Photobucket, wat is het alternatief

Vraag maar raak!
Gebruikersavatar

BenQ
Berichten: 3242
Lid geworden op: 12 jun 2010 22:12
Locatie: Liemers

Re: Photobucket, wat is het alternatief

Bericht door BenQ »

In het begin had ik ook een account bij fotoemmer en die bestaat nog steeds maar ik doe er niets mee.
De foto's zijn nog steeds zichtbaar omdat ze niet vaak getoond worden zoals bij een recent draadje.
Gebruik nu naar volle tevredenheid postimage.org (zonder account).
De foto's die ik plaats staan ook nog steeds op mijn pc, op dit moment bijna 1200 in 316 Mb.
Dit zijn dan de foto's die aangepast zijn naar 1024 pixels, de originele foto's heb ik ook nog steeds.


Met vriendelijke groet,
Ben

Neuffen 4, gestopt met bouwen
Gebruikersavatar

neudalhausenstadbahn
Berichten: 5079
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Photobucket, wat is het alternatief

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Ik heb zitten denken hoe ik de gevolgen van dit alles voor mijn posts op de forum kan beperken maar tegelijk ook het werk voor mezelf zo veel mogelijk kan beperken.

Mijn idee is om bij oudere topics in de eerste en laatste post een link te plaatsen naar de mappen waarin ze dan op flickr zouden komen te staan. Bij recentere topics( bijvoorbeeld laatste jaar of 2 jaar) zou ik dan de foto's zelf willen herposten. Een tussen oplossing kan dan nog zijn bij sommige topics alle foto's te herposten in 1 post aan het einde van een topic, maar dat zie ik als tijdelijke oplossing omdat het als nog redelijk veel werk is en het mooier is als alle niet meer zichtbare afbeeldingen worden verwijderd.

Wat photobucket betreft ging jaren lang voor niks de zon op en realistisch gezien leek het te mooi om waar te zijn en dan is het dat meestal ook. Ik gebruik net als velen ook addblockers en blijf ook doen en ik snap dat ze vinden dat ze daardoor reclame inkomsten mislopen maar vele zijn toch niet gevoelig voor die advertenties maar dat snappen die bedrijven niet.

Als we allemaal massaal naar Flickr gaan ben ik benieuwd hoelang dat werkbaar en gratis blijft.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.

sjoef
Berichten: 941
Lid geworden op: 09 dec 2008 13:59
Locatie: Den Haag

Re: Photobucket, wat is het alternatief

Bericht door sjoef »

Wat je zou kunnen doen is een alternatief zoeken maar die zal snel met hetzelfde probleem komen te zitten. Misschien een idee om geen foto's meer via de Img optie te plaatsen maar de link via de URL. Dan is er alleen een request om de foto te openen in plaats van te downloaden. (want dat wordt eigenlijk gedaan) Zo zal de bandbreedte van de server minder belast worden.

Jos



thevandijks
Berichten: 431
Lid geworden op: 13 dec 2010 21:47

Re: Photobucket, wat is het alternatief

Bericht door thevandijks »

Ook bij mij is de emmer overgelopen, ook in mijn baanbeschrijving. Ik wil dan ook de moderator verzoeken het topic 'Grenslandbaan' te verwijderen, is te veel werk om alle oude foto's te gaan opzoeken. Ik ga dan een nieuwe beschrijving maken over mijn baan met foto's op mijn eigen server. Of kan ik zelf het topic verwijderen, en hoe doe je dat?

Groet Hans


Gebruikersavatar

Modelbouwerke
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 aug 2015 15:20
Locatie: Kalmthout

Re: Photobucket, wat is het alternatief

Bericht door Modelbouwerke »

Momenteel geen probleem bij Photobucket ondervonden, zal nog wel komen.
Ik ben nu aan het kijken of ik foto's kan plaatsen op mijn eigen website en deze dan kan linken naar het forum.
Het is normaal mogelijk en dan zijn wat mij betreft Photobucket en Flickr en zo overbodig :-)


Grtz Erik.
Dinamo en iTrain 4.1.11, baan van 2,4 meter op 1 + 1 meter.

Adriaan
Berichten: 617
Lid geworden op: 09 feb 2013 19:21
Locatie: Voorburg

Re: Photobucket, wat is het alternatief

Bericht door Adriaan »

Het moet toch mogelijk zijn om zonder omwegen, zoals andere forums, een foto te plaatsen.
Waarom gebeurt dat niet?



