Onderwerp starter
karelN
Berichten: 24
Lid geworden op: 14 mar 2019 16:02
Locatie: amersfoort

Re: Hulp gevraagd upgraden TEE Ram minitrix

Bericht door karelN »

Hi Piet, ook jij bedankt voor de aanvullende ) info. ik ben op gebied van Electronic geen held. Ik woon in Amersfoort.



Rehorst
Berichten: 165
Lid geworden op: 19 nov 2012 19:39
Locatie: kamerik

Re: Hulp gevraagd upgraden TEE Ram minitrix

Bericht door Rehorst »

Wessel.

Je hoeft geen electronica expert te zijn om een micromotor te plaatsen, voor de decoder is het wat anders.
Ik woon in vlakbij Woerden als de afstand geen bezwaar is mag je langs komen.


Met vriendelijke groeten
Piet Rehorst
( spoor-n - selectrix - koploper - decoder-63 )

Onderwerp starter
karelN
Berichten: 24
Lid geworden op: 14 mar 2019 16:02
Locatie: amersfoort

Re: Hulp gevraagd upgraden TEE Ram minitrix

Bericht door karelN »

Hi Piet. Dank je wel voor je aanbod. ik stuur je pb om te kijken of we iets kunnen afspreken.


Plaats reactie