Vraag over het forum

Vraag maar raak!
Gesloten

Onderwerp starter
Spoor3b
Berichten: 89
Lid geworden op: 29 mei 2017 12:54

Vraag over het forum

Bericht door Spoor3b »

Waar staat hier (de Wiki) de algemene informatie/ontstaansgeschiedenis over dit forum?



Onderwerp starter
Spoor3b
Berichten: 89
Lid geworden op: 29 mei 2017 12:54

Re: Vraag over het forum

Bericht door Spoor3b »

Na wat internetspeurwerk en op dit forum. Het antwoord is als veel andere spoorforums, winkel en forum. Dit forum is dan gericht op n-spoor.



Debvd
Berichten: 564
Lid geworden op: 21 nov 2016 14:59
Locatie: West-Friesland

Re: Vraag over het forum

Bericht door Debvd »

Geen nieuws dus :D

Dat het N-spoor is al heel duidelijk en de winkel ook....maar waarom de vraag eigenlijk?

Gr. Bjorn



Onderwerp starter
Spoor3b
Berichten: 89
Lid geworden op: 29 mei 2017 12:54

Re: Vraag over het forum

Bericht door Spoor3b »

Eigenlijk hoor je, alvorens een account aan te maken, te weten welke bedoeling het forum heeft. Die is overigens bij veel forums vaag, (wel is er vaak een intro-/welkomwoord). Heeft het meer een database functie of meer een sociale (klets)-functie. Ik vermoed het laatste ook al staat er wel hier en daar wel wat informatie wat na langere tijd nog steeds actueel is maar als discussie is het eigenlijk al afgesloten.

(Ik ben overigens erg schokkende opmerkingen tegengekomen. Dit is niet goed als je op een prettige manier met elkaar over een hobby wilt praten en ook geen goede reclame voor deze hobby).



Rick
Berichten: 1617
Lid geworden op: 01 sep 2008 13:19

Re: Vraag over het forum

Bericht door Rick »

Maar het doel van het forum staat toch al boven in beeld (''hét forum voor de n-spoor liefhebber'')? En als je een account maakt weet je toch al wel wat het forum voor doel heeft, of registreer je je eerst en lees je dan pas wat er op het forum wordt besproken?



Onderwerp starter
Spoor3b
Berichten: 89
Lid geworden op: 29 mei 2017 12:54

Re: Vraag over het forum

Bericht door Spoor3b »

Welk doel heeft het dan volgens jou?


Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2887
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Vraag over het forum

Bericht door WilcoV »

N-Spoorforum
Het forum voor de N-Spoor liefhebber

Staat boven het forum, voor mij duidelijk genoeg. Maar de topicstarter bedoeld een disclaimer denk ik.
Voor de oude rotten is het duidelijk dat dit forum is opgestart en wordt door Hans van N-spoorstore met hulp van een aantal anderen (te vinden bij 'team', 'beheerder' of 'global moderators') en dat het voor N-spoor in de breedste zin van het woord bedoeld is, maar ik kan me voorstellen dat dit voor nieuwelingen niet helemaal duidelijk is. Hoewel ik er zelf heel snel achter kwam toen ik lid werd van het forum.

Overigens staat hier hetgeen je als disclaimer kan beschouwen volgens mij
https://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/view ... =58&t=3104


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie

sjoef
Berichten: 941
Lid geworden op: 09 dec 2008 13:59
Locatie: Den Haag

Re: Vraag over het forum

Bericht door sjoef »

Spoor3b schreef:Waar staat hier (de Wiki) de algemene informatie/ontstaansgeschiedenis over dit forum?
Wim, Kees, Johan. Martin, Frans, Erik, Eric, Rico, Sjoerd, Steef, Oscar, Marcel.....of hoe je ook mag heten.... ik noem je maar John Doe.

Heb je ook AH, Jumbo, Spar, Hoogvliet ....en noem maar op ook gevraagd wat hun ontstaansgeschiedenis is als je boodschappen gaat doen?

