Fleischmann catalogus bestellen

Vraag maar raak!
Plaats reactie

Onderwerp starter
Heiko
Berichten: 429
Lid geworden op: 09 sep 2016 09:42

Fleischmann catalogus bestellen

Bericht door Heiko »

Weet iemand waar ik een Nederlandstalige Fleischmann catalogus 2015/2016 of 2016/2017 (online) kan bestellen?


z21 / Fleischmann / Minitrix / Piko / Kato
Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2888
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Fleischmann catalogus bestellen

Bericht door WilcoV »

Wil je ze als hardcopy? Gewoon iedere modelspoorwinkel (ook online)
Ze zijn ook gratis als pdf te downloaden:

http://www.fleischmann.de/en/news/catalogs/index.html


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie

Marksintpancras
Berichten: 1544
Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
Locatie: Sint Pancras

Re: Fleischmann catalogus bestellen

Bericht door Marksintpancras »

Hans van n-spoorstore of Huider Heerhugowaard mailen voor een gedrukt exemplaar.
Of gewoon digitaal kijken op de site van Fleischmann


Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
Gebruikersavatar

Bjor
Berichten: 2013
Lid geworden op: 20 sep 2009 18:49

Re: Fleischmann catalogus bestellen

Bericht door Bjor »

Heiko,

Volgens mij zijn de catalogi voor 2016 alleen in het Duits en Engels uitgebracht.

Ben


M.v.g. Ben

Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor

Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162

Onderwerp starter
Heiko
Berichten: 429
Lid geworden op: 09 sep 2016 09:42

Re: Fleischmann catalogus bestellen

Bericht door Heiko »

Marksintpancras schreef:Hans van n-spoorstore of Huider Heerhugowaard mailen voor een gedrukt exemplaar.
Of gewoon digitaal kijken op de site van Fleischmann
Ik mail ernst huider wel even.


z21 / Fleischmann / Minitrix / Piko / Kato

Onderwerp starter
Heiko
Berichten: 429
Lid geworden op: 09 sep 2016 09:42

Re: Fleischmann catalogus bestellen

Bericht door Heiko »

Bjor schreef:Heiko,

Volgens mij zijn de catalogi voor 2016 alleen in het Duits en Engels uitgebracht.

Ben
Oké, nemen ze tegenwoordig ook de moeite niet meer om een NL versie uit te brengen.


z21 / Fleischmann / Minitrix / Piko / Kato
Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4483
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Fleischmann catalogus bestellen

Bericht door spoor65 »

Heiko,

Dat doen de meeste merken al jaren niet meer,
en eigenlijk kan ik mij dat best voorstellen.

Natuurlijk vind ik het ook jammer dat het steeds minder word, maar gezien de hoge kosten om in elke taal een eigen catalogus te maken, met daarnaast de wetenschap, dat het merendeel van de kopers tegenwoordig hun info zoeken op internet, is het domweg niet meer rendabel / interessant om dit te doen.

Ik snap best, dat in deze tijd, waarin door de nodige faillissementen die er al zijn geweest, dit 1 van de eerste posten zijn waar bedrijven dan op gaan besparen.

En je ziet het niet alleen hier,

ook in mijn vak besparen we op papier, en zelfs nog erger dan de modeltrein makers.

Een papieren busboekje is hier al 3 jaar verledentijd.

enkel nog per lijn een dun foldertje af te halen bij de enige infoshop in ons concessiegebied.
In het verleden kreeg elke chauffeur elk jaar weer 3 boekjes mee, die voor een bedrag van 2,50 gekocht konden worden.

12 jaar geleden was ik ze in 2 dagen kwijt,
het laatste jaar dat ze verkocht werden, heb ik er 1 verkocht. de rest kon bij het oud papier.

en echt, die boekjes waren inkoop een heel stuk duurder dan waar ze voor verkocht werden.

mvg

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2

Onderwerp starter
Heiko
Berichten: 429
Lid geworden op: 09 sep 2016 09:42

Re: Fleischmann catalogus bestellen

Bericht door Heiko »

Ik heb er alle begrip voor dat er geen NL-talige versie meer op papier uitkomt. Maar zorg er dan voor dat een NL-talige versie is te downloaden.
Marklin/Trix doen dit nog wel. Fleischmann is daar trouwens nooit echt sterk in geweest.

Met de intrede van digitale modelspoorbanen vindt ik het knap lastig om mij deze materie in Duits of Engels eigen te maken. Vandaar mijn vraag naar een NL-brochure/ handleiding.

Ik heb altijd een baan in schaal H0 gehad van Fleischmann In 2007 een startsetje gekocht met de DCC Twincenter. Maar door een beperkte ruimte ben ik er niet veel verder mee gegaan.

Nu wil ik de overstap maken naar schaal N, maar ik ben er inmiddels achtergekomen dat er andere digitale systemen ontwikkeld zijn. Nu sta ik voor de keuze kies ik voor Fleischmann of Trix. En gezien de nederlandse "ondersteuning" van Trix zou deze keuze wellicht snel gemaakt zijn.


z21 / Fleischmann / Minitrix / Piko / Kato
Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4483
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Fleischmann catalogus bestellen

Bericht door spoor65 »

Heiko,

Gelukkig is het in N-spoor gemakkelijk, in die zin, je kunt alle merken combineren.

