Photobucket, wat is het alternatief

Vraag maar raak!
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
H@Ns
Forum-Eigenaar
Berichten: 2335
Lid geworden op: 17 dec 2007 10:12
Locatie: Lochem

Photobucket, wat is het alternatief

Bericht door H@Ns »

Hallo,

Photobucket heeft schijnbaar zijn politiek veranderd.
Daardoor is het (soms) lastig om hier je foto's te posten.

Wat is het alternatief en hoe werkt het.

groet, Hans


http://www.freebit.nl Ontmoetingsplaats voor N-Spoorders
http://www.n-spoorstore.nl N-Spoor treinen en accessoires
Gebruikersavatar

Frank_N
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 jan 2012 00:14

Re: Photobucket, wat is het alternatief

Bericht door Frank_N »

Ik gebruik; http://postimage.io/?lang=dutch
alweer een poosje. Bevalt goed ;)
Het posten wijst zichzelf.


Groet van Frank
Gebruikersavatar

Michiel
Berichten: 3241
Lid geworden op: 06 apr 2010 11:50
Locatie: België

Re: Photobucket, wat is het alternatief

Bericht door Michiel »

Ik probeer Flickr (https://www.flickr.com/ ) uit, het is wat zoeken naar de knoppen (vb url van het nieuwe prentje, albums aanmaken,...) maar eenmaal vertrouwd, zou het vlot moeten werken. Het is gratis en 1 terra (dacht ik) opslagruimte.


groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)

sjoef
Berichten: 941
Lid geworden op: 09 dec 2008 13:59
Locatie: Den Haag

Re: Photobucket, wat is het alternatief

Bericht door sjoef »

Hans, kan het niet aan het forum liggen. Ik heb al een aantal test gedaan en ook ik blijf problemen houden. Zowel onder Safari, Google Chrome en onder windows. Een testje bij de buren gaat in 1 keer goed.....

Jos

edit: ook nog even een test bij het iTrain forum en daar gaat het ook goed. Dus ik neig naar een probleem van het forum.


Gebruikersavatar

Andre de Ruiter
Berichten: 703
Lid geworden op: 07 sep 2014 10:53
Locatie: Rijnsaterwoude

Re: Photobucket, wat is het alternatief

Bericht door Andre de Ruiter »

Ik ben 8 maanden geleden overgestapt naar Postimage, omdat het uploaden van foto's tergend traag verliep. Voor zover ik weet is Postimage gratis. De enige restrictie is dat een plaatje maximaal 8 MB mag zijn, voor ons doel meer dan voldoende.


Met vriendelijk groeten André.

Windows XP, 10, ECoS-ESU, Peco code 55, iTrain 4.1.9, Koploper 9.4, AnyRail.
http://www.b-bridge.org (Last update 2019-06-16)
Gebruikersavatar

rjvanhouten
Berichten: 268
Lid geworden op: 25 jul 2016 15:19
Locatie: Leiden

Re: Photobucket, wat is het alternatief

Bericht door rjvanhouten »

Michiel schreef:Ik probeer Flickr (https://www.flickr.com/ ) uit, het is wat zoeken naar de knoppen (vb url van het nieuwe prentje, albums aanmaken,...) maar eenmaal vertrouwd, zou het vlot moeten werken. Het is gratis en 1 terra (dacht ik) opslagruimte.
Testje met Flickr...

Afbeelding


Gebruikersavatar

rjvanhouten
Berichten: 268
Lid geworden op: 25 jul 2016 15:19
Locatie: Leiden

Re: Photobucket, wat is het alternatief

Bericht door rjvanhouten »

rjvanhouten schreef:Testje met Flickr...
Dat blijkt dus goed te werken, als je tenminste bij het delen vanuit Flickr de optie BBCode benut: het gewenste formaat kiezen en dan de link naar het forum kopiëren.

Groet,
Robert Jan


Gebruikersavatar

rjvanhouten
Berichten: 268
Lid geworden op: 25 jul 2016 15:19
Locatie: Leiden

Re: Photobucket, wat is het alternatief

Bericht door rjvanhouten »

Nog even dit: PhotoBucket laat bij elke klik meer dan 100 trackers (grotendeels van derde partijen) op je los. Flickr slechts 2: één voor site-analyse en oké... ook één voor reclame, die ik overigens nooit zie omdat ik m'n browser afdoende heb dichtgetimmerd met PrivacyBadger, Ghostery en AdBlockPlus.