Jos



Onderwerp starter
Spoor3b
Berichten: 89
Lid geworden op: 29 mei 2017 12:54

Re: Vraag over het forum

Bericht door Spoor3b »

WilcoV schreef:N-Spoorforum
Het forum voor de N-Spoor liefhebber

Staat boven het forum, voor mij duidelijk genoeg. Maar de topicstarter bedoeld een disclaimer denk ik.
Voor de oude rotten is het duidelijk dat dit forum is opgestart en wordt door Hans van N-spoorstore met hulp van een aantal anderen (te vinden bij 'team', 'beheerder' of 'global moderators') en dat het voor N-spoor in de breedste zin van het woord bedoeld is, maar ik kan me voorstellen dat dit voor nieuwelingen niet helemaal duidelijk is. Hoewel ik er zelf heel snel achter kwam toen ik lid werd van het forum.

Overigens staat hier hetgeen je als disclaimer kan beschouwen volgens mij
https://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/view ... =58&t=3104
Je hebt het precies goed. Ook is alle informatie als bezoeker niet direct beschikbaar, daarvoor zal je een account aan moeten maken. Bij bepaalde opmerkingen van gebruikers zal je ook verder in de tijd terug moeten gaan anders zal je echt niet begrijpen wat die bedoelen.



Onderwerp starter
Spoor3b
Berichten: 89
Lid geworden op: 29 mei 2017 12:54

Re: Vraag over het forum

Bericht door Spoor3b »

sjoef schreef:
Spoor3b schreef:Waar staat hier (de Wiki) de algemene informatie/ontstaansgeschiedenis over dit forum?
Wim, Kees, Johan. Martin, Frans, Erik, Eric, Rico, Sjoerd, Steef, Oscar, Marcel.....of hoe je ook mag heten.... ik noem je maar John Doe.

Heb je ook AH, Jumbo, Spar, Hoogvliet ....en noem maar op ook gevraagd wat hun ontstaansgeschiedenis is als je boodschappen gaat doen?

Jos
Dat is echt wel heel iets anders. Je doet er je boodschappen er daar blijft het bij. Ik blijf mooi anoniem want met die forums is het met privacy behoorlijk slecht gesteld. Er staat nergens dat dit niet mag en zo ja dan verlaat ik onmiddellijk dit forum. Op het internet blijft bijna alles staan. Wat jullie doen moeten jullie weten.

Ongeacht het wel of niet gelijk staan hier schandalige berichten. Dus ik ga hier niet meer vaak komen.



sjoef
Berichten: 941
Lid geworden op: 09 dec 2008 13:59
Locatie: Den Haag

Re: Vraag over het forum

Bericht door sjoef »

Spoor3b schreef:
sjoef schreef:
Spoor3b schreef:Waar staat hier (de Wiki) de algemene informatie/ontstaansgeschiedenis over dit forum?
Wim, Kees, Johan. Martin, Frans, Erik, Eric, Rico, Sjoerd, Steef, Oscar, Marcel.....of hoe je ook mag heten.... ik noem je maar John Doe.

Heb je ook AH, Jumbo, Spar, Hoogvliet ....en noem maar op ook gevraagd wat hun ontstaansgeschiedenis is als je boodschappen gaat doen?

Jos
Dat is echt wel heel iets anders. Je doet er je boodschappen er daar blijft het bij. Ik blijf mooi anoniem want met die forums is het met privacy behoorlijk slecht gesteld. Er staat nergens dat dit niet mag en zo ja dan verlaat ik onmiddellijk dit forum. Op het internet blijft bijna alles staan. Wat jullie doen moeten jullie weten.

Ongeacht het wel of niet gelijk staan hier schandalige berichten. Dus ik ga hier niet meer vaak komen.
Het is niets anders... je doet hier je "N-spoor gerelateerde" boodschappen. Vragen over een product...de houdbaarheidsdatum, de levertijd, de garantie, de (bij)werkingen, is het product "bruikbaar"...enz enz. Heel veel hobbyisten besteden veel tijd om "nieuwkomers" te helpen bij deze vragen voor deze mooie hobby. Maar als je liever boodschappen doet in een andere winkel moet je dat vooral doen. Ik zou willen zeggen...(wat mij betreft)....."the good and the bey"

Jos.


Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4480
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Vraag over het forum

Bericht door spoor65 »

Maar wat wil je nu eigenlijk duidelijk maken met dit Topic.


Is dit alleen omdat er meerder keren gevraagd is naar jouw naam?

