Ervaring met bouwpakketten Stad Markenburg?!

Vraag maar raak!
Plaats reactie

erik-n-fan
Berichten: 1040
Lid geworden op: 19 jul 2011 10:15
Locatie: A'dam

Re: Ervaring met bouwpakketten Stad Markenburg?!

Bericht door erik-n-fan »

Heiko schreef:...Erg dun en fragiel allemaal...
Volgens mij kreeg / las ik een tip over het gebruik van haarlak oid om het kwetsbare metselwerk steentjes extra te fixeren en beschermen voor beschadigingen. Dit moet ik zelf nog eens uitproberen.

- Zorg voor een schone werkomgeving
- Houdt vooral alle bakstenen, dakbedekking e.d. weg van het grijze karton (eerst ruwbouw afronden dan pas verder ... zie volgende punt)
- Was je handen tussentijds voldoende zodat je schone handen hebt en niet met lijm aan je vingers zit
- Pas eerst alles/bekijk hoe het bevestigd moet worden. Gebruik niet teveel lijm. (Staat allemaal in de handleiding volgens mij :) )

Succes! Ik vind het resultaat van de markenburg bouwsels meestal erg fraai en gedetailleerd als je eenmaal de manier van bouwen onder de knie hebt.


Mvg, Erik

Erik-N-Fan modulebaan - Eerdijk - Huidig grote baan
Bosweg industrie (NL III-IV) - Huidig rangeer emplacement
Rangeerdiorama - Passerende treinen op enkel spoor

Instagram: erik_n_fan

Onderwerp starter
Heiko
Berichten: 429
Lid geworden op: 09 sep 2016 09:42

Re: Ervaring met bouwpakketten Stad Markenburg?!

Bericht door Heiko »

weet jij of je de geveldelen volledig moet voorzien van lijm of volstaat een aantal lijm "druppels"


z21 / Fleischmann / Minitrix / Piko / Kato

erik-n-fan
Berichten: 1040
Lid geworden op: 19 jul 2011 10:15
Locatie: A'dam

Re: Ervaring met bouwpakketten Stad Markenburg?!

Bericht door erik-n-fan »

Ikzelf breng meestal wat druppels (niet teveel!) lijm aan op het skelet en zorg dat de de lijm ook bij de randen aanwezig is, maar dun uitgesmeerd. Dan plak ik het geveldeel ertegenaan. Er zijn vast meer goede manieren om een mooi resultaat te krijgen.
Zorg wel dat je eerst droog hebt gepast met de onderdelen. Vensterbanken / glas achter de vensters wil nog wel eens iets scheef zijn bij mij en dan past je gevel niet fatsoenlijk in het skelet. Dan werk ik meestal het skelet even bij zodat t past.

Een andere mini tip is om de ramen een heel klein beetje kleiner uit te snijden. Dan voorkom je dat het plastic iets oversteekt op de achtergrond en het venster niet in het skelet past. Ramen zet ik met zeer dun uitgesmeerde lijm vast en ik druk niet te hard op het transparante plastic.


Mvg, Erik

Erik-N-Fan modulebaan - Eerdijk - Huidig grote baan
Bosweg industrie (NL III-IV) - Huidig rangeer emplacement
Rangeerdiorama - Passerende treinen op enkel spoor

Instagram: erik_n_fan
Plaats reactie