FidOo
Berichten: 5656
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Photobucket, wat is het alternatief

Bericht door FidOo »

Omdat anders Hans (eigenaar forum) betaald voor de kosten.. En als je ff simpel rekent, als elke actieve gebruiker (zo'n 200stuks) zo'n 500 foto's plaatst a 2MB dan praat je over 200GB aan foto's. En nog niet eens over dataverkeer.

Maar misschien is t wat om uit te zoeken voor hans.. hoeveel kosten daar aan verbonden zijn, en desnoods betaalde accounts te maken zodat je als betalend lid foto's kunt uploaden direct op t forum en anders niet..


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

thevandijks
Berichten: 431
Lid geworden op: 13 dec 2010 21:47

Re: Photobucket, wat is het alternatief

Bericht door thevandijks »

Foto's kost veel ruimte op een server, en dus geld. En het kost waarschijnlijk H@ns toch al behoorlijk wat geld.
Maar is nu wel een probleem, de meeste draaitjes op het forum zijn foto loos, en kost veel tijd om dit te herstellen. Ruimte kopen bij de fotoemmer is geen optie, 400 dollar is wel erg veel geld.
Uitwijken naar Flickr kan natuurlijk, maar je kan er op wachten dat het daar ook gaat gebeuren!
Persoonlijk kan ik ze op mijn eigen server zetten, maar daar staat ook al veel op van mijn website.
Alternatief, forum verhuizen naar Facebook? Dat heeft als nadeel dat niet iedereen Facebook wil gebruiken...


Groet Hans


Gebruikersavatar

Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Photobucket, wat is het alternatief

Bericht door Hookies »

Ik ben nog gevrijwaard van de fotokiller van die emmer, maar dat zal weldra wel gaan gebeuren. Ik heb nu wat geprobeerd via MyAlbum en dat werkt op zich wel aardig. Moet alle foto's wel even omzetten naar 1024x768 pixels, want mijn camera en iPhone gaan wel iets verder dan dat. Voordeel is dat ik dan met één link de foto's hier kan plaatsen én op andere fora waar 800x600 de max is. Dat wordt dan automatisch op zo'n forum aangepast.

Ik heb nu de gratis versie (vijf albums), maar als het te veel wordt aan foto's, dan kun je voor 20 euro per jaar een enorme hoeveelheid kwijt.


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

neudalhausenstadbahn
Berichten: 5079
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Photobucket, wat is het alternatief

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Mijn accounts zijn nu geblokkeerd, ik ga mijn accounts bij photobucket niet wissen, ik gun hun die vrije server ruimte niet.

Nu kan ik beginnen met zoveel mogelijk van de +/- 12.500 foto's te gaan her uploaden. Bij modelspoorwijzer het ik een tijd de upload van het forum gebruikt waardoor daar in een deel van de topics uit de eerste jaren de foto's nog zichtbaar zijn.

Ik zou iedereen aanraden nu niet massaal topics en berichten te gaan wissen want ik denk dat we de forums daarmee ook geen goed doen.

Edit; hier een van mijn 2 tijdelijke oplossingen.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3897
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Photobucket, wat is het alternatief

Bericht door Jeroen »

Hans,

Ik las van iemand een optie om eventueel alle foto's op jouw server te gaan hosten. De forumserver dus, welteverstaan. Uiteraard gaat dat geld kosten, maar daar kun je natuurlijk de leden (bepaalde leden) voor laten betalen. Ik zou dat zelf wel willen. Dan heb je echt geen reclame gezeik meer en naturlijk het risico dat een tent als Flickr straks ook geld gaat vragen, ie. PB achterna gaat.

Is dat een optie? Ik spreek vooralsnog voor mezelf, maar wie weet hebben we nog een paar 'grootverbruikers' die dat zien zitten?

J.


Afbeelding

sjoef
Berichten: 941
Lid geworden op: 09 dec 2008 13:59
Locatie: Den Haag

Re: Photobucket, wat is het alternatief

Bericht door sjoef »

Jeroen schreef:Hans,

Ik las van iemand een optie om eventueel alle foto's op jouw server te gaan hosten. De forumserver dus, welteverstaan. Uiteraard gaat dat geld kosten, maar daar kun je natuurlijk de leden (bepaalde leden) voor laten betalen. Ik zou dat zelf wel willen. Dan heb je echt geen reclame gezeik meer en naturlijk het risico dat een tent als Flickr straks ook geld gaat vragen, ie. PB achterna gaat.