Wij met elkaar denken ook aan onze privacy, maar met alleen een voornaam, en wat voorzichtig zijn met overige informatie, (zo is b.v. mijn email adres niet zichtbaar voor andere gebruikers) ben je toch echt nog niet zomaar gevonden.

en mocht je eens net ff te veel info geven, onbedoeld, zijn er genoeg gebruikers (waaronder ik) die je dan even per pb benaderen om je hier ff voor te waarschuwen, als je per ongeluk net ff iets hebt neer gezet wat mogelijk niet helemaal verstandig is.

Maar goed, even terugkomend op het topic onderwerp.

Hans heeft ooit dit forum opgezet van en voor N-spoor liefhebbers, een hobby die hij zelf ook al jaren heeft en daar uiteindelijk zijn werk van heeft gemaakt.
Met een bijzonder goed resultaat.

Wel heeft Hans altijd het uitgangspunt gehad, dat dit Forum niet direct gelinkt zal zijn aan zijn winkel, in die zin, geen rechtstreeks verkooptool te laten zijn.

Hans heeft natuurlijk wel 1 doel gehad, N-spoor weer meer onder de aandacht brengen van modelspoorliefhebbers in het algemeen, en daarmee ook fabrikanten weer warm maken om zich weer meer te richten op N-spoor, welke jaren lang toch een afgaande markt was. En dat is hem goed gelukt, gezien de reacties van fabrikanten.

Natuurlijk zijn er ook minder leuke dingen langs gekomen hier, maar uit eigen ervaring, en ik weet dat ook vele anderen hier, dit zo ervaren, hebben we hier een gezellige groep gebruikers, die elkaar meer dan eens helpen en stimuleren met raad en daad.

Dit heeft uiteindelijk ook geleid tot het ondertekenen met onze eigen voornaam, zodat wij elkaar ook in het echie gewoon kunnen aanspreken op die manier, wat dan ook veelvuldig gebeurd op de diverse beurzen, maar ook door diverse gebruikers die elkaar opzoeken buiten dit Forum.

Heb je een hele bijzonder voornaam, one of a kind, ja dan snap ik dat je ff een nickname gebruikt, maar laten we eerlijk zijn, zelf als je Freddy Googelde, vond je gelijk Freddy Mercury of Freddy Moreira, maar zul je mij niet zo snel vinden.

Sociaal contact is voor ons hier als gebruikers, en voor degene die het ooit heeft gestart, de belangrijkste motivatie van dit forum,
Samen meer kunnen genieten van onze hobby en van N-spoor in het bijzonder, door elkaar te inspireren en bij te staan.

En sociaal contact word nu eenmaal een stuk socialer als je elkaar idd ook gewoon kunt aanspreken ipv dat je van jezelf een nummer maakt, dat laatste laat ik wel aan mijn werknemer over.

Niets meer of minder.

mvg

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2

Onderwerp starter
Spoor3b
Berichten: 89
Lid geworden op: 29 mei 2017 12:54

Re: Vraag over het forum

Bericht door Spoor3b »

Dan moet je zulke informatie maar vooraf geven, dan hoef je ook niet naar te vragen.
(Dat welkombericht is uit 2011, ja ook goedenavond het is nu 2017)


Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4480
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Vraag over het forum

Bericht door spoor65 »

En dan nogmaals de vraag, Wat wil je nu zeggen met dit topic?

Wat wil je nu eigenlijk duidelijk maken?

Dat wij onze voornamen gebruiken, is geen regel van het Forum, dit is gaandeweg door de gebruikers zo ingevoerd en als algemeen sociaal gewenst wat gaan leven.

Zie het nu eens als gewoon het volgende, je stapt voor het eerst een café binnen, omdat het je een gezellige tent lijkt, nu heb je daar ook nog eens gelijk in, het is een café waar de meeste mensen die er binnen komen, zich duidelijk welkom voelen en op hun gemak, dus je gaat er eens vaker heen, en word er een beetje stamgast, zoals velen jou al voor gingen daarin, blijf je dan jezelf spoor3b noemen? lekker anoniem, of ga je dan naar verloop van tijd je wat socialer opstellen en mogen ze je voornaam weten.

De grote kracht op dit Forum zijn juist de gebruikers, en het minimaal ingrijpen van de beheerders/moderators, juist omdat op die manier er een gezellig forum is ontstaan, waarin zelfs bij de enkele conflicten die er in het verleden wel eens zijn geweest, de leden het bijna altijd samen ook weer oplossen.