Ik zou zeggen, blijf jouw Twincenter gebruiken, die gebruik ik en vele anderen, ook met veel plezier.

Rail keuze is er ook genoeg, en elke loc, mits voorzien van dcc decoder, kun je gewoon op elk merk rail laten rijden.

enige, ff het Twin Center instellen op schaal N, hoe dat moet staat in de handleiding.

mvg

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2

Marksintpancras
Berichten: 1544
Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
Locatie: Sint Pancras

Re: Fleischmann catalogus bestellen

Bericht door Marksintpancras »

Heiko,

Als het om een digitaal gedeelte van jouw baan gaat, kan je volledig overgaan op Digikeijs, Rosoft en of andere nederlandse merken.

Qua treinen / locomotieven en treinstellen kan je alle merken rijden, zolang het maar DCC ondersteunt. Zelfs rij ik Dinamo met iTrain en dat werkt lekker.

Mocht je er helemaal niet uitkomen, kan je altijd even informeren bij Domburg Train Support of Rosoft om een keus te maken.


Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12

robert
Berichten: 702
Lid geworden op: 23 feb 2010 20:38

Re: Fleischmann catalogus bestellen

Bericht door robert »

Hoi,

Wat Freddy zegt, gewoon je twincentre gebruiken, prima apparaat. En laat je keuze niet bepalen door of het in het Nederlands is. Er bestaat altijd nog zoiets als google translate en een forum. En ook belangrijk, alleen digitaal rijden of alles digitaal. Wil je ook nog automatisch rijden? Begin gewoon met je twincentre, koop een dcc loc van om het even welk merk, en probeer het uit.


Met groet Rob

Charles Bukowski: 'The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.'
Tao Meng ,,Stilte is niet de afwezigheid van geluid. Stilte is de diepste klank."

hansman
Berichten: 56
Lid geworden op: 17 dec 2015 21:07

Re: Fleischmann catalogus bestellen

Bericht door hansman »

Robert,

Wat betreft jouw onderschrift "Mislukken is beter dan niet proberen"
Gelukkig voor de astronauten denk de NASA hier anders over.


z21, iPad, multimouse, sprog 3, iTrain, Fleischmann rails en wissels

robert
Berichten: 702
Lid geworden op: 23 feb 2010 20:38

Re: Fleischmann catalogus bestellen

Bericht door robert »

:D ik ben NASA niet, denk er maar eens over na.


Met groet Rob

Charles Bukowski: 'The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.'
Tao Meng ,,Stilte is niet de afwezigheid van geluid. Stilte is de diepste klank."
Gebruikersavatar

epocheales denken
Berichten: 720
Lid geworden op: 16 nov 2008 23:52
Locatie: vlakbij Gouda

Re: Fleischmann catalogus bestellen

Bericht door epocheales denken »

Hallo Heiko,

Als je jouw keus voor een centrale laat bepalen door een NL-gebruiksaanwijzig zou jammer zijn. Een Multimaus Pro met de software Rocomotion van Freiwald, of de mooie Z 21 van Roco/Fleischmann zijn ook uitstekende keuzes.
Wat betreft jouw probleem met de gebruiksaanwijzingen hier bij een tip: registreer je bij deze site http://www.dutchroco.nl
Je zal daar veel vertaalde gebruiksaanwijzingen vinden en je wordt op dit forum heel prettig geholpen.

Hopelijk kan je hier iets mee.

Groet,

Hans


Deutsche Bundesbahn tijdperk III/DCC Multimaus Pro/pc-Freiwald Rocomotion
Bayern-Wuerttemberg: http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=8881

Onderwerp starter
Heiko
Berichten: 429
Lid geworden op: 09 sep 2016 09:42

Re: Fleischmann catalogus bestellen

Bericht door Heiko »

Ik heb het even nagevraagd bij "Huider Modelbouw' maar helaas, catalogi van Fleischmann, Roco, Trix en Marklin wordt niet meer in de Nederlandse taal uitgebracht.


z21 / Fleischmann / Minitrix / Piko / Kato
Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4483
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Fleischmann catalogus bestellen

Bericht door spoor65 »

Wij kunnen nu natuurlijk alle voors en tegens van de systemen gaan roepen, maar waarom zouden we dat doen.

Twin Center is een uitstekend zich zelf al lang bewezen product.
die is gewoon te gebruiken,
en vandaar uit kan heiko dan kijken wat hij verder nodig heeft.

digikeijs is leuk, maar bedenk wel dat je dan gelijk aan pc besturing zit. met de TC kan hij alle kanten op, en gewoon diverse benodigheden koppelen.

waarom iemand een ander systeem aanraden als hij al een systeem heeft waar hij mee beginnen kan,
ervaring op kan doen en dan altijd later nog kan kiezen wat hij het fijnste vind.

mijn 2 centen.

mvg

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2

Onderwerp starter
Heiko
Berichten: 429
Lid geworden op: 09 sep 2016 09:42

Re: Fleischmann catalogus bestellen

Bericht door Heiko »

Freddy, ik wil inderdaad niet aan een PC besturing vastzitten. Persoonlijk vindt ik het Twincenter van Fleischmann niet zo gebruiksvriendelijk met het kleine schermpje. Maar dat zal wel aan mij liggen. Misschien dat het Mobile station van Trix een optie is voor mij. Maar ik zal mij moeten inlezen om te bepalen met welk digitaal systeem ik verder wil.