Is dat een optie? Ik spreek vooralsnog voor mezelf, maar wie weet hebben we nog een paar 'grootverbruikers' die dat zien zitten?

J.
Ik wil ook best wel betalen voor die service. En als je dan alleen toegang krijgt door met hetzelfde account in te loggen als het forum voorkom je oneigenlijk gebruik. En een 5TB schijf koop je al onder de 200 euro.

Jos


Gebruikersavatar

neudalhausenstadbahn
Berichten: 5079
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Photobucket, wat is het alternatief

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Als je zoals ik op meerdere forums actief bent wil je je foto's wel uploaden naar een plek waar je ze voor alle forums kunt gebruiken. Daarom ben ik bij modelspoorwijzer jaren terug ook gestopt met hun upload te gebruiken omdat ik ze dan voor dit forum als nog elders moest uploaden.

Ik constateer net trouwens ook dat de image Thumb links wel blijven werken bij photobucket tot nu toe, zie ook dit topic van mij.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
H@Ns
Forum-Eigenaar
Berichten: 2337
Lid geworden op: 17 dec 2007 10:12
Locatie: Lochem

Re: Photobucket, wat is het alternatief

Bericht door H@Ns »

Heren,

Ik heb ruimte erbij gehuurd om de foto's direct op het forum te plaatsen.
Zo zijn we gewaarborgd dat de foto's blijven staan.
Formaat blijft hetzelfde.

groet, Hans :D


http://www.freebit.nl Ontmoetingsplaats voor N-Spoorders
http://www.n-spoorstore.nl N-Spoor treinen en accessoires

Debvd
Berichten: 564
Lid geworden op: 21 nov 2016 14:59
Locatie: West-Friesland

Re: Photobucket, wat is het alternatief

Bericht door Debvd »

TOP!!!! :D



sjoef
Berichten: 941
Lid geworden op: 09 dec 2008 13:59
Locatie: Den Haag

Re: Photobucket, wat is het alternatief

Bericht door sjoef »

H@ns, misschien handig om nog even uit te leggen hoe er foto's direct op het forum geplaatst kunnen worden en de voorwaarden.

Jos


Gebruikersavatar

Andre de Ruiter
Berichten: 703
Lid geworden op: 07 sep 2014 10:53
Locatie: Rijnsaterwoude

Re: Photobucket, wat is het alternatief

Bericht door Andre de Ruiter »

@H@ns, dat is een goed bericht.
Het verdienmodel van de "gratis" fotoemmers en look-a-likes laat de wijze waarop wij deze faciliteiten gebruiken eigenlijk niet toe. Zolang je niet opvalt zul je tussen de mazen van het net door kunnen zwemmen, maar vroeg of laat zullen dit soort services het voorbeeld van PB al dan niet gemodereerd gaan volgen.
Zelf ben ik 8 maanden geleden overgeschakeld op Postimage, maar had nu op basis van de ervaring met PB besloten om mijn foto's te gaan opslaan op mijn website bij Xs4All. Maar misschien is de service die jij nu gaat bieden ook wel het overwegen waard.
Als ik hier gebruik van wil gaan maken hoe moet ik mijn foto's dan in mijn berichten plaatsen?


Met vriendelijk groeten André.

Windows XP, 10, ECoS-ESU, Peco code 55, iTrain 4.1.9, Koploper 9.4, AnyRail.
http://www.b-bridge.org (Last update 2019-06-16)
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
H@Ns
Forum-Eigenaar
Berichten: 2337
Lid geworden op: 17 dec 2007 10:12
Locatie: Lochem

Re: Photobucket, wat is het alternatief

Bericht door H@Ns »

Heren,

Gewoon even proberen.
H@Ns is even druk met de voorbereidingen van Houten morgen.

groet, Hans :D


http://www.freebit.nl Ontmoetingsplaats voor N-Spoorders
http://www.n-spoorstore.nl N-Spoor treinen en accessoires
Gebruikersavatar

evo
Berichten: 1468
Lid geworden op: 05 okt 2009 02:20
Locatie: Land van Maas & Waal