Maar nogmaals wat is de vraag, wat wil je duidelijk maken met dit topic?

mvg

Freddy
Laatst gewijzigd door spoor65 op 11 jul 2017 21:23, 1 keer totaal gewijzigd.


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2887
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Vraag over het forum

Bericht door WilcoV »

Waarom zou een welkomstbericht uit 2011, die gewoon bovenaan op de pagina "Nieuw hier" staat, een pagina waar je in mijn ogen eerst naartoe gaat als je lid wordt in 2017 niet meer actueel zijn? Volgens mij is het doel van dit forum al die jaren niet veranderd en is de titel heel duidelijk. N-Spoorforum, Het forum voor de N-Spoor liefhebber. Ik had geen enkele andere informatie nodig toen ik lid werd van dit forum. Toen ik overstapte van H0 naar N spoor kwam ik nagenoeg automatisch bij dit forum terecht omdat hier gewoon de mensen zitten met de meeste ervaring. In geen enkele van de discussies/gesprekken, onderwerpen enz (een forum is niet alleen discussie) heb ik me ook maar enig moment gestoord aan welke opmerking van wie dan ook. Althans niet meer dan ik me in het gewone leven wel eens aan een opmerking van iemand stoor. Maar daar zijn we mensen voor. Een forum is niet anders dan een onderdeel van de samenleving en net als in de samenleving is niet iedereen altijd even tactisch in zijn of haar uitlatingen. In zo een geval haal ik net als in de samenleving gewoon even mijn schouders op, haal uit de reactie wat relevant is en ga door. Geen enkel moment heb ik me ook maar op enig moment niet thuis gevoeld hier en ben altijd blij met de adviezen en informatie die ik hier krijg. Ik herken me dan ook totaal niet in welke negatieve opmerking dan ook. En privacy? In het dagelijks leven is mijn privacy ook maar relatief. Je bepaald altijd zelf wat je blootgeeft van jezelf.


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Gebruikersavatar

Mack
Berichten: 883
Lid geworden op: 09 dec 2013 20:46

Re: Vraag over het forum

Bericht door Mack »

Snap het probleem niet van deze muggenzifter, wees blij N-forum er is , en je anoniem wil blijven moet je zelf weten , hier gebeurt niks illegaals of dingen waar je voor moet schamen , gaat gewoon als forum zegt over N spoor , niks beters te doen dan dit forum af te @*#&*@#? :evil:


tijdperk 1900-1970,Kato-rails ,(Analoog-rijder).
bouwer Ratterdam1.0/Wolfenstein/0

Rem_Brand
Berichten: 408
Lid geworden op: 28 okt 2016 10:05

Re: Vraag over het forum

Bericht door Rem_Brand »

Ik ben sinds okt 2016 aktief hier en snap ook echt niet wat je bedoelt.
Het bericht uit 2011 is nog steeds van toepassing en alles wat met de liefhebberij voor n spoor te maken heeft kan voorbij komen. Dat is in 2017 niet anders dus waaarom zou je het dan herzien.
Volgens mij is je verwachtings patroon gewoon anders.
De meeste forums zijn zoals deze en als je bv info wil van a tot z over hoe je een modelbaan in schaal 1/160 moet bouwen kan je dat hier vinden, vragen, bespreken etc.. voor alle van deze schaal gerelateerde zaken geld dat.
Als je niet van discussies houd dan moet je een boek kopen of How to items zonder discussies zoeken.


Groetjes, Rembrand

Mijn baan op het n-spoor forum Arendsnest Bergspoor

iTrain | Peco 55 | Z21| OC32 met DTS HPP4 | Rosoft |L.net s88sd16-n|s88sd16-n|Xtremekeerlus
Gebruikersavatar

Maurits71
Berichten: 2930
Lid geworden op: 26 okt 2008 07:17

Re: Vraag over het forum

Bericht door Maurits71 »

mm, had eigenlijk gewoon gisteren moeten plaatsen wat ik had geschreven, zal het maar niet herhalen want delen zijn al geplaatst door andere gebruikers, toch fijn als veel mensen dezelfde mening hebben

enige wat ik nog kwijt wil, ik denk zo maar gezien de schrijfstijl dat meneertje ik blijf lekker anoniem een ex gebruiker is die in het verleden hier met ruzie is weggegaan en nu dus terug komt om de hele boel op stelten te zetten. want uiteindelijk waar in hemelsnaam gaat dit over. Alsof we een ik weet niet wat voor ernstig misdrijf plegen hier.