Of toch de z21 van Fleischmann. Maar volgens mij is de eenvoudige versie (witte kleur) weer niet los te koop maar alleen i.c.m. een startset.
En de z21 dan in combinatie met een Fleischmann locmaus.

Ik wil het vooral eenvoudig houden. Eenvoudig digitaal kan dat ?!?!?!


z21 / Fleischmann / Minitrix / Piko / Kato
Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4483
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Fleischmann catalogus bestellen

Bericht door spoor65 »

Heiko.

een eenvoudig systeem, voor zo ver je het eenvoudig kunt noemen dan nog altijd, is de Multimaus van Fleischmann/Roco.

Alle basis dingen kun je er mee doen.

Venster oogt weliswaar groter, maar dat je er nu echt meer info in ziet staan, ik ben inmiddels dusdanig aan het Twin Center gewent dat ik niet terug zou willen.

Als je gewoon eerst de basis van TC leert kennen, alle gekke dingen die je er extra mee kunt doen, ff laat voor wat het is,
dan heb je gelijk een centrale waarmee je dmv 2 knoppen 2 locs kunt aansturen.

maar ik begrijp wel dat je liever wat eenvoudiger begint, ok ik ben begonnen met de multimaus, vervolgens er een 2e bij gekocht, zodat ik 2 handregelaars had en de extra centrale als booster zou kunnen gaan inzetten.

Maar ik ben nu erg blij dat ik toch de overstap heb gemaakt naar de TC.
het uitlezen van de decoders is toch wel handig, en ook de stappen opbouw voor snelheid vind ik fijner. nu voel en zie je echt dat je per stap de snelheid opvoert of laat afnemen. die precisie miste ik bij de MM.

Andere eenvoudige systemen heb ik geen ervaring mee.

Maar wat je ook kiest, echt fout zal de keus nooit zijn, zolang je gevoel er goed bij is en het doet wat jij graag wilt doen. en je zult er alleen maar van leren.

mvg

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2

Ton Duits
Berichten: 249
Lid geworden op: 15 sep 2013 14:33
Locatie: Beverwijk

Re: Fleischmann catalogus bestellen

Bericht door Ton Duits »

Heiko, heren,

Ook ik heb veel moeite met Engels, Duits of welke andere taal dan ook! Ik ben ook nog dislectisch dus dubbel gehandicapt!
Zelfs met NL handleidingen kom ik er niet altijd uit.

Ik rij zelf sinds een paar jaar met de CS2 van ESU. Ik vind dit een geweldig mooi apparaat en er is goed mee te rijden.
De menu's zijn ook in NL en voor mij redelijk te volgen. Maar ik loop ook regelmatig vast met allerlei problemen!

Ik heb ook nog iTrain op de pc staan en daar ben ik nu een jaar mee aan het stoeien!
Om ook te rijden via de pc is me nog niet gelukt maar wie weet!!! :roll:

Het rijden met de centrale van ESU is gewoon leuk...


Met vriendelijke groet,
Ton Duits...

Fleischmann Z21 zwarte uitvoering, iTrain Plus software 5.1.6, Z21 Pro Link 10838, 6x Roco 10836, 4x 10837, 5x 10819
Fleischmann Profie rails in spoor N. MP1 wisselaandrijving…

Onderwerp starter
Heiko
Berichten: 429
Lid geworden op: 09 sep 2016 09:42

Re: Fleischmann catalogus bestellen

Bericht door Heiko »

@Ton Duits, de Central station 2 van Esu lijkt mij ook een mooi product. Wat heb je daar verder nog bij nodig voor wat betreft voeding en aansluitingen?


z21 / Fleischmann / Minitrix / Piko / Kato

Ton Duits
Berichten: 249
Lid geworden op: 15 sep 2013 14:33
Locatie: Beverwijk

Re: Fleischmann catalogus bestellen

Bericht door Ton Duits »

Heiko,

Je hebt verder niets nodig. Hij wordt compleet met voeding geleverd. een draad naar de rails en klaar is kees!
Als je echter ook je wissels en seinen wil gaan aansturen dan heb je nog wisseldecoders nodig.
Maar in principe kun je zo aan de slag. Ik ben er dol blij mee :)


Met vriendelijke groet,
Ton Duits...

Fleischmann Z21 zwarte uitvoering, iTrain Plus software 5.1.6, Z21 Pro Link 10838, 6x Roco 10836, 4x 10837, 5x 10819
Fleischmann Profie rails in spoor N. MP1 wisselaandrijving…
Plaats reactie