Groet,
Robert Jan


Gebruikersavatar

bob vermeulen
Berichten: 3200
Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
Locatie: Loosbroek

Re: Photobucket, wat is het alternatief

Bericht door bob vermeulen »

Hallo

Ik gebruik vanaf nu Flicker.
Ik heb dat al heel lang (2009) voor andere soorten foto's en ga dat nu intensief gebruiken voor de Feldberg-Bahn foto's de eerste zijn geplaatst.

hier een link: https://www.flickr.com/photos/bobvermeu ... 507298736/

De photobucket account is zojuist gedelead

Flicker is simpel te gebruiken en ik had dat eigenlijk altijd al moeten doen.
Foutje van mij zijde maar ja dit is dan een duur foutje omdat in totaal bijna 1100 geplaatste foto's niet meer terug komen op het forum.

mvrgr Bob


Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Gebruikersavatar

Ad_M
Berichten: 4081
Lid geworden op: 24 feb 2013 18:31
Locatie: Lelystad

Re: Photobucket, wat is het alternatief

Bericht door Ad_M »

Ook in mijn draadje is nu alles niet meer zichtbaar wat bij PB stond :?
Ook hier dus een uitdaging :evil:

Mvg,
Ad


Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7346
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: Photobucket, wat is het alternatief

Bericht door Krab »

Grrrrrrr ben nu ook alle geuploade foto's kwijt .
Zal dus ook moeten overgaan naar andere want € 400, ga ik niet betalen .
Gelukkig staan alle foto's nog op mijn externe schijf .
Denk dat photobucket gauw leeg zal raken op deze manier van handelen .

mvg Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093

Rem_Brand
Berichten: 408
Lid geworden op: 28 okt 2016 10:05

Re: Photobucket, wat is het alternatief

Bericht door Rem_Brand »

Waar het bij mij gisteren nog werkte, werkt het nu niet meer.
Ik had voorheen thuis een webserver staan die ik gebruikte maar dat is al weer even geleden. Ik ga ook maar is kijken naar een alternatief


Groetjes, Rembrand

Mijn baan op het n-spoor forum Arendsnest Bergspoor

iTrain | Peco 55 | Z21| OC32 met DTS HPP4 | Rosoft |L.net s88sd16-n|s88sd16-n|Xtremekeerlus
Gebruikersavatar

Hookies
Berichten: 2265
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Photobucket, wat is het alternatief

Bericht door Hookies »

Bij postimage kun je formaten aangeven. Wat is tegenwoordig de formaatgrootte van foto's voor dit forum? Is dat 1024x768 of nog steeds 800x600?


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Photobucket, wat is het alternatief

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Bij mij werkt alles nog via photobucket maar als ik het zo lees is de vraag hoelang nog. Ik heb alle fotoś gelukkig ook op mijn pc maar het gaat alleen bij dit account als om bijna 7500 foto's.

Een nadeel van postimage is ( wat ik las op het forum) dat deze door veel werkgevers is geblokkeerd omdat het ook gebruikt word voor 18+ foto's. Voor mij was dat een reden toch naar photobucket terug te keren.

Als mijn account ook op zwart gaan dan denk ik dat op dit moment flickr het enige alternatief is al zit ik er niet op te wachten uit te moeten gaan zoeken hoe dat werkt.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.

sjoef
Berichten: 941
Lid geworden op: 09 dec 2008 13:59
Locatie: Den Haag

Re: Photobucket, wat is het alternatief

Bericht door sjoef »

Als PhB inderdaad alles gaat wissen is 80% van de draadjes hier waardeloos geworden.

Jos


Gebruikersavatar

Ad_M
Berichten: 4081
Lid geworden op: 24 feb 2013 18:31
Locatie: Lelystad

Re: Photobucket, wat is het alternatief

Bericht door Ad_M »

neudalhausenstadbahn schreef: Een nadeel van postimage is ( wat ik las op het forum) dat deze door veel werkgevers is geblokkeerd omdat het ook gebruikt word voor 18+ foto's. Voor mij was dat een reden toch naar photobucket terug te keren.
Groetjes Michiel
Klopt helemaal Michiel, ik heb er hier op mijn werk ook last van
En laat dat nu net de plek zijn dat ik hier alles netjes kan volgen... :evil:

Mvg,
Ad


Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
Gebruikersavatar

neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Photobucket, wat is het alternatief

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Is er ook ergens te lezen( bijvoorkeur in het Nederlands) waarom photobucket account plat legt?

Edit; na het nodige graaf werk dit gevonden:
Free account : Each individual Member gets one free account that provides 2 GB of free storage or space available for your original photo files, or videos under 10min. The free account does not allow any image linking or 3rd party image hosting. If a free account Member exceeds their Content Limit, their account will be immediately suspended and they will need to become a “Paying Member” (defined below) in order to continue accessing their account. You can upgrade to a Plus account at any time.
We mogen dus geen foto's meer linken vanuit photobucket, terwijl dat net het enige is waar iedereen het voor gebruikt. Alleen wat dat "3rd party image hosting" betekend snap ik dan even niet helemaal.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Maurits71
Berichten: 2930
Lid geworden op: 26 okt 2008 07:17

Re: Photobucket, wat is het alternatief

Bericht door Maurits71 »

ik heb dit van hun website gehaald

Examples of bandwidth usage:

-Lets say you have 100 photos that are 1MB in size each, and you are linking every single one of them out to your blog/website. 100 images at 1MB in size means that you are linking out just under 100MBs in data size for all those images. Those photos would need to be viewed 100 times a piece to reach 10GB bandwidth.