Ik hoop dat meneertje anoniem zich dit realiseert dat hij binnen 100 berichten al bekend staat als een ongelofelijke zeur, zal niet zeggen met wie ik hem nu ga vergelijken want het is hier net rustig.

enige tip, lekker mee stoppen met deze onzin, maak je druk over rijdende treinen, bouwen van huisjes en aansluiten van elektronica en anders lekker lid worden bij de buren, daar houden ze wel van mensen die problemen verzinnen die er niet zijn.


Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here
Gebruikersavatar

H@Ns
Forum-Eigenaar
Berichten: 2337
Lid geworden op: 17 dec 2007 10:12
Locatie: Lochem

Re: Vraag over het forum

Bericht door H@Ns »

Hallo,

Ik denk dat er nu wel genoeg over is gezegd.
Graag over tot de orde van de dag.

N-Spoorforum van en voor N-Spoorders.

groet, Hans


http://www.freebit.nl Ontmoetingsplaats voor N-Spoorders
http://www.n-spoorstore.nl N-Spoor treinen en accessoires

nspoorkees
Berichten: 626
Lid geworden op: 06 aug 2015 19:09

Re: Vraag over het forum

Bericht door nspoorkees »

Het is en blijft een apart gezelschap, dat modelspoorvolk. Ik kan er maar moeilijk aan wennen.


Gebruikersavatar

Maurits71
Berichten: 2930
Lid geworden op: 26 okt 2008 07:17

Re: Vraag over het forum

Bericht door Maurits71 »

nspoorkees schreef:Het is en blijft een apart gezelschap, dat modelspoorvolk. Ik kan er maar moeilijk aan wennen.
;) wij houden ook van jou


Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here

nspoorkees
Berichten: 626
Lid geworden op: 06 aug 2015 19:09

Re: Vraag over het forum

Bericht door nspoorkees »

Op 1 of andere manier geloof ik dat niet helemaal :lol:


Gebruikersavatar

Ad_M
Berichten: 4081
Lid geworden op: 24 feb 2013 18:31
Locatie: Lelystad

Re: Vraag over het forum

Bericht door Ad_M »

Het is toch geweldig dat we zo veel verschillende soorten mensen hier op het forum hebben
Allemaal andere talenten en vaardigheden

Maar allemaal een passie of interesse
N-Spoor!!!

Welkom op het forum en laten we het zeker over onze hobby hebben en onze ervaringen / passie delen naar het best van ons kunnen en wat jij aanvaardbaar vind
Met of zonder bier en chips ;)
Daarom zijn we hier :mrgreen:

Mvg,
Ad


Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D

nspoorkees
Berichten: 626
Lid geworden op: 06 aug 2015 19:09

Re: Vraag over het forum

Bericht door nspoorkees »

Nou die 'bier en chips' mentaliteit kan me gestolen worden hier. Ik weet dat ik zelf regelmatig een stevige discussie aan ga, en ik vind dat dat moet kunnen, maar als je dan ziet hoeveel mensen er dan provocatief beginnen te stoken en te porren, puur om de boel uit de hand te laten lopen, dat is echt heel sneu. Je ziet dat in dit topic ook gebeuren. Ik maak dan altijd de fout daar weer op in te gaan helaas.


Gebruikersavatar

Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: Vraag over het forum

Bericht door Hoontje »

Goed, de vragen zijn beantwoord door verschillende gebruikers.
In een PB geeft spoor3b bij de moderatoren aan dat hij genoeg antwoorden heeft.
Deze discussie is daarmee klaar, zoals H@ns eerder ook aangaf.
Wij als moderatoren lezen mee, maar zien niet alles. We willen dan ook mensen vragen melding te maken als je iets niet passend vind. Dit in plaats van (al dan niet provocatief / gepassioneerd) te reageren in het draadje of onderling per PB elkaar de les te lezen. Dat komt de gemoederen hier niet ten goede.

Om te voorkomen dat deze discussie onnodig ontspoord, is er een slotje op gezet.
Eventuele meningen of vragen hierover mogen per PB naar ondergetekende.

Met groet,

Alwin a.k.a. Hoorntje - team moderatoren N-spoorforum.nl


Gesloten