Re: Photobucket, wat is het alternatief

Bericht door evo »

Ik zat me ook al een tijdje te ergeren aan photobucket (en anderen) die telkens leiden tot verdwijnende foto's. Ik heb een Flickr account aangemaakt en ben helemaal door het Mühlegraben draadje heengegaan en alle links geupdate. Is even een klotekarweitje, maar ik moedig hierbij de eigenaars van mooie draadjes aan om ook hun foto's te updaten ;)


Groeten,

Edwin

Huidig project (met Bob): Altenatief

Voorgaand project: een kleine N baan

Dit is mijn eerste N baan

piksov
Berichten: 1420
Lid geworden op: 02 nov 2010 09:31
Locatie: Hilversum

Re: Photobucket, wat is het alternatief

Bericht door piksov »

Goede oplossing van de huisbaas denk ik dan maar.

De huisbaar moet zich echter wel realiseren dat er nu misschien nog 2 andere dingen gaan gebeuren:

1) er gaat nu meer netwerkverkeer lopen voor de foto's als die op het forum staan.

2) misschien ga je iets voelen in snelheid van het forum, omdat nu ook de foto's moeten worden verstuurd.

Guus


Gebruikersavatar

Bjor
Berichten: 2010
Lid geworden op: 20 sep 2009 18:49

Re: Photobucket, wat is het alternatief

Bericht door Bjor »

H@ns,

Dank voor je snelle oplossing van het "fotoprobleem".

Ben


M.v.g. Ben

Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor

Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Gebruikersavatar

bob vermeulen
Berichten: 3200
Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
Locatie: Loosbroek

Re: Photobucket, wat is het alternatief

Bericht door bob vermeulen »

@Hans, helemaal tof ik ga gelijk aan de slag om eens te zien hoe dat moet. SUPER :D :D :D

@Edwin,
maar ik moedig hierbij de eigenaars van mooie draadjes aan om ook hun foto's te updaten
Zou ik best willen doen maar het zijn er wel 1100 :o
Dat duurt dus heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang

Ik denk dat ik van de goede stukken uit de "oude tijd" misschien wat ga bijwerken en bv de laatste 100

mvrgr Bob


Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Gebruikersavatar

neudalhausenstadbahn
Berichten: 5079
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Photobucket, wat is het alternatief

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Ik heb inmiddels de eerste 180 foto's vervangen op meerdere forums en heb er al zo'n 1500 geupload( via Flickr omdat ik ze voor 3 forums nodig heb).

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Photobucket, wat is het alternatief

Bericht door martindomburg »

Ik heb twee jaar geleden al een betaalde account genomen. Kosten toen 19,95 usd voor lifetime 10GB

Mijn fotos zijn gelukkig nog zichtbaar.
Ik ga eens kijken of ik niet vanuit mijn cloud fotos kan plaatsen hier.

Anders flikkert maar eens bekijken. Ik kan nog wel.door.met PB maar heb een hekel aan dit soort policy wijzigingen. Big corporation scumbags

Groetjes


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Gebruikersavatar

Andre de Ruiter
Berichten: 703
Lid geworden op: 07 sep 2014 10:53
Locatie: Rijnsaterwoude

Re: Photobucket, wat is het alternatief

Bericht door Andre de Ruiter »

Er valt mij iets op, bij draadjes die PB gebruiken en na plm. 25 juni geen nieuwe plaatjes hebben gepost, zijn de foto's nog steeds zichtbaar.
Zie: Geinbaan, Hengeran, Brohl-Lutzing, Rheinteufelswald (voor sept. 2016) en vele anderen.

Ik vermoed, dat het algoritme, dat controleert of je je aan de nieuwe voorwaarden houdt, alleen actief is bij het uploaden van nieuwe plaatjes.
Mocht mijn vermoeden just zijn dan is het raadzaam om geen foto's meer te uploaden naar PB. Je foto's blijven dan zichtbaar totdat PB dit lekje ontdekt heeft, voorzover ze daar geinteresseerd in zijn.


Met vriendelijk groeten André.

Windows XP, 10, ECoS-ESU, Peco code 55, iTrain 4.1.9, Koploper 9.4, AnyRail.
http://www.b-bridge.org (Last update 2019-06-16)
Plaats reactie