-If you only linked out 10 photos that are 1MB in size, those 10 photo would need to be viewed over 10,000 times before you would reach 10GB bandwidth.

-If you had 10 videos on your blog/website that were 100MBs in size, that would equal out to just under 1GB in file size. If those videos were viewed 100 times total, you would reach 10GB bandwidth.

What happens when you reach the bandwidth limit?

overage.jpg



In order to link your photos outside of Photobucket, you will need to have a Plus 500 account.

If you upgrade to a Plus 500 account, you will no longer have to worry about the bandwidth exceeded message. Plus 500 accounts have unlimited bandwidth! Upgrading your account to a Plus 500 account will only remove that message from photos that are linked out from your upgraded account. It will not remove the bandwidth exceeded message from images that are linked out from another users account.


Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here
Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4478
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Photobucket, wat is het alternatief

Bericht door spoor65 »

Waar het om draait is dus niet de hoeveelheid gb`s die je in gebruik neemt, maar het regeltje wat zegt dat je met een gratis account dus geen foto`s naar elders mag linken.

Je mag het dus alleen nog gebruiken als eigen fotoalbum, maar niet meer delen met derden.

mvg

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3621
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: Photobucket, wat is het alternatief

Bericht door maarten »

Dat is dan een onredelijke verandering van de gebruikersvoorwaarden met zeer verstrekkende gevolgen! :x Blijkbaar te weinig reclame-inkomsten om de boel draaiende te kunnen houden of een verkeerd ingeschat businessmodel. :( En dat terwijl het grote aantal trackers de boel vaak stroperig traag maken. :?

Vele fora (wereldwijd) zijn hier zwaar de pineut van...


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.

FidOo
Berichten: 5650
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Photobucket, wat is het alternatief

Bericht door FidOo »

Jupp behoorlijk vervelend. Maar he... We betalen er niks voor...


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4478
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Photobucket, wat is het alternatief

Bericht door spoor65 »

Tot nu toe niet nee,

Dat ze ergens iets veranderen, gewoon omdat er te weinig verdiend word, kan ik mij nog wel wat bij voorstellen,
maar geef dit dan behoorlijk aan, en geef mensen de gelegenheid om tenminste hu eigen foto`s terug te halen naar hun eigen pc.

Geen idee, of diegene die nu getroffen zijn, hun foto`s niet meer zichtbaar zijn, of ze nog wel in phb bij hun eigen foto`s kunnen komen, en deze gewoon naar hun eigen pc terug kunnen plaatsen.

mvg

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Gebruikersavatar

Bjor
Berichten: 2007
Lid geworden op: 20 sep 2009 18:49

Re: Photobucket, wat is het alternatief

Bericht door Bjor »

Ik heb net mijn account gewist (alle foto's heb ik nog lokaal) en kreeg bij de bevestiging te zien dat mijn account en de foto's op 6 of 7/7 worden verwijderd. Nog ongeveer een week dus.

Ik plaats mijn foto's nu maar op Flickr en maak in de meer recente postings nieuw links aan.

Ben


M.v.g. Ben

Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor

Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162

sjoef
Berichten: 941
Lid geworden op: 09 dec 2008 13:59
Locatie: Den Haag

Re: Photobucket, wat is het alternatief

Bericht door sjoef »

Ik moet er persoonlijk niet aan denken om al de foto's die in mijn draadjes staan opnieuw op een andere site te gaan plaatsen en de links aan te gaan passen. (wie weet voor hoelang?) Daar heb ik gewoon de tijd niet voor. Dan mogen wat mij betreft de draadjes weg. :| Jammer...... anders zal dit forum een oerwoud van rode kruisjes worden en voor veel zaken geen toegevoegde waarde meer hebben. Denk aan foto's van de inbouw van een decoder. En zo kan ik nog vele voorbeelden noemen.

Jos


Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4478
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Photobucket, wat is het alternatief

Bericht door spoor65 »

net even mijn photobucket geopend, om te kijken of ik dus mijn foto`s nog terug kan halen naar mijn pc, en dat gaat tot nu toe verbazend makkelijk,
na aanmelden krijg je al foto`s te zien die je ooit gedownload hebt, als ik met de rechtermuis naar kopiëren ga telkens op zo`n afbeelding, zet ik ze vervolgens zo weer op mijn eigen pc bij mijn afbeeldingen.

Let op, dit kan dus alleen op de pagina die direct verschijnt na inloggen, zodra je naar je eigen libary gaat, zie je de foto`s ook, met een vinkje, maar dan kun je alleen de link doorsturen, en niet meer kopiëren/plakken.

dus misschien toch verstandig, voor hen die het nu nog kunnen doen, om de foto`s eerst weer terug te zetten op eigen pc.

wel ff een werkje, als je veel foto`s hebt, maar toch altijd beter dan alles kwijt zijn.

mvg

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Plaats reactie